Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #46560:
stačilo by v CP označiť, že spoj pokračuje na linke do Ihráča, keď už sú takéto obehy
Napíšem jednu príhodu, čo sa nestáva často a na takéto veci treba dať riadny pozor.
Išiel som autobusom z Krahúľ (odchod 14:00) do Kremnice (prích. 14:20). Ja som potom prestupoval o 14:25 ďalším spojom do Žiaru nad Hronom, ale to už nie je podstatné. V autobuse z Krahúľ cestovala jedna dievčina, ktorá chcela pokračovať z Kremnice ďalším spojom (odchod 14:20) do Ihráča. A čo sa nestalo..? Autobus z Krahúľ pristavil na aut. st. v Kremnici (nástupištia a výstupištia tu nie sú nejako odlíšené), cestujúci z autobusu vystúpili (vrátane tej dievčiny), za ten čas vodič prehodil tabuľku na spoj do Ihráča a odišiel. Dievčina ale ostala na AS a až potom sa zistilo, že to pokračuje ten istý autobus čo išiel z Krahúľ a teda že jej spoj práve odišiel.
Táto situácia je trochu paradoxná. Náhodného cestujúceho nemusí napadnúť že to môže robiť ten istý autobus.. Ale zase ak by to aj robil iný autobus, spoliehať sa na prestup, kde rozdiel medzi príchodom a odchodom je 0 minút, je taktiež riskantné.. Zaujímavá situácia.. ?
Reply on: Vallo #46556:
K tomu číslovaniu, pre predstavu, kód Banskobystrického kraja je 600, prvé trojčíslo (601-613) vyjadruje kód okresu podľa abecedy: 601-BB, 602-BS, 603-BR, 604-DT, 605-KA, (606-LC, 607-PT, 608-RA, 609-RS), 610-VK, 611-ZV, 612-ZC, 613-ZH. Štvrté číslo vyjadruje, o akú linku sa jedná, 1-MHD, 4-PAL, 5-DAL, 7-do CZ, 8,9-medzinárodné, tak nejako. Potom číslujeme.

BB PAL linka sa teda začína: 601 451 - 601 471 (v zozname licencií aj s medzerou práve za kódom okresu 601, inokedy bez, čísluje sa od 50, od nuly to mal niekto iný), teda to zvýraznenie 451 je "odseknutie" kódu okresu s ponechaním čísla pre PAL "4" (teda tú "štyristopäťdesiatjednotku" volaj skôr "prímestská 51", bez kódu okresu ale zhodná s detvianskymi 451, 454, 455, 456, 457-táto posledná by sa vo Zvolene stretla s hriňovskou 604457), pričom linky MHD boli štvrtým číslom s jednotkou 601151-601156 (dopravca SAD Zvolen to z VÚC "náhľadu" chvíľu vyobrazoval celým šesťčíslím aj pre cestujúcich) http://web.sadzv.sk/pages/mhdbb_now/Zoznam.htm pričom tá jednotka na rozlíšenie MHD sa nevyobrazuje pre info cestujúcich (preto sme to volali /mestská/ "päťdesiatjednotka", na čo sme si zvykli, ja tiež badínskemu spoju inak, ako "päťdesiatpäťka" nepoviem). PAL dvojčísla (51-71) tvoria v číslovaní MHD liniek taký včlenený predel (do č. 43 MHD, potom PAL 51-71 /v súčasnosti prvé štyri "päťdesiatkové" 51, 54, 55, 56 s tarifou MHD+ešte jedna "šesťdesiatková" 63/ no a ešte MHD solitéry 80, 90, 97, 100 /či ex 101-105/), že či by bolo jednoznačne jasné cestujúcim, o aký typ linky podľa čísla sa jedná.

