Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fonzo #47118:
Argument "inde je to este horsie" absolutne situaciu nezlahcuje.
Reply on: fonzo #47118:
No tak bývaj v Hornej Tureckej a nepomeriavaj štandardy MHD kritériami LID.
Reply on: fonzo #47116:
To je vysoko dementálna logika typu "Tam žijú boháči, tam MHD netreba". Potom sa niekto diví, že tí ľudia na MHD skutočne absolútne defekujú.
Reply on: mirkobb #47115:
k tomu čo píšeš: súhlasím do bodky.
k smajlíkom: klikni na ok a pridá sa, stránka sa ti nezavre (mne to fachčí rovnako v exploreri)
Reply on: fonzo #47120:
Teda mal som na mysli že aj z menšov hustotou spojov sa dá cestovať MHD, ale ako som už tiež vravel väčšina terasanov "na takú úroveň neklesne" .
Reply on: mirkobb #47119:
Lenže na môlču to bolo spravené ako čisto linka MHD, ktorú dotovalo mesto, a po prebratí zvolenskou sadkou ako prímestka linka sa dohodla SAD, mesto aj kraj že spoje ostanú zachované bez zmeny.

Mimochodom čítal si prvú časť môjho príspevku? Máš tam zodpovedané všetky otázky A PREČO JE TO TAK A PREČO TO TAK NIEJE A HENTO A TAMTO ? .
Reply on: fonzo #47116:
Ale toto nie je argument, čo píšeš že je predpoklad že má asi každý auto. Ja som napísal, že jednoducho je mnoho situácií, keď nechcem ísť jednoducho autom, oslava, návšteva mesta za účelom zábavy spojená s nejakým tým drinkom, a mnoho iných situácií, ďalej deti do 18 rokov, alebo starší ľudia čo nemajú vodičák, alebo aj mladí ktorí jednoducho nechcú vlastniť ani vodičák, ani mať auto. A je takisto zbytočné tu vymenovávať všetky dôvody kedy aj tí čo majú auto, jednoducho ho nechcú použiť. Však tí ľudia sú ako rukojemníci, alebo vo väzení počas víkendu, ak sa chce dostať do mesta, tak musí požiadať niekoho aby išiel autom, objednať taxík,alebo pešo po nebezpečnej úzkej ceste, pričom si takisto platia mestské dane ako obyvatelia trebárs Šalkovej, kde MHD funguje aj vo sviatok a k tomu ide na Môlču PAL linka až 7x denne! Prečo potom v porovnaní na Pršiansku terasu MHD vôbec nie a PAL na Horné pršany len 2x denne!
Na Pršianskej terase sú už aj obytné domy, ďaľšie sa budú odovzdávať, v najbližšej dobe ďaľšie stavať, tak čo pre tých ľudí zabezpečiť MHD dostupné aj cez víkend, pričom ani pre obyvateľov rodinných domov nemusí platiť "nejaké pravidlo", že každý musí používať auto, ak ho aj vlastní. To isté platí pre návštevníkov Pršianskej terasy a aj opačne, buď návšteva nejakých ľudí ktorí prídu do BB navštíviť príbuzných ktorí zrovna bývajú tam, alebo len možnosť aj pre iných sa tam jednoducho ísť poprechádzať do tej časti mesta, na turistiku a pod. Mať možnosť sa tam dostať len skoro ráno o 7 a potom popoludní pred 3 je neskutočne málo, resp. o ničom!!
Reply on: 810zssk #47117:
To sú také typy ľudí že Rovinka a pod. ? . V Hornej Tureckej (kde ja bývam) chodí posledný autobus z mesta už O SIEDMEJ!!! ? V cestovných poriadkoch si pozrite (68 a 69) ako chodia po zvyšok dňa. A zo 140 obyvatelov nenájdete nikoho kto by NEpoužíval autobus. Síce len nejakých 20- 25 sú pravidelní cestujúci ale aj ten zvyšok ide hockedy keď môže. a 5 spojov denne neni výhra, ak potrebujú ísť v iných časoch, neni problém ísť 4km pešo na zastávku Staré Hory, kaplnka, kde ten autobus chodí približne každú hodinu... O víkende raddšej ani nehovorím. To len títo z mesta kričia ako je všade zle, kde chodí autobus každých 20 min.

