Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #6105:

Pochopitelne mi prekaza v pripade, ze ju plati niekto iny a nie firma zo svojich ziskov.
Ad privatizacia - ja som pocul cosi podobne, skor je zvlastne, ze takmer 3 roky po vydani privatizacneho rozhodnuria ziadna privatizacia nie je a nie je ani poziadavka na novy tender.
Inca: A taká zamestnanecká výhoda, ako služobné auto na súkromné účely so služobným benzínom (na Slovensku tak bežná) Ti neprekáža? Pritom je to vec, ktorá vôbec nesúvisí s predmetom podnikania.
S privatizáciou je to tak nejak nijak, lebo nový vlastník bol opäť potvrdený, ale ten má čo robiť sám so sebou, aby ožil...
Reply on: Inca #6103:

Este dodam: Dopravci, do ktorych uz vstupil sukromny kapital. Ked uz som pri tej teme - vie ktosi ako je to s privatizaciou SAD BBDS?
Reply on: LUK #6101:

Ja ich neznevazujem, napisal som len fakty. Zaviest lukrativnu vnutrostatnu linku na Slovensku podla mna uz nie je mozne. Moznosti sa crtaju v medzinarodnej doprave kde, a to je fakt, bystricka SAD zaspala. Zase spomeniem línky z vychodneho Slovenska prevadzkovane SAD Kosice, Presov, Nitra sukromnikmi ako Turancar, Student Agency do Londyna, do viacerych miest v Nemecku, do Belgicka atd. To, ze Slovensko vstupi do EU bolo zrejme a niektori dopravcovia tento fakt dokazali vyuzit.
Reply on: LUK #6100:

Mas pravdu, nemusi. Ale moze. Nikto totiz nevie povedat o aku sumu sa jedna.
Bol by som nerad keby som vyzeral ako kriziacka vyprava proti zamestnaneckym zlavam. Len chcem upriamit pozornost na fakt, ze financovanie SAD vobec nie je take jednoduche ako sa to snazi mesto aj SAD prezentovat. Je tam prilis vela neznamych alebo neprezentovanych faktov. Prilis vela nepriehladnych financnych tokov. Ziadna, alebo minimalna moznost kontroly. Tot vsjo...
Inca: Tak najskôr sa pýtaš na nové linky a potom ich začneš znevažovať... Aké linky (nové spoje nestačia???) by boli podľa Tvojho gusta??? V časoch, keď je jednoznačný previs ponuky nad dopytom???
Inca: Na takéto zvýhodnenie nepotrebuješ zdroje, stačí len dobrá vôľa. Sám uvádzaš, koľko si musia rodinní príslušníci doplatiť za režijku+cestovné, takže prepad tržieb z tohto titulu nemôže byť taký veľký, aby sme tu z toho museli robiť takú drámu.
Reply on: LUK #6098:

Do Piestan je novy spoj, nie linka.
Licencia na Tatransku Lomnicu je z roku 2003
Innsbuck zacina premavat od 15.1. 2005 a jeho buduca vynosnost je diskutabilna - hlavne s ohladom na nezmyselny datu zaciatku prevadzky
Inca: V roku 2004 SAD BBDS zaviedla nové linky do Piešťan, Tatranskej Lomnice, Innsbrucku.
Reply on: Kami #6088:

Pouzil som zolika "zavolaj znamemu"
Takze fakty za rok 2004:
cena rezijky pre zamestnanca 250 Sk
cena rezijky pre manzela/lku 500 Sk
cena rezijky pre dieta 250 Sk
Rodinni prislusnici maju narok na 50% zlavu.
Stav v roku 2003:
Detto, rodinni prislusnici a deti 100% zlava.
Na primestskych a dialkovych linkach je v pokladniach Emtest nadefinovany typ listka 50% zlava pre zamestnanca, resp. rodinneho prislusnika takze sa da vcelku presne zistit kolko ludi na taketo listky cestovalo. Za predpokladu ze vodic vyda spravny typ listka. Na MHD nic podobne neexistuje.

