sa musím smiať na znení toho oficiálneho dokumentu: "Mesto BB v zastúpení primátora" - ako keby nevedeli, že primátor koná priamo, nie v zastúpení. Rovnako ako koneteľ, prostredníctvom ktorého koná právnická osoba priamo...ach jaj, ale čo chceme, keď mesto nepozná ani len zákony, potom nieto ich výklad ?
Ale urobil som aj takú fotomontáž tej pôvodnej fotky z Kališťa a deatailov fotiek zo Sauerov, tak sa kľudne pozri na tie disky.. ? http://img12.imageshack.us/img12/9277/saurers.jpg
Inak medzi nami, disky na jednotlivé modely autobusov sa tiež dali dať kľudne aj z iných ak pasovali, toto by som nepoužil jednoznačne ako meradlo toho o aký autobus sa jedná. Ale keď chceš, tak autobusy na spodných obrázkoch ich majú zhruba také ako ten na tej historickej snímke. ?
Ano, mohol by to byt aj Saurer ci dokonca Mercedes. Ale Saurery, co jazdili po vojne boli dodane hned po vojne ako hospodarska pomoc a karosovane v Sodomke. Takze samozrejme nemohli zhoriet pocas vojny. Co vsak neznamena, ze nejake nemohli byt dodane i skor. Inak autobus Saurer vyzeral takto :
U toho MANu som vychadzal z toho, ze ked som sa rypal v starych busoch, nasiel som nacrty dvoch typov busov pre Slovensko. Jeden bol ten co jazdil v Bratislave ( MAN M1 MP), co bol vacsi bus a potom dodavali aj mensi s buchacimi dverami - este pohladam ten vykres k nemu doma.
Aha, tak potom dobre. Na Gorkého je taký "čudný trojuholník", tak som si nebol istý.
O tej konečne pri Domove dôchodcov viem. Podľa mojich zistených informácií slúžili obe konečné (Wokerova, Dom dôchodcov a Gorkého) spoločne (časť liniek jazdila na jednu konečnú, zvyšné na tú druhú), je pravdepodobné, že až do zavedenia MHD na Mládežnícku, ale to je už len taká dedukcia. Konečná pri Domove dôchodcov sa používala ale ešte dlhšie, keďže podľa mapy Slovenskej kartografie z roku 1974, tam vtedy končila linka č. 9.
Práveže ani na jednu stranu čo si popísal, ale smerom na dnešnú Okružnú, tam v tej dobe nebolo ešte nič ďalej tým smerom a tak tam bola vybudovaná tá slučka. Neskôr ale bola premiestnená do priestoru na konci Jilemnického kde stojí Domov dôchodcov. Tieto informácie mám od chlapa, ktorý konkrétne na tom autobude jazdil v tej dobe.
mirkobb, Lubomir: Zaujímavé. No ale zdá sa, že sa nezhodneme, takže najlepšie to vyriešil Kami a to tak, že tam už radšej nie je nič napísané
Re #38007 mirkobb: Vedel by si napísať, kde PRESNE sa nachádzala tá otočka pre linku č. 4. Píšeš, že to bolo v priestore za uvedenou križovatkou, ale bolo to v smere na Gorkého alebo na Nové Kalište?
A ja zas tvrdím, že na obrázku je autobus Saurer. ? Tie používali takéto disky a aj ten predný "čumák" s chladičom to naznačuje, že ide o tento model autobusu. Inak jeden taký jazdil aj po vojne v BB na počiatku mestskej dopravy v 50-tich rokoch na linke č. 4 na Fončordu do priestoru za križovatkou dnešných ulíc Gorkého, kpt. Nálepku a Nové Kalište, kde mal konečnú a bola tam vybudová provizorná obrátka.
Mne sa nezdaju tie napravy a disky. Ja osobne by som to podla zbezneho pohladu tipol na autobus znacky MAN alebo Bussing. Praga pouzivala plne kolesa, Skoda tiez a jediny kto pouzival podobne bola Tatra, ktora ale zase nemala 6cipe, ale 5 cipe.
ešte raz: "Bol to len obyčajný zápas o moc, kedy Mesto BB naservírovalo mestský podnik (a teda aj nepriamo mestský majetok, ktorý patrí nám všetkým) vlkovi priamo na tanieri."
V pondelok som umiestnil do vitrínky na AS historické fotografie, text k histórii som tam dal už dávnejšie. Sú tam aj nejaké historické materiály (cestovné poriadky, ukážka cestovných lístkov,...). Chcel by som vás poprosiť, pokiaľ budete mať cestu cez AS, kuknite si to a napíšte mi na mail svoje pripomienky (čo sa vám tam páči a čo nie), návrhy (čo by ste tam privítali) a pod. Budem vám vďačný. Ďakujem... ?
Takúto informáciu som dostal od človeka, ktorý bol oficiálne pri týchto fotografiách.
Nedá sa vylúčiť, že sa niekto pomýlil, ale osobne si netrúfam nič potvrdiť ani vyvrátiť. Pokiaľ sa nájde nejaký jasný dôkaz, že to Praga nie je a je to niečo iné, myslím si že nie je problém upraviť popis. Ale nateraz nemám dôvod neveriť informáciám, ktoré sa mi dostali.
k žiadnemu zlúčeniu nedošlo. Jediné, čo sa Mestu podarilo dosiahnuť je to, že DPMBB je v súčasnosti pod polovičnou (49 %-nou) kontrolou SAD ZV. Pritom SAD ZV si naďalej vykonáva na svojom piesočku autobusovú dopravu a DPMBB trolejbusy a minibusy. Ako som už povedal, jediné, čo sa dosiahlo - DPMBB je pod kontrolou SAD ZV. Čiže žiadne poetické ospevovačky, čo všetko sa zlepší, nie sú realitou. Bol to len obyčajný zápas o moc, kedy Mesto BB naservírovalo mestský podnik (a teda aj nepriamo mestský majetok, ktorý patrí nám všetkým) vlkovi priamo na tanieri.
Hm, ako som si pozrel tie zastávky MHD v Bruseli, tak mi napadlo, že na porovnanie by sa zišli aj tie naše zastávky a označníky ukázať! ? V Bruseli by mali možno dobrú zábavu z toho! ? ?
kvorka