Reply on: Milan #4368:
Je len škoda, že si niekto nájde čas, aby písal tak veľa a pritom úboho. Ale napriek tomu niekoľko reakcií:- je zjavné, že nepoznáš BB a súčasne ani nie si schopný porovnať tieto dve mestá, pretože nevieš, že porovnáva sa vždy len porovnateľné;
- keby teraz malo niekomu vadiť, že Žilina vyciciava štátny rozpočet vďaka vládnej podpore KIA, bolo by to rovnako zcestné, ako Tvoje tvrdenia o BB;
- chceš povedať, že k Žiline sa nepričlenila nikdy žiadna obec? A pokiaľ ide o to je to prirodzený vývoj a mestské časti Malachov, Vlkanová, Hronsek, Kynceľová a Nemce sa opäť osamostatnili, kedže tak chceli;
- súmestie so ZV je opätovne i v súčasnosti obvyklá regionálna spolupráca, ktorá prirodzeným rozvojom dotknutého územia mohla dospieť k plynulej zástavbe, čo je však vývoj na desiatky rokov;
- dostavba občianskej vybavenosti je úplne logická pre sídla s rastúcim počtom obyvateľov nadregionálneho charakteru, ako tomu bolo v tom čase; na druhej strane neviem odkiaľ si prišiel na to (a aj v súčasnosti to funguje), že "civilizované" osídlenie - teda vrátane vyššek občianskej vybavenosti - si zaslúži len okolie BA, Považie a KE. Ak ste to ešte nepostrehli, ľudia žijú napr. aj na území dnešného Banskobystrického kraja a zaslúžia si rovnaké kvalitatívne podmienky, ako vy, čomu sme však momentálne ešte na dlhé oky dopredu veľmi vzdialení;
- štvorprúdovky sa stavali v rámci schváleného územného plánu, ktorý predpokladal rýchlostné komunikácie v smere Donovaly - Ružomberok a Martin, je len nepochopiteľné, že dnes má niekto problém viesť R3 cez cca 112 tisícový okres BB a radšej ju chce mať cez Kremnicu. Keďže si asi dlho nebol v BB, asi vôbec nevieš, že v súčasnosti napriek štvorprúdovkám je doprava v meste denne v zápche - a to Ti mám vykrikovať, že máte to šťastie, že okolo celého mesta máte štvorprúdový okruh, ktorý navyše doplní diaľnica? Môžeme vám len závidieť;
- projekt protipovodňového odľahčovacieho tunela popod Urpín je aktuálny stále, keďže BB nemá vodné dielo, ktoré by ju ochraňovalo pred povodňami, ktoré ju ohrozujú zhruba každé 2-3 roky. Vzhľadom na extrémne preťaženie nábrežia je tento projekt doplnený o cestnú komunikáciu, ktorá by kopírovala protipovodňový odľahčovací tunel ( ktorý by súčasne mohol byť výrobňou elektrickej energie pre trolejbusovú dopravu a verejné osvetlenie) a trocha by znížila zaťaženie nábrežia - centra mesta. Podľa prieskumu SSC myslím z roku 2000 bolo v úseku nábrežia napočítaných extrénych skoro 42 tisíc vozidiel za 24 hodín s dlhodobou prognózou, že tento úsek bude preťažený i v prípade vybudovania spomínaného tunela (na ktorý sa pri postoj, ako je Tvoj peniaze nenájdu) a severného obchvatu mesta. Keby si bol objektívny a vyznal sa v BB, dobre by si vedel, že neexistuje miesto, o ktoré by bolo možné rozšíriť nábrežnú komunikáciu, ktorá je prieťahom štátnej cesty I/66 intravilánom mesta;
- keby bola pravda o tej megalománskej výstavbe, o ktorej píše, BB by nemala jeden z najúbohejších zimných štadiónov, nemala by jedinú "športovú halu" so smiešnou kapacitou 1000 miest (lepšie je na tom veľké množstvo miest s podstatne menším počtom obyvateľov), existovalo by tu už dávno aspoň jedno moderné kultúrno-spoločenské centrum, nebola by skoro 20 rokov nedostavaná autobusová stanica, bola by dávno elektrifikovaná železnica a navyše s dvojkoľajným profilom, na ktorý bola prekračovaná potrebná intenzita dopravy už v 70-tych rokoch (v súčasnosti do BB premáva 1 medzištátny vlak a 2 vlaky z BA - porovnaj si to so ZA), v súčasnosti nie je vybudovaný ani vnútorný ani vonkajší mestský okruh, nebola dostavaná sieť trolejbusovej dopravy a základná vybavenosť na 30-tisícovom sídlisku Sásová-Rudlová a teda tento dopravný systém ani po 15 rokoch nie je schopný zmysluplnej prevádzky a takto by som mohol pokračovať ďalej a ďalej...;
