Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #10715:
niektoré linky inde neukončíš... ?

Re #10717 Petik: "Okrem toho po dokonceni elektrifikacie zeleznice a zavedeni priamych zeleznicnych spojeni z BB vacsina ludi presedla z autobusov a aut na pohodlnejsiu zeleznicu"
HA HA HA Neuraz sa, ale vidno, že si už dlhšie odtrhnutý od tunajšej reality... Zločinecká akciová nastúpila cestu samolikvidácie a nejaká nezmyselná elektrifikácia tu šibnutím čarovného prútika nič nezmení. Povedz mi, kto by už cestoval vlakom, ak je to po a) časove dlhšie a po b) drahšie a po c) väčšinou aj tak musí prestúpiť??? Je pár takých ľudí, ale je ich fakt zopár... 😛

"A ostane nam par patdesiatok, ktore umiestnime ku Smrecine. Ano, zburame tu nepouzivanu autoumyvarku!:) A navaznost MHD je vyriesena."
1. ak myslíme to isté, tak v tom objekte FUNGUJE autoservis
2. ak môžme nechať končiť linky MHD pri Smrečine, tak už rovno môžu ostať tam, kde sú aj teraz... ? Veď je to predsa kúsok... ?
3. vskutku "výborné" riešenie... časť liniek MHD bude končiť pri "strome na hornom konci" a druhá "pri strome na dolnom konci" a cestujúci lietaj a pátraj, ktorá kde... ☠
4. prečo všetko kúskovať?? Nemôže to byť všetko "pod jednou strechou"?? Len preto, že niekomu sa zažiadalo nákupného centra?? ?

