Keď sa pozerám na tie vaše návrhy linkového vedenia (Schuhu, kvorka, Patriot), nočným linkám nechávate súčasné trasy. Ale treba si uvedomiť, že nočná doprava vo vašich návrhoch a ani teraz neobsluhuje spodnú časť Sásovej (iba Schuhu uvažuje o zmene trasy cez Ďumbiersku a Rudl. cestu), Pieninskú a ani nábrežie nie je tom najlepšie. Takisto, ak niekto cestuje z Nám. slobody alebo zo ŽST do Podlavíc alebo Radvane, neviem či sa nechá nalákať na nočný spoj, s ktrorým ide okolo celého mesta. To isté platí naopak, ak niekto ide z Radvane na ŽST a nejde mu linka cez nábrežie, neviem, či sa mu chce voziť v noci po celom meste, radšej si zoberie taxík (tých v noci chodí neúrekom). Toto je jeden z dôvodov nízkeho záujmu cestujúcich o nočnú dopravu. Ďalšie vec sú CP dnešných nočných liniek. Absolútna nepravidelnosť a komplikované trasovanie (napr. linka 98 ide raz cez Slád. ul, raz cez Zvol. cestu, niekedy zachádza do Podlavíc a pod.) čo bežného cestujúceho odrádza. Prevláda aj názor, že nočné spoje sú plné opilcov, vandalov atď. Možno keby v nočnom spoji bola hliadka mestskej polície alebo SBS, ľudia by nočný spoj využili skôr. Problém je aj nasadenie iba jedného autobusu na nočné linky, kým v minulosti chodievali dva (za čias BBDS). Argumenty na nasadenie jedného vozidla sú jasné, menšie náklady, ako keby chodili dva. Ale s jedným vozom sa kvalitný CP nočných liniek veľmi urobiť nedá, čoho dôsledkom je nízky záujem verejnosti. Ale ak nikto ľuďom neponúkne kvalitné spoje, nečakajme, že využijú takétu nočnú dopravu.
Preto pridávam môj návrh linkového vedenia nočných spojov, na ktorý by boli potrebné dva vozy.
N2
Gaštanová – Tajovského SOUS – THK – Úsvit – nábrežie – ŽST – Námestie slobody – Rudlovská cesta – Ďumbierska – Rudohorská – Pieninská
N3
Starohorská otočka – Rudohorská – Karpatská – Sásovská cesta – Ul. na Karlove – Strieborné námestie – Námestie H. Vajanského (ESC) – Námestie Ľ. Štúra – Sládkovičova – (TESCO) – Kremnička, vozovňa TD
Na týchto troch linkách by bol interval 120 minút, z piatka na sobotu v prípade záujmu by sa dal pridať ešte jeden autobus a linky N2 a N3 by mali interval 60 minút, N1 120 minút. Keďže mám vypracovańý aj konkrétny CP, bez problémov by to vychádzalo. Predpokladám, že vyzerá veľmi štedro, ale za pokus by to stálo. Dôležitý je aj fakt, že MHD nie je stavaná na zisky súkromných spoločností, ale má slúžiť potrebám ľudí.
Ja neviem, čo tu vlastne riešite linku na Javornícku. Javornícka má pohodovú pešiu dostupnosť na MHD aj teraz. Linka po Javornícku vznikla kvôli uliciam nad zastávkou Karpatská, odkiaľ stratili priamu linku do centra po prestavbe cesty na Ďumbierskej a tento problém sa dá riešiť aj inak...
Re #18921 Sasovcan: pošli na bb zavináč imhd bodka sk a posúdime
hore kopcom na Karpatsku chodili este pred 7 rokmi - nad tym sa ani nezamyslam, lebo to tak davno nebolo. Po dnesnej Javornickej ulici, tak ako aj dnes existuje (neviem, co to je popod kopec) kedysi premavala riadna MHD.
malé historické okienko: keď som ešte dral podrážky do jaslí, tak si veľmi dobre pamätám, ako cez Javornícku premávali dokonca aj Ikarusy. Dnes to už ale nevidím ako veľmi šťastné a ani reálne.
