Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kallokallo1 #44553:
Jednak v BB nie su zastavky hustejsie ako napr. v BA (kde mozem povedat, ze klima funguje velmi dobre, este aj tie minifukare na SORkach celkom pomahaju). Druhak, tento argument sa pouzival aj v BA a ukazalo sa ze je to cisty nezmysel.
Reply on: PIT #44556:
Ja som zase sklamaný z nočnej linky. Neobsluhuje jednotlivé sídliská, a, v konečnom dôsledku, ani Sásovú. Predmetný spoj v podstate pozbiera cez víkend len mládež z diskoték a barov, pričom aj to nie je samozrejmosťou, pretože napríklad na Huštáku bolo včera v autobuse okolo päť cestujúcich, pričom na Nám. Vajanského, pristúpili „až“ ďalší dvaja. Linka nemá žiadny prínos pre pracujúce obyvateľstvo, ktoré platí mestu dane, a ktoré potrebuje cestovať domov neskoro v noci po poobednej alebo nočnej zmene. Obyvateľom BB tak naďalej zostáva len ticho závidieť ako-takú nočnú dopravu obyvateľom TN alebo ZA.
Reply on: expresbb #44544:
U nových vozidiel by som jednoznačne uvažoval s klimatizáciou pre cestujúcich. Počas horúcich dní som sa v neklimatizovaných vozidlách nacestoval dosť a nikdy tam nebola normálna teplota ani napriek pootváraným oknám či zapnutým stropným ventilátorom, pokiaľ na teba práve z toho okna nefúkal vzduch, čo je tiež ale príjemné len do určitej rýchlosti. Pri státí na križovatke, keď na teba ešte praží slnko, sa pocitová teplota zvyšuje, nehovoriac o "ťažkom" vzduchu vo vozidle. Keďže trend počasia nasvedčuje tomu, že počet horúcich dní sa bude zvyšovať, odmietať klimatizáciu v prostriedkoch MHD mi príde kontraproduktívne, pretože cestujúci majú ďalší dôvod, prečo radšej použiť auto, v ktorom je dnes klimatizácia štandardom. O tom, aké majú ľudia preferencie svedčí aj to, že dnes si nové auto bez klímy pomaly nekúpiš, pretože nakupujúci klimatizáciu vyžadujú. Pri mojich cestách počas tropických dní (či už auto, vlak, autobus) preto jednoznačne vyhrávajú tie s klimatizáciou, ak je použitá rozumne. Rozhodne by som v tejto situácií nevymenil klímu za vetranie a predpokladám, že aj väčšina cestujúcich sa cítila príjemnejšie v klimatizovanom dopravnom prostriedku. Aj keď sa stále nájdu takí, čo majú pred ňou predsudky, podobne ako napr. pred automatickými prevodovkami, lebo o nej počuli iba samé negatíva.
Reply on: PIT #44557:
Sr----al by som nanho. Jazdil by som nadalej s vedomim, ze som si zaplatil cele fakturacne obdobie. A keby bola kontrola, ukazal by som "papierik" od kupy mesacnika DPMBB. To su problemy na strane dopravcu, nie tvoje. V opacnom pripade je ti povinny vratit alikvotnu cast mesacnika.
Reply on: PIT #44557:

SAD Šahy???
Kvízová otázka:
Kde na svete môže dôjsť k situácii, že cestujúci, ktorý si vo výraznom časovom predstihu zakúpil mesačník a dopravcovi tak dal dopredu k dispozícii peniaze, má zaplatený mesačník s platnosťou do polovice kalendárneho mesiaca, avšak už od jeho začiatku mu dopravca po zmene tarify a jej zodpovedajúcej úprave softvéru jednoducho v softvéri bez akéhokoľvek vysvetlenia a riešenia v systéme zruší akceptáciu mesačníka, nadrzo mu zoberie peniaze za už zaplatenú službu ešte raz a má ho jednoducho "na háku"/"MF"?
Pozn. Pomôcky a ani možnosti nie sú k dispozícii.
Reply on: Peter55 #44549:
Nové trolejbusy boli zaradené do riadnej prevádzky od piatka 01.07.2011, kedy súčasne začali školské prázdniny, teda obdobie s redukovaným počtom spojom a predpokladám, že nové vozidlá stačili na všetky spoje všetkých 8 trolejbusových liniek (presnejšie by vedel LUK). V piatok bolo v premávke všetkých 19 ks, pričom rozpis vozidiel podľa ev. č. a príslušných liniek písal LUK v dispečerskom fóre v príspevku #7999 a cez víkend v #8006. Ako záložné vozidlo tam má uvedenú 14Tr #1007. DPMBB ďalej prevádzkuje autobusové linky L13 (v piatok Karosa BB-245AY) a L101 (minibusy).
Reálne by zdravý človek nevyradil všetky autobusy a pre prípady potreby zabezpečenia náhradnej dopravy, avšak DPMBB už riadi SAD ZV, takže táto primárna podmienka nie je splnená a ako to skončí, je otázne.

