810zssk: Kladiem si rovnakú otázku a dospel som k rovnakému záveru. Ak by boli v pozadí seriózne dôvody, tak toto všetko sa vopred pripraví tak, aby Sásovčania nezostali bez dopravy ani 1 deň. Predsa tie minibusy nevypovedali službu všetky 4 zo dňa na deň.. ?
Ďalšia vec ktorej nie celkom dobre rozumiem. Potrebujú schváliť nové autobusové zastávky.. Lenže aké zastávky? Však tie zastávky tu boli do konca roka 2011 (resp. Garbanka do júna 2011) a predpokladám, že ďalšie mimo nich nevzniknú. Vidím to tak, že sa umelo naťahuje čas. Pritom je pravda taká, že tým obyvateľom by sa doprava hodila hlavne teraz v zimných mesiacoch (samozrejme aj potom, ale teraz to chýba najviac).
V tých "x" spojoch L80 sú zarátané aj tie "c-éčkové". Tú TASR som samozrejme myslel v príslušnom smere z/do ŽST. Z/do Roos.nem. by to vychádzalo (na vyhnutie sa zachádzania Rudlovej) ku zvonici v starej Sásovej...
S tým neobslúžením Ďumbierskej pri škole by to z hľadiska dostupnosti z jedného smeru možno nebolo až také hrozné, lebo v smere L80 nahor z TASR (označník pri odbočke je na úrovni zast. z opačného smeru) je blízko študentom k Ružovej ul. (cca rovnako, ako sa vracať dole z vyššej zastávky s terajším názvom "ŠZŠ", ktorá je v strede medzi dvomi z opačného smeru). V spojení s Rudlovou by sa ŠZŠ síce obsluhovala, ale až po prejdení Rudlovej a na rovnakom mieste pre oba smery (pri rázc. s Gerlachovskou a ul. Pod cintorínom, ďaleko od školy), čo by viedlo študentov len k používaniu zast. TASR...
Inak v tomto chaose by som sa nečudoval, ak by vznikla úplne nová (povedzme víkendová) linka. Čo sa týka počtu spojov, pre porovnanie L80 10+11x (spolu 21x z dvoch smerov, cez Tatranskú nerátam), 0a (L101 27x, 23a). Taktiež ma zaujíma, aké bude minútové navýšenie na trase, medzi zastávkami (s prípadnou Rudlovou by tie obraty boli zdĺhavejšie)
Čo by sa zmenilo pre Uhlisko...Snáď nie odstránenie L80 z Viestovej
Rudlovú som myslel v takom prípade, žeby vznikla úplne nová linka. Ono dalo by sa presmerovať L80 cez Rudlovú aj Starú Sásovú, lenže to by už neobslúžila zastávku Ďumbierska, ZŠ a ŠZŠ (študenti by to mali rovnako blízko aj na Rudlovskú cestu, TASR, ale tieto zastávky sú využívané aj ďalšou skupinou cestujúcich a zase by to viedlo len k protestom). Ďalšia možnosť je taká, že sa L80 presmeruje iba cez Starú Sásovú (na Rudlovú sa vykašľú) a tým pádom sa nevynechá žiadna významná zastávka (Sásovskú cestu nepočítam, tá pre L80 nehrá žiadnu rolu). Iné riešenie je také, žeby L80 zostala a okrem nej by sa zaviedla nová linka. To by ale existovali dve veľmi podobné linky. V takom prípade by bolo zaujímavíé sledovať, ako by boli skoordinované a čoby sa zmenilo pre Uhlisko.
Tú Rudlovú si myslel dohromady v koncepte prepojenia so starou Sásovou, keby to bolo predĺženie tej L80: TASR-Kpt.Jaroša-Pod Hôrkou-Ďumbierska-ŠŽŠ-Stará Sásová-Hlboká...a späť alebo ďalšou linkou Len čo na to Ružová ul. (VŠ), obchádzala by sa zast. ZŠ na Ďumbierskej tejto "študentskej" linky, v blízkosti by boli TASR, ŠZŠ, Stará Sásová...
