Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak poznate vodica linky c. 20 s odchodom 6.21 z namestia slobody, tak ho touto cestou pozdravujem, isiel som s kolegami z nocnej a tento vodic nam odmietol zastat na zastavke rudohorska napriek tomu ze sme mu aj zvonili. Asi mal zlu naladu ked sa mu nechcelo. My s kolegami sme sa aspon presli 😞
Celkom by ma zaujimalo, ked sa uz bbds sprava tak hospodarne, kolko zbytocnych ludi chova v kancelariach. Pani sikanuju soferov za kazdu hovadinu, cestujucim rusia spoje a pani sa vyhrievaju v kancelariach, nerobia nic a len sa nam rehocu ako s nami zase vybabrali.
sasovcania traste sa.ak sa chcete niekam dostat,mozete prestupovat alebo sa prejst.este nech nas odrezu od centra a bude to uplne super.dakujem za fakt krasny novorocny darcek.ale hlavne ze sme zdravi...
Markos: pred chvíľou som to vysvetľoval. BBDS sa môže správať sociálne (a ústretovo k potrebám cestujúcich) len za finančnej podpory mesta. Bez podpory sa musí správať trhovo. Sám primátor Králik jej to dokonca odporučil. Nikto netvrdí,že 24ka bola málo vyťažená. Jej zrušením je sledované zvýšenie tržieb.
mame jednu z najdrahsich MHD zo slovenskych miest tak preco sa zrusili linky ktore boli pre obcanov dost dolezite pre cas.ci aby mal dakto viac penazi
Nech mi pani co maju na starosti mhd nepovedia ze linka 24 bola stratova. Polovica sasovej sa nou denno denne prepravovalo na foncordu. Je to zo strany mhd poriadna spinavost ked nas nutia prestupovat a platit 2krat len koli tomu aby si nabalili vrecka. A to este som zvedavi na tie soky ktore budu rano na ludi cakat ked budu marne vyzerat svoj bus a zmeskaju do prace a do skoly, pretoze informovanost cestujucich je takmer nulova a nema kazdy net alebo wap aby si zistil co sa deje.
Reply on: b17 #5635:
Pohodlie cestujúceho je tá posledná vec, ktorá kompetentných (najmä na mestskom úrade) trápi.
je jasne,ze potrebuju zarobit..alebo aspon nebyt v strate,mne skvor ide o cas,ktory zabijes kombinatorikou a prestupovanim ako sa kam-v mojom pripade zo severnej dostanes.
Reply on: Laco #5626:
na vytvorenie mestského DP nikdy nie je neskoro, dokonca si dovolím tvrdiť, že jeho vznik je do budúcnosti nevyhnutný. Okrem toho MHD a.s. už vlastní celkom slušný počet autobusov. S inými vecami v príspevku súhlasím.

Re #5628 Kami: bol to len môj veľmi hrubý odhad, kedže z BB nemám aktuálne údaje. Ďakujem za upresnenie. Nevieš, koľko bolo prepravených osôb za r. 2004?

Re #5633 b17: však práve o tom to je. Mesto nemá záujem na tom, aby podporovalo kvalitnú a cenovo dostupnú MHD pre svojich občanov a BBDS potrebuje maximalizovať príjmy. Do 3.1. zaplatíš za cestu zo Sásovej na Fončordu 11,50 Sk (ak máš kartu) a od 3.1. 11,50 + 7,50 = 19 Sk
co ma spolocne miklos s tym, ze zrusili evidente vytazeny spoj c.24?mimochodom nemal by mat prave starosta starost o blaho obcanov svojho mesta? : ) to mam za to ze komunistov nevolim
Kami. Ten Prešov ale aj Žilina prepravujú viac cestujúcich než Bystrica,preto ich ekonomika je asi pre MHD priaznivejšia.Možno som veľa,ale ich MHD je akási onakejšia.
Na L2+8 alebo chýba jeden spoj o cca 9.20 do mesta cez víkend alebo je navyše spoj 9.48 do vozovne. Inak mi nevychádza.
LUK: 3,7 bol predpoklad na rok 2005 po redukcii.
Kami: Tých 3,7 je za rok 2004 alebo 5?
Laco: suhlasim, lenze komunikacia s kompetentnymi nemusi prebiehat prave cez toto verejne forum. Najma v tychto dnoch ...

