Reply on: 810zssk #39885:
Skrátka je fakt, že súbežne jazdia busy dlhšiu dobu a formálne to bolo mestom podchytené, pričom teda tomu boli priradené čísla. Skutočnosť, že nejaká dievčina nevie pochopiť, čo je to spoločný cestovný poriadok napriek tomu, že to tu funguje na trolejbusových linkách od novembra 2007, ešte nemusí vytvárať nejaký problém.Ale ako som napísal v reakcii na jej článok (teda keď ho uverejnia) - radšej to mal DPMBB vysvetliť aj tým, čo to nechápu a bol by pokoj a nie že mätie článkom ďalších.
PIT
"(5) Objednávateľ dopravných služieb musí vypracovať plán dopravnej obslužnosti tak, aby riešil efektívnosť a hospodárnosť zabezpečovania dopravnej obslužnosti, najmä racionálne usporiadanie dopravných služieb, odstránenie neúčelných paralelných trás a liniek a vytvorenie funkčnej nadväznosti verejnej autobusovej dopravy na železničnú verejnú osobnú dopravu. V súbežnej doprave má prednosť železničná doprava."
a aj keď je to trochu čudné, ako tento zákon môže ovplyvňovať autobusovú dopravu, tak jednoducho keď je samosprávny kraj súčasne objednávateľom tak železničnej, ako aj autobusovej dopravy a v oboch prípadoch je povinný spracovávať plán dopravnej oblužnosti, tak za normálnych okolností musí urobiť jednoducho prienik všetkých zákonomi uložených povinností a výsledný plán musí v stanovených prípadoch dávať prednosť železnici pred autobusmi. Lenže sme na Slovensku, špeciálne v ZVSK a tu zákon veľa neznamená.