V každom prípade bude zaujímavé sledovať, či sa zapláta len stará Sásová, ktorá tu "kričí" alebo sa zavedia doprava aj do zvyšných "odrezaných" častí...
V ISCP sa objavila nová zastávka "Čierny Balog, Vydrovo". Predpokladám, že zastávka bude zriadená pri odbočke k lesníckemu skanzenu. Tu sa zastávka žiadala už dávno, tak snáď to niekoho po dlhom čase napadlo..
Dnes (24.1.2012) malo byť otváranie obálok s ponukami na dodávku 14 kĺbových NP autobusov. Ktovie kto sa prihlásil...
Tak ja som veľmi zvedavý, či obsluhu Starej Sásovej zabezpečia úpravou trasy linky č. 80 (čoby presne zodpovedalo tomu popisu) alebo vznikne nejaká nová linka. Ak áno, tak potom je otázne, či do toho zatiahnu aj Rudlovú a centrum, alebo sa na to vykašľú..
Dnešný článok ohľadom starej Sásovej:
Zrušené linky citybusu dôchodcom chýbajú
S obnovením dopravy sa ráta od marca http://imageshack.us/photo/my-images/821/starasasova.jpg/
(zdroj MY Banskobystrické noviny 24.1.-30.1.2012, str.2, autor: Kveta Fajčíková)
"Útvar hlavného dopravného inžiniera pripravuje riešenie. Chceli by sme prepojiť oblasť starej Sásovej so železničnou stanicou, Strieborným námestím a Rooseveltovou nemocnicou."
Aj sa "bojím" napísať, že čo za linku z toho vychádza ? Otázne bude, či sa bude viezť takto oboma smermi, či len jedným...
Veď si počkajme na februárové MsZ o tri týždne (asi 14.2.2012) a predvolebnú aktivitu obnovy 101...
Inak na obrázku je foto prístrešku Hlbokej ulice s dvomi označníkmi Nebol som tam dlhšie, ten označník DP je z Garbanky alebo tam vždy boli dva
Tak ako si ľudia pred dva a pol rokmi zvykli na zrušenie nočnej dopravy, tak sa zmieria aj so zrušením citybusovej dopravy, a rovnako si zvyknú aj na ďalšie rušenia. Už nie za života v Bystrici...
Ak si dobre spominam tak strieborny citybus uz jazdi ako zajazdovy v sadzv ktovie za akú vyhodnu cenu sa tam dostal...a podľa mna tam pôjdu aj tieto 4 zvyšné však sadka ich uz niekde vyuzije. A takto sa pomaly ale isto bere povodne mestský majetok... A ktovie čo všetko sa ešte postupne dozvieme
presne tak, zrusila sa linka 13 a miesto nej sa potiahla linka 97, ale uspora km z toho je nulu nula nic... obycajny odrb a prelievanie vykonov k najsamlepsiemu dopravcovi
zaujimave je hlavne to ze pán poslanec Gajdosik je clenom predstavenstva DPMBB, a.s. on akoze nema informacie o MHD v meste ??? nevedel o pripravovanom ruseni spojov kedze rozpocet sa schvaloval uz v decembri ?? preco ako clen predstavenstva neapeloval a neobhajoval zachovanie citybusovej dopravy ? preco nevystupoval na zastupitelstve ked sa schvaloval rozpocet pre jedlotlivych dopravcov ??? pokial viem mesto ma stale 49% (davna kauza dvoch autobusov a par tisic na ziskanie percent a vstup do spolocnosti ) v dpmbb i ked je to samozrejme smiesne kedze mesto ktore dotuje dopravu malo mat davno 100 % a riadit celu dopravu samo a nie si ju objednavat u sadzv a stratit 51 % Preco sa nenakupia nove vozidla cez tento podnik ? linky č. 20 a 97 prevadzkuje sadzv (oprava clanku) a este jedna poznamka preco sa zrusili minibusove linky a zaviedla dlsia dotovana linka orange (velka karosa) ktora chodi naplnena maximalne na 10 % aj to som povedal vela.