Samozrejme ze vynechavanie Vrutok nebola blbost, prave naopak, tato postupna konverzia IC na rychlik zastavovanim v kazdej diere ide uplne proti podstate existencie IC vlakov. Pridavanie niektorych stanic povazujem za jednu zo zasadnych strategickych chyb ZSSK v tomto roku.
Vacsinu z tych 20 rokov jazdili za uplne ine ceny, pretoze boli dotovane statom. To ze tam bol nejaky priplatok nemeni nic na tom ze jazdili za regulovane cestovne. Pochopitelne ze v tom case z cestovneho naklady nepokryvali, lebo to ani nebolo cielom - od toho si predsta stat objednava vlaky, aby jazdili za lepsich podmienok (ci uz rozsahom, alebo cenou) nez by sa komercne oplatilo. Takze vyhlasovat tu nieco o 20 rokoch prevadzky IC je nezmysel. Mozme sa bavit o tom co je od roku 2012, pretoze odvtedy ide o komercne vlaky, ktore na seba maju zarabat sami. A sucasny IC produkt existuje len necely rok. Ty si si mozno nic nevsimol, ale ZSSK od GVD 2014/5 zasadne inovovala sluzby v IC vlakoch (nove sluzby, garancie kvality, nove voznove triedy, atd.) ako aj upravila celu tarifnu politiku. To ze si ten produkt zaroven odpalila tym ze zacala z boja utekat je druha vec. Ale ohanat sa nejakou 20-rocnou prevadzkou len preto ze sa to volalo rovnako je totalny nezmysel.
Rychliky nie su "dotovane". Ide o objednavku sluzieb ZSSK, ktoru stat realizuje preto, aby vlaky zabezpecovali dopravnu obsluznost a doprava bola dostupnou, ako svojim rozsahom, tak cenou. Ak by sme k doprave mali pristupovat tvojou logikou: Ak zacnem jazdit jeden rychlik BA-BB denne a uctovat v nom jednosmerne cestovne napr. 30 eur v najnizsej triede, je stat povinny zrusit dotaciu ostatnych rychlikov BA-BB, cim by prakticky vlakova doprava medzi BA a BB zanikla (s vynimkou mojho jedneho draheho rychlika denne)? Sam iste uznas ze to je totalny nezmysel.
tu už mať pravdu nebude - R jazdia v zmysle zmluvy o doprave vo verejnom záujme, takže tam je situácia iná. Ale zároveň rovnaká, ako na trati BA-DS-KN či v budúcnosti BA-ZV-BB. Takže asi tak. Ale súhlasím, že IC vlaky si za 20 rokov nedokázali na seba zarobiť, čo pripisujem jednak nie úplne ideálnemu rozloženiu, zbytočne veľa obmedzeniam a nepravidelnosti v premávke a napokon aj nevhodnými zastávkami v istom čase. Jednoducho to, že ZSSK nevedla (nechcela) zastavovať v TN a TT bola blbosť, rovnako ako vynechanie Vrútok. Teraz sa to potvrdilo, keď sa začalo stáť aj v RK a pod.
IC vlaky boli vždy trochu iná kategória ako bežné rýchliky. Boli rýchlejšie, drahšie kvôli rýchlikovému príplatku, boli povinne miestenkové a boli tam modernejšie vagóny. V čom nastala zmena? Služby sa zvyšujú aj v štandardných vlakoch, to je normálny vývoj. Pozeral som sa na stránky železníc ako popisujú služby v IC vlakoch a na nič neštandardné som tam nenarazil. Takže očividne tu nejde o žiaden nový produkt. Zmena cenotvorby z toho nový produkt nespraví. Preto nesúhlasím, že na IC vlaky treba hľadieť ako na niečo, čo sa ešte nestihlo etablovať na trhu. Etablujú sa už 20 rokov a stále nedokážu vytvoriť zisk.
Navyše si myslím, že zrušenie IC vlakov je len dielčim víťazstvom Jančuru. On na to podľa mňa ide salámovou metódou. Teraz bude chcieť, aby štát zrušil dotáciu bežných rýchlikov na trati KE-ZA-BA, pretože tým sú zvýhodnené pred jeho vlakmi - v čom bude mať zase pravdu.
áno, aj ja súhlasím, že sa pozrime na vec len za obdobie komerčnej prevádzky ... ale aj odhliadnuc od tohto čísla z minulosti (ktoré sú za roky 2012 a 2013 presné v #51527) a v roku 2014 bola plánovaná (!) strata pod 2 mil. EUR (oproti roku 2013 pokles o 85tis cestujúcich), ktorá bola -1,15 EUR.
