Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak nechcem sa tu dorábať ale pred 1-2 mesiacmi som hovoril neutrálne, že byť v koži vedenia BBSK, tak nevypovedám dopravcom vojnu na hulváta a spácham politickú sebevraždu. Ale šiel by som na to lišiacky a po právnej analýze, ktorú by som transparentne zverejnil - keďže je to za peniaze verejné a aj SADka by mala vedieť na čo naletela bývalému vedeniu, príp. na čom sa vedome dohodla - by som to dal proste na súd a dal SADke korektne na vedomie s tým, že nie je to nič osobné voči nim, ale nech súd rozhodne a zatiaľ si môžeme v priateľskej atmosfére bez vykopanej sekery predpripraviť korektnú a na súde nenapadnuteľnú zmluvu. To som radil, resp. opísal v októbri aký prístup by bolo najlepšie zvoliť a bol som jemne povedané za to, čomu sa na východe SR hovorí "huj". Teraz už viem, že to slovo patrí skôr tým, ktorí si nedovideli na špičku nosa triezvo v danej veci.
Reply on: kvorka #54181:
A nenariekaj, že koho dal Lunter ako šéfa dopravy! Chceli ste tu rad radom do jedného silou mocou zmenu. Tak máte zmenu za každú cenu. A kde si zohnal info o vedúcom dopravy? Ja som ich písal už pár mesiacov nazad ale pánko bol hluchý-slepý-nemý v afekte zas, že?
Reply on: kvorka #54181:
Ok, dobre, preformulujem to pre teba, pretože to nezaberá. Dopravca predkladá zmeny CP a áno, má ich predložiť v takej forme ako kraj objedná - predpíše. Dopravca tie CP doručuje fyzicky do podateľne úradu. TOTO SÚ FAKTY AKO TO CHODÍ V SKUTOČNOSTI!!! Nehovorím, že draxter nemá vôbec pravdu ale opomenul tieto fakty ako som vyššie napísal.

Kraj to nezvláda preto, pretože poslanci a starostovia narobia proti každej zmene, ktorú iniciuje kraj búrku a tá búrka je na podnet SADkárov! A dôvod je, že SADkári odmietajú a nechcú prepracovávať 20-30 rokov zabehané obehy autobusov a turnusy šoférov. Chcú robiť len také zmeny, ktoré im sadnú, t.j.:
- bezbolestné posunutie odchodu autobusu o 5-15 minút
- presun autobusu na inú linku, t.j. prestane vykonávať spoj na inej linke ale keďže to časovo na linke, na ktorú bude presunutý vychádza rovnako, tak to takto urobia, príp. pomixujú dva obehy, kde je spoločná konečná
- ktoré by museli nejak obhajovať pred starostami, pretože tí neradi vysvetľujú občanom a neradi počúvajú výčitky občanov, tak siahnu po populistickom riešení aby si udržali stoličku funkcionársku (viď. nedávna petícia za obnovenie priamych spojov v IDS BSK, a mafia SL si prišla na svoje znova - hnus!)

Čiže zhrnutie SADky sú lenivé pijavice, ktoré len cicajú peniaze a akonáhle kraj predloží zmenu, tak namiesto práce na zmenách obehov a turnusov, obvolajú alebo obmailujú starostov obcí, ktorých by sa zmena týkala, tí urobia v obci bu-bu-bu a potom občania a starostovia začnú tlačiť na nemennosť stavu. Takto to reálne chodí na samosprávnych krajoch!
Reply on: PDM.8.99 #54179:
Dopravca donesie....nemá nasrane v hlave....to je ktorý zákon a článok zmluvy? A kedy doniesol? Tak ty len dojmy a drísty,ako vidím. Ak ti niekto erudovaný ako draxter ukáže na fakt,ty hneď odbočíš. Jednoducho to kraj nezvláda, nezvládol ani toto a to je fakt. Dopravca je úplne z obliga. Plní, čo má, a čo si kraj objednal. A preto aj bude jazdiť v novom roku, lebo kraj vidí do akej miery to nasmeroval jeho vedúci uterák a pseudodbornik (predtým náramne pôsobiaci v NDS, t.j. rovnaká socialistická organizácia ako BBSK - kompetentných ako šafranu, vedomosti blízko nule.).

