Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #2712:
Ale ano, ja som sa len chcel postazovat ako som medzicasom zostarol ?
KMB ma este jednu vyhodu... ked nepride sprievodca, mozes si tie kilometre nechat vyskrtnut. Ja som takto usetril 2 alebo 3 cesty (po 400km) ?. Ale ako hovorim... vlakom som cestoval naposledy niekedy v oktobri - pred zmenou CP.
Reply on: Petik #2711:
Však pokiaľ ideš EC/IC, tak KMB je výhodnejšia aj ako JP. A 2000 km za pol roka musíš vyjazdiť bez problémov a ak nie, tak sa vždy dá odpredať.
Reply on: Majkl #2710:
Ja uz nie som student:( A teraz by som si ho uz nemohol kupit ani za 700Kc ?
Reply on: Petik #2706:
A Ty si nevyužíval kartu Junior pas - ISIC? Za 100 Kč celý rok zľava tuším 30% zo zákazníckeho cestovného... Resp. neviem, či ešte študuješ, tak prípadne Junior tour?
Reply on: IIiivan #2708:
zeby kvoli "Slovenskoooooooooooooo" 😉 ?
prečo je na ŽS len zástava EU a nie aj Slovenska?
Petik:V mojej predstave je Z karta omnoho drahšia a poskytuje omnoho viac výhod.A nie je súčasne ďalších 5 ponúk ktoré by jej potrebu eliminovali.Úbytok cestujúcich v relácii PH-BB rozhodne nie je daný Z kartou.Veď kto by jazdil pravidelne tak preňho karta nie je významnou investíciou,nehovoriac o tom,že najazdiť za pol roka 2000 km nie je žiadne umenie a hlavne v relácii PH-BA ju miniem na 3 cesty tam a späť a v relácii PH-BB na 2,5.
Reply on: S499.1023 #2705:
Tak toto uz bude trochu off topic, ale neva..
Suhlasim ze CD ma dobre zlavy, ale vacsina ludi pozna maximalne Z-kartu. KMB som vyuzival, ked som do BB cestovaval vlakom, ale na nahodne cesty sa to neoplati. O spiatocnej zlave som fakt nevedel:)

Zaujimalo by ma, v akej podobe by si Z-kartu zaviedol. Sucasna podoba je jasny trik na cudzincov, ktori takto zaplatia viac, lebo o nejakej Z-karte netusia. A zaroven je to super prostriedok na odradenie nahodnych cestujucich a vyprazdenie rychlikov na Slovensko (staci porovnat: v roku 2000 jazdili BB-Praha v noci 2 vagony, relativne slusne zaplnene; minuly rok to bol 1 vagon - vacsinou sme tam boli tak 2-3; dnes je to urcite este o 1 menej:) ).
Reply on: Petik #2704:
A na KMB, skupinovú zľavu a spiatočnú zľavu si ešte nenarazil? ? Ja som prudký zástanca Z-karty len nie v takom podaní ako ju majú ČD.
Reply on: S499.1023 #2703:

