Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #46249:
To nie je o vzdávaní, len je jasné, že keď 6 rokov to tu môže takto katastrofálne existovať, tak je jasné, že dobre to už nikdy nebude.

Reakcia na #46247 od Lavenda: Argument, že niekde žijú aj niekoľkí ľudia, ktorí pracujú aj niekde, kam nie je priama linka z miesta ich bydliska, nie je argument. Takých je asi väčšina. Nič to samozrejme nemení na skutočnosti, že intergalaktickým "skvalitňovaním" dopravy sa opäť niektoré časti mesta stanú úplne neobsluhované MHD, resp. ich "obsluha" sa drasticky zníži, pričom "náhrada" je nezmyselná a len formálna, kým náklady na ňu i tak reálne a súčasne nefektívne - Uhlisko.

Reakcia na #46251 od BBSchuhu: To sú tie, o ktorých nás presviedčali , že tu dávno budú už aspoň rok?

Reakcia na #46252 od Petik: S tou L33 to dúfam myslíš len absolútne zo srandy, nakoľko táto linka už je v súčasnosti dlhodobo linkou s najnenormálnejšou trasou v BB.
Čo sa týka L80 - od jej vzniku je to sama o sebe úplne zbytočná linka, keďže všetky výkony boli v podstatne extrémne lepšom rozsahu zabezpečovabné L101 a 102 a do hornej časti Sásovej sa kedysi dalo dostať z Uhliska priamo s L20, avšak too je jediný smer, kde by bolo potrebné raz restúpiť, avšak s prestupom na NS bolo možné sa dostať v Sásovej všade. Takže L80 je dlhodobo zbytočná čierna diera a keby sa teraz kamkoľvek presmerovala, zmierňovalo by to len čiastočne veľký problém, ktorý sa len umelo vytvoril.
Reply on: fragma #46250:
Co keby L80 jazdila rovno cez Rudlovu a Staru Sasovu ako 101?
A centrum by mohla obsluzit napr 33 - cez Bakossovu a v opacnom smere by zachadzala ku poste rovnako ako 101.
Bližšie informácie k tendru na dodávku 14 kĺbových autobusov pre MHD Banská Bystrica:
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/31544
Reply on: BB-Schuhu #46249:
Mne sa to tiež pozdáva. Aspoň tých 10-11 spojov L80. Veď načo ísť z Ďumbierskej až na Novú cestu ponad obývanú oblasť, najbližšia zast. je až Sásovská cesta (horný okraj), tá by sa vynechala (resp. by ostala pre tie 2 spoje z Tatranskej-Karpatskej) a obslúžená by bola táto ulica priamo pri zvonici
Reply on: Lavenda #46247:
Určite, netreba sa vzdávať. Presmerovanie L80 cez Starú Sásovú by nebol až taký zlý nápad. Nepredstavovalo by to značné predĺženie trasy a obsluhovalo by to oblasť, ktorá zostane bez obsluhy a dochádzková vzdialenosť k najbližším zastávkam bude pomerne veľká. Vedel by som si predstaviť trasu - Viestova - ...- Ďumbierska, ZŠ - /Ďumbierska, ŠZŠ/alebo skrátený variant rovno hore od ZŠ ku zvonici - Stará Sásová - Hlboká - Garbanka - Sásová, ihrisko - ... - Rooseveltova nemocnica. A obyvatelia starej Sásovej by mali priame a pomerne rýchle spojenie s Roos. nem, Strieborným námestím, starou nemocnicou, ŽST.
Reply on: brefos #46246:
nebolo to tu (iba v médiách) spomenuté ešte, všimol som si to už dávnejšie ?
604442-krajné víkendové spoje 4,70 ale pokračujú do ZV atď...
tiež nie všetko tam sedí, alebo sa naschvál niektoré spoje neberú...
A 601462 spoje Autobusová stanica-Rooseveltova nemocnica a späť v BB nič (tie bez náväzností z iných obcí, prejazdy na linky) ?
Názor, aby aspoň jeden spoj išiel ku zvonici v Starej Sásovej je fajn, lebo je to predsa len bližšie ako na zástavku Ďumbierska ZŠ. Ale myslím, že starším ľuďom je aj ku zvonici zaťažko, hlavne, keď im zdravie neslúži. Nestálo by za zváženie upraviť trasu spoju č. 80, ktorý by namiesto zástavky Sásovská cesta mal zástavku na Hlbokej, zástavku v Starej Sásovej, zástavku Ďumbierska ZŠ a ďalej pôvodná trasa. Na zástavke Ďumbierska SZŠ sú k dispozícii aj iné spoje a zástavka Sásovská cesta je povyše zástavky Stará Sásová. Ešte jeden poznatok. V Starej Sásovej žijú aj ľudia, ktorí pracujú v starej nemocnici a spoj č. 20 tadiaľ nejazdí.
fragma: Neviem či to tu už bolo spomínané, pod cp na prímestských linkách sa objavili nové poznámky, ako napr. pri linke 612405 Spoje s vnútroobecnou obsluhou v meste Nová Baňa 13,19,27,35,39,6,18,22,24,30,36,40. Alebo 604453 Spoje s vnútroobecnou obsluhou v meste Hriňová - celá linka.
Reply on: Agent007 #46243:
neslovíčkár, vieš že moje príspevky sú často ironické, jednoducho majú už len Tbusy...
V histórii to bude poprvýkrát, keď zostane Stará Sásová bez akejkoľvek obsluhy. Tak som zvedavý, ako dlho to vydrží. Rudlová a centrum boli bez obsluhy v období 01/2005-11/2006.