Re #44550 NOER: Revízori chodia a za posledné dva týždne som ich stretol vo vozidle dokonca až 4 razy. Donedávna sa nestávalo, že by si dovolili revízori SAD ZV kontrolovať vo vozidlách DPMBB, avšak už to neplatí a bežne chodia aj tam spolu s tými z DPMBB (vyzerá, že sú to už také miešané skupiny, prípadne kto vie, či revízori DPMBB sú stále formálne z DPMBB). I keď by ma osobne zaujímalo, na základe čoho zamestnanci-revízori de jure iného právneho subjektu a teda cudzieho dopravcu kontrolujú cestujúcich vo vozidlách DPMBB. Avšak SAD ZV si môže robiť predsa čo chce...
Reply on: 810zssk #44548:
Vek som uviedol kvoli tomu, ze mladsi clovek lepsie znasa hociake extremy, preto mu nevadi kopec veci, co starsim moze vadit. Rozhodne som tym nechcel znizovat vahu tvojich argumentov.

Na klimu su rozdielne nazory. Niektori ludia ju odmietaju, ini ju maju radi. A to aj pri odhliadnuti od ekonomickeho aspektu. Podla mna ale nie je klucovym argumentom pre to, ci sa rozhodnem ist do prace autom. Je to faktor niekde uplne na konci. Tu uz ma ovela vacsi vplyv dazd.
Reply on: kallokallo1 #44553:
kde si prisiel na tu cifru? na nabrezi je odstup cca 400 metrov a to su jedny z najhustejsie nasekanych zastavok...
Re:810zssk
Netvrdím že klíma je zbytočný luxus,fakt sa otepľuje (aj keď dnes je ako na jeseň)a niekedy sa bez nej už nedá existovať.No na druhej strane v B.B. je jedno špecifikum a to že zastávky sú oproti iným mestám dosť v hustom intervale-priemer je okolo 200 metrov čo dosť znevýhodňuje akúkoľvek klímu. ?
Reply on: neoBB #44551:
Genau! Cestujúci nabudú počúvať argumenty typu "klíma je nezdravá", "klíma zvyšuje spotrebu a "klíma je potrebná pár dní v roku". Cestujúci si porovná s tým, čo je na trhu IGK - dnes sa už 90% nových a dokonca aj 55% ojazdených át predáva s klimatizáciou, vrátane Fóbií "haťapiek" a Dacií Logan.
Pre vsetkych: skuste sa previezt v BA vo vozidle 1507 trebars na linke 21 ked od mokrohajskej az po stefana kralika ide 11 minut bez zastavenia v 30 stupnovej horucave....

Vsetci do jedneho by ste sa modlili za klimu...V 21 storoci by to mala byt zakladna vybava kazdeho vozidla...
ako je to v bb s revizormi chodia vobec kolko ich je kontroluju osobitne sad zv a dpmbb alebo chodia spolu
Zdravim do Bystrice, chcel by som sa opytať ako je to u vas s trolejbusmi lebo nesledoval som velmi podrobne dianie vo vašom meste a teraz som trochu mimo. Zaujima ma hlavne či na všetkych trolej linkach jazdia 30Tr ? Budu, sú v premavke ešte nejake Tr-ky alebo sa všetky vyradili ? DPM BB ma teraz iba trolejbusy? Diky. ?
Reply on: Petik #44546:

"To ze Kredencu to nevadi je subjektivny pocit, pretoze nema ani 18 rokov" - Cize kebz som mal 18 tak by to bol "objektivny pocit"? ? ? ? ? ? ? ? Je to samozrejme subjektivne a to v kazdom veku, aj tvojom.

"Ale mysli aj na ostatnych!" - To mozem povedat aj ja tebe.

