Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3lej #54484:
V tej citácií ktorú si to postol sa explicitne uvádza že to nie je tak ako píšeš: "Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky".

Na trolejbus sa vzťahujú pravidlá cestnej prevádzky a teda aj dvojita plná čiara.
Reply on: S499.1023 #54489:
aj ja
Reply on: 3lej #54486:
Načo sa škriabať pravou rukou za ľavým uchom a ešte pritom porušovať zákon? Lebo Tebou navrhované riešenie je absolútny nezmysel Treba premaľovať kruháč alebo preložiť dráhu.
Reply on: kvorka #54485:
Ja by som tú výnimku chcel vidieť.
Reply on: 3lej #54484:
Nie, nie je to tak.
Reply on: draxter #54483:
Kedy sa v BB hľadali nejaké dôvody? V roku 2007 pri lobingu proti spusteniu trolejbusov sa značenie jednoducho zmenilo a nikto nič nezdôvodňoval. Jedine na vtedy plánovanú zastávku Švermova, ESC sa povedalo, že ju netreba zavádzať, lebo je zbytočná.
Reply on: kvorka #54485:
je to taky isty nezmysel, ako keby tade isla elektricka, teda kolajnice a krizovala by dvojitu plnu ciaru. musela by tade prejst - nemala by kade inakade, ale zaroven by si musel vodic pocinat tak, aby nikoho neohrozil. 😐 je ale celkom jednoduche nakreslit na zem krizovanie autobusoveho pruhu dokonca aj s vyhradenou prednostou v jazde - dva kyble farby, tak presne ako 4 kyble farby chybaju pri nemocnici na parkovisku. a pat furikov betonu.
Reply on: 3lej #54484:
Podstatu si ale minul: to kade idú drôty je jedna vec, ale beztak to neoprávňuje vodiča trolejbusu porušiť vodorovnú značku - dvojitú plnú čiaru. A to že je dráhové vozidlo, tiež nič nemení na predošlej vete. Lenže preto že sa vec nachádza v BB kde nič poriadne nefunguje, musel DPMBB požiadať o výnimku ako som písal nižšie. A len na jej základe možno ísť cez tú plnú čiaru. Chápeme sa?
Reply on: S499.1023 #54479:
a ved nikto nepovedal, ze trolejbus ma prednost, vodic tade musi prejst cez dve plne ciary, co moze, kedze tade ide draha, ale musi dat prednost vozidlam iducim v pruhu za tymi dvomi plnymi ciarami a to je vsetko, jednoduche, nie? urcite by bolo lepsie, keby boli ciary namalovane tak, aby ani trolejbus nemusel prechadzat cez plne ciary..
Reply on: Ali B. #54482:
a dôvod prečo sa tak napokon nestalo? (teda údajný dôvod, samozrejme) 😉
Reply on: S499.1023 #54481:
Pôvodne aj na Fončordu aj Radvaň mali z centra odbočovať dva jazdné pruhy.
Reply on: draxter #54480:
Áno, aj moje informácie sú takéto.
Reply on: S499.1023 #54479:
nevidel som pôvodnú dokumentáciu, ale vraj pôvodné značenie malo byť iné (verím tomu vzhľadom na to ako veci v BB fungujú, viď SC Point)
Reply on: 3lej #54477:
A Tvoja posledná veta hovorí o tom, že v takomto prípade žiadna prednosť trolejbusovej dráhy na kruhovom objazde neexistuje. Treba buď premaľovať kruháč alebo preložiť vedenie. Všetko ostatné je nelegálne.
Reply on: 3lej #54477:
presne ako si napísal v par. 14 ods. 6 ZoD, vzťahujú sa pravidlá cestnej premávky. No my zisťujeme, že neplatia pre všetkých rovnako - a pokuty sa vyberajú dvojakým metrom.
priblizim problem s prechadzanim trolejbusov cez dve plne ciary na tom nestastnom kruhaci z mojho pohladu:
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..

Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:

§ 14

Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.

(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
Reply on: LUK #54475:
Vďaka 🙂 Tým pádom Cesnakovci potichu prestali pôsobiť v linkovej doprave...
Reply on: Viko #54473:
Je to bývalá linka SAD Krupina (ex MJC Krupina) a bývalá linka SAD BBDS závod Brezno.
Prosím, nevie niekto, či linka BB-PD-TN-Brno v podaní českej firmy kmko logis je nejaká prevzatá existujúca linka, alebo čosi úplne nové?
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601904_191108_61503.pdf

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.