Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: expresbb #40278:
Este k tym trolejbusom... Ak ide o pripady kedy sa 3 krat za den stane ze sa navali vela ludi, daju sa spoje zdvojit, resp. pridat posilovy.

Ja netvrdim ze klbaky jazdit nemaju. Ale vzhladom na to aka je MHD v BB z hladiska intervalov a vytazenosti by som radsej v uvode investoval do vacsieho mnozstva solo vozov (idealne za sucasneho zlepsenia intervalu) ako do menej klbakov.
Reply on: expresbb #40278:
Tam kde je dostatocna nakladna doprava nech sa trat zachova, preco nie? To ze vsetko okrem hlavnych tahov bolo samozrejme myslene trochu nadnesene... ale aby sa zivili trate pre frekvenciu "2 sukafony denne", to je uplne chore.
expresbb: Keď to tu čítam je mi zle. Niektorý by boli najradšej keby všetky koľajnice vytrhali. Zrejme sú radi že sa likviduje aj trať Poltár - Rimavská Sobota. Naši starý a prastarý rodičia to stavali, však vtedy neboli moderné stroje ako teraz, čiže ručne a teraz to vyšklbať a užaj do zberných utekať. ?
Reply on: Robo #40280:
zmenili sa majektové pomery priemerného občana, zmenil sa komfort a dostupnosť IAD a tiež výrazne stúpli nároky byť všade oveľa skôr ako kedysi. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný.
Reply on: S499.1023 #40270:
a prečo pred rokom 1989 fungovala nadväznosť autobus - vlak a "teraz to už nejde"? V čom sa tak radikálne zmenili prepravné požiadavky cestujúcich?
Reply on: 810zssk #40274:
Môžem otázku? Po niektorých tratiach ešte aj napriek kríze behajú nákladné vlaky. Čo potom s tým nákladom? Či zase ho potom presunúť na cesty a rozlučovať sa, prečo potom blokujú cesty?
Reply on: S499.1023 #40269:
Ja sa nehádam, len som chcel vedieť.
Re #40270 S499.1023: Nie Mohlo by sa to reazilovať tak že by na tej trati boli zavedené zrýchlené vlaky a autobus by zvážal z okolitých dedín na tieto vlaky cetujúcich. Vzhľadom na využitie trate pre vojenské účely, pochybujem že by sa trať Sása-Pliešovce -Zvolen zrušila. Tak prečo ju nevyužiť aj pre osobnú dopravu?
Re #40271 810zssk: V bb máš na linke číslo 3 10min interval, viď cp. A aj tak veľká časť študentov chodí na poslednú chvíľu. Inak keď ti vystúpi ráno celý vlak na meste a ty ho musíš odvieť na Tajovského? Teda nie všetkých. Keď skončí škola tak tiež nie všetci chodia na obedy a veľa ľudí sa ponáhľa domov.
Re #40273 810zssk: Asi tak, že to čo by mohli odviesť vlaky namiesto tirákov odvážajú tiráky, viac áut na cestách, preťažené tiráky=poškodené cesty...
Re #40274 810zssk: Veď preto som písal, keď satie trate prepoja, tak určite získajú viac, ako bezduché nikam nevedúce trate.
Re #40276 810zssk: Som za zachovanie a modernizáciu tých lokálnych tratí, ktoré som napísal. Je zaujímavé, že v Čechách je veľa bočných tratí, ale nepočuť, že by ich cely hromadne rušiť.
Reply on: S499.1023 #40267:
Budem písať o tých tratiach po ktorých chodím. Určite by sa oplatilo zrekonštruovať trať BB -BR. Vyrovnať oblúky a nezmyslené kľukatenie trate, zmodernizovať stanice (miestne obsluhované výhybky) zvýšiť traťovú rýchlosť.
Na trati Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica vykonať meranie a zvýšiť traťovú rýchlosť na 75 km/h (trať bola na túto rýchlosť stavaná až na cca 500m, tam na 65-70km/h.). Potom dokončenie 2. traťovej koľaje Kriváň - Stožok.
Potom určite by sa zišla obnova (výstavba) trate Hronská Dúbrava - Bratislava cez Nitru. Po dostavbe rýchlostnej cesty R1 ani expresom nebudeš rýchlejšie v BA zo Zvolena, ako autobusom.
Čo sa týka ostatných tratí, tak tým by pomohlo pospájanie a údržba. Si myslím (nemám konkrétne čísla, je to len môj názor), že týmto tratiam by to pomohlo:
Angern - Záh- Horská Ves/ - Zohor - Rohožník - /Plavecký Mikuláš - Jabloňovo/ - Brezová pod Bradlom/ - /Myjava - Nové Mesto nad Váhom
Nemšová - Lednické Rovne/ - /Púchov (možnosť odklonov)
Nitrianske Pravno/ - /Kláštor pod Znievom (Prípadne Príbovce (nie ako priorita))
Trstená - Nowy Targ
Komárno - Kolárovo/ - /Neded - Šaľa
Šahy/ - /Drégelypalank
Zbehy - Radošina/ - /Piešťany - Vrbové/ - Brezová pod Bradlom/
Gemerské spojky (Tisovec/ - /Muráň
Dobšiná/ - /Mlynky )
To by bolo asi tak všetko. Viem, že to vyzerá hrozne, Ale menšie úpravy na tých tratiach + výstavba by si myslím že pomohla železnici a aj cestujúcim. Na týchto bočných tratiach by nemusel byť takmer žiadny dopravný zamestnanec. Určili by sa stanice kde by sa križovalo v prípade nutnosti (Zavieť samovratné výhybky) a ostatné stanice by boli uzamknuté do priameho smeru s prípadnou možnosťou vykrižovania. (Zavedený tzv systém zjednodušeného riadenia dopravy na dráhe.)
Reply on: expresbb #40268:
Si za zachovanie tych trati aby sa nerusili? Lebo to je jedine co z toho co si napisal vychadza.
Reply on: mirkobb #40262:
Uvediem ti prakticky priklad.