Re #10733 Papyr: dobré sa chváli samé 😛

Re #10736 pete: a si si istý, že jedno nástupište má projektovanú dĺžku napr. na dva autobusy?? Ja nie... 😛
Reply on: PIT #10734:
Ja sa vam do toho nechcem vrtat, ale nastupistia niesu projektovane ako sikme, resp kolme ale pozdlzne. A v PO aj KE na takychto nastupistiach sa v spicke bezne stava, ze pri jednom cisle stoja dve vozidla za sebou a nestava sa ze by sa nepomestili... V KE som videl pri nastupisti pre 4 autobusy az 7 vozidiel a nikto s tym problem nemal...
Na druhej strane, nemyslim si ze by bol velky problem aj niekedy v buducnosti rozsirit pocet nastupist o 6 (resp 3) namiesto toho zeleneho pasu...
PIT
Prosim Ta napis mi sem ako je to s mnozstvom cestujucich v MHD za poslednych cca 10 rokov (nevedel som to u teba nikde najst, nasiel som len cifru 75%) Dik
Reply on: Petik #10717:
Trochu ma Tvoje výpočty udivujú. Neviem, podľa čoho si určil čas pobytu na nástupišti, resp. prečo je rozdiel 5 min naviac u diaľkových liniek oproti prímestským, ale to je jedno. Podstatnejšie je, že si vypočítal potrebu 4,33/2,67/4,5 nástupišťa a výsledných 11,5 nástupišťa so záverom, že 12 je teda aj naviac. Je pozoruhodné jednoduché spočítanie desatiných vyjadrení počtu nástupíšť, nakoľko ak potrebujem napr. 0,4 nástupišťa, tak to znamená, že musím mať k dispozícii 1 celé, lebo ťažko možno využiť jedno na 40 % (obdobný príklad je pri výpočtoch počtu vozidiel - ak potrebujem 1,2 vozidla na jeden smer a 1,4 vozidla na iný smer, nemožno spočítať, že potrebujem spolu 2,6 vozidla a teda mi 3 bohate stačia, lebo reálne musím mať 4!), tak to ťažko zaokrúhlim...
Pri uvažovaní o maximálnom počte vozidiel, ktoré by mali súčasnú potrebu byť na nástupišti, Ti ako príklad uvediem čas medzi 14:30 a 14:40, kedy z BB, AS odchádza max. 20 spojov (z toho 7 diaľkových liniek). Je zrejmé, že tieto vozidlá musia byť (aj z Tvojho predpokladu) súčasne na nástupišti, lenže neviem, ako by sa to zrealizovalo, keby ich bolo 12. Jedná sa o popoludňajšie špičkové obdobie, kedy je frekvencia cestujúcich vysoká a teda i nástup do vozidiel je zjavne dlhý.
Ďalším problémom je nerovnomernosť dopravy, kedy vozidlá mávajú meškania a teda môžu prichádzať na nástupištia s časovými odchýlkami a teda je nutné mať ďalšiu rezervu (nie je prípustné, aby cestujúci naháňali po AS vozidlo svojho spoja, ktoré zastane tam, kde je miesto).
BB, AS je pre mnoho spojov zastávkou, kde sa realizuje bezpečnostná prestávka, resp. prestávka na občerstvenie cestujúcich, čo vytvára potrebu pre odstavovanie takýchto vozidiel na cca 30 min, pričom by mal byť súčasne zabezpečený bezkolízny prístup cestujúcich k vybaveniu AS.
BB, AS je pre mnoho spojov konečnou zastávkou, kde sa realizuje výstup cestujúcich aj s potrebou vykladania cestovnej batožiny z batožinového priestoru vozidla, čo takisto, ako predchádzajúci bod, vytvára potrebu na odstavovanie vozidiel opäť s nutnosťou prioritného zabezpečenia bezpečnosti cestujúcich pohybujúcih sa okolo vozidla.
Vzhľadom na to, že BB, AS je frekventovanou stanicou, ktorá je u množstva liniek východzou/cieľovou zastávkou, je evidentné, že vozidlá po spoji by mali tráviť niekde tráviť čas do najbližšieho spoja. Pritom absolútne nesúhlasím s Tebou, že sa jedná o 20 - 30 min strávených v BB, ale to môže byť i niekoľko hodín (v závislosti od CP). Nesúhlasím s tými, čo majú predstavy, aby takéto vozidlá odchádzali na akékoľvek plochy hocikde v meste, namiesto toho, aby boli na autobusovej stanici (ešte sa to tak aj volá, že tam autobusy stoja), majú robiť zbytočné prázdne jazdy, pri ktorých zbytočne zvyšujú intenzitu dopravných prúdov v meste a súčasne významným spôsobom znižujú ponuku na realizáciu statickej dopravy v meste - t. z. úplne opačný krok odporujúci logicke.
Absolútne nepočítaš so spojmi MHD, ktorá bezpodmienečne musí prechádzať cez AS - a teraz aj vysvetlenie pre Papyra - a v prípade potreby existencie konečnej zastávky MHD niekde v okruhu Nám. slobody, žel. stanice, či parkoviska na Uhlisku, je jediné normálne umiestnenie práve v priestoroch AS a je evidentné, že tá konečná tu niekde byť musí, pričom úvahy o umiestnení pri Smrečine a podobne sú úplne zcestné - na čo rozbíjať AS na viacero častí, len aby sme postavili nejaký nepodarok + veľké obchodné centrum? Veci musia vždy spĺňať najprv primárnu funkciu, na ktorú sú určené a až potom doplnkové funkcie, ktoré zabezpečia lepšie fungovanie, napr. aj z finančného hľadiska. Teda pre MHD je potrebné ďalšie výstupné, nástupné plochy, ako aj plochy na odstavenie vozidiel čakajúcich na nasledujúci spoj, resp. majúcich bezpečnostnú prestávku alebo prestávku na oddych a jedlo vodiča. A pripomínam, že MHD, to sú i kĺbové vozidlá s väčším priestorovým záberom.
Inak je logické, aby MHD bola v čo najbližšom kontakte s AS a ZST, takže je pre mňa nepochopiteľné Tvoje vyjadrenie "Prestanme dogmaticky naliehat na nevyhnutnosti ukoncit vsetky linky MHD na nadrazi" - nikto nehovori, že všetky, len tie, čo musia mať v tejto oblasti konečnú zastávku, čo je stále lepšie, ako keď ich necháme jazdiť MHD cez Bellušovu, kkonečnú na parkovisku na Uhlisku a podobné nezmysly. Takisto nechápem vetu "L22 dame na zeleznicnu stanicu miesto L34!" a čo s L34?
Ďalej píšeš: "Nejake vyrazane narasty dopravy do buducna neocakavajme. Stale viac ludi bude cestovat autami.
Okrem toho po dokonceni elektrifikacie zeleznice a zavedeni priamych zeleznicnych spojeni z BB vacsina ludi presedla z autobusov a aut na pohodlnejsiu zeleznicu" - ak budeme neustále robiť kroky k znižovaniu kvality verejnej hromadnej dopravy a počítať s jej postupným zánikom, tak mi vysvetlite, prečo by ľudia nemali využívať IAD? Ale potom nenariekajme nad problémami s tým súvisiacimi, ktoré sa neustále výraznejšie prejavujú. Čo sa týka železníc - nepredpokladám, že by ZSSK, ako vzor neschopného podniku, v najbližších 5 rokoch podstatnejšie zmenil logiku trasovaní vlakov do BB natoľko, že by to bolo drastické voči autobusovej doprave. Množstvo vecí vôbec nie je závislá len od elektrifikácie a za celú svoju existenciu s tým nič neurobili i keď dostali množstvo návrhov.
Takže na záver - dopredu všetkých upozorňujem, aby v prípade reakcie na môj príspevok neuvádzali príklady, ako ÚAN Praha-Florenc a pod., pretože skutočnosť, že niekde majú tak zúfalo málo miesta a veľkú intenzitu a nemajú možnosť urobiť niečo kvalitnejšie, resp. túto možnosť zahodia kvôli inému finančnému profitu, ktorý zásadne znižuje kvalitu dopravných a súvisiacich služieb vo vzťahu k cestujúcim verejnej dopravy, u mňa neobstojí. Návrh sa mi rámcovo páči, ale nie v uvedenom rozsahu a súčasne po prezretí niekoľkých vizualizácií bez komentára a zámerov absolútne nestačí na to, aby bolo možné sa k nemu ďalej vyjadrovať!
Reply on: LUK #10731:
"na tomto fóre je POVOLENÉ uvádzať Prešov ako pozitívny príklad..." ? ? ? ? ? ❗ ❗ ❗

