Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Milan #4368:
Je len škoda, že si niekto nájde čas, aby písal tak veľa a pritom úboho. Ale napriek tomu niekoľko reakcií:
- je zjavné, že nepoznáš BB a súčasne ani nie si schopný porovnať tieto dve mestá, pretože nevieš, že porovnáva sa vždy len porovnateľné;
- keby teraz malo niekomu vadiť, že Žilina vyciciava štátny rozpočet vďaka vládnej podpore KIA, bolo by to rovnako zcestné, ako Tvoje tvrdenia o BB;
- chceš povedať, že k Žiline sa nepričlenila nikdy žiadna obec? A pokiaľ ide o to je to prirodzený vývoj a mestské časti Malachov, Vlkanová, Hronsek, Kynceľová a Nemce sa opäť osamostatnili, kedže tak chceli;
- súmestie so ZV je opätovne i v súčasnosti obvyklá regionálna spolupráca, ktorá prirodzeným rozvojom dotknutého územia mohla dospieť k plynulej zástavbe, čo je však vývoj na desiatky rokov;
- dostavba občianskej vybavenosti je úplne logická pre sídla s rastúcim počtom obyvateľov nadregionálneho charakteru, ako tomu bolo v tom čase; na druhej strane neviem odkiaľ si prišiel na to (a aj v súčasnosti to funguje), že "civilizované" osídlenie - teda vrátane vyššek občianskej vybavenosti - si zaslúži len okolie BA, Považie a KE. Ak ste to ešte nepostrehli, ľudia žijú napr. aj na území dnešného Banskobystrického kraja a zaslúžia si rovnaké kvalitatívne podmienky, ako vy, čomu sme však momentálne ešte na dlhé oky dopredu veľmi vzdialení;
- štvorprúdovky sa stavali v rámci schváleného územného plánu, ktorý predpokladal rýchlostné komunikácie v smere Donovaly - Ružomberok a Martin, je len nepochopiteľné, že dnes má niekto problém viesť R3 cez cca 112 tisícový okres BB a radšej ju chce mať cez Kremnicu. Keďže si asi dlho nebol v BB, asi vôbec nevieš, že v súčasnosti napriek štvorprúdovkám je doprava v meste denne v zápche - a to Ti mám vykrikovať, že máte to šťastie, že okolo celého mesta máte štvorprúdový okruh, ktorý navyše doplní diaľnica? Môžeme vám len závidieť;
- projekt protipovodňového odľahčovacieho tunela popod Urpín je aktuálny stále, keďže BB nemá vodné dielo, ktoré by ju ochraňovalo pred povodňami, ktoré ju ohrozujú zhruba každé 2-3 roky. Vzhľadom na extrémne preťaženie nábrežia je tento projekt doplnený o cestnú komunikáciu, ktorá by kopírovala protipovodňový odľahčovací tunel ( ktorý by súčasne mohol byť výrobňou elektrickej energie pre trolejbusovú dopravu a verejné osvetlenie) a trocha by znížila zaťaženie nábrežia - centra mesta. Podľa prieskumu SSC myslím z roku 2000 bolo v úseku nábrežia napočítaných extrénych skoro 42 tisíc vozidiel za 24 hodín s dlhodobou prognózou, že tento úsek bude preťažený i v prípade vybudovania spomínaného tunela (na ktorý sa pri postoj, ako je Tvoj peniaze nenájdu) a severného obchvatu mesta. Keby si bol objektívny a vyznal sa v BB, dobre by si vedel, že neexistuje miesto, o ktoré by bolo možné rozšíriť nábrežnú komunikáciu, ktorá je prieťahom štátnej cesty I/66 intravilánom mesta;