Reply on: draxter #54178:
No a? Keď CP majú platiť od 9.12. a zverejnené majú podľa zákona byť 10 dní pred zmenou, tak každý dooravca, čo nemá v hlave nakakané ten CP prinesie týždeň pred tým, než majú byť zverejnené a nie týždeň pred uvedením do platnosti! CP podpisuje vedúci oddelenia (ktorého doprava nemá) a tak CP podpisuje riaditeľ odboru, ktorý podľa toho kvanta oddelení, čo má pod sebou nemusí mať čas tie CP hneď podpísať - niežeby nechcel, ale je kopa inej agendy, do ktorej nevidíme.

Zmeny CP nerobí kraj aby som ťa uviedol do obrazu! Ak teda máš na mysli, že kraj predloží dopravcovi CP a dopravca poslúchne, tak si v hlbokom omyle. To tak možno bolo v časoch dávnych, keď si kraj vedel seba zastať a zmluva s dopravcom bola vypovedateľná bez toho, žeby arogantný dopravca ošklbal VÚCku. Zmeny zoatavuje a zapracováva do CP dopravca, ktorý CP predloží zväčša ako hotovú vec a ty objednávateľ vôl schvaľuj poslušne. Takto to na VÚC s CP funguje a toto je škoda, že ľudia nevedia, no aspoň to vie zopár kompetentných a triezvych ľudí, ktorí verím, že pri tvorbe dopravnen autority zrazia SADkám hrebienok. Za to sa CP prímestských liniek nemenia výrazne okrem nič neriešiacich posunov +/- 5-10min každoročne, príp. o viac, či menej nejaký spoj posunú, alebo zavedú nejaký školský spoj, ak nájdu dakde prestoj. Toto je 25 rokov zakorenený systém práce v SADkách spôsobený lenivosťou zodpovednéhopracovníka za spracovávanie obehov a turnusov, panického strachu až fóbie zo zmeny a nakoniec arogancie dopravcu podporenej dlhotrvajúcimi zmluvami, ktoré stavajú kraj do role poddaného sedliaka, ktorého je možné dojiť ako na panskom do nemoty. A to bez ohľadu na to aké vedenie je v čele kraja, či niekomu je alebo nie je po chuti, tak takýto prístup voči kraju aj za podpory krajských poslancov a starostov obcí je neprípustný, že často a okato podporujú akúkoľvek blbosť čo SADka predloží.
Reply on: PDM.8.99 #54177:
Ešte ťa mám učiť čítať? Tak 6.12.2018 je dátum schválenia a 9.12.2018 je dátum platnosti. Si po sebe čítaš aspoň tie linky čo sem dávaš? Asi nie,lebo inak by si nedristal.

PS: mňa bavia fakty a faktom je čo píšem. Ty domnienky,polopravdy a účelové tvrdenia - skade zase máš že predložila zmeny neskoro? Zmeny aj CP robí kraj. Neviem o zákonnej povinnosti predkladania návrhov zmien cp, ktorá by chudáka kraj stavala do pozície "fuuu ešteže sme to schválili tak rýchlo".
Reply on: draxter #54176:
Kde máš dátum schválenia zmien? Nepomýlil si si dátum platnosti a dátum schválenia?!

