Moje jediné dva príspevky z 14.12.2005 (inak zaujímavé čítanie):
PIT 14.12.2005 11:09 #10873
Re #10864 Ali B.: Presne aj toto je pre mňa strašne udivujúce, že počas zasadnutia MsZ sa NIKTO nezamýšľal nad praktickým prechodom na nového dopravcu. Teda napr.:
- spôsob tarifného vybavovania cestujúcich a jeho technické zabezpečenie - čo s ČK BBDS - budú platiť ďalej? - títo istí poslanci schválili tento rok cenový výmer, ktorý donútil zakúpiť tisíce ľudí ČK!;
- vydanie licencie; podanie návrhu nového CP spolu s návrhom na udelenie licencie NAJMENEJ 45 DNÍ pred začatím platnosti nového CP podľa § 11 ods. 1 písm. a) a b) vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- informovanie verejnosti o zrušení/zriadení liniek, zmenách trás, CP, tarify a iných zmenách, keďže ide o pripravované zmeny najmenej 15 dní vopred podľa § 8 ods. 1 písm. i) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave
- zabezpečenie označenie zastávok označníkmi nového dopravcu v zmysle § 8 ods. 1 písm. h) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vyhotovenie a osadenie všetkých vývesných zastávkových CP pred začiatkom ich platnosti podľa § 13 ods. 6 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vydanie neperiodickej publikácie CP v zmysle § 11 ods. 6 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- zabezpečenie dostatočného počtu vozidiel vrátane kĺbových vozidiel, ktorých nedostatok v rannej špičke je evidentný už v súčasnosti, na nhradenie trolejbusov
- tí istí poslanci, ktorí minulý rok schválili peniaze na výstavbu trolejbusovej trate do Tesca teraz vystúpili za zánik trolejbusovej dopravy, pričom sa NIKTO z nich nezamyslel, čo s trolejbusovou dráhou ako celkom a osobitne a časťami, ktoré sú majetkom mesta (mesto pritom v posledných rokoch investovalo aj do modernizácie výhybiek. Srátka NIKOMU NEVADÍ, že zakúpený majetok a investície nebudú ďalej vytvárať osoch pre mesto, ale má chátrať a nezarobiť ani na odpisy. Namiesto dostavby dráhy, ktorá doteraz od roku 1988 ešte stále nie je dostavaná, čo by prinieslo možnosť rozumného optimalizovaného linkového vedenia s nosný prepravným systémom trolejbusmi a súčasným znížením nákladov na jednotku výkonu, sa poslanci a evidentne i primátor (ktorý mal rozšírenie tolejbusovej dopravy do Sásovej v programe už pri prvej kandidatúre na post primátora) rozhodli zničiť tento druh dopravy.
Tí, čo sa včera zúčastnili zasadnutia MsZ boli svedkami vyhlásení poslancov o tom, že vôbec nie sú odborne kompetentní pre rozhodovanie o tejto veci, že vo výberovej komisii bolo 9 poslancov a 2 zamestnanci MsÚ, že poslanci nemajú dostatok informácií. Samozrejme zaznelo viacero úsmevných výrokov, ktoré len dokumentovali absolútne odtrhnutie poslancov od reality, ktorí nemajú ani najmeší prehľad o tom, čo je problematika MHD a nikto z nich si zjavne neprečítal ani základné všeobecne záväzné predpisy určujúce podmienky pre vykonávanie cestnej dopravy. S radosťou sa pustili na zástupcov MsÚ, že nepripravili súťaž dostatočne v predstihu a nevhodne zadefinovali podmienky súťaže. Ale znova to boli tí istí poslanci, ktorí v máji 2005 prijali uznesenie, že doporučujú takúto súťaž vykonať a tá bola realizovaná len z tohto dôvodu. Pri tom si však poslanci neuvedomujú, že je nesmierne obtiažne zadefinovať už len samotný predmet súťaže - rozsah dopravy. Však je rozdiel, či trvám na trolejbusoch alebo nie, akú stanovím dopravnú obslužnosť (teda rozhodnutie, ktoré územie má byť obsluhované MHD, resp. v akej miere a rozsahu ponuky dopravy). Zastupiteľstvo však nedalo žiadne podklady, čo vlastne očakáva od MHD a teda nemôže vyniť niekoho iného, že tieto ich NIJAKÉ PREDSTAVY nedokázal zadefinovať tak, aby s tým boli teraz spokojní poslanci.