- keby bola pravda o tej megalománskej výstavbe, o ktorej píše, BB by nemala jeden z najúbohejších zimných štadiónov, nemala by jedinú "športovú halu" so smiešnou kapacitou 1000 miest (lepšie je na tom veľké množstvo miest s podstatne menším počtom obyvateľov), existovalo by tu už dávno aspoň jedno moderné kultúrno-spoločenské centrum, nebola by skoro 20 rokov nedostavaná autobusová stanica, bola by dávno elektrifikovaná železnica a navyše s dvojkoľajným profilom, na ktorý bola prekračovaná potrebná intenzita dopravy už v 70-tych rokoch (v súčasnosti do BB premáva 1 medzištátny vlak a 2 vlaky z BA - porovnaj si to so ZA), v súčasnosti nie je vybudovaný ani vnútorný ani vonkajší mestský okruh, nebola dostavaná sieť trolejbusovej dopravy a základná vybavenosť na 30-tisícovom sídlisku Sásová-Rudlová a teda tento dopravný systém ani po 15 rokoch nie je schopný zmysluplnej prevádzky a takto by som mohol pokračovať ďalej a ďalej...;
- znevažovanie SNP a Československa môže len nesčítaný a len do blízka obmedzený človek - škoda reči;
- čo sa týka prostriedkov, ktoré Žilina použila na rýchly rozvoj trolejbusovej dopravy, tieto boli plánované pr Nitru a získala ich len preto, že v tom čase bol jej primátor vysoký ústavný činiteľ a preloboval to na úkor Nitry; inak odporúčam Ti prezrieť si trolejbusovú sieť, ktorú Žilina vybudovala za 10 rokov v trhovej ekonomike, kedy na nič nie sú peniaze a porovnať s úbohým stavom, ktorý je v BB ešte 16 rokov po začiatku výstavby;
- mesto BB prostredníctvom jeho spoločnosti MHD, a. s. takisto dlhodobo musí zabezpečovať nové vozidlá (financovalo aj stavbu trolejbusov na 2 ulice), keďže štátna SAD BBDS, a. s. nie je schopná zabezpečovať obnovu vozidlového parku sama a nemá ani motiváciu poskytovať kvalitné služby; pamätáš sa ešte na smradľavé rozbité Ikarusa, ktoré úplne prestali v ZA premávať cca v roku 1996? Tie v BB jazdia ešte stále;
- historické jadro v BB sa tiež rekonštruovalo, ako v jednom z prvých miest a vzhľadom na obrovský tunel, ktorý pritom vznikol, ešte doteraz sa z toho finančne nespamätala a pritom tu nefungujú základné veci, ako osvetlenie, čistenie a kropenie ulíc proti prašnosti, chýba mestská zeleň, 2 mosty do 2 mestských častí, ktoré odplavila povodeň, pamiatky v centre mesta ako Barbakan, budova radnice, kaštieľ Radvanských, budova ŠVK, v ktorej sídli aj kancelária prezidenta, tzv. farský kostol a mnoho ďalších sú v úbohom stave. Napriek skutočnosti, že niektoé patria medzi národné kultúrne pamiatky, peniaze nie sú. Naopak, ako píšeš, ZA sa rozvíja v čase, keď je častý práve opačný trend a teda by sme mali konštatovať, že je nenormálne pažravá, za to, že má to šťastie, že má vynikajúcu dopravno-geografickú polohu, výborný nečlenitý terén, umožňujúci obrovský komfort v množstve oblastí, čo BB skrátka nebude mať, ale napriek tomu to neznamená, že je nesprávne pomáhať zlepšovať život obyvateľov mesta i jeho spádovej oblasti. Ak Ti vadí, že na pár mesiacov na papieri sídlila v BB Slovenská sporiteľňa a že rovnako je tomu i teraz so Slovenskou poštou a uveril si planým populistickým rečiam "diktátora", ktorý iba veľa rozprával a reálne výsledky nikde, tak si potom podstatne nenažratejší, ako si to predstavuješ o BB.