601101 je BB MHD jednotka 1, nie 01, ani 101 (obdobne napr. 120), ako to istého času "odsekol" (bez kódu 601) dopravca SAD Zvolen (keď zmiešal identifikátor MHD 1 s číslovaním, čím vyšla stovková rada, 1-tka bola 101-tkou /veď ju máte, čo sa ozývate ?/ atď. Pri MHD linkách nad "100" som zaznamenal v url tvar: 601201 (101) atď. so symbolom "2".

611120 je ZV MHD č.20 http://web.sadzv.sk/pages/mhd_zv_now/mhd_zv_0901/pdf/611120_0201.pdf tu to zabudli upraviť (nemám to rád), v url sa to často udáva (na jednoznačnú identifikáciu dobré), 601120 je BB MHD č.20, líšia sa paradoxne iba v jednom čísle 0-1 pred ďalšími dvomi jednotkami, dosť neprehľadné, ako aj okres DT s tromi štvorkami zaradom PAL 604440-...). PAL ZV 611 402, tam je po 4-ke jednociferná 2-ka (02), tam by sa to mohlo mýliť s inými PAL 402 (BS, KA, VK, ZC, ZH), ako aj s inými MHD (číslo 2 je skoro všade), tam treba celým šesťčíslím...

A poznáme aj nezvyčajné tvary 022, 026, či 340 však? Alebo 6014511 (x1), 6014552 (x2), 6014553 (resp. "3/601455", x3), 60144559 (x9), 6014517 (x7), X-linky so siedmym (MHD autobusovým číslom za trolejbusy) za číslom PAL linky (601451, 601455, skratkovo "x", ?), do ktorej boli pohltené.
?
Reply on: fonzo #46555:
Pretože práve tá štvorka symbolizuje v číselníku autobusových liniek prímesto. Aj keď aj tak mám pocit, že je to márna snaha rozlíšiť to, lebo pod rozlišovaciu schopnosť substrátu je či už typ linky, alebo nápis na transparente (najmä atypická konečná), alebo dopytové tlačítko od zámku dverí atď...
Reply on: Vallo #46556:
Tiež cez víkend nad niečim porozmýšlam a dame to tu dokopy, a mohlo by sa to riešiť podnetom na MsÚ ale to som asi optimista ? .Ale áno čistá pravda teraz. A čo by som ja v BB chcel tak prestupné lístky.
no s tým číslovaním PAL plne súhlasím ako to bolo 51-69 super ,len som narážal na dnešné cp po zastávkach kde je zvýraznené číslo 451 napríklad pri linke 601451 a čo sa týka ostatných zmien sú to len plátačky neúnosného stavu v BB, Tu by to potrebovalo kompletnú prerábku systému a hlavne využiť aj všetky PAL v prospech MHD a neduplikovať trasy MHD s PAL,a zaviesť systém nosných liniek premávajúcich v hustom intervale,a na ne dokonalú náväznosť PAL a doplnkových liniek MHD,niečo skúsim ak budem mať čas,len ešte by to chcelo od Bystričanov viac liberálnosti a treba sa zbaviť dogiem ktoré sú tu hlboko vryté v mysliach, a hlavne prijať nový systém s vôľov a nie s odporom a okamžitou kritikou hned v zárodku,treba dať myšlienkam voľný priebeh a určite to pôjde.
Reply on: Vallo #46553:
začnem od spodu hore ? . AS: Nie nieje to debilina, Aut. Stanica nie je v zozname zastávok MHD. Ďalej prečo musia prímestke linky číslovať 451-469 a nie 51-69? Veď žiadne s týchto čísel nieje obsadené a ľudom sa lakšie hovorí že "idem zo šesdesiatdvojky na šesdesiatosmičku" ako "idem zo štyristošesdesiatdvojky na štyristošesdesiatosmičku". A môj názor na skubín a aj podlavice: prdstavujem si to tak (aj ked sa nič nezmení) že 35 a 36 by chodili na stanicu cez hušták a 34 by chodila cez jesenský vŕšok. Z gaštanovej cez huštak by chodila 62 (PAL). 33 by mohla chodiť ako píšeš akurát na mlynskú. bolo by to zlepšenie aj pre podlavice aj pre skubín, a možno aj dediny za nimi. mam nejaky pocit že som na niečo zabudol ale neviem na čo takže klikám na odoslať príspevok ? .
Niektoré myšlienky si nenačal zle, ale máš tam niekoľko nezrovnalostí v Skubíne a pod. Ja si myslím, že tu sa umelo rieši problém neproblém:
Jednoducho linka 100 (nech už má číslo akékoľvek) by mala a mohla jazdiť takto:
a) Uhlisko - žst - nsl - stará nemocnica - rudlová - hlboká - bakossova - horná - nsl - žst - Uhlisko
alebo
b) Uhlisko - žst - nsl - stará nemocnica - rudlová - hlboká a späť
- nasadiť na ňu Citelisík a z tých 4 ciciakov aspoň dva dať dokopy. Veď ak DPM doteraz nikdy nepotreboval autobusy (veď mu stáli na dvore kĺby aj sóla), ale nepeňažným vkladom boli 2 staré karosy od geniálnej SAD ZV, tak prečo teraz jednoducho neurobiť opačný predaj: nech si tie Ciciaky vezmú sadisti a nech ich prevádzkujú na tejto linke.

