Ad zrušenie dotácií: ja by som to celé videl v širšom kontexte. Podľa mňa je na vine minister financií Mikloš - preto, lebo sa zbytočne rýchlo snaží naplniť tie sprosté Maastrichtské kritériá (podmienka prijatia Eura v SR), ktoré aj tak žiadny z veľkých štátov EÚ nerešpektuje. Jedným z nich je totiž limit deficitu štátneho rozpočtu. Mikloš v snahe obmedziť deficit okresáva, kde sa dá. Takéto konanie však bude mať ďalekosiahle a nevratné následky (v oblasti dopravy - píše o nich PIT). Ja si dovolím tvrdiť, že príliš nízky deficit ŠR nie je pre transformujúcu sa krajinu zdravý, pretože sa nedajú vykryť všetky služby, ktoré by mal štát finančne podporovať (zdravotníctvo, školstvo, doprava, sociálny systém). Všimnite si, všetko smeruje k tomu, aby boli výdavky ŠR čo najmenšie - platené zdravotníctvo, platené školstvo, rušenie zliav v doprave... A rovnako preto sa rušia štátne dotácie na MHD a "prenášajú" sa na VÚC (tie ale peniaze nemajú). Toto je naozaj v priamom kontraste so situáciou napr. v Nemecku, kde dopravca dostáva bohaté dotácie na každý odjazdený vozokm (tzn., oplatí sa mu voziť aj vzduch). Na tomto systéme funguje napríklad IDS Egro-net v česko-nemeckom pohraniči.
Ja osobne som čakal od daňovej reformy, že prinesie viac peňazí do štátnej kasy (akože aj prináša) - a teda že bude viac peňazí na školy, ... a dopravu, ale zatiaľ je trend len výrazne negatívny. Som zvedavý, kedy sa táto hlúposť s ukrajovaním peňazí dopravcom (DP, SAD-ky, ZSSK) zastaví. Asi až keď nastúpi nová ľavicová vláda. ?
Re #4843 mimi: neviem neviem, ako je to s tým otváraním obchdodných centier. Je verejným tajomstvom, že primátor dostáva(-l) výplatnú pásku aj od Tesca, a to za to, že zamietal ponuky na výstavbu konkurenčných hypermarketov (preto je Metro a Hypernova vo Zvolene a Kaufland tam bol o dva roky skôr ako v BB, a Carrefour to zrejme odrovnalo úplne, lebo už 2 roky žiadny nový hypáč nepostavil)...
Re #4850 Kami: ja by som bol ochotný robiť toho koordinátora ?
Už v súčasnosti by mali existovať takíto koordinátori. Podľa § 15 ods. 9 zákona o cestnej doprave "Správny orgán pri uzatváraní zmluvy o výkone vo verejnom záujme PODPORUJE vznik integrovaného dopravného systému. IDS sa uskutočňuje koordináciou záujmov jednotlivých obstarávateľov výkonov verejnej osobnej dopravy (VOD) uplatnením výhod jednotnej tarify, prepravných podmienok a spoločného cestovného dokladu, koordináciou ponuky prepravných výkonov dopravov, priamou ekonomickou zodpovednosťou a závislosťou dopravcu od prepravných výkonov umožňujúcich skvalitňovanie ponuky, zabezpečením požiadaviek na VOD pri optimálnom využití kapacít dopravcov v danom území. Správny orgán môže uzatvoriť zmluvu o výkone vo verejnom záujme aj s obchodnou spoločnosťou, ktorá bola dopravcami a prípadne aj obstarávateľmi výkonov VOD založeníá za účelom vzniku IDS." (niečo podobné je aj v § 30 ods. 10 zákona o dráhach). Pritom však narazíme opätovne na ten istý problém: správnym orgánom je spomínaný MsÚ, resp. samosprávny kraj...
no, nebolo by to až také jednoduché. Výrazným znižovaním a obmedzovaním kvality MHD (namiesto jej preferencie) sa zvyšuje podiel individuálnej automobilovej dopravy, v dôsledku čoho sa výrazne zvyšuje prašnosť a exhaláty a ďalšie opady z prevádzky vozidiel a samozrejme zábery územia potrebné na parkovanie a garážovanie vozidiel. Takže skôr pribudnú alergie, ako sa nejakí obéznejší ľudia rozhodnú chodiť pešo minimálne cez polovicu mesta.
no jedno mesto by sa predsa len naslo - Vysoke Tatry, tam keby si chcel z jedneho konca na druhy tak musis uz o den skor ist ?
