Reply on: brefos #43098:
Pár dni dozadu mali článok s nadpisom, že železnice chcú vracať cestujúcich do vlakov. Lenže iba železničný psychopat môže byť presvedčený, že sa mu to podarí tak, že zvýši cestovné, obmedzí ponuku vlakov a zruší dopravu na niektorých tratiach úplne. Asi z nevyužitých súprav urobia múzeum a budú do neho nasilu natláčať ľudí, potom tie vlaky budú plné...Najhoršie pre nás všetkých je to, že roky najdebilnejších "opatrení" okolo železnice si ich autori uvedomia až vtedy, keď tie železnice nebudú, čo týmto tempom už nebude dlho trvať a to hlavne v prípade, keď štát takisto nie je schopný urobiť žiadnu dopravnú politiku a o podpore železnice len roky tliape do vetra a v praxi to vyzerá tak, že napr. len medzi ZV a BB jazdí v úplnom súbehu so železnicou nenormálne množstvo autobusov hustejšie ako MHD v oboch mestách.
?
PIT
Re #43066 810zssk: V zásade by vzhľadom na súčasné zvyklosti už ani nebola vyslovená potreba externého predpredaja vzhľadom aj na podstatný úbytok cestujúcich za posledné roky, ktorý sa už nikdy nevyrovná, či ďalšie náklady na jeho zriadenie a prevádzkovanie. Podstatne jednoduchšie je vychádzať z toho, čo je k dispozícii - teda kto nechce kartu, nech si kupuje lístok u vodiča, ostatní využijú výhody ponúkané používateľom bezhotovostného systému prostredníctvom čipových kariet, ktoré pri trochu chcenia umožňujú tak nákup jednorazových CL vrátane kúpy CL aj pre spolucestujúceho, batožinu, či zviera, z elektronickej peňaženky a súčasne sú schopné byť nositeľom informácií za účelom časových predplatných CL (tak to funguje aj napr. v sieti liniek DPM BB predsa už 3 roky, čiže nič nové ani zázračné, či nedosiahnuteľné).
Vieš, najväčšia tragédia je fakt, že ono v zásade sa dá povedať, že všetko o čom píšeš tu už v nejakej podobe dávno bolo a je zarážajúce, že teraz tu vôbec je potrebné roky debatovaťm, čo treba urobiť a stále tomu bránia nejakí totálni vymetenci, čo MHD ani nepoužívajú a samozrejme naša intergalaktická superzáchrana zo SAD ZV.
Re #43069 Agent007 & Re #43070 810zssk: Tu je jednoznačne nevyhnutné sa prikloniť k názoru, že je potrebné urobiť najprv zmeny v tarifných podmienkach, resp. ich urobiť najneskôr spolu so zmenami v organizácii dopravy, nakoľko je v prvom rade potrebné mať na zreteli klienta služby, t. j. je nevhodné zmeniť napr. linkové vedenie založené na zefektívnení dopravy odstraňovaním súbehov a so súčasným prispôsobením CP, avšak s logickou potrebou prestupovania, ak by súčasne cestujúci nemali zohľadnenú potrebu prestupov v tarifných podmienkach a služba by tak bola predražená a pre cestujúceho tak absolútne nezaujímavá.
Re #43072 810zssk: Ono je to aj vec názoru a súčasne samozrejme aj komplexu aktuálne ponúkaných možností tarifného vybavovania cestujúcich a prípadne snahy nejakým smerom ovplyvniť ľudí k určitému spôsobu platenia cestovného.
Však ako bežný príklad si môžeš zobrať to, že ak nechceš predávať CL u vodiča a súčasne však chceš mať zabezpečenú možnosť, aby cestujúci mohol kedykoľvek tvoju službu použiť bez vzniku situácie nemožnosti zakúpenia CL a zaplatenia tak cestovného, je CL predávaný vodičom drahší, resp. naopak CL zakúpené iným spôsobom sú cenovo zvýhodnené.
Preto ako píše Kami v #43073 - je treba využívať, čo už je k dispozícii, keďže keby sa chcelo, dá sa z toho urobiť v celku slušný systém, kedy je vždy primárne zohľadňovaná výhodnosť pre pravidelných cestujúcich a špeciálne abonentov. Toto sú navyše spravidla väčšinou priamo obyvatelia mesta, ktoré z daní svojich občanov platia za služby objednané u dopravcov vo verejnom záujme, takže v prvom rade by ako nepriami platitelia mali mať aj najvhodnejšie podmienky pre používanie služby. Zober si napr. Prahu - základný CL stojí už 26 Kč, kým mesačný kupón len 550 Kč, pričom nikoho netrápi, že keď prídeš ako náhodný cestujúci, tak 26 Kč nie je žiadne terno.