Cestujucemu to jedno byt moze. Ked vsak boli objednavane, jazdili za regulovane cestovne. To je ako keby si sa stazoval ze dnes je rychlik ZSSK "stratovy". Relevantne su len cisla za obdobie komercnej prevadzky, ktore mali zlepsujucu sa tendenciu a v principe smerovali minimalne k nule. Cim nechcem hovorit ze malo zmysel to dalej prevadzkovat, najma ked sa ZSSK zacala stahovat a nechcela dalej o tu linku bojovat (redukcia spojov). Ale rozhodne to nebolo tak jednoznacne ako sa Jancura snazi prezentovat.
V com je podla tvojho nazoru rozdiel medzi "produktom" IC vlak 1994 a IC vlak 2014?
Cestujucemu je uplne jedno, ci je to priamo alebo krizovo dotovana linka.
boli aj súčasťou objednávky štátu v časoch, keď vlastne nahradili Ex vlaky na trase BA-ZA-KE. Tu sú čísla už komerčného produktu IC:
2012 strata 3,3 mil. EUR
2013 strata 1,7 mil. EUR
Od 01.01.2012 začali byť ICčka komerčný produkt.
Od roku 1993 jazdili ako komercne vlaky? Nie.
Od roku 1993 existoval sucasny produkt? Nie.
Problem je ze v doprave redukcia spojov casto nie je riesenim stratovosti, ale naopak, moze ju prehlbit. Som hlboko presvedceny ze redukcia IC cely ten produkt dorazila.
Nechcem to tvrdiť s úplnou istotou ale mám pocit, že komerčné boli už aj predtým, keď ich nedokázali dostať do čiernych, tak si vyplakali návrat do záväzku a 2012 už bol druhý štart komerčnej prevádzky.
od roku 1993 je krátky čas? Veď IC sú stratové stále, minimálne posledné 3 roky určite čo sa o tom píše na transporte, tam to nájdeš ? Takže neviem aký krátky čas máš na mysli. Aj redukcia ICčiek bola výsledkom ich stratovosti.
Na zastávke "SAD" pribudol nový prístrešok aj s lavičkou.
Info z regiónu. Výstavba cesty cez sedlo Zbojská bola k začiatku decembra 2015 ukončená. Cesta je už prejazdná bez obmedzení. V Sedle Zbojská navyše pribudla zastávková nika aj s priestranným veľkopriestorovým dreveným prístreškom. Konečne je tu dôstojné miesto pre čakanie na autobus ?
Ja uplne suhlasim s tym ze ZSSK nema prevadzkovat stratove vlaky. Akurat kazdy produkt potrebuje nejaky cas na nabeh a ten bol v tomto pripade pomerne kratky a po tak kratkom case je podla mna strata este normalny jav (ze by sa to asi nezlepsovalo je druha vec, vid nizsie). Opakujem, ja nemam v principe problem so zrusenim IC ZSSK (aj ked ako zakaznik na to doplatim), v sucasnom stave to bolo neodvratne. Mne vsak vadi ze sa to robilo z uplne nespravnych dovodov. Nie kvoli tomu ze "aha, sme v strate, skusili sme co sa dalo, tak to zrusme". Spravilo sa to preto ze Jancura dost nahlas plakal a manipuloval.
IC ako komercne vlaky existuju pomerne kratku dobu (tusim od 2013 - alebo to bolo este o rok skor?) a sucasny produkt neexistuje ani rok. To ze "stare IC" museli byt stratove je uplne jasne, ten produkt nikdy nemal sancu. Novy produkt je ale uplne iny a velmi tazko sa mi vnima ako nejake pokracovanie toho povodneho. Zial nikdy nedostal sancu ukazat svoju silu, kedze ZSSK uz pred jeho spustenim zacal z trhu cuvat.
Zasadna otazka ale je, ci ma vobec stat podnikat. Tam by som sa, vzhladom k svojmu svetonazoru, priklanal k tomu ze nie a ze ZSSK nema co prevadzkovat komercne produkty.
No a potom je tu otazka dopravnej obsluhy. Ano, RJ tam nejake to IC odvezie. Ale neprepravi niektore druhy batoziny, neriesi cestujucich co prestupuju z/na ine smery, atd. Ako dopravca na komercnej linky na to ma uplne pravo, ale cast cestujucich kvoli tomu ma smolu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BB-Schuhu
http://bystrica.sme.sk/c/8098051/mesto-banska-bystrica-odkupi-dopravnu-cast-buducej-autobusovej-stanice.html