Reply on: fragma #46238:
dpmbb cez palubu nic nehodil, tak netrep... dpmbb to dostal prikazom
Reply on: brefos #46241:
...1) zákon č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl v znení
neskorších predpisov a zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. ? ?

Si stále nezmenili poznámku odkazujúcu na staré čísla zákonov, na PAL to majú dobre
2) zákon č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákon č. 175/2008 Z.z. o vysokých školách a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Od 1.1.2012 sa zvyšuje cestovné aj na diaľkových linkách http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/DAL/C_DAL_12.htm
Zastávky, ktoré stratia akúkoľvek obsluhu pozastavením L101 od 1.1.2012:
oblasť Rudlovej:
-Rudlovská cesta (jedna strana pre 101)
-TASR na odbočke do Rudlovej nerátajme
-Rudlová, Kpt. Jaroša
-Pod Hôrkou
oblasť starej Sásovej:
-Hlboká
-Stará Sásová
oblasť Centra:
Námestie Štefana Moysesa pošta
Horná, Prior
+Štiavničky
? ?
Reply on: BB-Schuhu #46234:
Keby linka 20 končila a otáčala sa na Javorníckej ako kedysi, tak by to bolo "vyriešené". Chodila by cez Karpatskú - Rudohorskú - Ďumbiersku v obidvoch smeroch, čiže by nebola vynechaná ani jedna z pôvodných zastávok, a na Viestovej by sa mohla spraviť priebežná konečná.
Reply on: fragma #46230:
Teda podrobnejšie k tej Pršianskej terase, ktorú si pod patronát zobrala Jegorovova cesta č.22 a Partizánska cesta ČÍSLO 97 ?, tak ako je to u PAL 601463 (a predtým SAD BB s L32), keď to už DPM BB Kremnička s linkami 101 a 13 v r. 2011-12 hodili cez palubu...

-cestovná doba 25 minút (u linky 13 bola 18 min.), je to natesno, sú aj obraty po 0 minúte
-počet spojov z/na Terasu sa zvyšuje oproti L13 zo 6 (7-my Vozovňa) na 8 ? ästále to nie je Modranského schválených 10 ?), +PAL 601463 10x, 2a
-nový prvý ranný spoj o 6:00x hore z Partiz.c., keďže vyráža z opačného "depa"?, dole ide obvykle 6:25x
-spoj 6:55x/7:25x zachovaný
-nový pár spojov 8:00x/8:25x, vyplnenie medzery medzi PAL 601463 ?
-stačí jeden sedlový spoj 10:30x z Orange-u, naspäť 11:00x po Partiz.c. (doteraz boli dve, je načasovaný bližšie k tomu prvému), len naspäť dole mohol ísť neskôr (11:20-25x stred medzi PAL), takto bude medzera 130 min. do 13:10x...
-spoj 13:20x/14:00x zachovaný
-perfektný spoj 15:50x/16:25x v strede medzi PAL, v smere hore nahradil dva spoje linky č.13 dohromady ?
-spoj 16:50x na Terasu bude v súbehu 2-7 minút s PAL ?, naspäť 20 min. pred PAL, no povedzme, že zavriem oči, ak to inak nešlo, čakal som to...
-perfektný spoj 17:45x/18:10x, hore v strede medzi PAL, dole 35 min. po?
-pôvodný spoj na Moskovskú 19:25x už NEBUDE chodiť, bol by to ešte neskorší spoj ako PAL 18:45x/19:20x (hore 45 min. po ňom, dole 30 po ňom), škoda, aspoň trochu by zmiernil medzeru medzi nočným kolečkom 601463 (z 601455) 22:30/48xŠ...

