IDS sa už vyjadrilo že zmeny v CP by chcelo robiť od leta, do tej doby bude zbierať údaje ku ktorým teraz nemá prístup, a zároveň už niekde na fb v komentároch spomínali, že chcú takt apod. čiže nám ostáva dúfa, že to naozaj dotiahnu do nejakého zdarného konca a upracú tohto mačkopsa akého tu teraz máme
Čo sa týka tých dopravných kariet, tak z môjho pohľadu je výborné, že konečne začínajú fungovať trochu univerzálnejšie dopravné karty - Visa a MasterCard. Tie budú platiť nielen v ČSAD LC a SAD ZV, ale aj v Tescu, Kauflande, ŽSSK, ČD a inde. A kartu môžem mať v telefóne.
Je pravda, že zavedením IDS BBSK sa nateraz dosiahne nižší stupeň integrácie než sme mali doposiaľ, minimálne v dvoch rovinách:
1. skončí integrácia MHD BB a prímestských liniek č. 601451, 601454, 601455, 601456 a 601463 v oblasti tarify, otázna ostane dopravná obsluha, napr. Stupy budú mať len PAL, Pršianska terasa, Uľanka a ďalšie mestské časti prídu o viaceré spoje, na ktorých im platila tarifa MHD vrátane mestských PCL, podobne aj Rakytovce kde sa v roku 2022 skracovali vybrané spoje linky 21 cez víkend práve kvôli eliminácii súbehu s prímestskou linkou 601455.
2. dopravné karty SAD Lučenec sú v systéme UBIAN a v súčasnosti použiteľné takmer vo všetkých SAD/ARRIVA a pod. v rámci Slovenska (okrem SAD Zvolen), cestujúci mohol cestovať v rámci jedného kreditu skoro po celom Slovensku, po novom kredit na konte IDS bude platiť už len v rámci prímestskej dopravy BBSK a nikde inde.
Nemôžem si pomôcť, ale nateraz slovo "integrovaný" v značke IDS akosi stráca na význame. Aj keď sa zmeny prezentujú ako veľkolepé, mení sa v podstate len tarifa a nové čísla liniek, nič viac. Dopravný koncept nateraz ostáva bez zmeny. Pre porovnanie, stačí sa len pozrieť na sever od nás do Žilinského kraja, od 1.6.2023 sa uskutočnili radikálne zmeny v regióne Liptov a Orava, následne od 10.12.2023 v okresoch Martin a Turčianske Teplice. Zaviedol sa úplne nový dopravný koncept založený na prípojoch, prehľadnom dopravnom systéme, pravidelných intervaloch a kvalitnej ponuke dopravnej obsluhy. V tichosti, bez zbytočného kriku okolo toho všetkého a výsledkom je nepochybne lepšia doprava. U nás v Banskobystrickom kraji sa robí okolo toho veľký marketing, ale ja ako užívateľ služby zatiaľ stále nevidím konkrétnu predstavu želateľného cieľa. Nehovoriac o tom, že akcia "január zadarmo" je nepochybne spôsobená potrebou inštalácie nového tarifného systému do vozidiel, aj keď sa to prezentuje ako "darček" BBSK, na ktorý sa však poskladajú daňoví poplatníci.
Tie Stupy sú typická ukážka neschopnosti a diletancie vedenia mesta ako objednávateľa MHD. Tam kde sú prímestské linky súbežné s MHD (Senica, Šalková, Uľanka, Pršany, Rakytovce) treba buď prímestké linky zaintegrovať do MHD a dať do pravidelného taktu spolu s MHD (efektívnejšie využitie vynaložených financií avšak vyžaduje spoluprácu mesta s krajom) alebo ich naopak vylúčiť čím sa zase zrýchlia spoje keďže vozy nestoja pri každej vrbe. Ale priznám sa, že zmysel tohto integrovaného systému mi nejak uniká..
Už je to na štvrtý raz dobre isybus 15-12-23 (29.11.,1.12.,11.12.zle). Proste netreba kopírovať číslo neg. znamienka denného spoja z minulého roku na obmedzenie Štedrého dňa, ktorý pripadol 24.12.2022 práve na kalendárnu sobotu, ktorej ako sviatku prináleží výlučne znamienko (20) raz za x rokov (11-6-5-6-11), bolo 1994, 2005, 2011, 2016, 2022 a bude až v r. 2033 (a 39, 44, 50, 61..), každý rok sa posúva o 1 deň, napr. 24.12.2023 je kalendárna nedeľa + a každý prestupný rok raz za 4 roky s 29.2. sa posúva o 2 dni, čiže 24.12.2024 bude už utorok), proste nie je možné aplikovať negáciu s číslom (20) na iné dni, ako je sobota x6, 6 (v tomto prípade ani na denný, ak nie je sobota Štedrým dňom 24.12. raz za x rokov, ktorý chceme výlučne len tento obmedziť), keďže t.r. Štedrým dňom je kalendárna nedeľa +, použijeme iné číslo neg. značky (42), no na sviatok Troch kráľov 6.1.24 denný spoj premáva, aj keď pripadne na neho sobota, bez znamienka (20), len naspäť sa nevracia spojom 601469/10 17:30x6(20) znamienkom kalendárnej soboty - tu negáciu sviatkovej soboty dáme, ale vozidlo sa musí vrátiť 601469/20 17:30+(56) znamienkom štátneho sviatku, dňom pracovného pokoja (vyplýva z toho, že premáva aj 6.1.24 znamienkom + okrem 24.12.), v tomto prípade v rovnakej časovej polohe. Vozidlo sa tiež okrem nedieľ musí navrátiť aj sviatkom uprostred týždňa (1-5)+ a keď je aj nedeľa sviatkom +, ale nasledujúci pondelok je škola a je to jeden obeh vozidla, premáva prioritne znamienko (7)26 nedeľa, alebo posledný deň prázdnin pred dňom školského vyučovania, ktorým môže byť aj poveľkonočný utorok, 2.4.24, ktorý dopravcovia SAD Zvolen a SAD Lučenec neberú v úvahu a premávajú len znamienkami x, x11, 2.. Je na pretrase zrušenie sviatku 1.9.24 (alebo formálne ponechanie ale nie ako pracovný pokoj, ako 28.10.), budúci rok je to nedeľa, čiže to nevadí, robiť sa nebude a budú platiť znamienka + a/alebo (7)26 tak, či tak..
Dopravca má vysoko v paži informovať cestujúcich nakoľko sú pre neho nepodstatný a mesto na MHD tiež z vysoka se... Jediná zmena v MHD, ktoré za posledné roky nastala je, že sa vyradili karosy a po dovlečení vozov zo zvolena je už výprava komplet nízkopodlažná (čo sa dalo urobiť na 90% aj predtým ale zdravý rozum a logika v bystrickej MHD zjavne nemá miesto.)
Inak je nejaké info ohľadom toho aktuálneho vzhľadu transparentov? Aj sa to chystajú dať do formátu ako to bolo predtým alebo aj na to už kašlú?
Jo, palubák a jeho mozog asi vymýšľali sami, ale minimálne celé platenie kartami budú mať na kľúč od HOPINu (viď #55613 ).
Inak, v zmluve píšu, že čítačky v busoch budú spracovávať platby offline s denným cappingom, informácie by sa následne mali zasielať na zúčtovacie centrum cez GSMku palubáku. Tak snáď s tým nebude problém.
dzdz