Súhlasím s PIT-om, že riešenie ponúknuté u linky 97 je sprostosť: potom mohla byť radšej na jej úkor posilnená linka 41 s účelovými spojmi do Orangeu a nie robiť tu pordel ako vo Zvolene, že o chvíľu máme plný číslený rad od 1 po 100, spoj každé dve-tri hodiny na niektorej linke, bez ladu a skladu a chaoz nad chaoz. Svedčí to preto o jedinom: neodbornosti odoprbu dopravy na MsÚ alebo o veľkom lobingu, ktorému pán Gogola akosi podáva ruku: kde sú tie jeho sľuby dnes? Asi ich odviali tak ako za všetkých červených doteraz.
?‍☠️ ? ? ?
No podľa mňa by sa to všetko od 1.3.mohlo upraviť takto:

20 ostáva
21 skrátená po Orange a nasledujúcej trase:
Pieninská,Karpatská,Sásovská,Ďumbierska,Cest k nemocnici, nám.Slobody,Žel.stanica,29.augusta,Mýto,Orange/len sólo bus/
22 predĺžná po Rakytovce ihrisko
27 presmerovaná od Karlova cez
Hlbokú,Na zábave,Sásovskú,Stránsku,Pod cintorínom,Ďumbiersku,Rudohorskú na Pieninskú

Nová linka 29 s výpravou len Iveco Stratos
Srnková,Pod rybou,9.mája,Na Uhlisku,nám.Slobody,cesta k nemocnci,Jarošova,Čulenova,Pod Bánošom,Dedinská,Pod Hôrkov,Jarošova........Srnková

32 od Skubín-Buková, po pôvodnej trase po Sládkovičovu Ďalej pokračuje –Podháj SZU,
Nay elektrodom,Baumax,ZVT DB,Mobelix,Zeppelin,Doprastav,Iliaš most,Zvol.cesta,Tesco-pumpa,Tesco,Nay,SZU,.................Gaštanová........Skubín-Buková

33 vybrané spoje na striedačku v čase prestávok 32 –ky od THK cez Kvetinovú, Pod stráňou po Skubín Bukovú späť cez Pestovateľskú

35 zrušená
43 skrátená na stálo po žel stanicu

80 ostáva,

97 vybrané spoje nebudú končiť na Mosadznej ale bude mať len zachádzku po Medenú a ďalej bude pokračovať cez SZU,Nay,Baumax,ZVT.DB,Mobelix,Zeppelin,Doprastav,Merkuri market,zvol.cesta,Tesco-kúpeľná,...........Medená.............Orange

Plus znova očíslovať linky PAL s tarifou MHD a pridať aj linky 460,462,468,457,458,
Aby v tom bol konečne poriadok ako je bežé vo svete a myslím si že je to najmenej napísať na smerové tabule čísla liniek ,aj tak všetky cestovné poriadky v rámci mesta má PAL očíslované výrazným číslom linky.

