Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: davidmik555@gmai #51733:
u SAD Zvolen je uplne jedno, ci to robi jeden, alebo dvaja, ved ani MHD nie je normalne rozlozena... neustale chodi 20 naraz s 21+22, 25 s 27 a dalsie pripady... natiahlo sa tisic novych liniek na Micinsku a vsetky odidu v priebehu par minut a pootm sto rokov nic nejde... ale dokonale naplnaju nazov = HROMADNA doprava = vsetko naraz

davidmik555@gmai

Reply on: jany #51732:
Všetko je to len o zlom časovaní a keďže MHD tvorí iný človek ako prímestie. Preto sa veľakrát stáva že MHD a prímestie sa prekrývajú a potom dlho nič nejde. Nie je to len prípad 601455 (Badín) ale aj 601451 na poľnej sa prekrýva s L8 alebo 601454 v uľanke sa neraz prekrýva s L43. Avšak k zmene cp musíte podať žiadosť na mesto BB.
Môžete mi, prosím Vás vysvetliť, prečo zo smeru Badín - mesto idú aj 21 aj 601455 v rozpätí 10 min. a veľa krát sa stane že sa stretnú na zástavkách? Potom idú ďalšie spoje až o hodinu?
Ďakujem
L23/19:48 ZV-173BH - odchod namiesto od označníka z Kazačku z park.Mičinská (AS)
Skúste adresovať svoju požiadavku dopravcovi SAD Zvolen, Mestu BB, príp. aj VÚC BB.
Sezónne spoje na Šachtičky počas zimy (i keď je pravda, že čoraz častejšie sa boríme s nedostatočnými snehovými podmienkami) by podľa mňa mohli mať úspech. Skúsenosti z minulých rokov ukázali, že o dopravu turistického charakteru v okolí Banskej Bystrice je veľký záujem. Cyklobusy jazdia od roku 2012, už majú za sebou 4 sezóny, cyklobusy jazdia každé leto plné. V roku 2015 premával prvýkrát turistický autobus na Kráľovu studňu, taktiež stále plný. V zime spoje na Kordíky a Králiky, ak sú dobré snehové podmienky, sú taktiež preplnené. Som osobne presvedčený, že nejaké dva páry spojov denne na Šahtičky by boli úplne v poriadku.

Ešte dodám, že bežkárska trať Šachtičky - Donovaly je v režime pravidelnej úpravy spoločnosťou Správa športových a telovýchovných zariadení mesta BB spolu so ZARESom, podobne ako sú aj trate v Kremnických vrchoch. Možnosť zjazu zo Šachtičiek do Banskej Bystrice upravovanou traťou neexistuje. Dalo by sa len Selčianskou dolinou do Čachova, no táto trasa kvôli dlhodobo nevhodným podmienkam sa v poslednom čase upravuje len zriedkakedy, napokon Čachovo tiež nemá autobusové spojenie a treba ísť peši 45 minút po rušnej asfaltke do Seliec, čo určite nie je nič lákavé.
Dobrý deň,

veľmi rada by som sa prihovorila za spoje na Šachtičky (aspoň cez víkend) pre bežkárov, ktorých je čoraz viac... kto nemá auto, musí šlapať 5km po asfaltke od Sásovej. Dalo by sa to nejako zariadiť? (Podobne ako v lete cyklobusy).
Ďakujem za pováženie!
Reply on: Jeffko #51726:
Áno, už dnešným dňom sa menia odchody na linke 603702 z AS B.Bystrica:
-smer Brezno, žst. - posun z 19:35(6) na 19:50(6) na N.6
-smer Brno,GRAND cez ZV, ZH, Handlová, PD, doplniť Bánovce n.Bebr., TN - posun z 8:00(6) na 7:57(6) z N.2 a zavedenie aj v nedeľu v polohe 7:22(7)
-zrušenie spoja z N.2 13:35(7) Praha, hl.n. z týchto zast. vrátane Brna
-zavedenie spoja Brno,Zvonařka 7:25(1) s týmito zast.okrem ZV

