Jasné, že tebe inak teší ma každý kto má zmysel pre humor a to bez rozdielu veku a pohlavia!!Ono vieš je pre mňa zábavné čítajúc príspevky na tomto fóre , lebo ja som zistila a konzultovala FAKT , že v BB už MHD neexistuje..po mojom je to paškvil a to čo nám tu predvádzajú dopravcovia dáko neviem pomenovať inak..hej sem tu sa smejem cez slzy, ale vo svojej "hlúposti" len ticho žasnem no smiech ten môžem...a ak prídeš na stretko prisahám ti tú klbásku kúpim ?
isteze, obnova je nutna. Otazkou je, ako cestou sa vybrat - Skoda, SOR, Solaris, ... V kazdom pripade, pre SR je zatial ako drahove vozidlo homologizovana jedine skodovka. Zaujimave je tiez pozriet sa na parametre, lebo pokial viem, tak 25 Tr existuje vo vyhotoveni s pohonom len jednej napravy, co je pre BB velkym minusom a to najma v zime. Druhou otazkou su ako vzdy peniaze. Nejake moznosti sa rysuju z operacneho programu zivotne prostredie, ochrana ovzdusia, ale ako som uz povedal, takato pomoc je viac na smiech ako serioznym zaujmom statu pomoct verejnej doprave.
"Je potrebné posilniť systém verejnej hromadnej dopravy a vytvárať predpoklady pre princíp „zaparkuj a jazdi“ (park and ride). " To je názor Ľ. Kelemana v článku: http://www.archinet.sk/Magazine/Clanok.asp?ClanokID=3&VydanieKOD=82&Magazine=forum Dobré sci-fi... Aby sme mali vôbec čo posilniť, mal by tu aspoň nejaký systém VHD fungovať. Budovať P+R to je už čerešnička na dobre fungujúcom systéme, my musíme vybudovať systém. ? Pri súčasnom prístupe vedenia mesta to však vidím dosť nereálne. Ako som sa mohol neraz presvedčiť, vedenie mesta nechce robiť systémové zmeny, pretože sa bojí ohlasu verejnosti, ono radšej prihodí pár miliónov na absurdity, len aby boli ľudia spokojní a ticho. Čo je však horšie, toto sa donekonečna robiť nedá. Uvidíme, dokedy bude vedeniu mesta táto taktika vychádzať...
Ono "dost miesta na sedenie" vacsinou znamena menej miesta celkom. Ale ja by som skor bral SOR NB12 / 18, kedze to je novsia verzia existujuca aj v klbovom prevedeni. Mas pravdu, ze stvordverovy nie je pre Bystricu vyhodny AVSAK len v pripade ze nebude zavedeny nastup vsetkymi dverami. V takom pripade je jednoznacne lepsie kupit stvordverovu variantu...
Mne by sa pacilo jazdit Jaguarom, ale ide o peniaze. Tento http://www.sor.cz/produkty/mestske-autobusy/sor-bn-12.html sa mi celkom pozdava. Nie je to sice ziadny krasavec, ale ma dost miesta na sedenie. Urcite by som nebral 4 dverovu verziu. A je to SOR za cenu SOR.
Juraj, bez ohladu na eurofondy musite zacat s obnovou vozoveho parku. Jednak aby sa ukludnil flying a okrem toho... aka je zostavajuca zivotnost tych trolejbusov? 4-5 rokov? To znamena kupit kazdy rok minimalne 5 novych trolejbusov. Takze treba zacat najlepsie hned.
Kedy plabuje spustit SOR vyrobu? Mozno by stalo za to dat sa s nimi dohromady.
BTW neviem co planuje vyrabat SOR, ale podla mna je low floor zbytocny luxus. Staci low entry.
je to tam jasne napisane - z fondov sa neda "len tak" obnovovat vozidlovy park alebo stavat trate. Je tu ista moznost nakupu novych vozidiel, ale ta je viac smiesna ako nejak extra zaujimava. A trate sa stavat nedaju vobec. Jednoducho pre slovensku vladu verejna doprava nie je prioritou narozdiel od okolitych krajin. Je tam uvedene, ze je to zase len na pleciach dopravcov - toto tam je napisane, len trosku zaobalene ... co este k tomu treba viac napisat - ze je to na prd? ?
Inak na stránke DPMBB sa objavili odpovede. Čítajúc pomedzi riadky, asi trať do Sásovej nebude. Z fondov sa údajne nedá, a mesto si kšeftuje s pozemkami, ale trolejbusy pre obyvateľov idú bokom. Hlavne že ani členovia predstavenstva nevedia, kedy zdvihnúť ruku na zasadnutí MZ.
A DPM ani vetou nespomenie, či sú nejaké možnosti, len stroho "z fondov nebude" a basta. No krása.
brefos