Ono "dost miesta na sedenie" vacsinou znamena menej miesta celkom. Ale ja by som skor bral SOR NB12 / 18, kedze to je novsia verzia existujuca aj v klbovom prevedeni. Mas pravdu, ze stvordverovy nie je pre Bystricu vyhodny AVSAK len v pripade ze nebude zavedeny nastup vsetkymi dverami. V takom pripade je jednoznacne lepsie kupit stvordverovu variantu...
Mne by sa pacilo jazdit Jaguarom, ale ide o peniaze. Tento http://www.sor.cz/produkty/mestske-autobusy/sor-bn-12.html sa mi celkom pozdava. Nie je to sice ziadny krasavec, ale ma dost miesta na sedenie. Urcite by som nebral 4 dverovu verziu. A je to SOR za cenu SOR.
Juraj, bez ohladu na eurofondy musite zacat s obnovou vozoveho parku. Jednak aby sa ukludnil flying a okrem toho... aka je zostavajuca zivotnost tych trolejbusov? 4-5 rokov? To znamena kupit kazdy rok minimalne 5 novych trolejbusov. Takze treba zacat najlepsie hned.
Kedy plabuje spustit SOR vyrobu? Mozno by stalo za to dat sa s nimi dohromady.
BTW neviem co planuje vyrabat SOR, ale podla mna je low floor zbytocny luxus. Staci low entry.
je to tam jasne napisane - z fondov sa neda "len tak" obnovovat vozidlovy park alebo stavat trate. Je tu ista moznost nakupu novych vozidiel, ale ta je viac smiesna ako nejak extra zaujimava. A trate sa stavat nedaju vobec. Jednoducho pre slovensku vladu verejna doprava nie je prioritou narozdiel od okolitych krajin. Je tam uvedene, ze je to zase len na pleciach dopravcov - toto tam je napisane, len trosku zaobalene ... co este k tomu treba viac napisat - ze je to na prd? ?
Inak na stránke DPMBB sa objavili odpovede. Čítajúc pomedzi riadky, asi trať do Sásovej nebude. Z fondov sa údajne nedá, a mesto si kšeftuje s pozemkami, ale trolejbusy pre obyvateľov idú bokom. Hlavne že ani členovia predstavenstva nevedia, kedy zdvihnúť ruku na zasadnutí MZ.
A DPM ani vetou nespomenie, či sú nejaké možnosti, len stroho "z fondov nebude" a basta. No krása.
Trolejbus je zavisla trakcia a z toho vyplyvaju vsetky vyhody aj nevyhody. To je jasne kazdemu, len Flying to odhalil az teraz. Nikdy nie je mozne zabezpecit plnu nahradu v pripade necakaneho vypadku. Ked v Prahe vypadne metro, tak nejaka nahradna doprava nezacne jazdit skor nez za pol hodinu, aj to len obmedzena. Napriklad su predlzene napajacie autobusove linky blizsie do centra.
Keby DPM BB prevadzkoval aj autobusy, dokazem si v pripade takehoto vypadku predstavit nasledovne riesenie:
1. linka X6 (Roosveltova nemocnica – Tulska)
2. linka X7 (Vozovna – Internatna)
3. predlzenie niektorych spojov zo Sasovej do trasy – nabrezie – dialnica – Kupelna – Sladkovicova – nabrezie – povodna trasa
4. predlzenie niektorych spojov zo Sasovej do trasy – nabrezie – Svermova – UPV – Usvit – nabrezie – povodna trasa
Na linky X7 a X6 vyuzijem trolejbusy, ktore uviazli na Foncorde.
Samozrejme je nutne, aby dispecer mal vopred spracovane riesenia podobnych situacii, aby nezacali riesenie hladat vo chvili, ked nieco nastane.
Nie je mozne, aby dopravca drzal rezervu na 100% pokrytie vypadku. Ked je blbe pocasie, tak letecka spolocnost zrusi spoj, ked niekto skoci pod metro, tak DPP zabezpeci len velmi obmedzenu nahradu, ked spadne semafor na troleje, tak aj DPMBB poskytne len ciastocne riesenie.
810zssk