Reply on: kvorka #54379:
Ja stále hovorím, že je tu systémový problém. Diaľkové vlakové spoje sú dotované štátom na základe objednávky ministerstva dopravy, rovnako regionálne osobné vlaky. Pri autobusovej doprave je objednávaná mestská a prímestská autobusová doprava, diaľková však funguje na komerčnej báze. Čiže prepojenia bez železničnej infraštruktúry doplácajú na túto situáciu a regióny sú odkázané na milosť autobusových dopravcov, či takúto linku budú robiť alebo nie.Na vec sa dá pozrieť aj z iného uhla pohľadu. Každý bude môcť cestovať aj po zrušení diaľkových liniek Banská Štiavnica - Bratislava, resp. Kremnica - Bratislava, príp. Zvolen - Krupina - Bratislava, ale menej komfortne (s prestupom a dlhšie). Ak je problém natoľko vážny, že dôjde k radikálnemu zhoršeniu dopravnej obslužnosti, tak to je už ale problém nedostatočnej obsluhy PAL. Diaľkové linky by podľa mňa nemali suplovať dopravnú obsluhu regiónov, ktorá má byť v réžii prímestskej dopravy objednávanej VÚC. Príklad: ak niekto nadáva, že po zrušení diaľkovej linky z Bratislavy do Banskej Štiavnice nebude môcť cestovať medzi Pukancom a Banskou Štiavnicou, tak je to už iný problém.
PeterBB
Pozn.: Od žel. stanice to bol taktiež spoj číslo 28.