Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: DADORIUS #41230:
Nikto nikoho nenúti, aby bol vodič autobusu. Ak sa mu zdá ta práca zle finančne ohodnotená, môže dať výpoveď. Ak nechce aby doňho nikto "štekal", môže ísť voziť piesok. Ten bude ticho, maximálne sa vysype...
Tie premie :D:D Si zober jazdia ludia do nich štekaju a ten plat čo maju je dost málo .
Reply on: DADORIUS #41223:
Za chyby sa platí. Aj lekár keď spraví chybu, môže si ísť za to na pekne dlho posedieť. A milión ďalších profesií to isté. Vynechanie zachádzky je dosť vážne porušenie pracovnej disciplíny, bez ohľadu na to, či bolo úmyselné alebo nie. Ak sa to stane raz, riešil by som to ústnym napomenutím, ak druhý raz, už by som to riešil cez prémie.

Re #41224 expresbb: Priznaj sa, že si železničiar. ? Koľko musí zaplatiť modrogum za režijku? 5 alebo 10 Euro za rok? Ak si chce kúpiť bežný cestujúci niečo ako režijku (Maxi Klasik), zaplatí za rok 829,52 Euro. Naozaj chudáci železničiari, strašnú sumu musia zaplatiť... Poznám veľa ľudí, ktorí majú FIPku, takže viem, aké sú podmienky a aj tak si myslím, že je to neskutočný nadštandard. Ak niekto pracuje u nás na železnici, je v poriadku, že má cestovanie vlakom na Slovensku zadarmo, ale aby niekto mohol zadarmo (alebo za veľmi smiešnu sumu) precestovať pomaly celú Európu len za to, že jeho otec/mama je modrá guma, to už určite v poriadku nie je. A tie špeciálne vlaky pre režistov, ktoré každoročne vypravujú do Grécka, to je tiež donebavolajúce. Najmä, keď v oficiálnom vyjadrení ZSSK stojí (v odpovedi nejakému novinárovi na otázku, prečo tými vlakmi neprepravujú aj bežných cestujúcich za peniaze), že prevádzka tých vlakov je taká drahá, že by si lístok na taký vlak nikto nekúpil.
Majstrovstvá sveta vo varení a jedení bryndzových halušiek TURECKÁ 2010 už s CP
http://www.sadzv.sk/?program=51&module_action__0__id_info=19865
Reply on: expresbb #41225:
Vodič sa ma pozerať pred seba ! .. nie do volakej škatulky
Reply on: DADORIUS #41223:
Na to má tú škatuľku vedľa seba, ktorá mu ukazuje za koľko metrov má zastaviť a na akej nasledujúcej zastávke. Ak je to ovšem dobre nastavené.
Reply on: Danny #41209:
Danny, ja sa ťa spýtam, čo je dnes zadarmo? Aj tý zamestnanci si musia kúpiť režijné výhody. A čo taký vyšší pracovníci, čo majú služobné auto a dochádzajú na ňom z práce domov? Danny, toto nie sú otázky len na teba, ale aj na ostatných.
Re #41213 Vladimír: Pekne si to napísal.
Re #41219 Majo: Prečo všetci si myslíte, že všetci čo majú režijné výhody musia ich mať zadarmo. Jaj to už len preto, lebo sa len preukazujú a nikdy nič neplatia. Ale to je omyl. Vieš za akých podmienok ich dostávajú a môžu používať železničiari? Vieš kto koľko musí zaplatiť? Vieš aký majú nárok na cestovanie "zadarmo" po Európe? Sa mi páči, ako všetci vidia, že niekto má výhody pri cestovaní a už v tom vidí, že môže cestovať do zahraničia kedy sa mu chce a ako často chce a hlavne má všetko zadarmo! Také, ako má slovenský železničiar, tak skoro také podobné výhody má aj iný železničiar v EU. Samozrejme, musí byť jeho spoločnosť v združení (tuším je to) FIP. Ešte by ma zaujímalo, prečo interné výhody musí mať v kompetencii niekto iný, ako ten, čo sa na tom dohodol?
Re #41221 PIT: Ja by som sa ešte potom priklonil k zákazu používania služobných áut na súkromné jazdy.
Re #41222 PIT: Nezastane rušňovodič -> stiahnutie zo služby, preskúšanie, psychotesty a bez prémií. Dať takéto dačo aj vodičom za nezastavenie na zastávke, hneď by to bolo lepšie. 😛
Reply on: PIT #41222:
Len či to bolo nachval alebo sa proste len zmylil ved každy je len človek a nie robot..
Ešte je však potrebné si pripomenúť aj expertov - vodičov, ktorí by nielenže nemali dostávať zamestnanecké výhody, ale aj plat by vzhľadom na spôsob plnenia si pracovných povinností mali dostávať v redukovanej výške.

