Musím po dlhšom čase v dobrom spomenúť Zločineckú a.s., lebo včera sa jej podarilo niečo úchvatné a nevídané... ? A síce to, že dokázala zostaviť vlak z vozňov 010 s ROVNAKÝM náterom... ? ? Dokonca obidva vozne 010 boli tesne po dielňach, takže súprava vyzerala naozaj jednotne... ? ?
Tým pozdravujem pána inžiniera, na ktorého špeciálneho želanie tento príspevok píšem. ?
jasne ze externe. Vsak tam staci dozor spravne nastartovat a potom je robota len pri zmenach. Jasne, ze aj my by sme sa zapojili. Hlavne ak by za to boli aj male bubaciky.
Re #9679 Papyr: keby mala "Mestska dopravna spolocnost" aj CP, uz by to nebola nepravidelna preprava osob. Teraz nepotrebuje nic - licenciu, ba ani len vodicak D.
Kedysi, keď som nemal job, som nad tým vážne uvažoval, ale teraz by ma ťažko mohli zaplatiť a žije sa za peniaze. Ale externe ako poradca by som bol s nimi ochotný spolupracovať minimálne čo by sa týkalo tvrdých reštriktívnych opatrení k vynúteniu dodržiavania zákona a jemu zodpovedajúcej kvalite prepravy. A verím, že v takomto prípade by som mohol počítať s podporou Tvojou, Majklovou a Lukovou, kedy si myslím, že by tento náš tým mal čo poradiť pre zlepšenie dopravy v meste.
Po dvoch rokoch v piatok otvorili turistickú sezónu v Harmaneckej jaskyni pri Banskej Bystrici. Turisti ju budú môcť navštíviť do konca októbra každý deň okrem pondelka v hodinových intervaloch medzi 10. a 17. hodinou. Jaskyňa bola dve sezóny zatvorená pre výstavbu nového vstupného areálu. Riaditeľ Správy slovenských jaskýň (SSJ) Jozef Hlaváč uviedol, že náklady na výstavbu nového vstupného areálu boli takmer 15 miliónov korún. Pre stiesnený priestor na terase pred vstupom do jaskyne musela byť stavba rozčlenená na menšie funkčné celky. Hlavným je prevýšená vstupná hala, prechádzajúca cez dve podlažia. Na ňu z jednej strany nadväzujú prevádzkové priestory a z druhej bufet a sociálne zariadenia. Osobitnými vstupmi je riešené technické zázemie prevádzkovej budovy, kde je umiestnený vodojem a biologická čistiareň odpadových vôd. Spolu s výstavbou vstupného areálu SSJ opravila aj prístupový chodník so zábradlím od parkoviska na štátnej ceste pod jaskyňou a nákladnú lanovku, ktorá slúži na dopravu tovaru, materiálu pre prevádzku a zvoz odpadu. Rekonštrukcia vonkajších nástupných priestorov a lanovej dráhy stála zhruba 3,6 milióna korún. Harmanecká jaskyňa sa nachádza v doline Harmanca severozápadne od Banskej Bystrice pod horským priechodom Šturec. Vchod do nej je v nadmorskej výške 821 m, nad dnom doliny 260 m. Jaskyňa je dlhá 2 763 m, vertikálne rozpätie má asi 75 m. Dĺžka jej sprístupnených častí je 720 m. Patrí medzi najvýznamnejšie lokality výskytu netopierov na Slovensku - počas doterajších pozorovaní sa tam zistilo 11 ich druhov. Vstupný priestor zvaný Izbica bol tamojším obyvateľom známy oddávna, využívali ho drevorubači a lesní robotníci ako úkryt v nepriaznivom počasí. Jaskyňu objavil v roku 1932 Michal Bacúrik, keď po rozšírení úzkeho otvoru v zadnej časti Izbice prenikol do ďalších podzemných priestorov. Pre verejnosť je Harmanecká jaskyňa otvorená od roku 1950.
Práve som sa vrátil zo šotovýletu. Len pre zaujímavosť - v mestečku Moravský Krumlov, kde jazdia traja dopravcovia na rovnakých reláciách, sú na zastávkach platné cestovné poriadky všetkých a autobusy jazdia aj v sobotu a nedeľu, čím tvoria použiteľnú. Zato v krajoch, kde vládne Koneks Všespasiteľný, sa v sobotu-nedeľu "nepohne koleso".