Hej, poznam niektore fora, kde su na slovo Presov alergicki 🙂 ale zas nechcem, aby aj niekto z BB nadobudol dojem, ze kade chodime, tade sa chvalime.
AUTOBUSOVA STANICA

Je dost mozne, ze BBDS chce zaslepit oci verejnosti prezentovanou novou stanicou- tesne a priamo pred volbou prevadzkovatela MHD na nastavajuce roky.

Preto chcem poprosit niekoho, kto bude taky dobry, aby mi strucne zhrnul nedostatky novej koncepcie. Idem totiz odovzdat zopar materialov Ing. Dureckovi a zaroven cely sumar ohladne MHD rozposlat na e-maily aj jednotlivym poslancom.
Ti budu rozhodovat o osude MHD v BB

A rad by som to mal vcelku spracovane este dnes do noci, nech im mozem co najskor, lebo uz v utorok budu o tom rozhodovat

Pripominam moj e-mail: 1dano @ zoznam.sk (bez medzier pri @)
Papyr: v pohode, na tomto fóre je POVOLENÉ uvádzať Prešov ako pozitívny príklad... 😛

OT: voda už na strednom Slovensku začína hroziť... 😞
Reply on: Danny #10729:
No ved v poriadku, ale ti pracovnici (dosadzovani na MsU primatorom) su snad cezpolni? Oni nie su Bystricania? Oni nemaju bicykle? Oni nepotrebuju MHD? Nikto z nich? Tie iste otazky by som mohol polozit ohladne poslancov MZ.