To je klasicky problem nasich zeleznic. Rychliky z PHy do BA jazdia tak, aby sprievodcovia stihli MHD, z BB do PHy zase tak, aby "mali cestujuci co najdlhsi cas na spanie" (toto mi odpisali na moju staznost na kazdorocne predlzovanie jazdnej doby!).
Skratka seru na potreby cestujucich, hlavne ze nejake vagony sa tam obcas pohybuju... Od noveho grafikonu som vlak videl iba zvonka.
Ale stale mozme byt radi, ze slovenske zeleznice nevymysleli obdobu Z-karty. Ta ma vzdy definitivne odradi od nahodnej cesty za hranice platnosti mojej elektricenky.
Reply on: Majkl #2702:
Tak špecificky na trati Praha-Bratislava s cenou nie je problém: Praha - Kúty št.hr. 325 km na KMB (= 195 CZK), Kúty št. hr. - BA 71 km na CityStar ZSSK (= 207/2 = 103,50 CZK), celkove 298,50 CZK, čo je porovnateľné s autobusom, pohodlie v EC neporovnateľné (pritom ale stojí za porovnanie, čo Ťa stojí km na ČD (0,60 CZK) a čo na ZSSK (1,45 CZK), takže tam sú ešte veľké rezervy) ale problém je v tom, že posledný vlak ide o 16:26, takže od aktuálneho grafikonu sa pomer 10 jázd vlakom/1 jazda IGK otočil presne naopak. Autobus si možu strčiť, nie som masochista.
Petik: no, neveril by si, ale ja patrím mimo tohto fóra medzi veľmi tvrdých kritikov ZSSK. Ale napriek tomu mi je vlak podstatne sympatickejší než bus. Ale pravdou je, že ťažko ma niekto dostane do vlaku na trati BA - Praha, ak ma bus stojí o polovicu menej (ak nemám Junior pas a nevyužijem relačku Brno-Pha).
Caute pani!
Po dlhsej dobe Vas opat zdravim! (Hoci, cital som pravidelne 🙂
1. Ad „necestujuci“ kocik z 12.5., 10:35, linka 2. Nahodou som tym trolejbusom cestoval. Isiel MALY. Nechcem sa nasej neskonale primitivnej MHD zastavat, ale kedze isiel maly trolejbus asi uz nebolo dost miesta. Hoci som ony „cestuchtivy“ kocik nespozoroval (sedel som), trolik bol dost plny, tak len pre vysvetlenie.
2. Ad GRANUS TRANS a busy z bystrickej „neautobusky“ na zvolenske sidlisko. No konecne sa niekto odvazil pre nieco podobne. Konkurencia je v tejto forme vzdy pozitivna- ved je to pridana hodnota, a tak nemusim 3-4 prestupovat! Masochista nie som , aby som 4x prestupoval a este pri nasej skvelej MHD sa terigal po Bystrici 15-20 minut a to nehovorim o 10 min. meskajucom prepchatom buse, (pre porovnanie: ked od Hustaku do ZV idem kratsie nez v BB MHD- to uz ale miesam hrusky s jablkami).
3.Ad vlaky: Su fajn, su aj nepruzne, nie je to vzdy terno, ale drobne snahy predsa su:
a) cena spiatocneho listka BB-ZV je 43 Sk- ktorym busom cestujete za tuto sumu?
b) zaviedli jednotnu sadzbu od hl. st. BB k hl. st. ZV: 24 Sk (predtym 32 Sk)
c) zrusili rychlikove priplatky
d) Chodim raz za cas obnovenou lokalkou z B. Stiavnice do Hr. Dubravy: uz obnovili aj vlak z B.S. o 9:00+
e) zrusili nastastie rychlikovy priplatok medzi ZV a Hr. Dubravou.
-teda ked neprsi aspon kvapka 🙂
4.Za totalny vrchol kanibalizmu povazujem nasadzovanie STAREHO MODREHO IKARUSU s neskonale pomalym vodicom na ! expresnu linku 90- jedinu, kde si zakaznik za pridanu hodnotu specialne priplaca. MHD by si mali zakaznika na tejto drahej linke uctit VYBERANYMI, UCTIVYMI A RYCHLYMI vodicmi. A nie 20-rocnou kraksnou, ktoru riadi podobne „splesneny“ vodic. Pardon za vyrazy. Bez hyperboly sa to vsak mina ucinku.
5. Specialna tema je pomalost a presnost bystrickej (autobusovej) MHD. Ako sa autobusy, az na par vynimiek- vodicov, vlecie. Vecne busy meskaju a nie aby v spicke pruzne zvysili vodici rychlost, vlecu sa nadalej pomaly. Teraz nehovorim o linkach popri Hrone, ale napr.sasovskych.
6. Hodil by sa uz konecne pekny pravidelny 30 min. interval na linke 24 vecer a nie pochybne 30, 28, 27 ci ake intervaly.

