Reply on: draxter #51517:
Ja uplne suhlasim s tym ze ZSSK nema prevadzkovat stratove vlaky. Akurat kazdy produkt potrebuje nejaky cas na nabeh a ten bol v tomto pripade pomerne kratky a po tak kratkom case je podla mna strata este normalny jav (ze by sa to asi nezlepsovalo je druha vec, vid nizsie). Opakujem, ja nemam v principe problem so zrusenim IC ZSSK (aj ked ako zakaznik na to doplatim), v sucasnom stave to bolo neodvratne. Mne vsak vadi ze sa to robilo z uplne nespravnych dovodov. Nie kvoli tomu ze "aha, sme v strate, skusili sme co sa dalo, tak to zrusme". Spravilo sa to preto ze Jancura dost nahlas plakal a manipuloval.IC ako komercne vlaky existuju pomerne kratku dobu (tusim od 2013 - alebo to bolo este o rok skor?) a sucasny produkt neexistuje ani rok. To ze "stare IC" museli byt stratove je uplne jasne, ten produkt nikdy nemal sancu. Novy produkt je ale uplne iny a velmi tazko sa mi vnima ako nejake pokracovanie toho povodneho. Zial nikdy nedostal sancu ukazat svoju silu, kedze ZSSK uz pred jeho spustenim zacal z trhu cuvat.
Zasadna otazka ale je, ci ma vobec stat podnikat. Tam by som sa, vzhladom k svojmu svetonazoru, priklanal k tomu ze nie a ze ZSSK nema co prevadzkovat komercne produkty.
No a potom je tu otazka dopravnej obsluhy. Ano, RJ tam nejake to IC odvezie. Ale neprepravi niektore druhy batoziny, neriesi cestujucich co prestupuju z/na ine smery, atd. Ako dopravca na komercnej linky na to ma uplne pravo, ale cast cestujucich kvoli tomu ma smolu.
draxter
Pokiaľ viem, rok 1989 skončil a teda cenu určuje trh a nie "zvykové právo" bývalých ČSAD. Takže tie sa teraz trasú Jančuru, ktorý ukázal, že to ide aj inak a zubami-nechtami sa teraz každý snažá presvedčiť, že do podmienok nových verejných súťaží treba definovať počty vlastných vozov i vodičov, aby nebodaj nevyhral niekto iný ako exČSAD podnik. Povedzme že to je obdoba podmienok počtu dverí, dĺžky či hmotnosti tam, kde to malo zjavne markantný zmysel.