Presne tak, nikto mi nebude nanucovať, kde mám v nedeľu ísť. Športové podujatia, obchody (zatiaľ otvorené), kostoly, vycestovanie z mesta, turistika (práve bolo daždivo), návšteva, voľný čas. Darmo vládne názor, že v nedeľu doobeda nikto nikam MHD nejazdí (alebo mu to prikážem), nie je to pravda, ľudí je menej, ale idú.
Ale keď už idem a vyberiem sa podľa výlukového CP, nie je mi to umožňované, rôznymi "maličkosťami". A presne sa zopakovala situácia z minulého roku skoro do bodky. Linka z Hronseku 119CJ, žiaľ tak ako minulý rok, keď som cestoval ja, 8:34 neobslúžila 1 cestujúcu na zastávke Tesco Hypermarket (medzi 8:10 a 9:10 nič), vozidlo prázdne išlo po R1, pričom už ostatné pozorované obehy ju obsluhovali. Tu nechápem, či vodič pri prvom spoji po uzávierke zabudne odbočiť za TWD dole pred ZVT a ide až na Doprastav (alebo to má prikázané, či ignorácia) a odtiaľ na R1 (a ľudí kde vyhodí, ak dákych má?, hádam to nerezol celé z Badína,pumpy?). A či vôbec niekto týmto spojom 8:10 cestúva z Hronseku do priebežných zastávok, keďže ide súbežne s líniovým použiteľným vlakom 8:17. Tu je zaujímavé od nového GVD sa ruši zastavovanie vlaku v zast.Hronsek (aj V.Lúky podľa rámca) a preferuje sa autobus vrátane zast. Vlkanová žst. 8:18 (čo bude príchod vlaku a odchod 8:19). No mohol by to byť aj návoz do Vlkanovej (iba vlakmi sa stíha smer BR), resp. odvoz z vlaku do Badína, Rakytoviec (ak by dali príchod 8:17 a počkať do 8:20).
A ako som počul, linky do Sásovej 21,22 nie vždy obslúžili ŽST, tak ako sa museli vracať so mnou vlani (viď príspevok 52198). Čiže tá istá hlúpa trápnosť a naschvály, skorší koniec výluky (čo má vplyv na náhradnú zast., vrátenie spoja, že kadiaľ vlastne spoj pôjde?, netreba dávať koniec 14-15, fakt po 12:30 stačilo). L22 z futbalu z Kremničky 2 min. skôr, ledva 2ja v tom čase prišli na zast., lebo odchod z vozovne išiel 12:29 (ako o zastávku viac z RP) a nie 31, ako chodia ranné spoje z TD. Do budúcna Sládkovičovu určite nezavierať celú tepnu pri uzavretých výjazdoch z každej strany na rok podľa ankety...
Ale keď už idem a vyberiem sa podľa výlukového CP, nie je mi to umožňované, rôznymi "maličkosťami". A presne sa zopakovala situácia z minulého roku skoro do bodky. Linka z Hronseku 119CJ, žiaľ tak ako minulý rok, keď som cestoval ja, 8:34 neobslúžila 1 cestujúcu na zastávke Tesco Hypermarket (medzi 8:10 a 9:10 nič), vozidlo prázdne išlo po R1, pričom už ostatné pozorované obehy ju obsluhovali. Tu nechápem, či vodič pri prvom spoji po uzávierke zabudne odbočiť za TWD dole pred ZVT a ide až na Doprastav (alebo to má prikázané, či ignorácia) a odtiaľ na R1 (a ľudí kde vyhodí, ak dákych má?, hádam to nerezol celé z Badína,pumpy?). A či vôbec niekto týmto spojom 8:10 cestúva z Hronseku do priebežných zastávok, keďže ide súbežne s líniovým použiteľným vlakom 8:17. Tu je zaujímavé od nového GVD sa ruši zastavovanie vlaku v zast.Hronsek (aj V.Lúky podľa rámca) a preferuje sa autobus vrátane zast. Vlkanová žst. 8:18 (čo bude príchod vlaku a odchod 8:19). No mohol by to byť aj návoz do Vlkanovej (iba vlakmi sa stíha smer BR), resp. odvoz z vlaku do Badína, Rakytoviec (ak by dali príchod 8:17 a počkať do 8:20).
A ako som počul, linky do Sásovej 21,22 nie vždy obslúžili ŽST, tak ako sa museli vracať so mnou vlani (viď príspevok 52198). Čiže tá istá hlúpa trápnosť a naschvály, skorší koniec výluky (čo má vplyv na náhradnú zast., vrátenie spoja, že kadiaľ vlastne spoj pôjde?, netreba dávať koniec 14-15, fakt po 12:30 stačilo). L22 z futbalu z Kremničky 2 min. skôr, ledva 2ja v tom čase prišli na zast., lebo odchod z vozovne išiel 12:29 (ako o zastávku viac z RP) a nie 31, ako chodia ranné spoje z TD. Do budúcna Sládkovičovu určite nezavierať celú tepnu pri uzavretých výjazdoch z každej strany na rok podľa ankety...
PIT
Keď som bol v meste medzi 11:30 a 13:30 v trase OÚ - nábrežie - ŽST - NS - nábrežie - OÚ (teda polmaratónci to už mali asi za sebou), tak tých bežcov bolo málo, mal som vôbec pomaly problém nejakého stretnúť, hlavne že nenormálne uzávery po celom meste vrátane VHOD. Čo ma však úplne dojalo, bolo, že toto podujatie robí výluky v doprave s uplatnením Pravidla 240.7 Pravidiel atletických súťaží IAAF 2016-2017 http://www.atletikasvk.sk/Content/docs/Rozhodcovia/Pravidla/Pravidla_atletiky_2016_2017_sk.pdf o potrebe vylúčenia motorových vozidiel vo všetkých smeroch, ktoré však platí len podujatia svetových sérií, Olympijských hier, kontinentálnych, regionálnych a skupinových hier, regionálnych a skupinových majstrovstiev, či kontinentálne majstrovstvá a iné vnútro-oblastné preteky organizované
kontinentálnou asociáciou, kým toto podujatie tento rok nefiguruje ani len v programe podujatí Slovenského atletického zväzu (minulý rok bolo toto podujatie aspoň zaradené ako Majstrovstvá SR v maratóne). Takže sa jedná len o obyčajnú športovú akciu, pri ktorej sa všetci idú potentočkovať z jej organizátora, ktorý potom vykladá, že minuloročný model sa mu osvedčil - no jasne - model celé mesto v prdeli a on spokojný... Hlavne, že pri tomto jeho "svetovom" podujatí nevadí, keď si bežci jedna radosť skracujú trať behom vnútorným oblúkom v protismernej trati rovno pred očami člena usporiadateľskej služby (či či za funkciu mal ten človek, čo im ukazoval, že majú odbočiť na otočke okolo parčíku pred MsÚ - takto si skrátilo cesto 7 z 9 bežcov, kým som tam stál) a nikomu to nevadí i keď podľa pravidiel (240.10) by mali byť diskvalifikovaní. Takže asi tak sa uplatňujú pravidlá - ľahko pre organizátora a preteky už je jedno ako prebiehajú.