Ulanku mozu zobrat primestske spoje a tie ostatne nepoznam. Vlastne raz som bol v Rakytovciach, ale to iba omylom ma tam autobus odviezol ?
Nechcem ti brat ziadne iluzie ale na slovensku nie je mesto kde by sa nedalo chodit pesi. V BA vsade chodim pesi. Okrem tych odlahlejsich casti. Napr. v BB by si sa tiez nevybral pesi: Ulanka-Rakytovce alebo Salkova-Rakytovce. ? vlastne vybrat sa mozes ale trva to strasne dlho.
zalezi ako sa stanovia podmienky. Lebo celkom dobre tam niekto moze zacat premavat so starymi Raboidmi a zarobi si na seba a opravy toho vraku. Linky a mestske casti, ktore by opustila MHD, sa mozu ponuknut inym. A tam uz je dolezity koordinator.
na druhej strane, ludia zacnu viac chodit peso, co bude mat za nasledok znizenie obezity a dalsej chorobnosti (kedze MHD je vynikajuci prenasac bacilov), cim sa usetria velke financie na zdravotnu starostlivost (a potom mozno opat bude aj na MHD) ? Bystrica nie je taka velka, aby sa tam nedalo chodit peso ?
Okrem defenestracie vedenia mesta sa moze v pripade komercnej prevadzky MHD uvazovat aj na vstupe dalsich licencovanych dopravcov, kedze BBDS by opustili niektore linky. Otazka znie, kto by dokazal robit koordinatora IDS. Aby podmienky boli rovnake pre kazdeho.
Riešenie situácie predčasnými komunálnymi voľbami mi takisto prichádza ako jediné možné riešenie pre odstránenie škodných ľudí. A to nielen pre maximálnu dlhoročnú devastáciu systému hromadnej dopravy v meste, ale aj za chronický katastrofálny chod a úpadok BB. Podobne potom vymeniť i niektorých pracovníkov MsÚ, ktorý doposiaľ nepochopili, že zákonom stanovené povinnosti musia plniť (napr. referát dopravy a komunálnych služieb).
Akurát mi nie je jasné, prečo možno 1 - 2 týždne dozadu Králik na AZTV rozprával o sociálnom aspekte MHD a ako niektorý chudáci stratia živobytie, keď sa nebudú môcť dostať do práce! Je to ten istý muž, ktorý už pred voľbami v roku 1998 do svojho prvého volebného obdobia sľuboval dostavbu autobusovej stanice a výstavbu trolejbusových tratí aj v Sásovej. Hanbím sa, že som mu kedysi dal hlas. Absolútnu nekompetentnosť je vidieť i v tom, že si nikto na MsÚ, MsZ neuvedomuje i ďalšie veci, ako neúnosný nárast individuálnej dopravy, denné zápchy a neschopnosť zabezpečiť riadenie dopravy na frekventovaných križovatkách, problémy statickej dopravy, keď autá parkujú na trávnikoch (žiaľ často už bývalých) a pritom všetkom sa stále budeme byť do pŕs, ako sa "zaujímame" o ekológiu, ako "podporujeme" cestovný ruch v okolitej krásnej prírode. Neviem aký je váš názor, ale ja som presvedčený, že v BB sa absolútne nezvládol a nikto sa ani nezamyslel nad dôsledkami pripustenia nekontrolovaného nárastu stupňa automobilizácie, čo sa stalo na západe veľkému počtu miest a v súčasnosti s vynaložením obrovského úsilia sa snažia čo najviac preferovať MHD a môžu len snívať, aby sa dostali na úroveň podielov prepráv, ako tomu bolo napr. v BB na začiatku roku 1994. Je mi z toho zle a súčasne mi je strašne ľúto, k čomu sa naše mesto prepracovalo a hlavne z toho, že výhľad je ešte o mnoho temnejší!
Jedine co nas primator vie je schvalovat vystavbu obchodnych centier. Aj ako som predpokladal uz od otvorenia je parkovisko Lidlu plne a na kruhovom objazde riadi dopravu policia.
SAD BBDS výhodne za minimálnu cenu odpredá jazdené autobusy zn. Karosa B932, B952, B941 a B961 vo vynikajúcom technickom stave. Prípadne vymení za minibusy Vario v luxusnej úprave.?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.