Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: brefos #43188:
neviem čo by ste mohli z TAMBUS-u použiť na Citelis, či Karosu. Mňa skôr napadol ako historičák, keďže v Prešove asi nezachovali žiadny ako historičák a v Bratislave máme jeden, bohužiaľ nezachoval sa ten úplne prvý ktorý mal nádej až do chvíle kedy neskončili postupne jeho časti na traileri a na šrotovisku ? ak by mal dakto v BB fakt záujem tak odporúčam sa prihlásiť, lebo tú tupci u nás už rozoberajú nejaké Ikarusy 435 a je otázkou času kým niekoho nechytí chuť "upratovať" a vyviezť dačo na šrotovisko. Vášho TAMBUSu by bola ozaj škoda. Vďaka nemu som si dnes poprvé a naposledy užil jeho komfortné sedenie.

Chcel by som sa ale opýtať, či ten TAMBUS došiel ku Vám s drevenými sedačkami? A ako vlastne došiel k tým Karosáckym? ?
Reply on: no.ev.di. #43187:
Super nápad, aj náhradných dielov by bolo v DPB, ale myslím že u DPMBB nebude záujem. Čo je škoda. ?
Dnes Banskobystrický TAM-BUS s najväčšou pravedpodobnosťou už naposledy v premávke ako posledný svojej značky na Slovensku.

Musím povedať, že to inštalovanie sedačiek z Karosy bol super nápad, úplne iné sedenie než na tých našich sparťanských drevených sedadlách ☺ neplánuje ho BB získať späť? Buď ako historičák alebo do premávky ešte?
Veľmi zaujímavá stránka, je tam teda dosť fotiek z histórie parnej píly v Hornej Hriňovej a lesnej železnice Kriváň-Hriňová http://www.palustris.sk/historia.html
Reply on: evangelion #43183:
do 31.12.2004.

Je pravda, že väčšina vozov dostalo nové EČV až v roku 2004. Týkalo sa to vozov SAD ZV, ale aj bystrických busov (teda t. č. ešte busov SAD BB). Pre zaujímavosť, odlišná situácia bola v Brezne, kde väčšina (ak nie všetky...?) busov mala nové značky už dávnejšie.
Reply on: Kami #43182:
vieš mňa skôr zaujímalo dokedy platili staré... bo viem že zvolenčania menili niektoré resp. väčšinu značiek na poslednú chvíľu
Reply on: evangelion #43179:
nove ECV sa zacali vydavat v roku 1997, pocas prechodneho obdobia platili aj stare SPZ. V Cechach platia dodnes.
Osem kilometrov usporí osem minút
Z Banskej Bystrice do Nitry to trvalo pri testovacej jazde 69 minút. Po starej ceste to bolo 77 minút. http://natankuj.sme.sk/c/5732518/osem-kilometrov-uspori-osem-minut.html
Reply on: evangelion #43179:
Na niektorých vozoch už aj koncom 90. rokov, vyvrcholenie prišlo v 2004.
Reply on: BB-Schuhu #43172:
v MHD ZH Ikarusy boli ale to je na mňa už príliš dávno... jeden bol isto čo som počul, či aj dva neviem, ale tie všetky pošli už začiatkom 90-tych rokov... Jediný Ikarus v ZH ktorý som aj ja zažil bol ten prímestský čo som spomínal.

Ináč v ktorom roku sa menili na autobusoch tie staré žlté špz za nové???
Reply on: AXERka #43174:
Ďakujem za akúkoľvek informáciu 🙂

Re #43177 daf500: Pamätám, že ešte niekedy v polovici 90. rokov som párkrát stretol modrý dvojdverový Ikarus na linke do Brusna. Tak ma napadlo v tejto súvislosti, či nešlo o prejazd selčianskeho voz.

Re #43175 Petik: Z Brezna smerom ďalej na Horehronie som nespomínal úmyselne, lebo som nevedel kam až presne premávali Ikarusy a nechcel som tu písať neoverené informácie.
Reply on: BB-Schuhu #43155:
Ikarus 280.10 BC 12-67 premával len do Seliec. V Priechode alebo na Balážach by sa nemal kde poriadne otočiť a v zimných mesiacoch by tam bol problém aj dôjsť hlavne cez kopec "Breziny". K tomu Brusnu a Medzibrodu je to veľmi nereálne, že to jazdil selčiansky Ikarus, lebo je to ďaleko. ?
Reply on: Petik #43175:
tak sorry, vidim ze neviem citat 🙂
Reply on: BB-Schuhu #43155:
Neviem, ci si zabudol, alebo to povazujes za take samozrejme, ze si to ani nenapisal, ale Breznianske Ikarusy jazdili na linke BB-Brezno a aj na spoji BB-Polomka.
Prispejem aj ja jednou ŠPZ Ikarusu 280.10, cca z roku 1985, ZV 77-16 a premával niekam do Očovej a patril Zvolenu
Reply on: evangelion #43161:
nejaký známy nick ☺ žeby zatiaľ posledný album Behemoth? (dúfam, že nie posledný)
Reply on: evangelion #43160:
Pamätáš si aj nejaké ďalšie Ikarusy v Žiari nad Hronom? Napr. na MHD?
Citujem z www.mestskadoprava.net (autor: iliada)
"Vysoké Mýto uznalo reklamáciu zhoreného Crosswaya z Polomky a už poslali nový voz.
Zhorenie hrozilo aj ďalšiemu Crossu ZV-571CE, vodič zacítil naftu a na závod bol dotiahnutý."
Reply on: BB-Schuhu #43155:
z Brusna si spomínam akurát na karosu C744, možno že pred ňou tam bol aj Ikarus...
BB-94-69 som videl jediný raz na linke 24, ale to bol nejaký rok 1994 alebo 1995. O pôvode vozu BCA-21-96 sa veľa nevie. Na linke Brezno-Banská Bystrica bol kmeňovo pridelený voz BC-58-80 (alebo 81). A ten druhý mal kmeňovú linku Brezno-Jasenie. Zvyšné sa motali najmä na robotníckym spojoch do ŽP.

Jeden Ikarus si pamätám na spoji Banská Bytrica-Detva, ako poobede odvážal študentov z BB.

Re #43161 evangelion: Tie vozy mám v živej pamäti, len fotky nie a nie násť a ŠPZky vyloviť z pamäti...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.