Nová doba napr. alebo Mliekarenská. Proste ide o to, že na zastávku prišiel bus SL a nedalo sa ho použiť na dopravu v rámci mesta. Samozrejme, že môžem prestúpiť, však od toho máme takú tarifu v BA, avšak v tej danej chvíli prišiel ten bus a možnosť odviezť sa ním priamo bez prestupu za kratší čas by padla vhod.
presne tak, dokonca keby ani km nepridudol, už dávno sa mali vyriešiť aspoň súbehy na Sásovú, ale nič...stále platí, že na Sásovú idú 3 spoje naraz, 20 min nič (mimo špičky skoro 30), potom 3 spoje atď...
a na toto si došiel kde? Sú miesta kde by 15min bol veľmi atraktívny interval a miesta kde by ani 10min nestačilo ako aj miesta kde je 30min luxus alebo kde sú vďační aj za hodinový interval. S pozri koľko liniek v BB, ale nielen v BB ale aj vo väčších mestách máš v 15min a dlhšom intervale a predsa nimi ľudia cestujú (v BA napr. L39,61(mimo rš),63,92,96. Každá linka dokáže osloviť svojou trasou určitú klientelu a podľa jej počtu sa prispôsobuje interval a kapacita. Je už potom na dopravcovi či staví na kratší interval s krátkymi vozidlami (tým pádom viac vzkm aj šoférov = vyššie náklady) alebo dlhší interval s kĺbovými vozidlami (dlhší interval, menej vzkm a šoférov = nižšie náklady), taktiež treba brať do úvahy aj to, že niekde z dôvodu prejazdnosti jednotlivých úsekov trás daných liniek nemôže byť iný voz ako krátky nasadený.
Ja nehovorim, ze sa ten klbak nezaplni, ale ide o to, o kolkych ludi MHD pride, pretoze na linku s CP ako 34 sa nemoze nikto spoliehat. Zostanu len dochodcovia, deti a ti, co nemaju na vyber. Existuju priklady z praxe, ked skratenie intervalu sposobilo, ze autobusy boli este plnsie ako predtym.
každý dopravca si môže vybrať... môžeš mať klbák pri 15min intervale napr. čo je hodinová kapacita 440 osôb alebo sólo s intervalom 10min, pri jednom máš menší počet nabehaných vzkm a menší počet šoférov, pri druhom menší interval. Každý dopravca volí individuálne.
Podla mna klbak nema co hladat na linke, kde je spickovy interval dlhsi ako 10 minut. Preto nezdielam tvoj odpor proti nakupu kratkych trolejbusov. Pri sucasnom rozsahu MHD sa BB bez klbakov zaobide.
pardon za moju nechápavosť. Čo ale prinútilo dopravcu predĺžiť L26 na Internátnu pod troleje? Nechápem akosi jednej veci a síce, že uberie sa z trolejbusovej linky, resp. odkloní sa a spraví sa tam autobus. Na Internátnej vznikol dopyt po inom spojení či čo? Keď sme sa tak rozdebatili, tak ma zaujíma, že po ktorých komunikáciách sa počíta s výstavbou trolejbusovej trate na Sásovú a či nebola v hre aj kedysi trolejbusová trať z otočky Starohorská po Karpatskej a cez Strieborné námestie, keďže po tejto trase premávajú slušne frekventované linky 24 a 25, či sa nad týmto nikdy nepremýšľalo?
no.ev.di.