Inak fakt je to veľmi čudná otázka. Však si musíš byť vedomý toho, že ak využiješ službu a napriek povinnosti za ňu nezaplatíš, tak si porušil zákon a niekoho okradol. Ty sa už vlastne len pohrávaš s tým, že ak sa budeš určitým spôsobom snažiť iného priviesť do omylu, že ty si zaplatil i keď si tak neurobil, či ti na to niekto príde...
Formálne si čierny pasažier, reálne ak ťa revízor neuvidí nastupovať na Námestí slobody a na lístku budeš mať Rakytovce, tak nemá ako zistiť, že došlo k podvodu a prepečie sa ti to.
dobre, zle som sa spytal. je taketo pocinanie napadnutelne ked ma bude kontrolovat revizor? konkretne pojdem linkou 21 z namestia slobody do sasovej a listok budem ma od niekoho z rakytoviec co na namesti slobody vystupil a revizorovi sa preukazem tym listkom, bude to vsetko v poriadku nie?
Na toto si ako prišiel?? >> "... napr. ked ide zo sasovej listok si kupit musi a ked sa vracia domov tak uz nie. takze si kupi len kazdydruhy listok.".
Cestovný lístok zo zákona oprávňuje cestujúceho (nie viacerých cestujúcich; teda okrem prípadu, kedy je CL vydaný napr. výdajňou CL na železnici a pod. pre viacero osôb) na prepravu spojom, do zastávky, po ktorú zaplatil cestovné a jednorazový cestovný lístok a časový cestovný lístok, ktorý nie je vyhotovený na meno cestujúceho, je prenosný len do začatia prepravy, pričom súčasne z CL je zrejmá i nástupná zastávka cestujúceho. Navyše v prepravných poriadkoch je bežne táto situácia riešená, napr. u DPM BB je výslovne zakázané aj po nástupe do vozidla postúpiť CL inej osobe.
Zbytočne špekuluješ a tie ďalšie hypotézy, sú nevhodné.
ale je lepsi, je to len "polocierny" pasazier, pretoze vacsina ludi chodi vzdy tam-a spat, tzn, ze napr. ked ide zo sasovej listok si kupit musi a ked sa vracia domov tak uz nie. takze si kupi len kazdydruhy listok.
a viem, mohlo by to mat aj ine nepriaznive dopady pre mhd, ale ked bude bystricka mhd pokracovat tak ako to tu uz je 5 rokov, je to aj tak jedno.
po precitani clanku o zdielani prazskych sms listkov ma napadla nasledovna vec a zaroven sa chcem aj spytat ci je na tom nieco "nelegalne"/"proti tarife" alebo podobne(ja si myslim ze nie):
je to celkom jednoduche, ked vystupujem z autobusu/trolejbusu a nieje to konecna zastavka, resp. niekto dalsi ide nastupovat ponuknem mu moj listok, samozrejme dospelemu cloveku nie studentsky listok a tak, ale podla tarify, na tom by nemalo byt nic zle, pretoze listok nieje viazany na kartu, tzn. mohol som ten listok tomu danemu cloveku kupit a ja vystupit.
myslim si, ze keby sa tato myslienka rozsirila a nebolo na tom nic nelegalne, malo by to niekolko dosledkov: aspon z casti by sa zabecpecilo nastupovanie vsetkymi dvermi(clovek ktory dostane listok od ineho moze nastupit aj zadnymi), vela ludi by usetrilo a ta hlavna vec, ze by to urcite nebolo unosne pre dopravcov a museli by konat, takze keby sa to naozaj velmi rozsirilo mozno by boli nuteni zaviest mesacniky na vsetky linky(tie su viazane na kartu) alebo uplne novy(normalny) sposob odbavovania ako funuguje vo vacsich mestach(casove listky, mesacniky, rocniky,...). toto posledna je vsak len hypoteza, no ak mi tu potvrdite ze na tom neni nic nelegalne, od zajtra po vystupeni z mhd zacnem ponukat svoj listok nastupujucim.