Ja nepopieram akejkolvek firme pravo zvyhodnit svojich zamestnancov v pripade, ze na to ma zdroje. Ak nema je to na zamyslenie.
Uz tu o tom bola rec - na jednej strane SAD dokaze dat na dotovanu linku do ZV cenu 22 alebo 23 Sk len preto, ze tam pride konkurencia, pricom maximalne ceny na primestskych linkach su stanovene vymerom MF Slovenskej republiky. Ak dokaze SAD znizit cenu z 33 na 22 Sk tak mi vychadza, ze na cestuceho pride o tretinu trzieb. To jej nechyba? Preco teda nedokaze znizit ceny primestskej dopravy aj na linkach, kde konkurencia nie je. Este raz zdoraznujem, ze sa jedna o primestske DOTOVANE linky a nie komercne dialkove.
V situacii ked nie je financovanie MHD oddelene od ostatnych cinnosti SAD (opravarenstvo, reklama, primestska doprava, dialkova doprava, medzinarodna doprava, nepravidelna doprava) su akekolvek nase debaty na dve veci. Viete na ake.
Este k tym zamestnaneckym zlavam: Ak predpokladam, ze za rok 2003 mala SAD zisk okolo 3M Sk a na rezijnych vyhodach stratila povedzme 3,2M Sk co je velmi nizky odhad tak mi vychadza, ze by bola stratova. S prislusnymi dopadmi na premie zamestnancov aj vedenia.
Na zaver: Cisto objektivne - co v roku 2004 SAD zaviedla? Aku novu dialkovu linku? Ako novu medzinarodnu linku? Na rozdiel od Presova, Popradu, Kosic, Nitry?
Reply on: adrive #6052:
Cítim s tebou, tiež sa tam v poslednej dobe pohybujem. A o tej ochote a hlavne o tom, ako sú všetci informovaní o tom, čo robia, by sa dali písať romány. ?
Majkl dakujem krasne pomohlo. Pete mal som problem spravne nastavit server IIS aby mi spustal php skripty a tak som chcel skusit apache a ani neviem akym zazrakom sa mi to podarilo
Reply on: mimi #6091:
S cim presne mas problem? S instalaciou, nastavenim, spustenim?
Reply on: mimi #6091:
ja ho momentálne nemám nainštalovaný, ale skús, možno nájdeš to čo potrebuješ na http://www.php.sk/download.php
Reply on: Vševedko #6048:
A presne toto som mala na mysli tou vetou, že je to možné len na Slovensku. Som rada, že sme sa nakoniec zhodli. Čo sa týka tej petície. Podľa mňa veľa závisí od toho, kto to vezme do rúk, pretože neexistuje, aby mal každý jeden človek z veľkej masy ľudí informácie o všetkom (a asi preto tu nájdeš aj príspevky, ktoré ťa vytočia). Napokom, pozri si len toto fórum (čo si už iste aj urobil), kopa ľudí sa pýta, ale odpovedí od takých ľudí, ktorí by sa vedeli k problematike vyjadriť odborne je málo. Samu by ma potešilo, keby som mala vo veciach jasnejšie.
Zatiaľ sa maj krásne.
Teraz jeden prispevok bez suvisu na Mhd,ale uz som zufaly. Majkl vies ako nainstalovat Apache server?
Reply on: Vševedko #6089:
presne tak, myslím, že si trafil klinec po hlavičke. Snažil som sa toto isté nejako sformulovať do príspevku, ale zhodnotil som to ako stratený čas, lebo je pravdepodobné, že inca opäť odpíše niečo v duchu, že nemáme pravdu. ?

Fakt si neviem predstaviť, kto mladý by v dnešnej dobe (s D-čkovým vodičákom) išiel robiť vodiča MHD do BANSKEJ BYSTRICE, ak by žiadne mimoplatové výhody neexistovali... Je logické, že by sa zrejme obzeral po inom meste (napr. BA - akože v DPB aj zopár vodičov z BB už jazdí) - a možno aj inom štáte...
Reply on: Inca #6075:
Prečo by mal zamestnávateľ odkázaný na dotácie (pochopíš už konečne, že prevádzka verejnej hromadnej dopravy je celosvetovo odkázaná na dotácie, že dotácia je legálny príjem a nie dôkaz zlého hospodárenia, alebo si v zajatí Miklošoidných teórií?) svojím zamestnancom kompenzovať čosi na peňažných príjmoch? Asi preto aby preňho pracovali, nie? Inak výška mzdy sa neriadi nadpriemernosťou a podpriemernosťou platu ale ponukou a dopytom na pracovnom trhu.
Inca: ako si napisal, rezijky kupuju ...

Dotacie zo SR je opravnena kontrolovat prislusna Sprava financnej kontroly. Hospodarenie zas FNM, mozno NKU. Regulacia cien je robena cez maximalne ceny, nie cez naklady. Mesto si kontrolu musi dohodnut zmluvne, zakonny narok nema.
Reply on: Inca #6083:
už som to raz vysvetlil. Treba to brať ako nevyhnutné "náklady" - aj keď to podnik nič nestojí. Peňažný ekvivalent by bol pre podnik oveľa drahší variant.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.