Reply on: Kubko24 #43023:
Typický banskobystrický mačkopes - najprv sa nastavia kritéria na vyhodnocovanie ponúk tak, aby dopredu nemal niekto náhodou chuť sa do súťaže zapojiť, okrem vyvoleného a následne si tu ešte máme vozidlá dorábať sami, tak to je fakt sila.Len tak pre osvieženie pamäte - "II.1.4) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie 19 ks trolejbusov pre potreby mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici. Trolejbusy musia byť vybavené kompletne, t.j. karosérie, vrátane elektrovýzbroje a systému pre vybavovanie cestujúcich tak, aby boli po dodaní ihneď schopné prevádzky na verejných komunikáciách.".
Takže sa vyvalí kopa darovaných peňazí za prototypové len sólo vozidlá bez preferencií a overenia praxou a nakoniec si ich treba ešte poskladať?! ?
Re #43058 mirkobb: "Dodávam ešte snáď, že vyššie spomenuté vozidlá dokopy v počte 48 kusov budú nielen ekologické ale aj komplet nízkopodlažné, čiže suma sumárum to bude 19 trolejbusov Škoda Tr30 SOR, 15 Irisbus Citelis 12M CNG a pravdepodobne aj tých 14 nových kĺbových autobusov bude Irisbus Citelis 18M CNG." - na tej "kompletnej nízkopodlažnosti" by som sa pozastavil. Ono je to síce naoko a na rozprávanie pekné, avšak v čom sú vozidlá nízkopodlažné - v tom, že je znížená podlaha a dá sa do nich nastúpiť bez schodov. Lenže tým nízkopodlažnosť končí, keďže následne cestujúcich, ktorí by si chceli dovoliť si sadnúť, nakoľko sú tak fyzicky zle disponovaní, že len chýbajúce schody ich zachránili, aby do vozidla vôbec nastúpili, čaká horolezecký výstup na stupne (teda zase schod), na ktorých sú umiestnené sedadlá. Stupne súčasne bránia normálnemu státiu ľudí okolo sedadiel a zužujú priechodnosť vo vozidle. Stále mi to nakoniec vychodí tak, že je lepšie sa popasovať s jedným - dvoma schodmi pri nástupe/výstupe (i keď je zrejmé, že s kočíkom sa nastupuje ľahšie bez schodov), ako trpieť pri sadaní a vstávaní i státí počas celej cesty (teda ak sa vôbec do toho sóla podarí nastúpiť, keďže ľudia v ňom sa nebudú snažiť nejako extra tlačiť, keď sa tam ani poriadne stáť nedá).
PIT
Re #43066 810zssk: V zásade by vzhľadom na súčasné zvyklosti už ani nebola vyslovená potreba externého predpredaja vzhľadom aj na podstatný úbytok cestujúcich za posledné roky, ktorý sa už nikdy nevyrovná, či ďalšie náklady na jeho zriadenie a prevádzkovanie. Podstatne jednoduchšie je vychádzať z toho, čo je k dispozícii - teda kto nechce kartu, nech si kupuje lístok u vodiča, ostatní využijú výhody ponúkané používateľom bezhotovostného systému prostredníctvom čipových kariet, ktoré pri trochu chcenia umožňujú tak nákup jednorazových CL vrátane kúpy CL aj pre spolucestujúceho, batožinu, či zviera, z elektronickej peňaženky a súčasne sú schopné byť nositeľom informácií za účelom časových predplatných CL (tak to funguje aj napr. v sieti liniek DPM BB predsa už 3 roky, čiže nič nové ani zázračné, či nedosiahnuteľné).
Vieš, najväčšia tragédia je fakt, že ono v zásade sa dá povedať, že všetko o čom píšeš tu už v nejakej podobe dávno bolo a je zarážajúce, že teraz tu vôbec je potrebné roky debatovaťm, čo treba urobiť a stále tomu bránia nejakí totálni vymetenci, čo MHD ani nepoužívajú a samozrejme naša intergalaktická superzáchrana zo SAD ZV.
Re #43069 Agent007 & Re #43070 810zssk: Tu je jednoznačne nevyhnutné sa prikloniť k názoru, že je potrebné urobiť najprv zmeny v tarifných podmienkach, resp. ich urobiť najneskôr spolu so zmenami v organizácii dopravy, nakoľko je v prvom rade potrebné mať na zreteli klienta služby, t. j. je nevhodné zmeniť napr. linkové vedenie založené na zefektívnení dopravy odstraňovaním súbehov a so súčasným prispôsobením CP, avšak s logickou potrebou prestupovania, ak by súčasne cestujúci nemali zohľadnenú potrebu prestupov v tarifných podmienkach a služba by tak bola predražená a pre cestujúceho tak absolútne nezaujímavá.
Re #43072 810zssk: Ono je to aj vec názoru a súčasne samozrejme aj komplexu aktuálne ponúkaných možností tarifného vybavovania cestujúcich a prípadne snahy nejakým smerom ovplyvniť ľudí k určitému spôsobu platenia cestovného.
Však ako bežný príklad si môžeš zobrať to, že ak nechceš predávať CL u vodiča a súčasne však chceš mať zabezpečenú možnosť, aby cestujúci mohol kedykoľvek tvoju službu použiť bez vzniku situácie nemožnosti zakúpenia CL a zaplatenia tak cestovného, je CL predávaný vodičom drahší, resp. naopak CL zakúpené iným spôsobom sú cenovo zvýhodnené.
Preto ako píše Kami v #43073 - je treba využívať, čo už je k dispozícii, keďže keby sa chcelo, dá sa z toho urobiť v celku slušný systém, kedy je vždy primárne zohľadňovaná výhodnosť pre pravidelných cestujúcich a špeciálne abonentov. Toto sú navyše spravidla väčšinou priamo obyvatelia mesta, ktoré z daní svojich občanov platia za služby objednané u dopravcov vo verejnom záujme, takže v prvom rade by ako nepriami platitelia mali mať aj najvhodnejšie podmienky pre používanie služby. Zober si napr. Prahu - základný CL stojí už 26 Kč, kým mesačný kupón len 550 Kč, pričom nikoho netrápi, že keď prídeš ako náhodný cestujúci, tak 26 Kč nie je žiadne terno.