Prehovoril si ako maestro ozaj len čo je pravda. Nenapadlo ťa aj to, že SADka predložila zmeny CP neskoro, na poslednú chvíľu?! Nebolo by to prvý raz, čo doručili svoje CP 5-7 dní pred schválením. Ale tak však čo, oni si môžu bordel dovoliť,veď objednávateľ a aj občania ktorých zastupuje sú len plével a dopravca je übermensch, že?
Reply on: PDM.8.99 #54172:
Sa pozri najprv na dátum schválenia zmien v CP a až potom sa opri do správneho subjektu, ktorým však nie je SADka!
Reply on: PDM.8.99 #54171:
Čo je na tomto príspevku zlé? Že píšem pravdu o tom, že by sa po príchode nových ŽKV mali uvoľniť nejaké 754 a že sa Móricove "fejky" (proklamuje použitie kvalitných dielov a nasádza tam bars čo z Rumunska a Číny) kazia a že žerú naftu, keď o kazivosti sa vie už aj verejne a o požieraní nafty, že na voľnobeh zožerie viac ako 757 so 6 vozňami je čo zlé? Že je to pravda? Že to rušňovodiči samotní hovoria? Alebo je zlé moje želanie, ktoré je v prvom rade pre dobro cestujúcich aby netrpeli výpadkami nových DMJ a tiež meno dopravcu? Či mám si želať aby sa nové DMJ kazili? Mórica a jeho šmejdy neznášam, no želať si môžem skôr pád ŽOSky než niečo, čo by si odniesli cestujúci a dopravca.
Zmeny, ktoré vyžadujú ozaj "veľa" práce, okrem teda namáhavej práve prepísať šoférom vzoráky, CP, vytlačiť to, dať im to do vozidiel a vylepiť po zastávkach. Normálne ťažšiu prácu ani banníci nerobia ...
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=365oto sú ozaj

No ak môže VÚCka nakázať iba takéto zmeny, tak je to na zamyslenie, že čo vôbec VÚCka reálne SADke vie nakázať, resp. čo SADka povolí VÚCke aby jej nakázala ...
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=698&Itemid=365

Reply on: BB-Schuhu #54170:
No v prvom rade sa uvoľnia njeaké 750 (posledná 300), 754 a nejaké Humenské 757 z obehov na R+Os. Pri "spoľahlivosti" naftožrútov z maštale arcizlodeja Mórica však bude treba ešte hodnú chvíľu 750.300 a zvyšné 754ky držať pri živote ako zálohu. Treba upresniť, že 7ks má byť už povestných naftožrútov kazivých 861 a 2ks 8?? ako dvojdielna verzia 861 s opciou, po ktorej využití by malo byť dvojdielnych Dunihlavov vo Zvolenskom depe 14ks.

Vyslovujem hlboké a úprimné želanie aby po rokoch kedy sa pozornosť sústredila iba na BA, ZA a KE prevádzky aby sa konečne aj ZV zadarilo - i keď živíme zas zlodeja Mórica ale čo už keď žiadny minister nie je súci na triezvy rozum pri tendroch. Pri dvojdielnej verzií mám ale obavy ...
Opäť ďalší požiar na železnici. Dnes rýchliku R814 Slatina s odchodom o 13:23 z Košíc zhorela lokomotíva 754.056 niekde pri Hajnáčke.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/494441-rychliku-na-trati-z-kosic-do-bratislavy-hori-rusen/

Nové 861 budú jazdiť na tratiach Zvolen - Fiľakovo, Zvolen - Kremnica - Vrútky, Jesenské - Tisovec, Zvolen - Brezno a pod. Ako ale chcú riešiť náhradu starých 754 na trasách zo Zvolena do Žiliny/Margecian/Košíc, ZSSK nepovedala...
Reply on: hawkeye #54167:
Nuž o medveďoch sa dá hovoriť v prípade trate 171. Tu ale pri troche snahy a propagácie by mohli vlaky využiť na rýchle spojenie ZV-Kremnica, kde stanica je síce nad mestom ale nie až tak katastrofálne ďaleko. Trať 150 by v prvom rade potrebovala ako základ 8 parov Os vlakov každé 2h. Hlavne nelogická absencia vlaku o 17tej zo Zvolena je do neba volajúca (rovnako tak týmto stupídnym krokom zrušenia vlakov o 17tej trpí aj trať 152, čo boli práve tie vlaky, ktoré rozvážali gro zamestnaných domov).