Nakoniec Ti chcem len toľko, že keby si poznal dlhodobejšiu reálnu tvár života v našom meste, nemohol by si napísať niečo také, ako sa Ti podarilo dnes - a to si chcel písať o trolejbusoch. Máme jednoducho smolu, že tu jednoducho skapal pes a radní to vôbec nevidia, resp. sa nevedia preniesť cez skutočnosť, že kým nepohnú zadkom, nikto nepríde za nimi a všetko úsilie stroskotá na tom, že ZA svojou životaschopnosťou a geograficko-dopravnými danosťami ukoristí všetko, čo príde.
Možno si poviete, že nestálo za to sa unúvať vysvetľovať tak primitívne argumenty, ale niektorým ľuďom je to potrebné a do budúcna sa už snáď vyhnú nezmyselným invektívom - akoby BB mohla za všetko zlé, čo rozhodli súdruhovia v Bratislave.
Reply on: Majkl #4378:
Neboj nič, som v pohode.:-) Mňa takáto obmedzenosť rozhádzať nedokáže, obzvlášť ak slúži len na vyvolanie hádky.
Reply on: LUK #4377:
kľud, nie že Ťa trafí šľak! Kto bude robiť potom vrchného dispečera bb.iMHD? ?
Joj iba som sa rozčúlil. Aby sme sa vrátili k pôvodnej podstate tohoto fóra, tak vám zvestujem, že otočka pred Tescom už je definitívne zavesená. Elzáci makali aj v daždi. Už je vykolíkovaný aj priestor pre terénne úpravy v priestore otočky.
Reply on: Milan #4368:
by som povedal, že si mýliš pojmy a dojmy. Koľko máš vlastne rokov, že si môžeš dovoliť vynášať takéto súdy??? A to, čo tu stvárali predošlé garnitúry, sme my neovplyvňovali... V jednom si sa ale sekol. Ten slávny AVTD (autobusovú verziu trolejbusovej dopravy) spustili do prevádzky v roku 1988! Teda ešte za hlbokého totáča... Zmysel celého príspevku bol evidentne len v rozdúchaní nejakých priblblých vášní, ktoré k ničomu nevedú a s pôvodným problémom nemajú nič spoločné.

Btw. Prešovčania, vy ste tiež trpeli pod Bystricou, že k tomu máte čo povedať???
Na STV2 dali ukazku z Novembra 89 v BB. Autobusy si premavali akoby sa nechumelilo. 🙂 Videl som 1 Ikarus a nejake Karosky. 🙂
Reply on: Milan #4368:
myslím, že hyperbolizácia je to, čo pokazilo myšlienku a kvalitu celého tvojho príspevku.
Reply on: Milan #4368:
Od prveho do posledneho slova - plny suhlas.
Milan #4368: o niektorych castiach Tvojho prispevku sa da diskutovat, ale to zjavne nie je cielom Tvojho vylevu.
milan tak to bol dobry trapas toto. Ty musis byt inak zakomplexovany. Ja som tiez nesuhlasil s Meciarovym planom spravit tu hlavne mesto, co znamena, ze nemozes hadzat vsetkych do jedneho vreca. A obcania bb naozaj nemozu za naplnanie komunistickej teorie centralnych miest...
Toto svedsi o tvojej primitivnosti!
Reply on: Milan #4368:
Dokazeme sa povzniest nad taketo primitivne invektivy,a to aj vzhladom na podozrenie,ze sa zrodili pravdepodobne v "chorej hlave". Predpokladam,ze pisatel Milan pochadza "ze Ziliny",a ze takto zakomplexovani ludia su tam v mensine..?
Milan. Toľko 100 % pravdy v jednom príspevku .Blahoželám.