Re #10723 Tomas: Ja viem, teraz mi zacnes vypocitavat vsetky miesta, kde nie je zrezany chodnik. Vies co? Obehni si aspon 20 okresnych miest v ex-Ceskoslovensku a schvalne, v kolkych najdes takto zrezane chodniky VOBEC niekde. Po Presove sa presuvam vacsinou na bicykli, ak sa da, a okrem "vyskakovania" na chodnik priamo pred nasim blokom pod Bikosom som nepotreboval tento manever robit nikde. Aspon si to nikde nepamatam. V lete 2005 som po PO najazdil asi 300 km, to len keby si ma zas podozrieval, ze som v PO dlho nebol. Sak sa ozvi na i-ce-kve 172864816, nech nezatazujeme Bystricanov.
Reply on: Papyr #10720:
Pracovnici MsU nie su voleni obyvatelmi mesta, ale dosadzovani primatorom mesta. Cize sa to da len velmi tazko ovplyvnit (jediny sposob je volbou (noveho) primatora, ktory vsak tiez hned nevycaruje novych kompetentnych ludi do tych postov)
Reply on: mirkobb #10707:
To by si musel mať najprv tarifnú integráciu a časové cestovné, inak sa Ti ľudia na prestupovanie vykašlú a vlezú do Š120LPG.
Reply on: Danny #10705:
Priprqavujú harmonizáciu podmienok s BB, aby mohli zaviesť integrovanú dopravu:-P.
Aaale, vsak mesto sa stara o zdravie cyklistov. Nedovoli aby ich na pesej zone zrazilo nejake auto ...

Precital som si prepravny poriadok. Hlavne §21 je zaujimave citanie ...
Reply on: mirkobb #10703:
No a pár vecí, ktoré sú úplne na pitchu - napríklad T3/K2R/S alebo terminál MHD v Liberci. A aj tá trať na Burandov síce pekne vyzerá ale inak je pekne na hxxno.
Reply on: mimi #10692:
Myslím, že si Papyra nepochopil. Skúsime to inak: Papyr mal na mysli možnosť náhrady radilálnych liniek linkami diametrálnymi. Už understand:-P?
Reply on: Papyr #10720:
"...este aj vsetky chodniky su v mieste kontaktu s vozovkou zrezane tak, aby presli aj kociky, bicykle a vozickari."
Papyr, no comment. ? ? ?
Ale to asi preberieme na Presovskom fore, ak teda mas zaujem reagovat.

All: Sorry za OT a za tri prispevky, stale ma nieco ine napadlo. ?
Reply on: Papyr #10720:
Suhlas. Tebou spominany chodnik je jedno velke pozitivum - aj v peteho prispevku je pisane, ze je jednou z najoblubenejsich destinancii cyklistov, korculiarov ci prechadzkarov. Tam je ale chodnik od cykl. chodnika odeleny asi metrovym pasom travy a navyse vylozeny zamkovou dlazbou, cim je videtelne odliseny od cykl. chodnika. Na strane chodnika su aj lavicky, co jednak ludi podvedome nuti ist na stranu chodnika a jednak umoznuje zastavit, posediet, vypnut...
To boli ale casy Kopcaka, a tu stracam rec, o Bencovi nema vyznam hovorit. Novy cyklisticky chodnik hovori za vsetko (este som nespomenul parkovanie IKG na nom...) ?
Reply on: pete #10719:
"Cyklotrasu lemuje v dĺžke 1,4 km chodník pre peších."
Ved toto.
To znamena, ze v celej dlzke cyklistickeho chodnika sa potuluju chodci, male deti, dochodcovia, matky s kocikmi, kedze chodniky nie su vzajomne odelene. "Oddeluje" ich jedna biela ciara, ktora na buduci rok aj tak pomaly zmizne... Na niektorych miestach bol dokonca povodny chdonik pre chodcov nahradeny cyklystickym chodnikom bez akejkolvek nahrady. Za nasledok to ma to, ze chodci chodia len po cyklistickom chodniku. Paradoxne je to, ze to bol prave chodnik veduci k Lidlu, ktory je frekventovane vyuzivanymi najma ludmi, ktori si svet okolo seba velmi nevsimaju... Je to len casovana bobma, kedy niekto z bycikla spadne po zrazke tak nestastne, ze sa zabije alebo sa nieco podobne prihodi babke demokratke alebo vnucke demokratke. ?
Reply on: Tomas #10716:
V polovici oktobra. Ale aj tak, len od veterinarnej nemocnice k mestskej hale je to nejakych 7-8 km a to je kvalitny chodnik. Ten pozdlz sekcovskej dialnice je pekne na prd, lebo krizuje vsetky mozne i nemozne chodecke trasy (dokonca su tam take zhovadilosti, ako zastavka MHD oddelena od normalneho chodnika cyklochodnikom).