Takže: Majú obyvatelia pršianskej terasy zlé spojenie? A majú to na inú zastávku 4 km?
môžu byť radi za tú 97, keď je večne prázdna. A terasanov naučiť autobusom chodiť nenaučíte... zbytočne terasu riešiť, všetko čo poviem je pridať na PAL aspoň 3 spoje. Nie pre terasu, pre pršany..
Reply on: fonzo #47116:
No samozrejme, ze maju vsetci auto! Cim inym maju cestovat ked im mesto neponukne moznost cestovat MHD?

Zajtra idem z istej obce mojho regionu autom. A guess what: nebude to preto, ze nim chcem ist, ale preto, ze posledny bus ide uz o 20:20. To sa potom lahko argumentuje ze "MHD nikto nepouziva" ked MHD prakticky neexistuje.
Reply on: mirkobb #47115:
Dám ti 10 euro ak mi nájdeš čoby len jedného človeka z terasy čo nemá auto. ? Na samotných pršanoch myslím že sa taký nájdu, a tam je to spojenie horšie aj cez týždeň.
Ako je možné že na Pršiansku terasu nejazdí v sobotu, nedeľu a v sviatok ani jeden spoj MHD a iba dva PAL spoje denne na Horné Pršany..? Však tam žijú ľudia! Nie všetci musia vlastniť auto a ak aj vlastnia, tak ho taktiež nemusia vždy používať, sú situácie keď kednoducho autom nechcem, alebo nemôžem ísť, čo v takom prípade? Ako vlastne tí ľudia cez víkend žijú de facto odrezaní od okolitého sveta takýmto spôsobom..?
Ešte malé OT na záver: Neviem prečo mi nejdú sem vkladať smajlíky? Keď sem chcem nejaký vložiť, vyzýva ma to na opustenie stránky..?!?
Reply on: fragma #47113:
do 30 km + 15c., do 45 km +20c., do 50 km +25c., do 60 km + 30 centov navyše oproti predchádzajúcemu výmeru (po určitých zhlukoch tarifných vzdialeností zvýšenie stupňa navýšenia o + 5 centov), to isté u 1/2 lístkoch po 55 km (po 25 km + 5 c., po 45 km + 10c., do 55 km +15c., do 60 km +20 centov) približujúcich sa zľave 50%

