Spoje do BB sú čoraz plnšie, no súhlasím aj s argumentmi, že úsek Bratislava-Nitra je baňa a uvoľnením autobusov z dlhšieho a predsalen menej využívaného ramena do BB by RegioJet veľmi získal. Po ekonomickej stránke to teda zmysel má.
No pokiaľ ide o snahu zlepšiť dopravnú obsluhu, tej linky bude škoda, ak zanikne. Jančura musí dobre vedieť, že vlak na trase BA-BB nemôže byť atraktívny pri zastaranej infraštruktúre ŽSR a nedávno dokončenej R1. Navyše dotované rýchliky budú musieť zastavovať všade tam kde stoja dnes, čo ich rýchlosti nepridá. A ani nie je predpoklad do budúcnosti, žeby sa vlaková doprava do BA zrýchlila. Podľa môjho názoru Jančura, ak mu ide o kvalitnú dopravu, robí veľkú chybu že sa chce orientovať na vlaky na tejto trase. Dôvod bude treba asi hľadať v dotáciách na vlak ako štátnej objednávke a možnosti lepšieho hospodárenia. Ale zase, myslím, že by bola ochota u väčšiny cestujúcich platiť aj vyššiu sumu ako je 5 € na súčasnej bus linke, aj pri miernom zvýšení by bola cená lákavá a stále výhodnejšia ako majú iní dopravcovia, nerátam o komforte a rýchlosti.
Na záver, som trocha zmätený Jančurom a jeho prístupom. Zavedie linku, ktorá je úspešná, velebí ako si získala popolaritu, každú chvíľu hovorí o rekordných počtoch cestujúcich, a napokon povie, že linku v budúcnosti zruší.
Podobne aj na severnej trase BA-KE chcel pridať ďalšie dva páry vlakov, potom sa vyhrážal zrušením všetkých spojov . Napokon ZSSK ruší svoje IC vlaky, no RegioJet už akosi nehovorí o zavedení tých zvyšných dvoch párov vlakov. Prečo odrazu? Tak len toľko už keď je o tomto reč. Dúfam, že sa tu zase nerozbehne diskusia o IC vlakoch ako minule, lebo toto už vonkoncom nepatrí do tejto diskusie ?
Ale Turancar redukuje pár spojov na linke Nitra-Bratislava: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L403437_160118_49462.pdf
takže vody RegioJet namútil a neverím že sa stiahne z linky do BB, iba ak má ísté že vyhrá vlakovú súťaž aby si nekonkuroval sám sebe, kedže vlaky do BB nebudú za 5EUR. Ak obmedzí spoje tak možno bude jazdíť každé 4h čo si myslím že bude škoda, lebo fakt čoraz častejšie vidím že vozí viac ľudí.
Obavam sa, ze tou zachadzkou by stratil cast vyhody - rychlost. Odhadujem to az na 15 minut.
Tiez si myslim, ze ide len o PR reci, skutocny dovod bude iny. Zaplnil sice medzeru na trhu, ale nepodarilo sa mu znicit konkurenciu. BA - NR je zlata bana, tam je mozno aj v zisku, ale na NR - BB je dopyt menej vyrovnany. Takze si sucasnej cene mu to asi nevychadza a v BB ma viazane autobusy, ktore by potreboval v NR.
No a konkurencia sa drzi vdaka ZV, ZH, ZC. Aj tam je sice vlak, no ten nejde cez NR.
Možno by mu pomohlo jazdiť aj cez Zvolen, predsa okres má cez 60tis. obyvateľov, možno nie každý spoj, aby si nepovedal, ale nejaký mohol skúsiť. Napr. ja mám ísť na neho do BB a potom obtrieť cez Stráž zase Zvolen?
Neviem čo si mám o tom myslieť, ani nemám chuť to hlbšie skúmať, ale ak sa tak stane, tak Banská Bystrica príde po krátkom čase o výborné spojenie s hlavným mestom - nemyslím len z pohľadu ceny (ktorá nemusí byť dlhodobo udržateľná), no najmä z pohľadu komfortu a rýchlej trasy po R1 len s jednou zastávkou v Nitre. RegioJet (ani akýkoľvek iný dopravca) nemá šancu ponúknuť taký štandard dopravy na železnici v relácii BB-BR aký je súčasne poskytovaný v jeho autobusoch.
Pokiaľ ide o vyťaženosť, keď začínal linku, do BB prichádzala len hŕstka ľudí. Ako tak pozerám jeho spoje tak ľudia zo stredného Slovenska si už zrejme zvykli, lebo bežne už z BB odchádza so slušne plným vozom.
Myslím, že je to presne naopak. Jančura sa chystá už teraz obmedziť linku do BB, lebo jej vyťaženosť v porovnaní s úsekom BB - NR je biedna a takto to môže ešte zaobaliť do krásnych PR rečí.
Hej, jasné. A keď tú súťaž vyhrá niekto iný ako Regiojet, začne žltý veľkohub okamžite vrieskať a búchať pästičkami že bola zmanipulovaná a netransparentná a preto jeho sľub neplatí.
to je ten, čo jeho autobus len VZERÁ ako trolejbus? či supraekologické najnovšie vozidlá v MHD BB v roku 2006? a podobné vysoko odborné argumenty? tak tomu sa zase musím zasmiať cez oči, bože môj... ? ? ?
Zaujala ma však táto pasáž (citácia): "Chceme zatraktívniť mestskú hromadnú dopravu. V súčasnosti pracujeme na zmene trasovania liniek MHD, ktorá by obyvateľom vyhovovala viac a stala sa alternatívou osobnej dopravy,“ zdôraznil Modranský.
Vie niekto z kompetentných o čo sa jedná a v akom rozsahu..?
810zssk