Celkovo som sa v niektorých bodoch slušne trafil ?
Reply on: BB-Schuhu #46234:
vývesný formát samozrejme na www.dpmbb.eu
Zmeny na linke č. 33
- zapracovanie zastávky "Wolkerova" v smere na THK (ako už spomenul fragma)

a/ v smere z THK do Senice
- posun spoja 4:40x do novej časovej polohy 4:45x
- posun spoja 20:02x do novej časovej polohy 20:05x
- spoje o 16:20x a 18:45x majú zapracovanú zachádzku k Domu Moyses

b/ v smere zo Senice na THK
- posun spoja 19:23x do novej časovej polohy 19:25x
- posun spoja 20:40x do novej časovej polohy 20:45x
- spoj o 5:10x (začínajúci na Partizánskej ceste, Benzinol) a 15:45x majú zapracovanú zachádzku k Domu Moyses
Reply on: BB-Schuhu #46234:
K linke 33 doplním, že je zapracovaná jednosmerná zast. v smere na THK "Wolkerova ul." ☺
Na www.mhdbb.sk už sú zverejnené nové CP platné od 1.1.2012.

V prvom rade by som upozornil na chybu, pretože na viacerých miestach je uvedený nesprávny dátum (1.1.2011) ❗ ❗

Rušia sa linky č. 13 a 101, dochádza k zmene liniek č. 20, 33 a 97.
Linka č. 20 - vybrané spoje predĺžená na Viestovu
Linka č. 33 - drobné posuny, zvyšuje sa počet spojoch zachádzajúcich k Domu Moyses
Linka č. 97 - nová trasa Orange - Kyjevské námestie - Pršianska terasa, Mosadzná

Stručne zhodnotím nasledovné zmeny.
Minibusová linka č. 101 je zrušená, náhrada za ňu neadekvátna až žiadna. Stalo sa presne to, čoho som sa obával - predĺženie linky č. 20 na Uhlisko tak nezmyselne ako to bolo v rokoch 2006-2009. Treba si ale uvedomiť, že linka, ktorá má na Viestovej konečnú je pre väčšinu obyvateľov nepoužiteľná. Cestujúci zo zastávok Hviezdoslavova a Hviezdoslavova, Alpinka môžu nastúpiť a potom na Viestovej čakať 10 minút v autobuse? Malo by to význam vtedy, keby to bola priebežná konečná, ale to sa nestalo. Priebežná je totiž aj druhá konečná linky č. 20 na Karpatskej, takže to by muselo riešiť už aj celkovou úpravou L20. Dokonca aj víkendové spoje na Uhlisko (začínajúce pred ŽST) sú vedené tak, aby mali na Viestovej niekoľkominútovú prestávku. Minimálne pozitívum spočíva aspoň v tom, že spoje L20 budú ako-tak koordinované s linkou č. 80. Počet spojov na Uhlisku oproti pôvodnej L101 bude znížený cca o 75 %. Nehovoriac o tom, že centrum, Rudlová a stará Sásová zostanú bez akejkoľvek dopravnej obsluhy. Náhrada za L101 je katastrofálna a mám taký dojem, že toto riešenie nebude dlhodobo stabilné a vôbec sa nebudem čudovať, ak za pár týždňov dôjde k ďalej zmene linkového vedenia.
Zlúčenie liniek č. 13+97 do jednej linky č. 97 považujem za racionálny krok, kde pôvodná linka č. 13 mala súbeh s linkou č. 3 a zasa linka č. 97 kopírovala linku č. 6.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.