mne vždy prijde vlak z BB tak, že RJ ide v tú hodinu len po DS, čo je aj dobre, lebo to chcem spojiť aj s nejakými potulkami po mestách Dunajská Streda 62 min., Komárno 54 min. (to poznám), Nové Zámky 98 min. a Šurany 43 min. Uvažoval som aj o 2 hod. neskôr novým rýchlikom Tajov zo ZV o 7:22, ktorý má priame vozne aj z Radvane 6:52 (prích. BA 10:31), že ho vyskúšam, lenže keby som išiel RJ 10:42 a v KN bol 13:48, odtiaľ sa nemám ako dostať do Šurian, keď potrebujem stihnúť rýchlik smer BB o 15:42 (nie Hron o 16:56). A keď mi vlak odchádza z BB o 5:20 a z domu musím ísť o 4:50, no to ani nezaspím, vo vlaku si schrupnem ?
Tak to sa mozno uvidime, i ked 8:42 je na vikend dost skoro (na druhej strane, uvazoval som aj nad tym, ze pojdem poslednym vlakom ZSSK do Komarna, tam nejak prebdiem noc a rano durch domov s RJ ? )
ja dnes takto: L90 Tesco-Strieborné 15:49-59x, bus sa plazil pri parku asi 5 min., presun 4 min. Krížnou na Nám. Š. Moysesa, L100 za 0.10€ plný okruh 16:20 Nám.Š.Moysesa-ŽST-Viestova 16:35-ŽST-Nám.Š. Moysesa 16:52, presun na Strieborné na L80 16:56x a cez starú Sásovú (Garbanka, Veterná, Na Tále-tu to bol slalom pomedzi zaparkované autá) na Uhlisko 17:18x
MHD dnes aj na začiatku Jesenského ul. od Golianovej (pri aréne Barani) ? Ako je to možné? Nuž bus L100 z Viestovej 16:35 zabudol najprv ísť ul. 9. mája a Pod Rybou, pokračoval Golianovou (ako L80), vodič (boli dvaja, jeden asi nový) sa rýchlo spamätal a otočil to pri aréne naspäť, tak sme dáke 2-4 minútky meškali a veru na zastávke Pod Rybou bola jedna cestujúca, tak dobre, že sme sa po ňu vrátili ? Na zastávke Viestova okrem infa o zmenách, aj o L29 a 80, že idú starou Sásovou a Garbankou bez obslúženia ŠZŠ a obnovy ZŠ (v smere TAM).
Naspäť skrátený spoj 17:35 po ŽST 0 cestujúcich (v "x" 10 min. po L80) a vodič išiel aj cez Pod Rybou, aj keď ju má vynechať, tak trošku zmätkov v prvý deň, ale inak OK ?
Davam do pozornosti, ze od nedele zacne pravidelnu prevadzku druhy sukromny osobny dopravca v historii SR. Chysta sa niekto odtialto previest do Komarna?
ďakujem za podrobné info, žiaľ aj toto sa stáva, nevyhneme sa tomu.. ?
"ktoré v neprehľadnej zákrute predchádzalo jazdnú súpravu a v relatívne vysokej rýchlosti čelne narazilo do autobusu". Žiaľ aj toto potvrdzuje nezodpovednosť vodičov, kedy niektorí experti nemajú problém predbiehať v neprehľadných úsekoch (v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok ani nehovoriac) a potom sa veru niet čo čudovať, keď sa stane takáto nehoda.