Tak, tak. Však napríklad aj taká téma ako zrušená lesná železnička je fajn. A ešte k tomu aj po 40 rokoch sú krásne stopy po nej ako na úseku Periská - VN Hriňová. ☺
Náhodou zaujímavá železničná téma, a aj keď je to tu tak trošku OT, tak momentálne ste aj tak nemali témy o MHD, tak tu je aspoň niečo. ? U mňa v pohode. ?
však asi v tej vašej MHD zdochol pes, tak o čom písať? Že t-busy premávajú v mizerných intervaloch? Fakt nechápem, že máte ekologickú trakciu a tie intervaly teda fakt stoja za figu ? 23 príspevkov o železnici taký OT niesú aby si sa musel z toho zlázniť, ti ručím, že už tu boli 100x väčšie OT
Tu by sa hlavne malo zriadiť OFF TOPIC fórum, pretože na 1,5 stránke sa neobjavil príspevok o MHD BB, žiadny príspevok na tému na ktorú to fórum je, len samá železnica, ktorá napríklad mňa vôbec netrápi, a keď si chcem pozrieť nejaký príspevok o BYSTRICKEJ MHD, tak sa musím brodiť v železničnej stoke...
Hlavne keď sa pozrieš na to koľko vlakov dal maestro z Petržky na smer TT a GA, tak ťa klepne. Teraz by tam v špičke stačil vlak raz za hodinu a každú druhú mimo špičky a nie takto štedro tam nadeliť vlaky na smery TT a GA. Mohli by si železnice z toho brať príklad, rozdeliť Os a Zr vlaky na úseky, resp. na linky, ako to popísal vo svojej práci dotyčný tvorca a dať ich do taktu.
bez vody ale málo veci uvaríš veru ☺ čo sa týka toho sedliackeho rozumu, tak ten mne nejako nefunguje - potom aký rozum mám ja a vôbec mám nejaký? ? uznávam, že pri pohľade do Google Earth a zistení, že dané zastávky/staničky sú od posledného domu dediny vzdialené 1km a viac, tak výjde človeku, že nemá zmysel tam dané vlaky viesť, zdržovať a viesť len pre spokojnosť môjho oka pri pohľade na GVD. Obnovil síce dopravu na trati 167 ale len v úseku Rožňava - Rožňava predmestie - Rožňava mesto. Je tam obnova premávky na trati 115, rozšírenie medzištátnej dopravy do Zwardoña, cez Vrbovce do ČR, Štúrovo - Budapešť, Fiľakovo - Somoskoújfalu, obnova premávky na trati 186. Ale napr. obnova premávky na trati 112 (aspoň na časti kde sú vzdialenosti v pohode), 134 (hustejší interval by určite oslovil ľudí na trati Šaľa - Neded),136 (tiež sú hlasy, že spojenie Komárno - Kolárovo vlakom by bolo využívané), 142 (Radošina - Zbehy) a 192 ostala bez povšimnutia a tiež vlaky do Poľska cez Plaveč vynechal autor ? ďalej určite by sa mu poďakovali ľudia z Utekáča, kde bolo zaťažko potiahnúť 6 párov vlakov čo idú do Kokavy n. Rimavicou o 5km do Utekáča, a pridať ešte jeden vlak v sedle. Uznávam, že po Poltár sú vlaky dobre využívané, ale práve vlak zabezpečuje najlepšie spojenie Utekáča s Lučencom, podľa www.cp.sk aj vzhľadom na to, že väčšina a-bus spojov z Utekáča ide do Kokavy kde musia ľudia prestupovať. Keď už mohol pridať po 5 pároch spojov na trate 126 a 128 z počtu 11párov na 16, tak nemusel byť taký skúpy na tých 5km do Utekáča a prihodiť im aj jeden vlak v sedle, či to už fakt chce aby tých 5km dali železnice postupne do zberu ako trať 175? (Tá síce svojím charakterom húsenkovej dráhy, kľukatenia sa stála za figu jak som videl na Google Earth)
Je to kusok OT, ale kde sa tu uz riesi ten navrh: Ja skor za blaznovstvo povazujem to, ze vlaky BA-W chce nahradit pokracovanim EC a R vlakov, ktore:
a) nechce aby zastavovali na Stadlau, co je hlupost, ta stanica bude podla mna po predlzeni U2 dost vyuzivana
b) nechce aby zastavovali v DNV co je tiez hlupost
Chapem ideu priamych vlakov, je fajn, ale v useku BA-W by mali byt vedene ako REX, vratane zastavovania v doterajsich staniciach + Stadlau.
Prosim ta, uz pochop, ze prevadzka troch sukafonov, ktore stoja panu Bohu za chrbtom je NERENTABILNA a NEBUDE RENTABILNA bez ohladu na to ako velmi si to bude Duncova sotodusa zelat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PIT