Re #10718 Danny: ved hej, pod pojmom "u nas" si dosad "v Presove". A vies co je zaujimave? Ked je suche pocasie, tak je ten cyklochodnik pozdlz Torysy skoro vzdy preplneny. Ludia totiz prisli na to, ze po jeho hladkom povrchu (standardny asfalt) sa vyborne jazdi na kolieskovych korculiach, a tak je tam obvykle vidiet 1 cyklistu na 3 korculiarov. A furt je tam "provoz jak na vaclavaku"...

Mimochodom, v Presove taky organizovany spolok posobi, vola sa Kostitras. Kedysi, kym neboli cyklotrasy, organizoval len hromadne masove cyklojazdy po Hlavnej ulici raz do roka...

Ale inak sa na nas MsU nemozem stazovat, cyklochodniky su, MHD mame k plnej spokojnosti, este aj vsetky chodniky su v mieste kontaktu s vozovkou zrezane tak, aby presli aj kociky, bicykle a vozickari. Hlavne ti vozickari. Len tych par blbcov, co organizuju semafory a rekonstruuju krizovatky v PO, by som najradsej niekam poslal.

Ale skor mi je smutno, ze ako tak citam prispevky rodenych Bystricanov, tak sa mi zda, ze ten vas MsU je treba k akejkolvek akcii doslova a do pismena DOKOPAT. Nestaci vyjadrit zaujem, treba peticiu spisat. Koho ste si to zvolili? Hadam predsa aj ti, co v tom MsU sedia, su snad Bystricania, ci nie? Oni Bystricu nemaju radi alebo co?

Re #10719 Pete: "Mesto Prešov získalo v minulom roku ocenenie Zlatá žila za budovanie cyklistických chodníkov, ktoré mu udelilo Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja."

ZLATA ZILA??? To zavana gastroenterologiou ?

"Mesto veľmi rýchlo našlo finančné zdroje na jeho rekonštrukciu."
Mozno zdroje naslo velmi rychlo, ale samotna rekonstrukcia az tak velmi rychlo neprebehla 🙂
Reply on: Papyr #10715:
V BB nie su ziadne cyklochodniky. Jediny, co je, je od pekarni (TESCA) do Zvolena. Tzv. Rodinna cyklocesticka.

Ze sa TO vsade zavadza? Tak na tomto som sa neskutocne pobavil. Ale cez slzy...
To sa len tak nezavadza, TO musi niekto chciet, starat sa do toho a HLAVNE musi v meste posobit organizovany cyklospolok, ktory bude tlacit na MsU! (ktory doteraz v BB nebol)

Ako vzor mozno uviest mesta Martin, no hlavne Presov, kde 1 odbornicka dokonca spracovala vybornu publikaciu o cyklochodnikoch. A v tychto 2 mestach toho pre cyklistov dost vykonali a aj idu robit (Martin da na cyklochodniky v roku 2006 3 miliony)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.