Majkl: chybycka sa vludila. Objem vzkm za BB sa znizil z 4,3 mil. na predpokladanych 3,7. (udaje z tlacovky v decembri)
To znamena ze BBDS uz dlhsie prevadzkuje MHD v rozsahu porovnatelnom so Zilinou a Presov s nizsim balikom penazi!
Nemusí vás trápiť

Nemusí vás trápiť

Laco to je správny pristup k tejto veci len tak ďalej.
Reply on: Majkl #5625:

Na vytvorenie samostatného DP je už neskoro a okrem toho mesto nemá finančné prostriedky, aby ho založilo. Keď som čítal túto diskusiu, zistil som že sú tu aj odborníci na MHD a tí sa akosi k tejto problematike veľmi nevyjadrujú. Myslím tým, že treba napomôcť aj BBDS ako tento problém riešiť. V meste sa musia vytvoriť hlavné dopravné koridory po ktorých bude premávať MHD, menej liniek, prestupné body medzi nimi. Zrušením liniek vznikne aj väčšia dochádzková vzdialenosť k zastávkam. S trolejbusovou dopravou sa veľmi hýbať nedá a autobusovú dopravu jej treba prispôsobiť. Keď bolo dostatok peňazí, ako sa hospodárilo v minulom roku a položme si ruku na srdce, koľko bolo rôznych nevyťažených liniek. Vážení páni, odborníci dopravy, pomáhajte riešiť tento problém, lebo vyplakávanie a nadávanie nič nevyrieši.
Vážení nespokojní cestujúci,
v prvom rade si treba uvedomiť, že v každom normálnom meste nesie zodpovednosť za MHD samotné mesto a nie dopravca. Mesto určí rozsah vozokilometrov a uhradí dopravcovi sumu peňazí na ich realizovanie (pretože je samozrejmé, že súčasná úroveň ceny cestovného lístka nepokrýva celkom náklady a to ani nehovorím o realizovaní sociálnej politiky mesta vo forme poskytovania zliav). Kedže v Banskej Bystrici sa primátor a poslanci rozhodli, že sa tejto zodpovednosti zbavia a ponechajú vývoj MHD "na komerčnej báze", výsledkom sú zmeny od 3.1.2005. BBDS sa musí správať ako klasický ziskovo orientovaný podnik a nemá dôvod živiť menej ziskové (alebo dokonca stratové) linky. Preto nemožno hádzať vinu na BBDS, ale práve na predstaviteľov mesta - pretože, je zrejmé, že na komerčnej báze to skrátka fungovať nemôže.

Ak sa mestu zdá, že "peniaze leje do cudzieho podniku, kde nie sú prehľadné peňažné toky", má možnosť vytvoriť mestskú akciovku - Dopravný podnik mesta BB, kde bude možné dobre kontrolovať všetky finančné toky a bude aj môcť reálne usmerňovať rozvoj MHD v meste.

To, že bez dotácií to nejde dokumentujú aj nasledujúce údaje (žiaľ len za rok 1998, ale na ilustráciu stačí).

Bratislava
Objem vozokm: 43 mil.
Dotácia zo ŠR: 456 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 354 mil. Sk

Košice
Objem vozokm: 17 mil.
Dotácia zo ŠR: 155 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 40 mil. Sk

Žilina
Objem vozokm: 4,9 mil.
Dotácia zo ŠR: 45 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 23 mil. Sk

Prešov
Objem vozokm: 5,1 mil.
Dotácia zo ŠR: 48 mil. Sk
Dotácia z rozpočtu mesta: 12 mil. Sk

Banská Bystrica - rok 2005
Objem vozokm: cca 5 mil.
Spolu dotácia: 0 Sk?
#5620 Alien**, #5615 Peki
62.168.92.16; krivanska-gw.bb.gtsi.sk

#5616 en
213-81-161-168.dial-d.telecom.sk

#5612 Pitko
213-81-163-66.dial-d.telecom.sk

#5622 Anuk
213-81-160-130.dial-d.telecom.sk
Všetci vyplakávate nad L24. Každý by si rád položil zadok v jednom spoji a vystúpil bez prestúpenia. Veď je x možností ako sa dostať na Fočordu. Treba zobrať túto situáciu ako realitu a nevyplakávať. MZ nebude do cudzej organizácie dávať peniaze zo svojho rozpočtu, kde nie sú prehľadné finančné toky. BBDS sa zasa správa trhovo, čiže keď nedostala dotácie od štátu tak sa prispôsobuje novým podmienkam. Môže hľadať aj vnútorné rezervy, ale toľko peňazí nenájde. Ktokoľvek kto by tam bol na jednej alebo druhej strane takto by sa správal. Preto Vám vrelo doporučujem, aby ste svoje pripomienky usmernili na ministra Mikloša a vládu SR, ktorá sa takto macošsky stavia k mestám. Táto verzia liniek nie je posledná, predpokladám že BBDS bude priebežne analyzovať vzniknutú situácia a prispôsobovať sa potrebám cestujúcich..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.