7. A specialny bonus na zaver (velmi vhodny aj pre Kralika): Asi 2 tyzne spat som bol v Hradci Kralove. Je to nase DRUZOBNE mesto. Keby ste videli tamojsiu MHD! Nevyjadrujem sa o mesacnikoch, nastup vsetkymi dverami a dennych listkoch. Na nosnych zastavkach mesta su infotabule s elektronickym displejom o odchode cca 10 najblizsich autobusoch Nove autobusy, mnoho nizkopodlaznych. Nove trolejbusy (este novsie, nez ten 1 novy trolej v BB), prehladne odchody....... prosto na mraky
A toto hlavne Kralikovi, co stale trepe v TV ze ako sa on o co stara: (BILLU radsej ani nespomenut! ) nech sa ide pozriet ako sa mesto riadi a dotrepat to aj do BB: ciste, opravene nanovo vydlazdene ulice- paradne vycistene, udziavane,zosietovane, kvalitne cyklotrasy v meste, nadherne parky so hufmi kvetov, novych stromov a dakymi zvieratami+ v rovnaky cas! kvalitne vykosene a vycistene mesto. Mesto, ktore skutocne zije, budovy zrekonstruovane a usmievajuci ludia 🙂
To ale stare komunisticke nomenklaturne kadre tazko poxopia-ved aj keby to dostal jak na zlatom podnose, tak to do*rbe. }Sorac za poznamku trochu mimo. Ja len kedze je to to druzobne mesto.
?
Reply on: Majkl #2696:
Majkl ako mozes prosim Ta vyjadrovat podporu neschopnej zlodejskej spolocnosti? Ja mam tiez vlaciky radsej ako busy, ale na ZSSK som uz uplne zanevrel. Predtym som pravidelne cestoval na trati BB-PHa, ale vzhladom na neustale horsi CP som proti mojej voli musel presedlat na auto, co ma v konecnom dosledku taky efekt, ze do BB skoro vobec necestujem. A to prave kvoli zeleznici. Cim skor skrachuju aj s Prokopovicom, tym vacsi pocit zadostucinenia! A nech do BB jazdi oBB, MAV alebo CD!
all: na sadbb.sk sú aktualizované CP k 12.5., ale nemám ten pocit, že sú platné. Stačí sa pozrieť na L54...
Reply on: S499.1023 #2694:
možno v samotnej Dobšinej je stanica od ruky, ale po celej trati je množstvo zastávok priamo v centre dedín. V RV však boli katastrofálne prípoje. Niekoľko krát do roka som tam chodieval a nikdy sa mi nestalo, aby bol k R-vlaku od BA prípoj smer RV mesto. Takže nie je sa čo čudovať, že to takto skončilo.
Navyše, popri celej trati býva hódne cigáňov, takže ľudia sa asi cítili v autobusoch bezpečnejšie.
Aha, vidím, že PIT o IDS píše tiež. Jednoznačne sa pripájam, IDS je nutnosťou. Najdôležitejší prvok v ňom je ale úrad Koordinátora (napr. v Prahe Ropid), ten bude dbať na zladenie CP, jednotný formát tlačených CP, linkových tabúľ, označníkov, vydávanie licencií a knižných CP.

Ale sme na Slovensku, takže reálne hrozí, že do úradu Koordinátora budú ľudia dosadení na základe rodinkárstva, kamarátstiev a účastí v stranách, takže budeme tam, kde sme boli doteraz.
Re Papyr: No, myslím, že už som to pochopil. 🙂
Ty aj ja sme vcelku proželeznične orientovaní.
Ty aj ja nie sme spokojní s tým, čo produkuje ZSSK.
Lenže ja im vyjadrujem podporu aj napriek tomu, Ty nie.

Áno, musím uznať, že ZSSK nerobí nič preto, aby si cestujúceho udržala, či dokonca mu nejakým spôsobom cestovanie uľahčila alebo spríjemnila. Ale aj tak mám vlaky radšej ako busy. Desí ma predstava, že z Rooseveltky bude do Zvolena chodiť nejaká stará plesnivá karosa s opadaným lakom a hrdzavým rámom, čo pod sebou vždy nechá taký mastný fľak, čo je dosť reálne, pretože pochybujem, že súkromník tam nasadí novú C954... (ako by tomu možno bolo v prípade novej linky v PIDke).
Podľa mňa na prestupoch MHD-vlak-MHD nie je nič zlé, za predpokladu prípojov, hustých intervalov, kvality súprav, a jednotnej tarify.
A navyše sa mi to súkromnícke riešenie zdá veľmi čiastkové. Ja by som bol za komplexné vypracovanie integrovaného systému medzi BB a ZV, t.j. určia sa autobusové linky a bude na ne vydaná licencia. Kraj vydá licenciu napr. aj na linku BB-RN - Zvolen, a súkromník bude mať šancu získať ju.

No a ešte vysvetlím "Tvoju prokopovičovskú" logiku rušenia lokálok.
Medzi SNV a Levočou strašne prebujnela autobusová doprava, vydali sa licencie rôznym súkromníkom, ktorí stlačili cenu lístka dole. Získal na tom cestujúci, no určite to nepridalo životnému prostrediu a stavu cesty medzi SNV a LE. Efekt: prázdne vlaky, plné autobusy. ZSSK absolútne nedokázali reagovať (a pritom možností mali veľa), a tak napokon trať zaradili medzi stratové a zrušili... Toto isté môže nastať medzi ZV a BB.
A preto tvrdím, že tento trh treba trochu regulovať, ale že aj ZSSK by sa mali konečne zobudiť...

Ad 736: a karosy akože nie sú dízle?
Od maja uz nie je mozne nariadit minimalne ceny. Takze podpora zeleznicnej dopravy sa musi riesit mimotarifnou cestou. Najma ked aj samotne ZSSK poskytuju relacnu zlavu.
Petik: Relacna cena PH-BM je 130/160 ale to je len kozmeticka uprava. Majkl:A preco by mal jazdit ludoprazdny vlak z Roznavy 2 km pred Dobsinu pod kopec?Ja nesuhlasim so zrusenim SNV-LV ale RV-Dobsina je z hladiska os.dopravy zbytocna trat a z hladiska nakladnej bude za chvilku tiez.Max. nechat pendel RV Hbf.-RV mesto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.