Dnes oslavujú Žilinčania 10. výročie spustenia trolejbusovej dopravy. Už pri zakladaní DPMŽ v roku 1949 bolo uvažované s výstavbou trolejbusovej dopravy v meste Žilina. Po sľubnom rozvoji bol zasadený Žiline ťažký úder. V rámci reorganizácie bol zrušený Žilinský kraj, ktorý prešiel pod Banskú Bystricu. Bystrickí boľševici zrušili DPMŽ a mestskú dopravu začlenili pod podnik CSAD BB, ktorú cez Krajský národný výbor riadili. Tridsať rokov utrpenia, ktoré Žilina zažila pod bystrickým jarmom nemá na Slovensku obdobu. Tridsať rokov vyciciavala Bystrica ako pijavica celý kraj a Žilinu. Prekomplexované mesto, ktoré trpelo malosťou chcelo byť tretím metropolitným sídlom. Pričlenili k mestu 15 obcí, to však nestačilo tak začali snívať o súmestí so Zvolenom, len aby prekročili to magické číslo. Mesto bez priemyslu a vysokej školy (len pedagogická fakulta a tá lekárska v Martine im pila krv 20 rokov ako ju premiestniť) tak boľševici vymysleli, že Bystrica bude úradnícke mesto. O peniaze nebolo núdza, však mali krajský rozpočet. Budovalo sa všetko na čo len pomysleli krajské paláce, domy pionierov, stredné školy, mega nemocnicu najväčšiu na Slovensku (!), štvorprúdovky, ktoré nikam neviedli. Možno chceli novú ústupovú cestu na Harmanec a Donovaly, keď sa v 1944 na nej nemohli pomestiť a opúšťali Bystricu jej slávni hrdinovia bez boja. Aj tunel plánovali popod Urpín, však peňazí bolo dosť a iní nepotrebovali nič. Chceli vybudovať megapolis, len sa im to nedarilo. Dostali za to aj množstvo nevkusných prezývok. Mesto tragédií, kde vypukla v r. 1944 občianska vojna. Tu sa bojovalo proti vlastnej slovenskej štátnosti, aby sa dali do područia druhému národu. Takýto prípad svetová história ešte nezaznamenala. Na tomto parazitovali 45 rokov. Dnes tieto tragické udalosti pripomína aj obelisk na hlavnom námestí, kde je napísané, že bojovali za obnovenie Československa a Sovietskeho zväzu. Ani jedno ani druhé chvalabohu už neexistuje, zostali len spomienky na túto tragédiu. Samozrejme, že nič nejestvuje večne. Prišiel rok 1989 a Žilina sa vymanila spod boľševicko-bystrického jarma. 30 rokov utrpenia a vyciciavania. Mesto zanedbané, nevybudované, kde sa zastavil život. Začínalo sa odznova. V roku 1992 bol obnovený DPMŽ a od nuly znovu vybudovaný. Bol obnovený Žilinský kraj. Túto udalosť pripomína v centre pamätná tabuľa. Taká katastrofálna doprava aká bola v meste po riadení z Bystrice nemá obdobu. Prostriedky na trolejbusovú dopravu, ktorá mala byť v Žiline, presunuli do Bystrice. Bol prísľub, že druhá etapa výstavby bude v Žiline. Aj tu podviedli Žilinu so zdôvodnením, aby sa nepresúvali kapacity. Mesto muselo z vlastných prostriedkov kúpiť 12 autobusov, aby sa ľudia mohli prepraviť. Toto tiež nemalo obdobu nikde v Česko-Slovensku. Takto riadila ČSAD Banská Bystrica cez žilinský závod MHD. Boľševická pijavica sa však napila až napokon spľasla. Mesto Žilina vďaka rozhodnému kroku primátora mesta a MZ vybudovala z vlastných prostriedkov Dopravný podnik a trolejbusový dopravný systém. Systém dokonalý a ukážkový. Žilina ako slobodné mesto, zbavené jarma, rekonštruovala, budovala a upravila zanedbané mestské jadro. Nemusí budovať „megapolis“ prirodzene sa vyvíja a má všetky predpoklady na svoj rozvoj, ktorý jej nikto nemôže zastaviť. Desiatky rokov brzdenia rozvoju mesta sa nedalo zabrániť. Či je v Bratislave taká alebo onaká vláda nevybudované komunikačné systémy sa budujú tam kde sú potrebné a dnes po 14 rokoch vidieť v meste výrazné zmeny. Boli ešte posledné záchvevy nenažratej pijavice, keď tam chcela hrubá hlava budovať bankovnícke centrum. Kapitálu sa nedá určovať kde má ísť, z toho sa Bystričania nepoučili. Ani rozpočet si biskupský úrad nezvýšil rozkrádaním národného dedičstva a falšovaním obrazu Klaňania Troch kráľov.