O týždeň pribudnú k odchodom na Motyčky a Donovaly časy L601903:
15:15(46) - ide len 25.3., 22:00(5), 22:00(6)
Smer Brno,GRAND: 9:47(6) cez ZV, ZH, Handlová, PD, Bánovce n.Bebr., TN
Smer Praha, hl.n.: 12:05(7) cez tieto zast. a cez Brno,GRAND

K tomu treba aktualizovať aj vývesky B.Bystrica, Štadlerovo nábr., Staré Hory,kaplnka, Motyčky a hlavne Donovaly,centrum - už na Štefana mi tam "výpisok" vývesky nesedel s vyobrazeniami nepremávajúcich spojov (79) a pod.
Reply on: 810zssk #51725:
Na to je celkom jednoduchý test - prečo sám veľký Mr. Modranský používa auto, ako sám v článku priznáva?
V Bratislave ma to vždy bavilo, keď niekde dával rozhovor či už BW alebo trebárs Cng. Zachar - keď sa ich pýtali, či prišli do štúdia MHD, tak to vždy bolo "nie, autom, lebo sa mi to práve hodilo etc.". Jediný z pohlavárov, ktorý napriek vlastníctvu automobilu jazdil dosť často MHD, bol Vlado Rafaj.
Od 5.2.2016 nová medzinárodná linka Praha-Brno-Trenčín-Prievidza-Zvolen-Banská Bystrica-Donovaly dopravcu H.F. TOUR s.r.o.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000378_160205_174927.pdf
zastavovať bude aj na BB, Štadlerovo, nábr., prvá MAL ktorá vôbec bude stáť na Huštáku.
tento dopravca otvára aj ďalšiu linku na Slovensko kde má rovnaké časy ako tá linka na Donovaly.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000379_160205_174928.pdf

Zmena CP aj u Mudrocha od 28.01.2016, ten to furt prevracia tie cesťáky hore dole, že ho to baví furt aj tak s ním poriadne nik nechodí a na jeho MAL linke neraz bola aj Karosa C734.
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L603702_160128_49562.pdf
Reply on: BB-Schuhu #51724:
Je celkom usmevne ked ten clovek rozprava o podpore MHD. Zo svojej pozicie by mohol spravit vela pre to aby MHD bola skutocne zaujimavou alternativou voci individualnej doprave, namiesto toho len vyplakava ze ludia cestuju autom.

Ale tak to zial je. Ludia v SADkach su sami uprimne presvedceni ze to robia vyborne, akurat ich cely svet nechape a nema o ich dokonale sluzby zaujem.
Marek Modranský: Autá ničia životný priestor a medziľudské vzťahy sídliskách
http://www.bystricoviny.sk/titulka/marek-modransky-auta-nicia-zivotny-priestor-a-medziludske-vztahy-sidliskach/
OZ Zubačka zverejnila plán jázd parnej zubačky v roku 2016 na trase Tisovec - Zbojská.
Zdroj: http://www.zubacka.sk/sk/blog/jazdy-parnej-zubacky-a-historickych-vlakov-v-roku-2016/

Do pozornosti dávam dátum 22.10.2016, kedy pôjde parná zubačka prvýkrát pre verejnosť aj na traťovom úseku Pohronská Polhora - Zbojská.
Nová linka SAD ZV Žiar nad Hronom - Hradec Králové od 31.1.2016
http://web.sadzv.sk/old/pages/mal_zv_16/pdf/613702_310116.pdf
Ďalší pisálkovský výtvor sú články ako tento http://www.vedelisteze.sk/galerie/japonska-zeleznica-denne-jazdi-pre-jedine-dievca-zastavku-zrusia-az-dokonci-skolu a jemu podobné na túto tému, v ktorých uvádzajú, že v Japonsku železnice zabezpečujú prepravu jedinej študentky ráno do školy a poobede späť zo/na zastávku Kami-Shirataki, ktorá už mala byť zrušená, ale ešte počkajú, kým dievča školu nedokončí. V niektorých je dokonca uvádzané, že vlak len kvôli nej robí zachádzku 80 km.