Riadnu facku osobnej doprave dáva prístup ŽSR a obcí k prístupovým cestám. ŽSR razí filozofiu, že ak obce chcú osobnú dopravu, nech priložia ruku k dielu a obce opačne, že nech sa železnice starajú, ved preco by si oni robili starosti. Čo takto vužiť VPN a brigády ako kedysi? Ale ľahšie je ukazovať prstom na toho druhého a okolo seba kresliť svätožiaru. A dopláca na to dopravca slabou vyťaženosťou a cestujúci málo atraktívnou žel. os. dopravou. Začarovaný kruh, z ktorého sa nedostaneme pokiaľ to niekto nenaruší nejakou aktivitou, ktorá veci zmení. Svoje zohráva aj prístup starostov, samosprávy a obyvateľov, že akonáhle nie je železničná zastávka v strede obce, tak je zle. Stačí, že je v krajnej časti obce, či mimo stredu a pod. a už sú na svete výhovorky prečo železnica nie. Ale keď to zmerá človek na mape a prejde pešo, tak zrazu zistíme, že do 1,2-1,5km a 15min pešo max. je vlak dostupný. A to je norma aplikovaná aj v úspešnom IDS JMK a nie nejakej rozvojovej krajine, a funguje to! Prečo by nemohlo aj u nás, na Slovensku?

