Tiež som si to hovoril. Ideálna chvíľa na natiahnutie drôtov do Sásovej (kde ich stačí ozaj len natiahnuť ak tá "predpríprava" na drôty nepadla za obeť zubu času). Zbavilo by sa značnej časti Citelisov po životnosti nákupom nových TB z fondov, ekologizovala by sa MHD a mesto by mohlo viac MHD chytiť do vlastných rúk. Ale pri tomto vedení neviem...
STOPku nemusíš stláčať, ak zastávka kde vystupuješ nie je v CP vyznačená ako na znamenie. Vlastné pravidlá niektorých vodičov treba čím skôr otrepať o hlavu. Ja som už raz dokonca donútil, aby ma zaviezol späť o zastávku, keďže jeden vodič tvrdohlavo najprv trval na tom, že som mal zvoniť. Potom nakukol do CP, niekde volal a zrazu to šlo zákonne.
Áno, práve na túto novinku od 2.4. odkazovalo slovo "ďalej" v mojej otázke. Chápem, že to nie je ľahké nastaviť. Ono ak má štiavnická Anča čakávať rýchliky meškajúce kvôli NADke, ľahko sa môže stať, že bude chodiť až v tých pôvodných časoch
Súhlasím, že určite zavážilo aj faktické zneprípojovanie, ale veľký prínos vidím práve aj v zmene konceptu GVD - po dobe, keď sa do súťaže na bystrické rýchliky naháňal jazdný čas a umelo sa napísali kratučké pobyty v staniciach, majú dnes R8xx znovu rozumnejšie jazdné doby a dokonca zapracovanú vatu (papierovo dlhší pobyt v Šuranoch / Kozárovciach). Takže už to kazia skôr patálie ako dnes 844 s +80 v Novej Bani kvôli pokazenej mašine.
Tak teraz od 02.04.2024 sa upravovali hromadne nadväznosti v Novej Bani na 242 a 244 a asi zo dve veci sa upravili aj na 231, ale ťažko sa to môže triafať, keď vlaky teraz každý rok minimálne raz podstatne zmenia polohy. Som zvedavý, či sa podarí spraviť letné spoje v Štiavnici, keď tam zase posunuli odchody vlakov skoro o štvrťhodinu skôr a natesno to už bolo minulý rok.
Pohronie toľko bez výluk nemešká asi preto, že sa vo všeobecnosti predlžujú cestovné a prestupné časy, resp. sa vo viacerých prípadoch v podstate zrušili prípoje a prípadné meškanie sa tak neprenáša, keďže sa nemá na čo.
V BB majú diaľkové vlaky prípoj na BR od Vrútok 52 min do Vrútok 24 min, od BA 49 min, do BA 19 min; na BA od Vrútok 1 h 6 min do Vrútok 1 h 8 min.
V ZV majú diaľkové vlaky prípoj na KE od Vrútok 1 h 31 min (na LC 39 min) do Vrútok 1 h 34 min (z LC 44 min), od BA 21 min, do BA 24 min; na KA od Vrútok 1 h 36 min do Vrútok 1 h 45 min, od KE 58 min do KE 1 h 4 min od BA 36 min do BA 35 min; na BS od Vrútok 1 h 56 min do Vrútok 7 min, od BA 46 min do BA 57 min, od KE 1 h 18 min (z LC 38 min) do KE 1 h 26 min (na LC 34 min).
Vyborne, ďakujem. Je šanca, že sa nadväznosti k R8xx budú ďalej dopĺňať? Rozumiem, že keď začne NAD okolo Beňadika, tak zas na ne nebude spoľah, ale aktuálny GVD v bezvýlukovom stave je už na Pohroní slušne vyladený (miesto dlhoročných +30~40 zažívam odchýlky len v jednotkách minút ).
Neviem aký význam má to, čo píšeš. Najskôr by mali fungovať tabule vo vnútri, prípadne nejaké hlásenie zastávok-nie každý je miestny. Navyše, ak sa informácia o vystupovaní vodičovi zobrazuje a lístok si kupujem do zóny, neviem prečo by som mal stopku stláčať (dostatočné znamenie na zastavenie je snáď môj kúpený lístok)
Na pokladni sa im to zobrazovať ani nemôže, keďže tarifa je zónová a lístok nie je viazaný na konkrétnu zastávku. (Odbavovák je síce spravený tak hlúpo že vodič tam musí zadávať konkrétnu zastávku, ale vydaný lístok už je do zóny.)
Myslím že konvenčné "zvonenie" kedy celý systém stál na tom že vodič počuje zvuk už dnes nie je bežné, väčšinou je akustický signál doplnený nejakou kontrolkou a vodič sa primárne riadi ňou. Takže kľudne stlač stopku hneď po odchode zo zastávky. Neviem ako v BBSK, ale v drvivej väčšine systémov ktoré som zažil to tak robia skoro všetci.
Crownedd