Sa mi to nezdalo, tak som si to vyhľadal a už jednoducho podľa mapy (https://www.google.sk/maps/@43.9118152,143.1991325,12z) a wikipédie (https://en.wikipedia.org/wiki/Kami-Shirataki_Station) sa dá zistiť, že je to úplná blbosť.
Navyše aj v článku http://www.straitstimes.com/asia/east-asia/remote-hokkaido-train-station-stays-open-for-one-high-school-girl-perhaps-not sa už uvádza, že je to akosi trošku všetko inakšie, napr. že sa jedná nie o zastávku Kami-Shirataki, ale o dve zastávky vedľa Kyu-Shirataki, je tam viac ako 10 žiakov, na ceste späť tam stoja tri vlaky a koniec obsluhy 26.03.2016 nemá nič spoločné s ukončením jej štúdia (pre lepší prehľad sieť železníc JR Hokkaido http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/route_map.pdf).

Podľa cestovného poriadku platného 01.11.2015 - 29.02.2016 http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/ttable/01.pdf, po trati v úseku Asahikawa - Kamikawa - Engaru - Kitami - Abashiri premávajú denne dokonca aj 4 páry expresov (OK1 - OK8; jazdí tam toto http://www2.jrhokkaido.co.jp/global/english/train/tr010_01.html).

Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kyu-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:16 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: 14:08 a 20:06 len po nasledujúcu stanicu Shirataki a 16:53 až Asahikawa

Odchody Sekihoku Line zo zastávky Kami-Shirataki sú:
- v smere východ na Engaru: len 7:04 (až do Abashiri)
- v smere západ na Asahikawu: len 17:09

Stanice Kami-Shirataki, Shirataki, Kyu-Shirataki sa nachádzajú v úseku Kamikawa - Engaru, takže sa nerobí absolútne žiadna zachádzka, či jazda po inak nevyužitej trati, akurát tak tam vybrané vlaky zastavia, kým ostatné nie a to je tá obrovská veda, ktorú tu z toho média vyrábajú - skrátka sa zrušenie zastavovania len na čas odložilo. To ako keby išli rozoberať, že by napr. v Harmanci jaskyni zastavoval ráno a poobede REX "Krížna" kvôli horárovmu dieťaťu - a teraz poď celý svet o tom vypisovať historky...

Reply on: milan002 #51716:
Klasický pisálek - o niečom píše a pritom si nedá námahu zistiť, ako vec, o ktorej píše, vlastne naozaj funguje.
A tak Pisálkovi stačilo len vidieť, že vozeň ide na EN 443 Bohemia, ktorý má cieľovú stanicu v Humennom a už mu bolo jedno, že sa tento prepája v Košiciach na Os 8807, v Čiernej nad Tisou na Os 8862 a z Čopu na INT 81 do Kyjeva a naspäť z Kyjeva INT 143, Čopu Os 8863 a z Čiernej nad Tisou Os 8820 (obdobne tak ide od Košíc lôžkový vozeň z R 801 Poľana z Bratislavy do Kyjeva, resp. naspäť).
Reply on: 810zssk #51715:
zaujímalo by ma kto všetko sa prihlásil, vyzerá to na kvalitné obsadenie

Trochu OT: http://byznys.lidovky.cz/drahy-ozivi-spojeni-s-kyjevem-jezdit-bude-luzkovy-vuz-ukrajinskych-zeleznic-188-/doprava.aspx?c=A151130_111155_ln-doprava_pave
- nevie niekto ako môže trasa Praha - Kyjev viesť cez slovenské Humenné? Neviem o tom, žeby sa jedzilo cez Lupkowský priesmyk a položenie koľají zo Stakčína ďalej na UKR by mi isto neušlo pozornosti....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.