Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: vladis888 #43062:
Presne si to vystihol. Čo má kto z rečí o tom, aké fantastické vozidlá za peniaze z EÚ SAD ZV doniesla, keď ich roky nevie používať?

Re #43066 810zssk: V zásade by vzhľadom na súčasné zvyklosti už ani nebola vyslovená potreba externého predpredaja vzhľadom aj na podstatný úbytok cestujúcich za posledné roky, ktorý sa už nikdy nevyrovná, či ďalšie náklady na jeho zriadenie a prevádzkovanie. Podstatne jednoduchšie je vychádzať z toho, čo je k dispozícii - teda kto nechce kartu, nech si kupuje lístok u vodiča, ostatní využijú výhody ponúkané používateľom bezhotovostného systému prostredníctvom čipových kariet, ktoré pri trochu chcenia umožňujú tak nákup jednorazových CL vrátane kúpy CL aj pre spolucestujúceho, batožinu, či zviera, z elektronickej peňaženky a súčasne sú schopné byť nositeľom informácií za účelom časových predplatných CL (tak to funguje aj napr. v sieti liniek DPM BB predsa už 3 roky, čiže nič nové ani zázračné, či nedosiahnuteľné).
Vieš, najväčšia tragédia je fakt, že ono v zásade sa dá povedať, že všetko o čom píšeš tu už v nejakej podobe dávno bolo a je zarážajúce, že teraz tu vôbec je potrebné roky debatovaťm, čo treba urobiť a stále tomu bránia nejakí totálni vymetenci, čo MHD ani nepoužívajú a samozrejme naša intergalaktická superzáchrana zo SAD ZV.

Re #43069 Agent007 & Re #43070 810zssk: Tu je jednoznačne nevyhnutné sa prikloniť k názoru, že je potrebné urobiť najprv zmeny v tarifných podmienkach, resp. ich urobiť najneskôr spolu so zmenami v organizácii dopravy, nakoľko je v prvom rade potrebné mať na zreteli klienta služby, t. j. je nevhodné zmeniť napr. linkové vedenie založené na zefektívnení dopravy odstraňovaním súbehov a so súčasným prispôsobením CP, avšak s logickou potrebou prestupovania, ak by súčasne cestujúci nemali zohľadnenú potrebu prestupov v tarifných podmienkach a služba by tak bola predražená a pre cestujúceho tak absolútne nezaujímavá.

Re #43072 810zssk: Ono je to aj vec názoru a súčasne samozrejme aj komplexu aktuálne ponúkaných možností tarifného vybavovania cestujúcich a prípadne snahy nejakým smerom ovplyvniť ľudí k určitému spôsobu platenia cestovného.
Však ako bežný príklad si môžeš zobrať to, že ak nechceš predávať CL u vodiča a súčasne však chceš mať zabezpečenú možnosť, aby cestujúci mohol kedykoľvek tvoju službu použiť bez vzniku situácie nemožnosti zakúpenia CL a zaplatenia tak cestovného, je CL predávaný vodičom drahší, resp. naopak CL zakúpené iným spôsobom sú cenovo zvýhodnené.
Preto ako píše Kami v #43073 - je treba využívať, čo už je k dispozícii, keďže keby sa chcelo, dá sa z toho urobiť v celku slušný systém, kedy je vždy primárne zohľadňovaná výhodnosť pre pravidelných cestujúcich a špeciálne abonentov. Toto sú navyše spravidla väčšinou priamo obyvatelia mesta, ktoré z daní svojich občanov platia za služby objednané u dopravcov vo verejnom záujme, takže v prvom rade by ako nepriami platitelia mali mať aj najvhodnejšie podmienky pre používanie služby. Zober si napr. Prahu - základný CL stojí už 26 Kč, kým mesačný kupón len 550 Kč, pričom nikoho netrápi, že keď prídeš ako náhodný cestujúci, tak 26 Kč nie je žiadne terno.
Reply on: Kubko24 #43023:
Typický banskobystrický mačkopes - najprv sa nastavia kritéria na vyhodnocovanie ponúk tak, aby dopredu nemal niekto náhodou chuť sa do súťaže zapojiť, okrem vyvoleného a následne si tu ešte máme vozidlá dorábať sami, tak to je fakt sila.
Len tak pre osvieženie pamäte - "II.1.4) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie 19 ks trolejbusov pre potreby mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici. Trolejbusy musia byť vybavené kompletne, t.j. karosérie, vrátane elektrovýzbroje a systému pre vybavovanie cestujúcich tak, aby boli po dodaní ihneď schopné prevádzky na verejných komunikáciách.".
Takže sa vyvalí kopa darovaných peňazí za prototypové len sólo vozidlá bez preferencií a overenia praxou a nakoniec si ich treba ešte poskladať?! ?