A ešte nechápem prečo je AS v tarifnom pásme 3 keď je v skutočnosti v pásme 1.
Nie je to nejaká debilina náhodou????
Reply on: Agent007 #46550:
Čo už je to za "riešenie", ktoré vymyslí linku z Uhliska do mesta a teda je výlučne na obmedzený prepravný vzťah, z ktorého iní nemajú nič? To akože zase starší ľudia existujú len na Uhlisku?!
Je to opäť len ďalší mačko-pes, ktorý len kopíruje nejaký stav z čias BBDS, ktorý bol kritizovaný a údajne dôvodom pre zmenu koryta pre najskvelejšieho dopravcu v galaxii. Pokaziť niek´ˇlko vecí naraz a nahrádzať ich inými čiastkovými a súčasne nezmyslami, je skutočne "odborné". To nie je ani len praktické, nieto ešte niečo viac.
Zruší sa 13, 101 a nočná 97 a vznikne 97, neskôr sa presmeruje 20, 97, vznikne 100, presmeruje sa 20, 80 - toto sú odborné riešenia?? Už samotná skutočnosť, že sa najprv porobia škrty bez alternatívnych riešení výsledného stavu a hľadať sa začnú až neskôr (keď dopredu jasné veci sa samozrejme v praxi aj objavia, pomenujú a obyvatelia sa na ne logicky sťažujú) a nie ešte pred rozhodnutím o pôvodnej zmene - toto všetko hovorí o absolútnej neschopnosti MsÚ a dopravcov zmysluplne zabezpečovať verejnú dopravu. Lenže táto neschopnosť tu bola tak pred rokom 2006 a pretrváva ďalších 6 rokov!!!
Reply on: Agent007 #46550:
Možno že je v pláne tam zakúpiť CapaCity, na linku ako 97 ideálny, prípadne nasadiť trolejbus (áno, viem že na terasu nie sú drôty, ale možno to nejako urýchli výstavbu tej novej cesty) ? ? ?
ja som len zvedavy, ci tie zmeny od 1.3. budu tiez take "odborne", ako tie od 1.1., kde v snahe usetrit 10 sa mina 12... na linku 97 by uz konecne mohli nasadit primatorovu audinu, ak chcu naozaj nieco usetrit, lebo zatial sa to nedari... ?
Reply on: Agent007 #46546:
čitajte obaja riadne ? . napisal som presne to iste ? .
kdo vyhral ten tender?
Reply on: Agent007 #46546:
Tak ak maju tak potom to samozrejme neplati 🙂
Reply on: 810zssk #46545:
ale no, hadam by si mu neveril... jasne ze dispecing maju, ale dobre utajeny, ako vsetko co maju...
Reply on: fonzo #46544:
Co je celkom slusny fail. Ako moze dopravca, ktory jazdi vo velkych mestach ako su BB a povedzme ze aj ZV nemat dispecing, ktory operativne riesi problematicke situacie? Vsak to je uplne chore.
Reply on: Kami #46543:
A tu zase narážame na problém a to ten že SAD ZV (neviem ako DPM) žiadny dispečing nemá ? . No síce má, ale to je len číslo do vozovňe, na ktoré volajú vodiči keď sa im niečo pokazí v najposlednejšej dedine ? , a bežný cestujúci sa o nom nemá ako dozvedieť.
Reply on: megamox #46541:
Ako pise 810zssk, tak dopravca by mal zabezpecit nahradne vozidlo. Nie vzdy sa to podari. V tom pripade treba kontaktovat dispecing.
Reply on: megamox #46541:
Mal.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.