Bratislava, linka 50. Kedysi B741, v PD tusim kazdych 10 minut. Nahradene Karosami B732, neskor solo Citelismi kazdych 6 minut. Tlacenica sa nezvysila (dokonca by som povedal ze skor naopak) a ako bonus je ta MHD flexibilnejsia k poziadavke cestujuceho (idem kedy ja potrebujem, nie ked mi zrovna ide bus, mensie cakanie pri zmeskanom prestupe a pod.)
Reply on: expresbb #40261:
Zhruba tak nejak. Sorry, nemozete si realizovat sototrate bez realneho vyznamu zo statneho rozpoctu.
Reply on: expresbb #40260:
Prosim ta, ako suvisi nehodovost na cestach s tym ci ludia chodia busom, alebo vlakom??? Mas statistiku ze tam kde nie je zeleznica je menej nehod?

Som presvedceny ze velku cast lokalnych trati na Slovensku treba naozaj zrusit..
Reply on: S499.1023 #40258:
Ten kto ma zaujem o kvalitnu MHD v BB a ma na to peniaze. Ak mesto nechce tak potom sa mozu vozit v 25Trkach raz za pol hodinu, vela stastia.
Reply on: vladis888 #40252:
Neviem aky je pripad danej skoly, ale u nas je bezne ze ludia prichadzaju postupne. Keby si mal kvalitny interval tak to dosiahnes tiez, samozrejme ak ma ziak moznosti "prist polhodinu vopred", alebo "prist 5 minut vopred" tak sa vsetci rozhodnu pre ten druhy pripad.

Ak je naozaj nutne mat dva krat za den klb tak nech sa kupi zopar takych vozov, ktore budu ucelovo nasadzovane na sluzbu, ktora vykonava prislusne odchody. Alebo nech sa spoj zdvoji.
Reply on: expresbb #40268:
Ešte by ma zaujímalo, ako si predstavuješ tie autobusové prípoje z ÚR na lokálky? To ako každá dedina bude mať vlastný autobus?
Reply on: expresbb #40268:
Nemám prehľad o Slovensku. V ČR ide na železnice asi toľko isto, ako na cesty, pri neporovnateľne menších prepravných výkoncoh železnice. Takže skutočný fanúšik železnice neškrieka ale tichučko súhlasí ? .
Reply on: S499.1023 #40265:
Ja som nechcel robiť citové výlevy, Len som chcel napísať prečo som za zachovanie a obnovu lokálnych tratí.
Re #40266 S499.1023: Zase musíš uznať, keď už máš priamy bus spoj aj keď o dačo drahší, tak už neprestúpiš na lacnejší vlak.
Tak medzi rečou, keďže si spomínal, že na železnice ide dosť peňazí. By ma zaujímalo porovnanie, koľko ide na cesty.
Reply on: expresbb #40263:
Tak uveď konkrétne, ktoré trate by sa mali modernizovať a v akom rozsahu a ktoré nie.
Reply on: expresbb #40263:
Pred dvadsiatimi rokmi som aj ja mal také názory. V skutočnosti sa diaľkové vlaky neplnia z lokálok.
Reply on: expresbb #40261:
Nemusíš robiť citové výlevy. Je to proste tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.