BBSK by sa mohol rozdeliť v súťaži podľa historických regiónov:
- Tekov (alebo Pohronie) - okresy ZH a ZC
- Horehronie - okresy BB a BR
- Podpoľanie - okresy ZV a DT
- Hont - okresy BS, KA a západ VK
- Novohrad - okresy LC, PT a východ VK
- Gemer - okresy RS a RA (koordinovať s KSK CP na linky RA-Jelšava-RV a Tornaľa-RV)
Pri okrese ZV mám nejasno, že kam ho priradiť ale ak by nebol v Podpoľaní, tak by tento región bol ako najmenší balík liniek, kde by ešte asi tretimu tvorili výkony minibusových liniek). Okres VK logicky je rozdelený tou inklináciu západu viac na Šahy a východu viac k Lučencu, ale pri tarifnej integrácií by to občania nejak nepocítili. Skôr by vznikla šanca na lepšie prepojenie VK a Krupiny priamo cez Senohrad a Bzovík. Dnes spojenie týchto dvoch okresných miest neexistuje, a ak tak skôr ako dielo náhody, že linka 605406 nadväzuje na 610413/611410 a opačne 2x denne možno. Pokiaľ cestujúci nedostanú garanciu aspoň 6 párov spojov, či aspoň prestupných väzieb (3 páry doobeda, 3 páry poobede, 3 páry cez víkend), tal to nie je pravidelná doprava pre cestujúcich ale zájazdová pre ľudí, ktorí milujú adrenalín.
mozno by bolo lepsie keby sa llinky sutazili jednotlivo , povedzme ze podmienka by bola akceptacia cipovych kariet , a potom by uz do riecky jazdil p. hribik na prsany ujo z detvy , na povraznik ujo strelnik , kraj by si urcoval cenu a kvalitu dopravy , a ak by sa niekdo priecil konkurencia ho vytlaci , ... inac je blbost aby ked niekomu skonci zmluva pozadoval vratenie investicii , sad bb tiez nic nedostala . takze pazravci
Vlaky v BB kraji, resp. ja budem teraz hovoriť skôr za bývalý veľký okres ZH - to je o ničom. Jednak si zoberme aj kvalitu lokálnych vlakov, tých tratí je tú úplné minimum a vlakové zastávky sú často niekde v takej riti, že cestujúci by si mal brať so sebou aj brokovnicu na medvede. A ani v mestách to nie je žiadna sláva, stanice často na okraji mesta so slabou MHD (viď ZH, BS a Kremnicu). A niektorí ľudia uprednostňujú vyslovene autobusy pred vlakmi, aj keď je zdvojená linka bus-vlak. Napríklad aj ja (sila zvyku).
Petik: Nezabúdaj, že MHD zabezpečuje mesto a nie kraj a len pripomeniem, že ako sa zredukoval okruh MHD hlavne v ZH a ZV. Do okruhu MHD predtým patrila aj Lutila (linka 5 ZH) a Sliač, Kováčová a ešte nejaké satelitné obce a všetko sa to prerobilo na prímestské linky. A otázne je, či tie malé obce by našli finančné prostriedky na to, aby si objednali spoje.
A či si podniky budú chcieť objednávať zmluvnú dopravu, je otázne. Čo som sledoval, videl som to tu skôr u fabrík, ktoré sú v úplnej riti mimo mesto, alebo tam chodí minimum spojov, napr Tubex, alebo zvol. mliekárne, Doka
Nech sa na to pozriem akokoľvek, autobusovú obsluhu v BB kraji sa nedá nahradiť poriadne ani čiastočne. A medzi sviatkami to bude zaujímavé, bo sa bude určite všetko riešiť za sekundu dvanásť. Bo ak Lunter neprestane vymýšľať a urýchlene sa nedohodne so SAD ZV a LC, spácha politickú samovraždu a kraju spôsobí poriadne veľké problémy. Ak sa chce týchto dvoch dopravcov zbaviť, dá sa to aj rozumnejšie - nateraz ich prežgrieť a potom dať v riadnom výberovom konaní pravidlá také, že by mali šancu aj iní dopravcovia. Som niečo počul, že v ZA-kraji idú pri ďalšom výberovom konaní rozdeliť územie na menšie časti (vraj až 5). To by sa dalo aplikovať aj u nás, hlavne vzhľadom na veľkosť kraja
Reply on: hawkeye #54163:
Smutné je to, že kraj reálne na vlastnú škodu nevie (alebo jemnejšie povedané nemá info), že na ktorý okres/región potrebuje koľko šoférov, lebo nadmerné množstvo výkonov sa sústreďuje na trasy súbežné s vlakmi a neostáva na obsluhu koncových oblastí, príp. okresy ako BS, KA, RS, RA, RS, VK a lazovné oblasti v okrese DT nemajú víkendovú obsluhu takmer žiadnu. Tak napr. v okresoch vyššie spomenutých by mali isto podstav, keby kraj zaviedol isté štandardy definujúce aj minimálnu obsluhu a povinné nadväznost, keďže sú obce kde víkendová obsluha neexistuje, alebo iba v takej podobe, že sa 2-3 smery delia o jedno vozidlo a tak 2 páry počas víkendu pre 3 linky sú málo a navyše neraz aj nevyhovujúce, kedy jeden smer má prvý spoj skoro ráno, druhý smer po ráne a druhý okolo 10-11h a poobede podobne, príp. lahôdka slovenských dopravcov zabezpečujúcich PAD je urobiť cez víkend iba 1 pár spojov do danej obce.

Vedenie kraja išlo do volieb s jasnou predstavou o IDS v kraji, čiže mali pri aspoň základnej znalosti kraja mať nejaký plán liniek a odvodené frekvencie liniek podľa počtu obyvateľov na trasách jednotlivých liniek. Mali začať už skôr so SADkami rokovať o zmenách CP, príp. si chystať pôdu u náhradných dopravcov s predložením istej kostry toho ako si predstavujú obsluhu kraja - ostatne CP sú prílohou ku každej súťaži.

Reply on: petik #54164:
Vlaky určite v BB kraji (a obávam sa, že na väčšine SK) určite nemôžu polnohodnotne nahradiť lokálne BUSY z jednoduchého dôvodu: - jednokoľajné traťe a pernamentné meškania všetkých vlakov, nielen tých, ktoré prídu zo zahraničia, resp. nejaká nehoda a iné na určitej trati. Tu je každý deň úplne aj lokálna osobná doprava mimo CP a je nepredstaviteľné vlakmi dochádzať na určitý čas do práce, či už ak je nejaká fabrika na trati, alebo ako prípoj na MHD v meste do priemyslených zón. Čo je veľká škoda.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.