Re #43058 mirkobb: "Dodávam ešte snáď, že vyššie spomenuté vozidlá dokopy v počte 48 kusov budú nielen ekologické ale aj komplet nízkopodlažné, čiže suma sumárum to bude 19 trolejbusov Škoda Tr30 SOR, 15 Irisbus Citelis 12M CNG a pravdepodobne aj tých 14 nových kĺbových autobusov bude Irisbus Citelis 18M CNG." - na tej "kompletnej nízkopodlažnosti" by som sa pozastavil. Ono je to síce naoko a na rozprávanie pekné, avšak v čom sú vozidlá nízkopodlažné - v tom, že je znížená podlaha a dá sa do nich nastúpiť bez schodov. Lenže tým nízkopodlažnosť končí, keďže následne cestujúcich, ktorí by si chceli dovoliť si sadnúť, nakoľko sú tak fyzicky zle disponovaní, že len chýbajúce schody ich zachránili, aby do vozidla vôbec nastúpili, čaká horolezecký výstup na stupne (teda zase schod), na ktorých sú umiestnené sedadlá. Stupne súčasne bránia normálnemu státiu ľudí okolo sedadiel a zužujú priechodnosť vo vozidle. Stále mi to nakoniec vychodí tak, že je lepšie sa popasovať s jedným - dvoma schodmi pri nástupe/výstupe (i keď je zrejmé, že s kočíkom sa nastupuje ľahšie bez schodov), ako trpieť pri sadaní a vstávaní i státí počas celej cesty (teda ak sa vôbec do toho sóla podarí nastúpiť, keďže ľudia v ňom sa nebudú snažiť nejako extra tlačiť, keď sa tam ani poriadne stáť nedá).
Reply on: JOSH #43075:
Myslíš že keď ju tam vidíš, tak bude jazdiť? Práve naopak, asi je už odstavená. Takže si dobre počul. ?
Reply on: 810zssk #43078:
temu sme vycerpali (kazdy si aj tak bude mliet to svoje), takze sa pokusame vycerpat posluchaca ?
Reply on: Agent007 #43077:
OK, tak sa nemusime normalne bavit s argumentami a mozme sa aj urazat. Budes spokojnejsi? 🙂
Reply on: 810zssk #43076:
nech sa paci, v zlosukovej hlavicke moze dolezite byt, ale realita je niekde uplne inde
Reply on: Agent007 #43074:
Ale vsak som napisal, ze by mali byt zavedene aj predplatne listky. Ale za rovnako dolezite povazujem aj jednorazove prestupne 🙂

Kami: Ano, vacsina pouziva CK, ale novi cestujuci ti takto nepridu...
Reply on: Agent007 #43069:
dobra odpoved 🙂 a v BB lebo som niekde pocul ze ZV-487BC je uz odstavena a pravdepodobne nebude jazdit ... a vidim ju tam !!! tak ci nahodou necaka taky osud aj tu B961
Reply on: 810zssk #43072:
system sa vzdy stavia na pravidelnej klientele... preco asi mobilni operatori tak tlacia, aby ludia prechadzali na pausaly (a co navyssie) a predplatene karty maju len ako doplnok?
Reply on: 810zssk #43070:
zavedenie klasickych prestupnych listkov by boli naklady navyse. Stale sa da ist cestou zvyhodnovania prestupu, az po nitriansky system bezplatneho prestupu (staci si "pipnut" kartu). V BB ma vacsina cestujucich kartu, na tom sa da stavat.
Reply on: Agent007 #43071:
Prestupne listky nemate. Existuje zlava 50%, ale to nie je postacujuce. Navyse sa tyka len cipovych kariet, nie nahodnych cestujucich.
Reply on: 810zssk #43070:
"prestupne" listky mame, skor potrebujeme mesacne listky, aby vobec bolo cestovanie zaujimave
Reply on: Agent007 #43069:
Nesuhlasim. Najprv treba zaviest prestupne listky, az potom CP, ktory by uz mohol tuto zmenu reflektovat 😉
Reply on: 810zssk #43066:
bod 1 treba odsunut az za bod 3, pretoze najprv treba riesit CP a tarifu ako taku a az nasledne system predaja listkov...

Re #43068 JOSH: predsa na dvore nasej najgalaktickejsej...
Reply on: 810zssk #43066:
Este doplnim, ze tie body su zoradene podla dolezitosti a poradia v akom by mali byt zavadzane.
Na to co su najvacsie problemy MHD bude mat kazdy iny nazor, lebo kazdy ma ine preferencie... osobne by som to videl takto:

1. Zrusit sucasny odbavovaci system - zaviest prestupne listky v predpredaji a u vodica len doplnkovy predaj za prirazku. Tym sa zrusi nespravodlive platenie tych co musia prestupovat (mam komplikovanejsie spojenie a este za to aj platim), znizi sa odpor k prestupovaniu a zaroven vyrazne zrychli doprava.

2. Zaviest zvyhodnene predplatne cestovne listky.

3. Vyrazne zmenit system organizacie MHD.

4. Spravit system customer-friendly - lepsia komunikacia s cestujucim, zmena spravania niektorych zamestnancov dopravcov, atd.

5. Zaviest IDS - nadvaznosti na primestsku dopravu, jednotna tarifa, atd.

Problem je, ze okrem bodov 1 a 2 si ostatne neviem predstavit kym tu bude SAD ZV (3 a 5 lebo v SAD ZV nevedia robit cestovne poriadky, 4 uz z podstaty tej spolocnosti). A kym este donedavna bola sanca, ze v buducnosti sa ich podari zbavit, dnes uz to take lahke nebude, kedze vlastnia cast DP a teda aj trolejbusovu drahu, mestske vozidla, atd..
Reply on: evangelion #43063:
praveze ako prve sa musia znormalnit autobusove cestovne poriadky... ale kde nie je politicka vola, tam sa moze robit cokolvek, aj tak pocet cestujucich nestupne...
Reply on: evangelion #43063:
Aj to. Ale aj keby stál lístok 3 koruny a chodil by autobus raz za hodinu tak by som chodil radšej pešo alebo autom.
Myslím že ani nie tak prístup k cestovným poriadkom by sa mal zmeniť ale v prvom rade k samotnej výške cestovného.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.