nevyzerá to dobre, zle sa to počíta, ja skôr vidím tú genézu, vravím diaľkový v tých kilometroch je "rovnomerný"
Reply on: PIT #47111:
-z minulosti rozdiely v korunách: 9, 7, 6, 5, 8, 8, 4 Sk http://web.sadzv.sk/pages/priloha_1.htm (2005) alebo 5+8 (13 Sk), 7, 5, 4, 6, 6, 4 Sk http://www.sadlc.sk/public/dmdocuments/cenovyvymerPAL2.pdf (2008)
-zaokrúhľovanie na 5-cent dole
-že by odstrašenie od platby v hotovosti, väčšia zľava z karty (ZASK iba 7 centov, na DAL menšia)
-možno nevyskladanie zložených lístkov
-spojenie vzdialeností 21-23 km s 24-26 km do jednej na PAL, na DAL ostala
-zosúladenie cien podľa Žilinského samospr. kraja v r. 2010 (proklamovaný cieľ zmierniť skokové úpravy) http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/PAL/Cennik_PAL10_8.htm kopy http://www.scribd.com/doc/61256175/Cenov%C3%BD-v%C3%BDmer-%C5%BDilinskeho-samospravneho-kraja-pre-autobusovu-dopravu-platn%C3%BD-od-januara-2011
-miera stupňovania od minulého výmeru v jednotlivých pásmach (10% priemer, viac v predných pásmach, nad 35 km menej 0-6%), "pásmo posudzované osobitne"
http://www.scribd.com/doc/61252397/Cenov%C3%BD-v%C3%BDmer-Banskobystrickeho-samospravneho-kraja-pre-autobusovu-dopravu-na-rok-2011 (do 30 km + 15c., do 45 km +20c., do 50 km +25c., do 60 km + 30 centov navyše oproti predchádzajúcej cene, 1/2 po +5 centových rozdielových navýšeniach po 55 km, nemusí byť presná polovica (od 40%)
-diaľkový cenník je pekne po 20 centoch za tarif. vzdialenosť http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/DAL/C_DAL_12.htm
-nie vždy sú rovnaké úhrady z karty pri totožných hotovostných cenách celého a polovičného
-blbosť to bola s tými hotovostnými koncovkami 2011 3.13, 4.04, 4.44€... ?
Reply on: PIT #47111:
žeby si budem kupovať zložené lístky ako na železnici?
Reply on: fragma #47110:
Viete mi niekto prezradiť, na základe akého princípu sú odstupňované ceny pre jednotlivé tarifné pásma v rozmedzí 21 - 60 km? Každé pásmo je v dĺžke 5 km, avšak rozdiel ceny medzi po sebe nasledujúcimi pásmami je zakaždým iný - 35, 25, 20, 10, 35, 25, 10 centov. Podobne chaoticky to je aj pri zľavnenom cestovnom, pričom nevädno ani to, ako sa prišlo na výšku zľavy, keďže podiel zľavy zo základného cestovného je takisto chaotický. Predpokladám, že úmyslom bolo aj zaokrúhľoavanie na 5 centov, čo prináša určitú deformáciu, avšak aj tak mi to celé pripadá byť na hlavu, keďže by sa to dalo spraviť aj rovnomernejšie. Tí ľudia by mali prestať brať drogy alebo čo.
Reply on: brefos #47039:
Nové tarifné podmienky v prímestskej doprave platné od 1.6.2012
V súlade s rozhodnutím BBSK, platia dňom 1.6.2012 nové tarifné podmienky v prímestskej autobusovej doprave v Banskobystrickom kraji. Ich súčasťou je aj cenník cestovného platný od 1.6.2012. (bez S-karty)
http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/PAL/C_PAL_12_3.htm
Reply on: fragma #47107:
Kolko ich este hodlaju upozornovat? Treba dat pokutu a je vybavene.
Reply on: fragma #47107:
Takisto sú problémy so starými "dedinskými" karosami s nezmyselnými (jednospojovými) trasami na hlavnej tabuľke, napr. autobus z domovskej linky si nemení/neprehodí cieľ tabuľky (necháva si pôvodný, alebo vpredu zmení, na boku nie), aj keď robí iné (skrátené) spoje (inej) linky, prevádzky a má iba takú malinkú dodatkovú tabuľku niekde za stieračom, čo môže spôsobiť zmätok v čitateľnosti údajov a zneistenie viacerých cestujúcich pri zisťovaní, čo za linku a s akým cieľom prišlo napr. na nácestnú zastávku (či nastúpiť), alebo je na buse uvedený názov linky a nie (odlišný) cieľ trasy po väčšinu dňa, alebo sa zatajujú pokračovania a obehy...

napr. Karosa ZV-243BC má hlavný veľký text: Pliešovce-Zvolen-B.Bystrica
http://www.evidencia-dopravcov.eu/photo.php?id=12247&from=vehicle&vehicleid=1634
Takýto spoj chodí oficiálne 1 krát za deň o 5:45x!, no tabuľka tam visí večne, ale takto chodí označený aj o 13:05x ZV-Vlkanová-Banská Bystrica (nie je zrejmé, či prichádza práve vtedy z Pliešoviec z L611412, dopravca to neudáva) a naspäť ide o 14:25x ako jediný spoj z BB do ZV cez Vlkanovú a Veľkú Lúku (to by malo do očí byť), opäť "oplieškovaný" len s malou tabuľkou Zvolen cez Vlkanovú (viď foto, videné napr. dnes, opäť nevedno, či ide ďalej "obehovo" do Pliešoviec).