Prajem Vám milí Bystričania, aby ste si v tom vrchárskom komunistickom nahrabanom „megapolise“ žili spokojne a hlavne len a len zo svojho. A Žiline, ktorá za 14 rokov oslobodenia sa spod jarma, dokázala že je mestom životaschopným, perspektívnym a mestom budúcnosti, prajem všetko to, čo jej bolo 30 rokov pod Bystricou upierané.
Kami: s ciciakom asi išla posledná várka. Zatiaľ som z nej objavil 56-15 -> 273BS, 271BS (ex ?) a 267BS (zrejme čerstvo po GO s novými čelami a pôvodným predným oknom). Novú značku má aj Avia 03-83 -> 036BT.
Majkl: pozri si to a povedz mi, či môžem dokončiť tú rozrobenú autobusku alebo mi daj do mailu inštrukcie.
Reply on: LUK #4341:
tentokrát som to nebol ja, možno Kami al. TeBeCe (ak sa už nehnevá). ?

Re #4344 LUK: zásielka prijatá. Dík. K fotkám sa hádam dostanem najneskor do nedele. Ale inak, radšej by som dal prednosť popisu Mini TAMu.
opravujem L51 na 955BC

Dnes pred Tescom šok číslo 2. Ráno o desiatej ešte nebolo nič badať a teraz už je naťahané vedenie v úseku okolo budovy Tesca, zatiaľ len na kladkách! 🙂
Takúto 'úchvatnú' výpravu sme tu už dávno nemali...
L1: 1517, 1002, 1006
L2: 1005
L6: 1504, 1007
L20: 695AR 🙂
L26: 26-02, 775AB, 038BM
L34: 460AI
L51: 955AR
L54: 092AG
L100: 266BS 🙂

Nechápem, prečo je nutné stále pchať sóla na linky 1 až 6, ale delenej sedmičke ešte sólo nebolo...
Citatel: ako si ma odhalYl? Nedavno ked som sa vracal z bordelu tak som dorezal sedadla. Tymto sa ospravedlnujem vodicovi 694BI ktory to po mne osobne zasival. A ten tag na 692BI je tiez moj. Vies preco je v poslednom update zniceny Ikarus? Ked som sa tak raz ...
StacY taketo prYznanie? ;-P 😃
Čo keby ste sa aspoň raz pozreli na seba, ako sa vtých dopravných prostriedkoch správate. Máte plné huby kultúri cestovania, výšky cestovného a všetkého okolo toho a stým spojené. Že sta vskutku ale nič nevideli, je jasné s tých drístov, ktoré sa tu dajú čítať. Kopec ľudí sa vo vozoch chová horšie ako prasce, zničia všetko čo sa len dá a ukradnú ešte aj úplné zbytočnosti. Výhodou netu je aj to, že sa na ňom môžu vylievať podobný úchyláci ako tu. Veď normálneho mladého chalana ( alebo aspoň mladšieho ) musí omnoho viac baviť zháňať štetky a poriadnu zábavu ako naháňať nové autobusy po linkách. Načo sú pre madých takéto nezmyselné blbosti. Len na to, aby ste mohli ten nájdený autobus alebo trolejbus čím skôr zničiť, popísať alebo aspoň označiť. Tak do toho úchyláci, hurá do ulíc a veľa šťastia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.