Samotné zasadnutie bolo účelové, pretože počas 2,5 hodiny prejednávania vlastne vôbec nedošlo ku konkrétnej debate a možnostiach riešenia a okrem jednej otázky poslanca Smäda na zástupcu SAD Zvolen, poslanci nemali žiadne otázky na zástupcov uchádzačov na prevádzkovanie MHD napriek tomu, že dlho nariekali, že nemajú informácie. Po klasickom priebehu "rokovania", kedy si niektorí potrebovali niečo medzi sebou vykričať, MUDr. Bucek došiel opäť s ohromujúcim návrhom diskusiu ukončiť. Aj sa tak stalo a poslanci sa po 25 min prestávke (porade) rozhodli hlasovať napriek tomu, že absolútne NEVEDELI o čom hlasujú a prečo by mal byť dopravca zo Zvolena lepší (v zásade neponúkol nič fantastické, okrem zavedenia nástupu všetkými dverami a zrušenia trolejbusovej dopravy!), pričom pôsobil akurát dosť populisticky. S ničím nebomal problém, ani nasľubovať, že sa môžu dohodnúť s BBDS o AS i trolejbusoch. Pritom však ani raz nemal vyjadrenie práve od BBDS a tá evidentne nebude mať dôvod pre ochotu jednania s niekým, kto im vyfúkne (vďaka nekompetentnosti zástupcov mesta a samozrejme BBDS samotnej) celoživotné opodstatnenie.
Vo mne včerajšie zasadnutie MsZ vyvolalo strašné sklamanie a pobúrenie, že si poslanci dovolili prijať takéto rozhodnutie bez toho, aby vedeli, či bude MHD od 01.01.2006 zabezpečovaná vôbec a minimálne na rovnakej úrovni v súlade s všeobecne záväznými predpismi a požiadavkami obyvateľov na kvalitu služby, pričom s vystúpenia zástupcu SAD Zvolen bol zrejmý skôr opak - sľuboval hory-doly, pritom však sám potvrdil, že od 01.01.2006 bude ťažko niečo z toho reálne!
Asi si dám tú námahu, že v prípade nedodržiavania všetkých zákonných požiadaviek, dám návrh na odobratie licencie.
Čo sa týka BBDS, som veľmi zvedavý, čo ide robiť. Za predpokladu, že má platné licencie na autobusovú, či trolejbusovú dopravu aj po 31.12.2005, nič jej nebráni prevádzkovať súbežne s SAD Zvolen vybrané linky MHD aj naďalej. Jediným rozdielom bude fakt, že nedostane dotáciu a nebuú jej uhrádzané výkony vo verejnom záujme. Teda ak si dokáže nájsť trasy a časy, na ktorých je schopná vykonávať dopravu bez dotácie, môže fungovať (síce v mešom rozsahu) ďalej, pričom sa súčasne zbaví nelukratívnych výkonov vo verejnom záujme. Súbežná prevádzky dvoch dopravcov by v konečnom dôsledku mohla priniesť cestujúcim ešte viac, druhá vec je, či by boli dopravcovia schopní sa uživiť... Takže teraz sa uvidí, aký "schopný" je manažment BBDS, ktorému je na prevádzkovanie trolejbusov potrebný súhlas BBSK (v prípade platnosti licencie ani ten) a stačí, keď BBSK schváli nový CP. V autobusovej doprave BBDS nemožno zakázať pri platnej licencii prevádzkovať MHD i naďalej.
Tak uvidíme...
PIT 14.12.2005 13:21 #10882
Re #10880 Danny: Neviem zrovna, či sa to práve týmito slovami dalo povedať o Smädovi a Novanskom, ale o Tomanovi a niektorých ďalších určite, keďže na vyslovený (až zaslepený) súhlas so SAD ZV im stačili populistické vyjadrenia zástupcu SAD ZV. Som zvedavý, čo z toho bude od 01.01.2006 realita a koľko z toho bude tvrdá lož a ďalšie zníženie kvality MHD.