"A keby Kredenc nasilu oponoval tymi USA - to bola dialkova linka" - To nebola dialkova linka, ale benzinka ? Anyway, moja pointa bola ze to je cele len vec zvyku, ked si tam zvykli na silnu klimu tak sa da zvyknut aj tu na tu normalnu 🙂

Ja som presvedceny ze klima je uplne zakladna vec ak ma MHD konkurovat inym formam dopravy.
Reply on: Petik #44546:
Ja mám rokov 47 a klimatizáciu v prostriedkoch MHD vítam, ba priam vyhľadávam (Timisoira, Budapest). Súhlasím so Zlošukom. Dobré vetranie je v prípade 30 stupňov vonku aké? Kabriolet? Dostatočné vetranoie v takomto prípade znamená prievan a ten je objektívne omnoho škodlivejší ako klimatizácia. Aj tvoj zážitok s výduchom jasne svedčí o tom, že ti vadil prievan a nie samotný fakt klimatizácie.
Reply on: 810zssk #44545:

Ja suhlasim s Andrejom. Ide o to, ze teplota medzi vonkajsim a vnutornym okolim, nema byt az tak rozdielna. Ak ten bus kazdu minutu otvara dvere, tak logicky musi fukat velmi studeny vzduch, aby udrzal prijemnu priemernu teplotu. To ze Kredencu to nevadi je subjektivny pocit, pretoze nema ani 18 rokov. Ale mysli aj na ostatnych! Hlavne na zeny, ktore su obvykle obzvlast zimomrive. Ja si pamatam, ako som si raz v krcme blbo sadol pod vyduch klimatizacie, ako ma na druhy den bolela lebka na mieste, kde ten vyduch fukal. Ti co poznaju moj zostrih vedia o com hovorim. A keby Kredenc nasilu oponoval tymi USA - to bola dialkova linka. Tiez si pamatam, ako som sa v NY v auguste klepal na Port Authority kosou a dodnes nerozumiem zmyslu tej kosy, hoci nad tym rozmyslam uz 15 rokov.
Preferujem Andrejovu alternativu - dobre vetranie.

Rozmyslam, kedy som siel v MHD v takom hici, ze mi to vadilo. Urcite to nastalo, o tom niet pochyb. Ale nespominam si. Povedzme si na rovinu. Je to par dni do roka, ked su extremne teploty. Ked sa vozidlo rozhoruci, ze je tam teplejsie ako vonku. Ale ak je teplota totozna (napr vdaka dobru vetraniu), tak to teplo nie je ziadna mimoriadna zataz, lebo za 10 minut sa telo neaklimatizuje na ine prostredie. Jasne, ze si pustis klimu v aute, ktore stalo na ulici a je v nom 50 stupnov. Ale v tom buse take extremy nie su, ak tam kontinualne bezi vetranie.
Reply on: expresbb #44544:
Pouzivam klimatizaciu v aute aj v byte a v oboch pripadoch je to uplne v pohode, nemam z toho zdravotne problemy (rozhodne je horsie ked sa v Tedome s miniokienkami spotim a potom ma vonku ofukne). Ide o to ako sa to nastavi.

Navyse, cele je to o zvyku. V USA sme v strede puste vosli na benzinku a tam odhadom 15 stupnov - a tak to maju vsade, pricom zdravotne problemy z toho nemaju (ja som samozrejme mal, kedze na to zvyknuty nie som) 🙂
Reply on: wizard112 #44541:
Keď sa tu už bavíte o klimatizácii, tak treba vziať do úvahy aj to, ako sa má používať. Klimatizácia má slúžiť na ochladenie. Nie je zdravé keď je vonku 30 stupňov, tak vo vnútri vozidla je 18 stupňov. Ako sa vyjadrujú lekári, tak klimatizácia by mala ochladzovať o max 5 stupňov, nie viac. Mne osobne to vadí, keď prídem do veľmi schladeného prostredia. Radšej mám vetranie, ako klimatizáciu. Aj v robote. 810zssk: keď sa spotíš, tak si zdravý a tvoja osobná klimatizácia funguje 😛.
Re #44540 wizard112: Máš pravdu, cestujúci sa nemá čo prepravovať v prehriatom vozidle. Tam stačí dobré vetranie a priestor pre cestujúcich ti to schladí na normálnu teplotu.
Reply on: brefos #44542:
Dikes, toto by slo ako nadvaznost na Horehronca 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.