#18914 Re LUK: citybusové vývesky síce visia, ale tlač sa zjavne nevydarila, čo následne znižuje celkový dojem, ktorý sa touto výveskou chcel dosiahnuť...
az na jednu drobnost, ze by sa z Javornickej(pri poliklinike) dost blbo odbocovalo(hlavna ide z kopca pod uhlom asi 60 stupnov a este su tam stromy, ktore zaclanaju vyhlad)...ale dalo by sa tam zriadit dake zrkadlo oproti Javornickej...a napad ocenujem, aspon na Rudohorsku I sa netreba vozit po kopcoch hore dolu naokolo...
áno, takto by to potom mohlo stačiť....2+8+21 by bolo v poriadku. Dobrý nápad s tou 20 ? . Inak by som možno skúsil tú 25 urobiť polookružne cez Tatranskú...ale to je len nápad. V každom prípade fpohode.
wizard112: Javornícka je na tom v podstate rovnako ako Tatranská. Keď môže cez Tatranskú bez problémov jazdiť kĺb, prečo by nemohlo cez Javornícku sólo. Však treba vyskúšať, možno by sa to ujalo... ?
Dúfajme, že poškodzovanie vývesiek citybusových liniek bude už minulosťou. Tiež by ma potešilo, keby bol doriešený prípad z 4.1.2007, aj keď osobne si myslím, že sa s tým už nikto nebude zaoberať.
Schuhu, kvorka prepáčte že naruším vašu diskusiu o návrhoch CP, ale mám tu zopár postrehov z dnešného dňa:
Postupne dochádza k obnove CP citybusových liniek, sú už na nábreží, THK, či na zastávke Ďumbierska. Neviem, či sa zmenila technológia upevňovania, snáď vydržia čo najdlhšie.
Trasovanie L33 si veľa cestujúcich nezískalo. Dnešnou 33 s odchodom z THK o 20:40 nešiel nikto. Ale ani cez pracovné dni nechodí táto linka veľmi vyťažená. Kľudne by stačil minibus.
Po 20. hodine došlo k dopravnej nehode na svetelnej križovatke pod estakádami na Huštáku. Treba poznamenať, že svetelná signalizácia bola vypnutá. Neviem, kto a prečo vypol semafory skôr, možno šlo o poruchu, no je zrejmé, že táto križovatka je za takýchto podmienok problematicky prejazdná.
Re #18906 Schuhu: Nie je Javornícka ulica príliš úzka pre autobus? Ale myšlienka OK ?.
kvorka: Spojenie Sásovej s Radvaňou a TESCO-m by ostalo zachované prostredníctvom L21. Myslím, že interval 30 min. v špičke by mohol stačiť, pretože ako táto linka je navrhnutá ako doplnková linka (pre cestujúceho je možnosť cestovať priamo určitý nadštandart, preto sa musí prispôsobiť, ale dôležité je, aby vôbec takáto linka existovala), pričom nosnými linkami pre Radvaň by boli L2+8 a pre Sásovú L22. Zvyšná linka premávajúca Sládkovičovou by nemala opodstatnenie, pretože tam pôjdu troleje, tak preto stačí jedna linka po Zvolenskej ceste.
Interval v špičke na L2+8 som navrhol preto len 15 minút, pretože si myslím, že v úseku Námestie slobody - Sládkovičova, pošta by aj v súbehu s L21 nastala až nadmerná ponúkaná kapacita spojov, ale nebránim sa ani intervalu 12 min. na L2 ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK
Re #18910 wizard112: áno, citybusové vývesky už opäť visia a je tu pozitívny posun pri ich výrobe a upevňovaní.
L33 chodí prázdna stále. Je to moták hodný ZVHD.
Tú nehodu neodstránili ešte ani po desiatej. ALe z pozície vozidiel sa vinník nedal určiť. Zvalený je semafor pod KÚ, možno tam je dôvod vypnutia.