PIT 14.12.2005 11:09 #10873
Re #10864 Ali B.: Presne aj toto je pre mňa strašne udivujúce, že počas zasadnutia MsZ sa NIKTO nezamýšľal nad praktickým prechodom na nového dopravcu. Teda napr.:
- spôsob tarifného vybavovania cestujúcich a jeho technické zabezpečenie - čo s ČK BBDS - budú platiť ďalej? - títo istí poslanci schválili tento rok cenový výmer, ktorý donútil zakúpiť tisíce ľudí ČK!;
- vydanie licencie; podanie návrhu nového CP spolu s návrhom na udelenie licencie NAJMENEJ 45 DNÍ pred začatím platnosti nového CP podľa § 11 ods. 1 písm. a) a b) vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- informovanie verejnosti o zrušení/zriadení liniek, zmenách trás, CP, tarify a iných zmenách, keďže ide o pripravované zmeny najmenej 15 dní vopred podľa § 8 ods. 1 písm. i) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave
- zabezpečenie označenie zastávok označníkmi nového dopravcu v zmysle § 8 ods. 1 písm. h) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vyhotovenie a osadenie všetkých vývesných zastávkových CP pred začiatkom ich platnosti podľa § 13 ods. 6 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vydanie neperiodickej publikácie CP v zmysle § 11 ods. 6 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- zabezpečenie dostatočného počtu vozidiel vrátane kĺbových vozidiel, ktorých nedostatok v rannej špičke je evidentný už v súčasnosti, na nhradenie trolejbusov
- tí istí poslanci, ktorí minulý rok schválili peniaze na výstavbu trolejbusovej trate do Tesca teraz vystúpili za zánik trolejbusovej dopravy, pričom sa NIKTO z nich nezamyslel, čo s trolejbusovou dráhou ako celkom a osobitne a časťami, ktoré sú majetkom mesta (mesto pritom v posledných rokoch investovalo aj do modernizácie výhybiek. Srátka NIKOMU NEVADÍ, že zakúpený majetok a investície nebudú ďalej vytvárať osoch pre mesto, ale má chátrať a nezarobiť ani na odpisy. Namiesto dostavby dráhy, ktorá doteraz od roku 1988 ešte stále nie je dostavaná, čo by prinieslo možnosť rozumného optimalizovaného linkového vedenia s nosný prepravným systémom trolejbusmi a súčasným znížením nákladov na jednotku výkonu, sa poslanci a evidentne i primátor (ktorý mal rozšírenie tolejbusovej dopravy do Sásovej v programe už pri prvej kandidatúre na post primátora) rozhodli zničiť tento druh dopravy.
Tí, čo sa včera zúčastnili zasadnutia MsZ boli svedkami vyhlásení poslancov o tom, že vôbec nie sú odborne kompetentní pre rozhodovanie o tejto veci, že vo výberovej komisii bolo 9 poslancov a 2 zamestnanci MsÚ, že poslanci nemajú dostatok informácií. Samozrejme zaznelo viacero úsmevných výrokov, ktoré len dokumentovali absolútne odtrhnutie poslancov od reality, ktorí nemajú ani najmeší prehľad o tom, čo je problematika MHD a nikto z nich si zjavne neprečítal ani základné všeobecne záväzné predpisy určujúce podmienky pre vykonávanie cestnej dopravy. S radosťou sa pustili na zástupcov MsÚ, že nepripravili súťaž dostatočne v predstihu a nevhodne zadefinovali podmienky súťaže. Ale znova to boli tí istí poslanci, ktorí v máji 2005 prijali uznesenie, že doporučujú takúto súťaž vykonať a tá bola realizovaná len z tohto dôvodu. Pri tom si však poslanci neuvedomujú, že je nesmierne obtiažne zadefinovať už len samotný predmet súťaže - rozsah dopravy. Však je rozdiel, či trvám na trolejbusoch alebo nie, akú stanovím dopravnú obslužnosť (teda rozhodnutie, ktoré územie má byť obsluhované MHD, resp. v akej miere a rozsahu ponuky dopravy). Zastupiteľstvo však nedalo žiadne podklady, čo vlastne očakáva od MHD a teda nemôže vyniť niekoho iného, že tieto ich NIJAKÉ PREDSTAVY nedokázal zadefinovať tak, aby s tým boli teraz spokojní poslanci.