Keďže som v tom autobuse sedel, tak ti môžem potvrdiť, že išlo o Iveco Crossway ZV-330BY, ktorý mal vážnu nehodu na linke ZA - BB. Lokalizácia cca sedí, stalo sa to asi 500 m pred tým železničným podjazdom v smere od Turčianskych Teplíc. Autobus sa zrazil s osobným automobilom Saab s breznianskym EČV, ktoré v neprehľadnej zákrute predchádzalo jazdnú súpravu a v relatívne vysokej rýchlosti čelne narazilo do autobusu. Auto narazilo do ľavej prednej časti autobusu (inak akusticky neskutočná šupa), následne sa odrazilo a vzduchom preletelo do protismeru. Vodič osobného auta bol ťažko zranený (bezvedomie, rozsiahle poranenia hlavy, zakliesnené nohy). Podávali sme mu tam prvú pomoc (ja a ešte osádka z jedného z automobilov idúcich za nami). Vyslobodili ho až hasiči. Auto bolo samozrejme rozbité na totálku. Autobus bol tiež dosť poškodený, prakticky celá predná ľavá strana až po prednú nápravu bola zdemolovaná, defekt ľavej prednej pneumatiky, prístrojová doska vtlačená na miesto vodiča, pracovisko vodiča poškodené, rozbité čelné sklo. Vodič autobusu našťastie nebol zranený, narazil si iba kolená. Po náraze sa v autobuse začal šíriť dym, ale požiar nevznikol. Z oboch vozidiel vytiekla kyselina z akumulátorov, zo Saabu aj iné prevádzkové kvapaliny. Z autobusu nebol zranený nikto, nakoľko vzhľadom na násobne vyššiu hmotnosť autobusu mal náraz približne silu prudkého zabrzdenia, iba jedna cestujúca mala ľahšie zranenia. Účastníkom nehody bola ešte Škoda Fabia, ktorá išla pred autobusom, ale tej v protismere idúce auto iba odtrhlo ľavé zrkadlo a poškriabalo dvere. Nehoda sa stala o 15:15, vozovka bola pokrytá kašou až čerstvým snehom, mierne snežilo. Nakoľko som sedel vpravo vpredu a všetko videl v priamom prenose, nehode sa nedalo zabrániť (v danom úseku sú zvodidlá a snehové mantinely, čiže do strany sa vyhnúť nedalo) a čas na reagovanie bol minimálny. Pre cestujúcich bol vyslaný náhradný spoj. Fotiť som nestihol, nakoľko sme tam najprv zachraňovali človeka a neskôr sa už riešili formality a výpovede s dopravnými policajtmi, ale "fotičov" tam bolo požehnane, takže možno niečo prenikne aj na net. Žiaľ aj o takýchto udalostiach je cestná doprava...
Dnes hlásili v dopravnom servise celé popoludnie nehodu autobusu na Šturci (na turčianskej strane pri železničnom podjazde - tento popis by zodpovedal Čremošnému). Pred chvíľou hlásili, že havarovaný autobus je odťahovaný po R1 do Žiaru nad Hronom. Tak toto sa mi zdá dosť podozrivé, či nejde náhodou o bus SAD ZV...
zdroj: mesto.banskabystrica.sk, Zápisnica z Komisie MsZ pre DopravuBVV z 23. februára 2012
Bod 2) Informácia o zmenách cestovných poriadkov od 1. marca 2012
Ing. Róbert Gunár - podal informáciu o zmenách cestovných poriadkov od 1. marca 2012. Uznesením MsZ číslo 255/2011 zo dňa 13. decembra 2011 bol schválený rozpočet Mesta Banská Bystrica na rok 2012. V podprograme 8.2: Citybusy bolo schválené finančné plnenie vo výške 125 000 € ako doplatok straty za rok 2011 bez ďalšej prevádzkovej dotácie na rok 2012. Uvedená čiastka nebude postačujúca ani na vykrytie celej straty za rok 2011, podľa predbežného vyúčtovania dopravcu predstavuje strata sumu vo výške 322 tis.€. Z uvedeného dôvodu si mesto ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme nemohol objednať výkony u Dopravného podniku mesta Banská Bystrica a linky MHD číslo 101 a číslo 13 ku dňu 1.1.2012 prestali premávať. Dňa 21.12.2011 na pracovnej porade za účasti obidvoch dopravcov bolo dohodnuté, že z dôvodu zabezpečenia dopravnej obslužnosti sídliska Uhlisko dôjde k predĺženiu spojov na Viestovu ulicu. Z uvedeného vyplýva, že od 1. januára 2012 bola doprava z Uhliska zabezpečená linkami MHD číslo 20 a číslo 80. Taktiež od
uvedeného termínu došlo k zmene linky číslo 97, ktorou je zabezpečená dopravná obslužnosť Pršianskej terasy. Linka číslo 97 premáva z Pršianskej terasy cez Radvaň, Fončordu, Partizánsku cestu na Jegorovovu ulicu k spoločnosti Orange. S prijatým riešením neboli spokojní obyvatelia Uhliska a „starej Sásovej". Svoju nespokojnosť vyjadrili petíciami aj listami. Uskutočnilo sa viacero stretnutí s občanmi, so zástupcami petičných výborov, rokovali sme s dopravcom SAD Zvolen, a.s. a navrhované trasy sme testovali autobusom.
Od 1. marca 2012 vznikne nová linka 100 s trasou Viestova - Pod Rybou - žel. stanica - Cesta k nem. - Námestie Š. Moysesa - Prior - Viestova. Vybrané spoje budú predĺžené do Sásovej a Rudlovej.
