Reply on: LUK #18888:
Ak áno. Tak im môžeš spraviť prednášku o tom, aký je rozdiel medzi dopravcom a prepravcom. Ale najmä prvému menovanému. Taktiež, že musia písať na transparenty Banská Bystrica, názov_zastávky, a nie také skomoleniny ako Ban. Bys.; B. Bys.; B. B.; a nebodaj bez názvu. Veď sú najmodernejší dopravca v strednej Európe. Pardon, aby som neukrivdil Ústí nad Labem. Tí nás predbehli. Tak už vieš prečo je dobré aby si to zajtra viedol???
Ali B.
Píšem iba linky ku ktorým mám pripomienky:
L1: cez "a" určite netreba interval 20 min. Tam postačuje súčasných 30 min., ale celodenne, nie tie 40 min. diery
L2 + 8 musíš kombinovať, takisto ako 3 + 9. Zbytočne veľa t-busov by si tam dal
L6: aj tu si myslím že interval v "a" je zbytočný, stačilo by 30 min. (opäť celodenne)
L7: tu si to určite prehnal s intervalmi. Súčasný CP je platný od 2003 a ukazuje sa, že postačuje.
L22: môže byť, ibaže zabúda sa na veľký problém - doprava na žel.stanici. Totož ak sa spustia trolejbusy, bude tam opäť príliš málo miesta na to, aby sa tam otáčala ešte špičková L22. Naviac musela by byť maximálne dobre preložená s L21.
L26: tu sa mi zdá interval naopak hlavne v špičke nedostatočný. Aspoň tých 20 min. by som dal.
L27: dobrý nápad posilniť L25 takto, ale má to zádrheľ: kĺby do Podlavíc by som veľmi neposielal. Pripustime, že sa rozšíri cesta, ale 4 kĺby za hodinu by boli do Podlavíc ešte s ďalšími linkami zbytočné. Naviac ukazuje sa, že ľudia hlavne nastupujú do Podlavíc na hlavnej ceste popri Hrone, takže L27 by od Strieborného do Podlavíc bola v zásade zbytočná. Ja by som tú L27 nechal rovnako iba po Roos.nem.
L28:zaujímavý návrh, ibaže myslím si že by to bolo zbytočné. Treba myslieť aj na to koho prepravíš. Zo Sásovej nikto nepôjde vyhliadkovou linkou do nemocnice cez Jesenský vŕšok, keď môže ísť L25 alebo L27 alebo L80. Naviac pokiaľ by si ju dal cez Skuteckého, mohli by ľudia tam vystupovať ako hlavný smer do centra, ale nie keď by chceli prestupovať napr. na trolejbus. Preto by zrejme veľa ľudí tým busom nechodilo. A naviac, ukazuje sa, že Skuteckého je "mŕtva" ulica. Už sa skúšalo (skúša) s L35 a L36, či ľudia z centra pôjdu na bus na zastávku Skuteckého a odtiaľ do Podlavíc. Realita je taká, že tam nastupuje minimum ľudí, a radšej idú ku Hronu na L34. Preto z mesta by L28 do nemocnice nešiel prakticky nikto (všetci by nastupovali na L1, ktorá by chodila častejšie). A ešte horšie by to bolo opačným smerom. Z nemocnice by nikto nenastúpil do Sásovej sa povoziť cez Kačicu a uznaj sám, koľko ľudí by nastúpilo na Kollárovej aby išli do Sásovej... ?
L32: cez "a" je úplne zbytočná
L34: to je to, čo som písal pri L27. 4 sóla na L34 a ďalšie 4 kĺby na L27 je trochu moc pre celé Podlavice. Naviac nemôžeš tam zabúdať na Mlynskú a Skubín a nechať Skubínu iba L102 je primálo. Nezabúdaj aj na školákov a mamičky s kočíkmi. Pokiaľ do minibusu nastúpi mamina s kočíkom, veľa ľudí už doň nevojde
L42: prečo aj ty zabúdaš na Šalkovú? Čo je to za blbosť kombinovať spojenie mestskej časti Šalková s Majerom s prímestskou linkou 601456. A keď sme pri tom, prímestská linka nemá čo robiť v Majeri. Čiže potrebuješ jeden bus naviac.
Ešte k tej L28. Skôr by som tu spravil tak, že by som ju spojil s L80 systémom z Pieninskej cez Rudlovskú na Uhlisko (ako chodia citybusy) a odtiaľ popri Hrone buď cez park alebo cez Úsvit do Roos.nem. Tak by malo Uhlisko spojenie na obidva smery, t.j. aj Nám.slobody, aj Hušták. A tam by boli NP vozy, obidva by tam postačovali. Ale to len tak na okraj.
Toto sú len námety na zamyslenie, neber to v zlom. Inak ale vcelku dobrý nápad.