Samotné zasadnutie bolo účelové, pretože počas 2,5 hodiny prejednávania vlastne vôbec nedošlo ku konkrétnej debate a možnostiach riešenia a okrem jednej otázky poslanca Smäda na zástupcu SAD Zvolen, poslanci nemali žiadne otázky na zástupcov uchádzačov na prevádzkovanie MHD napriek tomu, že dlho nariekali, že nemajú informácie. Po klasickom priebehu "rokovania", kedy si niektorí potrebovali niečo medzi sebou vykričať, MUDr. Bucek došiel opäť s ohromujúcim návrhom diskusiu ukončiť. Aj sa tak stalo a poslanci sa po 25 min prestávke (porade) rozhodli hlasovať napriek tomu, že absolútne NEVEDELI o čom hlasujú a prečo by mal byť dopravca zo Zvolena lepší (v zásade neponúkol nič fantastické, okrem zavedenia nástupu všetkými dverami a zrušenia trolejbusovej dopravy!), pričom pôsobil akurát dosť populisticky. S ničím nebomal problém, ani nasľubovať, že sa môžu dohodnúť s BBDS o AS i trolejbusoch. Pritom však ani raz nemal vyjadrenie práve od BBDS a tá evidentne nebude mať dôvod pre ochotu jednania s niekým, kto im vyfúkne (vďaka nekompetentnosti zástupcov mesta a samozrejme BBDS samotnej) celoživotné opodstatnenie.
Vo mne včerajšie zasadnutie MsZ vyvolalo strašné sklamanie a pobúrenie, že si poslanci dovolili prijať takéto rozhodnutie bez toho, aby vedeli, či bude MHD od 01.01.2006 zabezpečovaná vôbec a minimálne na rovnakej úrovni v súlade s všeobecne záväznými predpismi a požiadavkami obyvateľov na kvalitu služby, pričom s vystúpenia zástupcu SAD Zvolen bol zrejmý skôr opak - sľuboval hory-doly, pritom však sám potvrdil, že od 01.01.2006 bude ťažko niečo z toho reálne!
Asi si dám tú námahu, že v prípade nedodržiavania všetkých zákonných požiadaviek, dám návrh na odobratie licencie.
Čo sa týka BBDS, som veľmi zvedavý, čo ide robiť. Za predpokladu, že má platné licencie na autobusovú, či trolejbusovú dopravu aj po 31.12.2005, nič jej nebráni prevádzkovať súbežne s SAD Zvolen vybrané linky MHD aj naďalej. Jediným rozdielom bude fakt, že nedostane dotáciu a nebuú jej uhrádzané výkony vo verejnom záujme. Teda ak si dokáže nájsť trasy a časy, na ktorých je schopná vykonávať dopravu bez dotácie, môže fungovať (síce v mešom rozsahu) ďalej, pričom sa súčasne zbaví nelukratívnych výkonov vo verejnom záujme. Súbežná prevádzky dvoch dopravcov by v konečnom dôsledku mohla priniesť cestujúcim ešte viac, druhá vec je, či by boli dopravcovia schopní sa uživiť... Takže teraz sa uvidí, aký "schopný" je manažment BBDS, ktorému je na prevádzkovanie trolejbusov potrebný súhlas BBSK (v prípade platnosti licencie ani ten) a stačí, keď BBSK schváli nový CP. V autobusovej doprave BBDS nemožno zakázať pri platnej licencii prevádzkovať MHD i naďalej.
Tak uvidíme...
