Reply on: brefos #43098:
Pár dni dozadu mali článok s nadpisom, že železnice chcú vracať cestujúcich do vlakov. Lenže iba železničný psychopat môže byť presvedčený, že sa mu to podarí tak, že zvýši cestovné, obmedzí ponuku vlakov a zruší dopravu na niektorých tratiach úplne. Asi z nevyužitých súprav urobia múzeum a budú do neho nasilu natláčať ľudí, potom tie vlaky budú plné...Najhoršie pre nás všetkých je to, že roky najdebilnejších "opatrení" okolo železnice si ich autori uvedomia až vtedy, keď tie železnice nebudú, čo týmto tempom už nebude dlho trvať a to hlavne v prípade, keď štát takisto nie je schopný urobiť žiadnu dopravnú politiku a o podpore železnice len roky tliape do vetra a v praxi to vyzerá tak, že napr. len medzi ZV a BB jazdí v úplnom súbehu so železnicou nenormálne množstvo autobusov hustejšie ako MHD v oboch mestách.
?
810zssk
Karty si viem predstavit aj zachovane, ale s tym, ze by sa listok netlacil, len zapisal do cipu (t.j. system z KE). Eventuelne by sa tiez mohla zaviest turisticka cipova karta - t.j. hodis peniaze do automatu, vypadne ti karta (s tebou zvolenou nabitou ciastkou) a ked budes odchadzat z mesta tak ju tam vratis a dostanes poplatok za kartu a zvysny kredit.
Co sa tyka nakladov na zavedenie a prevadzku predpredaja - nezabudaj, ze aj predaj listkov u vodica ma svoje naklady a sice plat vodica a nafta. Keby vodic listky nepredaval, resp. ich predaval menej, dali by sa mozno vytvorit efektivnejsie obehy a v konecnom dosledku usetrit peniaze.
S cim nesuhlasim je karta ako prostriedok na zvyhodnenie pravidelnych cestujucich. Tuto ulohu by mal plnit PCL.