Reply on: BZUCO #28530:
Presne 31 a žiadnych 40 (rátam aj ZV-367BI). SAD ZV totiž od samého začiatku počíta k tejto tridsiatke aj ďalších 10 ks C954E, ktoré sa v tom čase kupovali. Lenže tieto vozy tu jazdili len prvý týždeň (od 2.1.2006 do 8.1.2006) aj to bez ŠPZ a so sedadlami v igelite. Sú to prímestské vozy a viac už v MHD BB nejazdili. Ale niekto je tak "nízky", že to za celé tie 2 roky nedokáže pochopiť a neustále hlása tieto blbosti do médií. Dobre... Mám nápad. Keď je pán P. taký macher, tak nech vymenuje ŠPZ-ky. To by sa hneď dostal do úzkych...
Habibi
Definície podľa Nariadení rady ( EHS ) 684/92, 2121/98 a 12/98
Pravidelná doprava
1.1. Pravidelná doprava je doprava, ktorá zabezpečuje prepravu cestujúcich v presne stanovených intervaloch po presne stanovených trasách, pričom cestujúci nastupujú a vystupujú na vopred určených zastávkach. Pravidelná doprava bude prístupná pre všetkých a v prípade potreby bude povinná rezervácia.
1.2. Doprava organizovaná hocikým, ktorá zabezpečuje prepravu špecifikovaných kategórií cestujúcich s vylúčením ostatných cestujúcich, pokiaľ sa takáto doprava prevádzkuje za podmienok určených v bode 1.1., bude považovaná za pravidelnú dopravu. Takáto doprava je ďalej nazývaná „špeciálnou pravidelnou dopravou“.
Špeciálna pravidelná doprava bude zahŕňať:
(a) prepravu pracovníkov z domu do práce a späť,
(b) prepravu do vzdelávacích zariadení a z nich, pre žiakov a študentov,
(c) prepravu vojakov a ich rodín medzi východiskovým štátom a oblasťou ich kasární,
(d) mestská doprava v pohraničných oblastiach.
Nepravidelná doprava
2.1. Kyvadlová doprava je doprava, prostredníctvom ktorej sa pri opakovaných jazdách tam a späť prepravujú skupiny vopred zhromaždených cestujúcich z jednej oblasti odchodu do jednej oblasti určenia. Tieto skupiny zostavené z cestujúcich, ktorí ukončili jazdu tam, sa počas nasledujúcej jazdy prepravujú späť do miesta odchodu.
„Oblasť odchodu“ je miesto, kde jazda začína a „oblasť určenia“ je miesto, kde jazda končí, v obidvoch prípadoch zároveň s lokalitami v dosahu 50 km. Mimo oblastí odchodu a určenia môže k zberu a vysadeniu cestujúcich dochádzať až na troch rôznych miestach. Oblasť odchodu a určenia a ďalšie miesta zberu a vysadenia môžu byť na území jedného alebo viacerých členských štátov.
Kyvadlová doprava s ubytovaním zahŕňa okrem dopravy aj ubytovanie aspoň pre 80% cestujúcich so stravou alebo bez stravy v mieste určenia a v prípade potreby aj počas jazdy. Cestujúci zostanú v mieste určenia aspoň dve noci. Kyvadlová doprava s ubytovaním môže byť zabezpečovaná skupinou dopravcov konajúcich v mene rovnakej zmluvnej strany a cestujúci môžu:
- podniknúť spiatočnú cestu s iným dopravcom z tej istej skupiny ako cestu tam,
- po trase využiť spoj s iným dopravcom z tej istej skupiny na území jedného z
členských štátov.
2.2. Príležitostná doprava je doprava, ktorá nespadá ani do definície o pravidelnej doprave ani do definície o kyvadlovej doprave. Patria sem:
(a) zájazdy, to znamená doprava, pri ktorej sa to isté vozidlo použije na prepravu jednej alebo viacerých skupín vopred zhromaždených cestujúcich, pričom každá skupina sa dopraví späť do miesta jej odchodu,
(b) preprava:
- ktorou sa prepravujú skupiny vopred zhromaždených cestujúcich, pričom cestujúci nie sú dopravovaní do miest ich odchodu v rámci tej istej cesty
- ktorá v prípadoch pobytu v mieste určenia, zahŕňa aj ubytovanie alebo iné turistické služby nedoplnkové k preprave alebo ubytovaniu,
(c) preprava organizovaná pri príležitosti zvláštnych udalostí, ako sú semináre, konferencie a kultúrne alebo športové akcie, ktoré nevyhovujú definíciám v bodoch (a) a (b);
(d) preprava, ktorá nevyhovuje kritériám v (a), (b), (c) a (d), t.j. ostatná preprava.
?