Linka 20 bude opäť skrátená do pôvodnej trasy, pričom vybrané spoje budú nahradené novou
linkou 29.
Linka 29 bude premávať po trase Parkovisko Mičinská - železničná stanica - Námestie slobody - Rudlovská cesta - Stará Sásová - Garbanka - Sásovská cesta - Karpatská - Rudohorská - Ďumbierska - Sásovská cesta ... železničná stanica - Parkovisko Mičinská.
Hlavná trasa linky 80 bude presmerovaná cez starú Sásovú a Garbanku.
Bol požiadaný náčelník Mestskej polície o vykonanie kontroly dodržiavania predpisov o cestnej premávke (státie) na MK v „starej Sásovej“ (hlavne ulice – Hlboká, Na Zábave a Na Tále) tak, aby nedochádzalo k obmedzovaniu autobusovej dopravy
K tomuto bodu diskutovali členovia komisie:
p.Milan Smädo – upozornil, že na Námestí Š.Moysesa (pri hlavnej pošte) je dlažba a prevádzkou veľkého autobusu bude dochádzať k jej poškodzovaniu, je potrebné vytypovať inú trasu pre vedenie autobusu.
Ing.Mgr.Pavol Katreniak – informoval sa o trase linky číslo 100
Uznesenie č. 5/2012
komisia MsZ pre dopravu, bezpečnosť, verejnoprospešné služby a verejný poriadok
a) berie na vedomie
informáciu o zmenách cestovných poriadkov od 1. marca 2012
Bod 5) Zálohové platby dotácií v zmysle zmlúv o službách dopravcom SAD Zvolen a DPMBB a.s.
Mgr. Modranský – informoval o zlej finančnej situácií v DPMBB a.s. z dôvodu nedostatočného poskytovania záloh v zmysle zmlúv o službách. V roku 2012 bola dopravcovi poukázaná dotácia len na január 2012 vo výške 71 634 €, dopravcovi SAD Zvolen, a.s. v roku 2012 ešte nebola poskytnutá žiadna dotácia. Neposkytovanie dotácií veľmi negatívne ovplyvňuje finančnú situáciu dopravcom a najmä v DPMBB a.s., ktorý má nezaplatené faktúry za dodávku elektrickej energie a ostatných primárnych nákladov v súvislosti so zabezpečením trolejbusovej dopravy (náhradné diely, odvody za zamestnancov do poisťovňe). V prípade, že dodávatelia energií a ostatných služieb nebudú ústretoví a budú postupovať len v zmysle štandartných obchodných podmienok, môže dôjsť okrem sankcií aj k obmedzeniu dodávky týchto služieb A TÝM K ZASTAVENIU TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY V MESTE ?
Ing.Róbert Gunár – reagoval na informáciu Mgr. Modranského, upresnil, že zo strany mesta k dnešnému dňu sú uhradené v lehote splatnosti dotácie voči DPMBB, potvrdil že nedošlo k úhrade dotácií za mesiac január 2012 voči SAD Zvolen. Upozornil na zložitejšiu situáciu v I.polroku 2012 v súvislosti s úhradou dotácií obidvom dopravcom, problém bude riešený pracovným stretnutím s dopravcami.
Uznesenie č. 8/2012
komisia MsZ pre dopravu, bezpečnosť, verejnoprospešné služby a verejný poriadok
a) berie na vedomie
informáciu o finančnej situácií v DPMBB a.s.
b) odporúča
primátorovi mesta Banská Bystrica
zabezpečiť mesačne poskytovanie zálohových platieb dopravcom v súlade so schváleným
rozpočtom na rok 2012
vravím "dvakrát overené pri ceste z Radvane (dvakrát zo Sládkovičovej 2.11.11 a posledne pred 2,5 týždňom 10.2.12 červená ZV-711CD) smer AS", že je MHD tarifa (celý z karty 0.50€ MHDBB, prestup do 14:00, do 45 min.). Dokonca pri tej žltej pokladni v "mestskom" ZV-711CD boli vypísané všetky zastávky až po AS.
Inak zmeny boli aj na PAL 601462, viď prvú polovicu príspevku #46669, aj posuny na 601470 /môžem konkrétne vypísať/ a pridanie zastávky SOU a H.Vajanského na dvoch spojoch
V cp 601465 opraviť zlú značku 7:00x od Ľupči-AS, nie 7:00b po všetkých zastávkach,
Prosim, opravte si tu anglictinu v scheme... "For traveling outside the city zone suburban fare is valid" - namiesto "is valid" ma byt "applies". Neprekladame doslovne
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kami