Socan samozrejme nemôže podporovať súkromníka, lebo z toho sa nedajú cicať peniaze a ing. Peter Piatoček je známy ortodoxný modrogum, písal aj na iMHD.
Problem pri tendrovani trati je skor ten ze stat stale nema nejaku "celostatnu tarifnu platformu" do ktorej by sa zapajali vsetci dopravcovia u ktorych si objednava vykony aby cestujuci v praxi nemusel riesit s kym cestuje. Pritom by to nebolo tak narocne na realizaciu. Takto hrozi pri pripadnom uspesnom tendri ze sa nam zas zeleznica tarifne dezintegruje, co by sa pri objednavanych vykonoch stavat nemalo (pri komercnych linkach je to samozrejme vecou samotneho dopravcu).
Bohuzial ten komentar obsahuje viacero argumentacnych chyb. Napriklad autor uplne zanedbava to, ze trat BA-BB bude objednavana ako samostatna linka, t.j. naklad na kilometer bude skutocne naklad na kilometer na danej linke, ktory prirodzene bude inde nez priemerny naklad na kilometer v celej sieti (vratane roznych 810kovych lokalok). To mu ale nebrani v uvahe riesit porovnanie ceny ponuknutej v sutazi prave s priemernou cenou kilometra v sieti.
Dalej tvrdi, ze stat moze prerobit na tom, ze ZSSK klesnu trzby a tym sa jej prehlbi strata. To je ale predsa blbost. Trzby predsa neprevysuju naklady, pokial by to tak bolo, stat by linku vobec objednavat nemusel.
Pri prepustani je ta uvaha tiez nejaka cudna, autor ako keby mal dojem ze novy dopravca bude jazdit bez personalu, co je samozrejme hlupost. Prave naopak, zamestnanost by teoreticky mohla az stupnut, pretoze urcite pozicie su obsadzovane fixne bez ohladu na vykon (resp. neumerne vykonu) a teda ich nadalej bude mat obsadena ako ZSSK, tak aj novy dopravca.
Pochybny teda nie je "ekonomicky efekt celej sutaze", ale skor su pochybne argumentacne schopnosti autora. Ako sa zda zo zaveru textu, najma je to cele o tom ze ho zerie ze vychodna cast juznej trate nema priame spojenie s Bratislavou (mimo Polany).
Inak co sa Bystrice tyka, z pohladu ciest z BA-BB by som bol rad ak to stat zrusi, pretoze Jancura sa dusoval ze v pripade "feroveho tendra" tej linky zrusi busy (= bude mat dobru vyhovorku zrusit ich) aj ked to nevyhra on. A osobne pri sucasnom stave cestnej vs. zeleznicnej infrastuktury rozhodne povazujem za prioritnejsie mat dobre autobusove spojenie, nez mat dobre zeleznicne spojenie.
Len tak na pripomenutie. Bola to jedna z najväčších prírodných kalamít v poslednom období v našom regióne, ktorá výrazne paralyzovala aj dopravu. Dodnes si na tento večer dňa 8.7.1996 pamätám, ako vlaky medzi Breznom a Banskou Bystricou vtedy nejazdili dlhé hodiny a ja som tiež uviazol v jednom z nich.
Po postavení nového mosta v Skubíne (2010) mal prísť na rad aj nový most v Iliaši. Neprišiel. Plánovaný je ako súvislé pokračovanie južného mosta ponad Zvolenskú cestu na úrovni vozovne Kremnička. Neviem či je to ešte reálne, prestalo sa o tom hovoriť. Až potom sa malo pristúpiť k demontáži toho provizórneho, po ktorom jazdí L41. Iliaš nemôžu nechať bez prístupu cestnou komunikáciou v žiadnom prípade. A naviac pochybujem, že január je vhodný termín na začatie rekonštrukčných prác, resp. stavby nového mosta.
prene tak, v BB nové vozy niekedy vozia vzduch a potom zrazu jazdí kĺbak niekde, kde to roky nešlo (hoci bolo treba) a naopak na kĺbových spojoch sa aj v lete objavia sóla, hoci je kĺbakov do aleluja vo vozovni.
V BB prioritne nie su potrebne investicie, ale zdravy rozum pri organizovani MHD. Ked bude ten, potom sa daju riesit investicie. Lebo ak sa investuje niekde, kde nie je vola to zmysluplne pouzivat, tak su to vyhodene peniaze.
Ak sa chce BB inspirovat Brnom, tak nech sa najprv inspiruje garantovanim dolezitych prestupov, nocnou dopravou, standardami pre vozidla a zamestnancov, tarifnym systemom a urovnou dopravnej obsluznosti (aj bez odvsadial-vsade liniek).
Lebo ked sa riesi najma investovanie bez skutocne dolezitych veci, tak to konci tak ako v bratislavskom IDS BK, kde sa nakupilo kvantum hovadin z eurofondov, potom vsetci chytili paniku ze to musia nejako aj pouzivat a dopadlo to spustenim paskvilu.