PIT 14.12.2005 13:21 #10882
Re #10880 Danny: Neviem zrovna, či sa to práve týmito slovami dalo povedať o Smädovi a Novanskom, ale o Tomanovi a niektorých ďalších určite, keďže na vyslovený (až zaslepený) súhlas so SAD ZV im stačili populistické vyjadrenia zástupcu SAD ZV. Som zvedavý, čo z toho bude od 01.01.2006 realita a koľko z toho bude tvrdá lož a ďalšie zníženie kvality MHD.
tu by sa konkurencia neuživila.
Ibibah
(13. 12. 2005 rozhodlo mestské zastupiteľstvo o novom prevádzkovateľovi MHD BB)
Autor: Danny 13.12.2005
OD JANUARA PREVADZKUJU MHD BRYNDZIARI (SAD ZV)!
Hlasovanim poslancov MsZ bol specateny osud BBDS
Hlasovalo 24 poslancov, z toho:
pre 18
proti 3
zdrzali sa 3
a nehlasoval 1
Co prinesie SAD ZV do MHD?
-NASTUP VSETKYMI DVERAMI
-ZRUSENIE II. TARIFNEHO PASMA
-ZRUSENIE TROLEJBUSOV (nakup autobusov za cca 250-300mil.
-znizenie ceny cestovneho listka z 15 na 14 Sk a cipova karta o 1 Sk lacnejsie (podobnost s cenou v MHD ZV od 1/1/05), znizenie cien aj pre ostatne skupiny cestujucich
-prepojenie MHD+SAD ZV s BB MHD (univerzalnost zliav a kariet)
-pravdepodobne zmenu vedenia liniek (hviezdicovy system MHD)
-autobusy splnajuce normy EURO 3 (tie, co budu kupovane od leta, EURO 4)
-zarucenie uplnej kontroly penazi mesta vkladanych do MHD
Autor: Vladimír 13.12.2005
Tak panstvo, som v šoku... Ja... normálne neviem, čo mám vlastne napísať.
Bystrická MHD síce už dlhšiu dobu bola akýmsi demonštračným nástrojom v rámci Slovenska, kam až hlboko sa dá padnúť, ale veril som, že každá bezodná jama kdesi to dno má... Táto nemá...
Prajem vám veľa nádejí na zlepšenie vo vybrakovanom dopravnom systéme, bez trolejbusov,
Autor: S499.1023 13.12.2005
Takže záver je z toho jeden:
SAD BBDS, menovite ing. Korniet a ing. Snopko, svojim dlhoročným arogantným a povýšeneckým jednaním a neochotou k priehľadným ekonomickým tokom ZAVRAŽDILI trolejbusy v Banskej Bystrici. (no do ri..ti este aj vrazda. Tak toto sme tu uz naozaj nepotrebovali. Cisielko, neprehanas ?)
Autor: S499.1023 14.12.2005
V súčasnosti stačí, aby sa SAD BBDS odvolala a kým prebehnú všetky procedúry,tak kĺudne môže byť BB aj pár mesiacov bez MHD. Pokiaĺ by sa však majiteĺ SAD BBDS chce odvolať,tak by som mu vrelo odporúčal najprv odvolať ing. Snopka z funkcie vedúceho prevádzky MHD a ing. Kornieta z funkcie riaditeĺa podniku.
(no pozrime sa nase známe Císielko ako sa nám nas...rdilo. BB moze byt kludne bez MHD. To si ako myslel – akoze bez trolejov?)
Autor: inca 14.12.2005 Len par postrehov:
Je pozoruhodne, ze BBDS doteraz len kvilila aka je MHD stratova, obmedzovala spoje, zobrala o dotacie a akonahle sa objavi konkurencia tak BBDS sa ide pretrhnut a vracia zrusene spoje, poskytuje zlavy a ponuka pomaly modre z neba len aby si zachovala monopol v tej udajne stratovej MHD.
Autor: PIT 14.12.2005
Čo sa týka BBDS, som veľmi zvedavý, čo ide robiť. Za predpokladu, že má platné licencie na autobusovú, či trolejbusovú dopravu aj po 31.12.2005, nič jej nebráni prevádzkovať
(no ale o tomto sme uz popísali Wizardovi)