Ako príklad uvediem e-mail, ktorý som dnes dostal od známeho:
"tak dnes 33 zase excelovala....
nesla hore k domu moyzesa a jedna pani sa zacala rozculovat ze tam vystupuje tak ten chuj vodič to stocil pri usvite a vracal sa naspať a ja som prisiel do preace o 10 minut neskor" = certifikovaná kvalita...
Reply on: Majo #41219:
VÚC nemajú v kompetenci ani riešiť zamestnanecké výhody a sociálne programy dopravcov - to je problém ich.Skutočne nechápem racionálnosť obracania sa na VÚC vo vzťahu k riešeniu tejto témy. Skôr by bolo zarážajúce, keby VÚC z verejných zdrojov začalo riešiť vnútorné financovanie dopravcov za veci, ktoré nesúviaisa s objednanými výkonmi vo verejnom záujme - keby áno, tak by sa to potom dalo skôr nazvať tunelovanie prostriedkov VÚC - však VÚC dotuje napr. zľavu na prepravu dieťaťa zamestnanca dopravcu, prečo by mali dotovať ešte viac? Ale je pravda, že železničné podniky dostávajú od štátu obrovské dotácie, lebo sú v strate, ale relatívne štedré výhody v podobe bezpleného cestovania tam fungujú asi odjakživa.
Ja by som osobne bol za to, aby sa bezplatná preprava zabezpečila výslovne len priamo pre zamestnancov dopravcu (keďže to má aj ďalšie výhody, resp. nevyhnutnosť z hľadiska technológie a prevádzkových procesov v rámci chodu dopravcu, napr. ako písal Vladimír v #41213), čo sa týka ďalších rodinných príslušníkov, absolútne na to nevidím dôvod, okrem sociálnej politiky zamestnávateľa, ktorú však možno robiť vždy len v takom rozsahu, na ktorý má.
Reply on: Majo #41219:
Áno, ale s tým, že bezplatnú dopravu umožňujú len deťom. Manželky už dávnejšie platia polovičné cestovné.

Preukazy ZAD-u ďalej platia len na vnútroštátnych linkách. Na medzinárodných linkách neplatia ani na slovenskom úseku.
Reply on: Vladimír #41214:
Zaujímavé je, že proti zamestnancom SAD sa teraz stavajú všetci, ale modrogumné režijky im nevadia. Je síce pravda, že to VÚC nemajú v kompetencii, ale režijky ZSSK, ZSCS a ŽSR vnímam ako oblasť, s ktorou by už bolo potrebné niečo robiť. Jedna vec je cestovanie zadarmo pre zamestnanca, ale už druhá pre manželku, synov, dcéry, dobre že nie aj pre strýca a strynú, resp. uja a ujčinú... A taktiež je jedna vec cestovanie v rámci štátu, ale už druhá cestovanie zadarmo po polovici Európy. Mimochodom, majú aj SADky režijky pre rodinných príslušníkov?
Reply on: draxter #41217:
predane Veolia Praha.. uz to tu bolo...
Nevie niekto čo urobila SAD BB s vozidlo BB-611BE?
Reply on: Vladimír #41213:
No, naša firma má v Osle niekoľko parkovísk, na ktoré sa vodiči dopravujú metrom, električkou alebo autobusmi iných dopravcov. Naše koncernové režimky na osliansku MHD neplatia, ale vodič, ktorý je v uniforme a v službe môže cestovať zadarmo dopravným prostriedkom ktorejkoľvek spoločnosti (vraj aj vlakom, ale tým si až taký istý nie som). Ale kto takéto cesty dopravcom kompenzuje a či vôbec to veru neviem...
Reply on: Vladimír #41214:
Takže tým ani nebude chýbať 😃. Zvyšok nechám na osobný rozhovor, keďže tieto diskusie som si už raz kompletne absolvoval v ČR a nemám na ne chuť druhýkrát, keďže pozície sú zabetónované.
Reply on: Vladimír #41213:
Ešte jedna vec. Všimol som si, že v prípade zamestnaneckých zliav vládne obrovská hystéria pri predstave nenažraného čé-es-á-ďáka, ktorý celý svoj voľný čas trávi vozením sa autobusmi krížom-krážom do nemoty po celom Slovensku. Myslím, že mnohí by sa čudovali, koľko je zamestnancov v doprave, ktorí VÔBEC autobusmi necestujú (niektorí "režimku" ani nemajú vybavenú, niektorí len z hrdosti, resp. zo zvyku). Väčšina ju používa príležitostne, prípadne na bežné krátke cesty v rámci mesta či regiónu.