No keby som to na vlastné oči nevidel tak ani ja tomu neverím. Ich mikrobusy sú však aspoň trochu organizované a posledné 2 roky sa sanžia aj o nejaký ten cestovný poriadok. Napríklad na zastávke v Albrechticiach pri Haviřove je takýto CP:
Vojtech Šedý Doprava Primas s.r.o
Mikrobus Mercedes Vario KIM 52-38
Odchody zo zastávky Albrechtice časť Údolí na Vsích smer Havířov klavní autobusové nádraží.
Nevedel som, ze aj v Havru a Karvine su marsrutky. Ale ak su, niet sa comu divit - ich MHD je organizacne velmi podobna tej banskobystrickej. A su znami tym, ze tam maju radnice ovladane komunistami.
Moje sympatie si tieto maršrutky v BB nezískajú, keďže ako náhrada MHD sú irelevantné a už len čakám, kedy sa nájde nejaký pako, ktorý, aby sa vyhol potrebe robiť reálne kroky pre zlepšovanie skutočnej MHD, skonštatuje, že sa takto vytvára konkurencia a neviditeľná (a pre mnohých naivných i všemohúca) ruka trhu tak vyrieši všetko za neho. Už to vidím, že namiesto integrácie dopravy bude v BB prebiehať zase len pravý opak a zapájaním takýchto malých dopravcov skôr dôjde k ešte väčšiemu chaosu. Však už teraz všetci dobre vieme, že keď má viacero dopravcov spoločnú zastávku, tak môžeme zabudnúť na to, že na nej uvidíme neustále všetky platné cestovné poriadky všetkých liniek všetkých dopravcov, nehovoriac o koordinácii ponuky prepravnej práce. U MHD ide jednoznačne o poskytovanie služieb vo verejnom záujme, ktoré v tomto meste zjavne "kompetentní" nechápu a nemožno pokrytie územia jej sieťou nezmyselne trieštiť na viacero dopravcov, nakoľko bude dochádzať akurát k tomu, že dopravu v niektorých častiach územia, liniek, či prepravné sedlá na linkách nebude chcieť prevádzkovať nikto (to bude mesto musieť dotovať), za to na hlavných prepravných smeroch bude záujem viacerých dopravcov (ktorí budú lízať smotanu). Mestom preferovanú MHD by mal radšej kvalitne prevádzkovať jeden dopravca, ktorý by dostával na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme úhradu strát pri jazdách na ekonomicky nevýhodné miesta, ktorá by sa súčasne mohla znižovať tým, že dopravca vykonáva prepravu výhradne i v špičkových časoch a trasách, čím sa strata zjemní. Tieto maršrutky by mohli byť zaujímavé skôr pre obce v spádovej oblasti BB, kam jazdia linky 5X, pretože by kapacitne a nákladovo skôr zodpovedali požiadavkám. Skrátka sa mi nepáči, aby sa z BB stala ešte horšia diera, ako mestá niekde na Balkáne (bez urážky), kde je každé vozidlo úplne iné typovo, farebne, označením, tarifou,... Pozrite si napr. fotky z Burgasu z hlavnej stránky. Však je to niečo príšerné. MHD má byť spoľahlivou alternatívou k individuálnej doprave a preto nemôže byť založená na náhodnom príchode vozidiel ktorýmkoľvek smerom. Viem, že takéto systémy sa používajú aj v ekonomicky vyspelých mestách, ale aj tu je to len doplnkom ku klasickému systému (skôr ako špeciálne prepravy vo funkcii "sociálneho taxíka", či pre telesne postihnutých a pod.) a možno špecificky pre strediská cestovného ruchu, čo v podmienkach BB je nemysliteľné a preto je nutné tlačiť na skvalitňovanie klasickej MHD.
Prave som v BB a mal som tu svoju ex z Prahy. Chceli sme ist na vezu, ale zavrete, ani len oznam ze je zavrete. Viacej ludi sa tam pokusalo dostat - holt Slovensko!
Po asi 2 rokoch som isiel v BB MHD. Vodic trolejbusu L6 (1002) mi nebol schopny povedat, kolko stoja 2 listky. Predpokladam z na ziadost "dva listky" mi odpovie "30 korun". A nie az po dalsich 2 opytaniach kolko mu mam dat za dva listky zakrici "15". Mimochodom vodici trolejbusov chodia obleceni hrozne. To nemaju rovnosatu?? alebo aspon predpisane nejake slusne oblecenie?
LUK
Tým pozdravujem pána inžiniera, na ktorého špeciálneho želanie tento príspevok píšem. ?