Od maja uz nie je mozne nariadit minimalne ceny. Takze podpora zeleznicnej dopravy sa musi riesit mimotarifnou cestou. Najma ked aj samotne ZSSK poskytuju relacnu zlavu.
Hura, aspon niekto pochopil, co som chcel naznacit

Petik
Nejde o linky od vsadial vsade. Su to medzimestke linky, akurat nejdu na tradicne konecne na nadrazie. Rovnako vsak nejdu na nadrazie ani medzimestke linky L51-L56. Ani v inych mestach to nie je nic neobvykle, ked hlavne nadrazie sluzi len "dialkovejsim" linkam a primestske koncia rozne po meste.
Nutit cestujucich za kazdu cenu cestovat zeleznicou nepovazujem v pripade BB-ZV za rozumne. MHD v mestach BB a ZV ma skor charakter medzimestskej dopravy, pretoze neexistuju "permanentky". Nutit cestujuceho 2x prestupovat (pri riedkych intervaloch vlakov, zvolenskej a ciastocne aj bystrickej MHD) a zakazdym platit je seriozna sikana. Celkom dobre sa potom moze stat, ze cestujuci uprednostnia vlastne auto.
Ked niekto chce protestovat proti linkam konkurujucim vlaku, potom by snad bolo vhodnejsie obratit pozornost na linky ZV nadrazie - BB nadrazie, ktore kopiruju trasu vlaku na 100%
A k argumentom ze trh nevyriesi vsetko...
Mozno ze trh vsetko naozaj nevyriesi, ale snad si nemyslite ze to vyriesia slovenski alebo europski uradnici.
Perfektny priklad ako trh pomaha dobrym rieseniam je relacna zlava Praha-Brno, ku ktorej zeleznice dotlacila prave autobusova konkurencia. Teraz cesta vzdialenostou podobna ceste BA-BB stoji 120 Kc obycajnym vlakom, 140 Kc vlakmi IC a EC.