Karosa ZV-212BC má hlavný veľký text: Krupina-Vlkanová-B.Bystrica
http://www.mestskadoprava.net/galeria/picture.php?/34381/search/728
Vlkanová u tohto spojenia vôbec neexistuje, iba Badín,rázcestie (odbočka do Vlk., uvedené pre zjednodušenosť, lenže to môže byť mätúce), linka 605402 po dva páry + jeden "c" pár z BB a ten ide poobede zo ZV do Lukavice cez Sliač-žst, potom ako jedinečný spoj z Lukavice do BB a až následne z BB do KA. Som zvedavý, koľko spojov robí na trase KA-ZV s veľkou tabuľou BB a s dodatkom, že "skoro vždy" len po Zvolen (ako aj u viacerých liniek z Dudiniec, hore BB, dole po ZV) ?
Reply on: milan001 #47095:
>>> ODPOVEĎ:

Ďakujeme za upozornenie, zo strany Mesta bola dňa 24. mája 2012 vykonaná kontrola zameraná na označovanie používaných autobusov v mestskej doprave a následne bolo zaslané písomné upozornenie dopravcovi SAD Zvolen na dodržiavanie ustanovení § 24 zákona číslo 56/2012 Z.z. o cestnej doprave a ustanovení § 5 vyhlášky MDVaRR SR číslo 124/2012, ktorou sa vykonáva zákon číslo 56/2012 Z.z.

Mária Jagerčíková
Oddelenie MHD

§ 5 vyhlášky (aj na iscp)
...(3) Autobus na autobusovej linke sa označí tiež údajom o východiskovej nástupnej zastávke a
cieľovej výstupnej zastávke, prípadne aj údajmi o zastávkach medzi nimi, pri autobusoch vybavených elektronickým zariadením na označenie smeru jazdy vozidla údajmi o cieľovej zastávke a nasledujúcej nácestnej zastávke, a ak ide o mestskú pravidelnú autobusovú dopravu,
aj číslom linky. Označenie autobusovej linky sa umiestňuje vpredu za čelným oknom vozidla.
(4) Písmo názvu východiskovej zastávky a cieľovej zastávky v pravidelnej autobusovej doprave má
výšku najmenej 30 mm. Ak nie je v autobuse použitá elektronická tabuľa, má tabuľka s označením
autobusovej linky veľkosť najmenej 600 150 mm a
a) biely podklad a červené písmená v medzinárodnej a v diaľkovej autobusovej doprave,
b) biely podklad a čierne písmená v prímestskej autobusovej doprave, ak vyšší územný celok v
dopravnej licencii neurčí inú farebnú kombináciu,
c) modrý podklad a biele písmená v osobitnej pravidelnej autobusovej doprave,
d) žltý podklad a čierne písmená v mestskej autobusovej doprave, ak obec v dopravnej licencii
neurčila inú farebnú kombináciu.
(5) V mestskej autobusovej doprave je súčasťou tabuľky s označením autobusovej linky aj jej
číselné alebo iné všeobecne zrozumiteľné označenie. Toto označenie sa umiestni aj na zadné čelo karosérie autobusu, prípadne podľa potreby aj na iné miesto autobusu. Výška písmen číselného alebo iného označenia autobusovej linky je najmenej 100 mm.
Reply on: fragma #47105:
takže po zániku linky 613502 Žiar-Prešov 6:33x (posledne bez utorka) v r. 2010, to bude jediná DAL zastavujúca na SAD, lenže v opačnom smere ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.