S tymi rezijkami to podla mna treba trochu rozdelit.. Jedna vec su komercne spoje (dialkove busy a IC/EC vlaky) a druha dotovana doprava. Kym v prvom pripade je mi uplne jedno ci tam tie rezijky budu platit (je to vec dopravcu, hoci pri ZSSK je to tiez take trochu pochybne), v druhom povazujem za problem to, ze obcania sa skladaju na dopravu (vypadok cestovneho = vyssia dotacia) niekomu len preto ze robi vodica, resp. niekde na zeleznici, trebars aj na druhom konci Slovenska, ci (v pripade vlakov) Europy.
Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.
Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.
Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
S499.1023