- znevažovanie SNP a Československa môže len nesčítaný a len do blízka obmedzený človek - škoda reči;
- čo sa týka prostriedkov, ktoré Žilina použila na rýchly rozvoj trolejbusovej dopravy, tieto boli plánované pr Nitru a získala ich len preto, že v tom čase bol jej primátor vysoký ústavný činiteľ a preloboval to na úkor Nitry; inak odporúčam Ti prezrieť si trolejbusovú sieť, ktorú Žilina vybudovala za 10 rokov v trhovej ekonomike, kedy na nič nie sú peniaze a porovnať s úbohým stavom, ktorý je v BB ešte 16 rokov po začiatku výstavby;
- mesto BB prostredníctvom jeho spoločnosti MHD, a. s. takisto dlhodobo musí zabezpečovať nové vozidlá (financovalo aj stavbu trolejbusov na 2 ulice), keďže štátna SAD BBDS, a. s. nie je schopná zabezpečovať obnovu vozidlového parku sama a nemá ani motiváciu poskytovať kvalitné služby; pamätáš sa ešte na smradľavé rozbité Ikarusa, ktoré úplne prestali v ZA premávať cca v roku 1996? Tie v BB jazdia ešte stále;
- historické jadro v BB sa tiež rekonštruovalo, ako v jednom z prvých miest a vzhľadom na obrovský tunel, ktorý pritom vznikol, ešte doteraz sa z toho finančne nespamätala a pritom tu nefungujú základné veci, ako osvetlenie, čistenie a kropenie ulíc proti prašnosti, chýba mestská zeleň, 2 mosty do 2 mestských častí, ktoré odplavila povodeň, pamiatky v centre mesta ako Barbakan, budova radnice, kaštieľ Radvanských, budova ŠVK, v ktorej sídli aj kancelária prezidenta, tzv. farský kostol a mnoho ďalších sú v úbohom stave. Napriek skutočnosti, že niektoé patria medzi národné kultúrne pamiatky, peniaze nie sú. Naopak, ako píšeš, ZA sa rozvíja v čase, keď je častý práve opačný trend a teda by sme mali konštatovať, že je nenormálne pažravá, za to, že má to šťastie, že má vynikajúcu dopravno-geografickú polohu, výborný nečlenitý terén, umožňujúci obrovský komfort v množstve oblastí, čo BB skrátka nebude mať, ale napriek tomu to neznamená, že je nesprávne pomáhať zlepšovať život obyvateľov mesta i jeho spádovej oblasti. Ak Ti vadí, že na pár mesiacov na papieri sídlila v BB Slovenská sporiteľňa a že rovnako je tomu i teraz so Slovenskou poštou a uveril si planým populistickým rečiam "diktátora", ktorý iba veľa rozprával a reálne výsledky nikde, tak si potom podstatne nenažratejší, ako si to predstavuješ o BB.
Nakoniec Ti chcem len toľko, že keby si poznal dlhodobejšiu reálnu tvár života v našom meste, nemohol by si napísať niečo také, ako sa Ti podarilo dnes - a to si chcel písať o trolejbusoch. Máme jednoducho smolu, že tu jednoducho skapal pes a radní to vôbec nevidia, resp. sa nevedia preniesť cez skutočnosť, že kým nepohnú zadkom, nikto nepríde za nimi a všetko úsilie stroskotá na tom, že ZA svojou životaschopnosťou a geograficko-dopravnými danosťami ukoristí všetko, čo príde.
Možno si poviete, že nestálo za to sa unúvať vysvetľovať tak primitívne argumenty, ale niektorým ľuďom je to potrebné a do budúcna sa už snáď vyhnú nezmyselným invektívom - akoby BB mohla za všetko zlé, čo rozhodli súdruhovia v Bratislave.
Videl som 1 Ikarus a nejake Karosky.
V.P.