Napokon, teoria ze nainvestujeme do novych vozidiel a vsetci sa nam zrazu narhnu do nasej mizernej MHD sa uz aj priamo v Banskej Bystrici ukazala ako nefunkcna.
Tak ja sa pôjdem previesť teda v nedeľu keď ten spoj podľa vyhľadávača ide a majú sa po riti ak nepôjde, spravím im vietor, nech to zvolenci opravia do nedele, lebo sem dotiahneme Arrivu a tá spraví poriadky s Balkánom. ☺
A vyhľadávače (cp sk) opäť nájdu "N-kový" spoj 601471/12:20(7)44 BB-Revúca a späť 17:00(7)44, ktorý nejazdí v prázdninové nedele, pre zlé skopírovanie vysvetlivky "44" dopravcom s bludnými dátumami (aj mimonedeľnými), toto sme už riešili, spoj nepremáva! od 1.7. do 31.8. 2016, no vyhľadávač ho ponúka v tieto nedele http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/pdf/601471_010716.pdf Aspoň na tej kritizovanej výveske 1.7.2016 BB,29.august, je to uvedené správne. V CP dopravcu a vo vyhľadávačoch zle.
Ono to vždy bolo 601470/131 ex zrýchlený spoj BB-BR, s tým že v "x10" pokračoval spojom 603428/55 na Mazorník, SAD a cez prázdniny v "x11" končil na žst a šiel na SAD len ako prejazd "služobná jazda". Problém vznikol ako sú digitálne panely, s tým že je to prepojené tak automaticky po navolení 601470/131 im na displej dávalo Mazorník, SAD preto museli zaviesť 601470/49 (x11) aby to ošetrili.
Malá nezrovnalosť na výpisku novej prímestskej vývesky 601470 na BB,29.augusta od 1.7.2016 (vylepenej minulý piatok 11:30), aj v čakárni na tabuli na AS, odchody nezohľadňujú zriadenie nového spoja 49, ktoré by malo reflektovať reálny stav odjakživa, a to skrátenie spoja cez prázdniny 6:52x11 iba po Brezno, žst., nejde sa na Mazorníkovo ako linka, ale iba ako prejazd naprázdno. Na Mazorník sa chodí spojom 131, ale už len 6:52x10 (nie 6:52xu), v Brezne naväzujúcim na linku 603428/7:35x10 (vždy "c" min. od r. 2012).
Taktiež nie je upravený posun spoja 18:32(7)26 Čierny Balog na 18:35(7)26, čo bude aktuálne až od septembra. To vatovanie je až priveľké, keďže po spoji z Roos.nem. druhý spoj po sebe cez víkend tam veľa ľudí nebude naberať, ak vôbec niekoho. Na opačnej strane sa posúva odchod na 601471 zo 7:34x na 7:30x smer BB,Roos.nem. (aj SAD aj Ľupča o 5 min. skôr) a zo 17:42(7)26 na 17:50(7)26 smer BB,AS.
Na Štadlerovom nábreží by sa nemali zobrazovať od 6.6. odchody dopravcu HF Tour v oboch smeroch (Brno, Praha, Donovaly, BB), linka jazdí už len príležitostne vo vybrané jesenné dni. Malý posun zo 16:02x na 16:00x do ZH nastal aj na 612409. Odošlem dopravcovi.
Taká predpredčasnái nfo o výluke v Iliaši pravdepodobne od 1.1.2017 do neurčita ? v Iliaši by mali rozoberať most čo znamená aj istú výluku L41 celú dopravu na iliašskú cestu
Presne tak lebo pôvodne sem chodila len L7 a to do roku 1987 potom ju vystriedala L3 a L7 začala chodiť na Skubínešte roku 1990 (už po revolúcii) sem chodila L3, potom tu bola L31 (po zavedení trolejov) až od Septembra 1994 (už bolo aj Slovensko) sa tu nastolila nadvlády L34, teda tohto roku to bude presne 22 rokov ?
fragma
Taktiež nie je upravený posun spoja 18:32(7)26 Čierny Balog na 18:35(7)26, čo bude aktuálne až od septembra. To vatovanie je až priveľké, keďže po spoji z Roos.nem. druhý spoj po sebe cez víkend tam veľa ľudí nebude naberať, ak vôbec niekoho. Na opačnej strane sa posúva odchod na 601471 zo 7:34x na 7:30x smer BB,Roos.nem. (aj SAD aj Ľupča o 5 min. skôr) a zo 17:42(7)26 na 17:50(7)26 smer BB,AS.
Na Štadlerovom nábreží by sa nemali zobrazovať od 6.6. odchody dopravcu HF Tour v oboch smeroch (Brno, Praha, Donovaly, BB), linka jazdí už len príležitostne vo vybrané jesenné dni. Malý posun zo 16:02x na 16:00x do ZH nastal aj na 612409. Odošlem dopravcovi.