Je až na neuverenie, ako sa táto hystéria nápadne podobá mysleniu niektorých VÚC/SAD ohľadne predplatných lístkov, kde si tiež predstavujú "podlých zneužívačov", ktorí budú neslušne výhodne na mesačné lístky bez prestania jazdiť celé dni po regiónoch a podlamovať tak krehké rozpočty samospráv.
Reply on: irizar #41211:
Veľmi zaujímavá úvaha. Ja by som zas rád poukázal na inú vec, a síce že pokiaľ ide o priamych zamestnancov v doprave (manželky a deti teraz neriešim), predmetné zľavy vo veľkej miere riešia služobné cesty alebo inak povedané cesty, ktoré vznikli nie z vôle zamestnanca, ale zo špecifika jeho zamestnania. Ak by sa výhoda bezplatného cestovania pre zamestnancov odňala, neviem si dosť dobre predstaviť, ako by sa riešili napríklad nasledovné situácie:

* Keď zamestnancovi - vodičovi začína pracovná zmena na inom mieste ako sa končí. Typicky príklad, dvojslužné linky. Vodič ráno vyráža z vozovne, pracovná zmena sa mu skončí striedaním niekde na opačnej strane mesta. Ak napríklad dochádza do zamestnania autom, potrebuje sa preň vrátiť pred závod. Prípadne iné veci (stravné lístky, odovzdanie tržby a pod.).
* Keď zamestnanec pracuje ako vodič v rozdelenej pracovnej zmene (typické dopravácke špecifikum), t.j. v určitom čase má vozidlo na určenom mieste zanechať a pokračovať v práci po niekoľkohodinovej pauze, počas ktorej má osobné voľno.
* Keď zamestnanec pracuje ako tzv. vodič - striedač, kedy v rámci pracovnej zmeny vystrieda viacero vozidiel a medzi jednotlivými spojmi sa musí individuálne presúvať z jedného miesta na druhé.
* Keď zamestnanec odvezie autobus v rámci firmy z jednej vozovne do druhej (napríklad na opravu) a vracia sa naspäť do domovskej vozovne individuálne.
* Keď zamestnanec vykonáva prepravnú kontrolu alebo dopravný prieskum a presúva sa medzi rôznymi spojmi.
... a podobne.

Samozrejme, že uvedené situácie sa dajú riešiť aj inak ako bezplatnou prepravou zamestnanca. Otázka je, či sa v prípade platenia týchto ciest zamestnancami a ich následným preplácaním zo strany zamestnávateľa niečo ušetrí, nehovoriac o variante so služobnými autami alebo služobnými autobusovými spojmi.

Potom je tu samozrejme pohľad aj na tú mimopracovnú časť. Tam isteže už nie je bezplatná preprava otázkou nevyhnutnosti. Je to v polohe zamestnaneckej výhody. Niektorí ju s krikom prirovnávajú k tomu, ako keby zamestnanci fabrík domov nosili plné tašky výrobkov. Tu sme však viac v polohe služieb. A mne sa nechce veriť, že jedna kaderníčka po šichte ostrihá druhú za poplatok alebo že zamestnanec umyvárky si po umytí vlastného auta vystaví blok.

Ja osobne ako dopravák zľavy využívam (čo by som nevyužil, keď je možnosť, žeáno...), ale ak sa zrušia, výpoveď nedám, lebo mám tú smolu/šťasie, že robota ma baví. Som ale zvedavý, koľko vodičov ale tú výpoveď dá a kto potom sadne za volant. Ale popravde je mi je trochu smutnosmiešne, že mestá a kraje sa doslova predháňajú tým, ešte akým všelijakým zamestnancom, poslancom, veteránom, darcom, bojovníkom, nezamestnaným, postihnutým, príliš mladým či príliš starým, alebo domácim dávajú zľavy, ale od dopravákov by najradšej dali ruky preč s poukázaním na rovnoprávnosť.

Týmto príspevkom by som nerád niekoho dráždil. Mne len k téme, pokiaľ sa už rozoberá, chýba racionálny prístup. Asi nebude len mojím dojmom, že záležitosť sa rieši príliš emotívne. Vlastne takpovediac po slovensky... (nech to stojí, čo to stojí, šetrime!).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.