http://www.employment.gov.sk/socialna_pomoc/vyhodnotenie_opatreni_2001.html
Národný program rozvoja životných podmienok občanov so zdravotným postihnutím vo všetkých oblastiach života - Vyhodnotenie opatrení za rok 2001 a prehľad plnenia opatrení za rok 2002 a následne
5.3.6. Vytvárať podmienky pre postupné zavádzanie nízkopodlažných vozidiel verejnej hromadnej dopravy, ktoré budú prístupné pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu.
Termín: 31. 12. 2002 a trvale
Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť
Spoločnosť v r. 2001 zakúpila prvé dva kusy nízkopodlažných autobusov zn. KAROSA - AGORA, ktoré zabezpečujú mestskú hromadnú dopravu na linkách spájajúcich centrum mesta Banská Bystrica s ústredným zdravotníckym zariadením mesta (Nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta). Spoločnosť do dlhodobého finančného plánu investícií zahrnula obstaranie ďalších nízkopodlažných autobusov pre potreby mestskej hromadnej dopravy, a to začínajúc rokom 2003 v počte minimálne jedného autobusa ročne.
5.3.7. Vytvárať podmienky pre rozširovanie a postupné celoplošné zavádzanie akustického signalizačného a informačného systému pre osoby so zrakovým postihnutím vo verejnej hromadnej doprave ...
+
5.3.8. Vytvárať podmienky pre rozširovanie a postupné celoplošné zavádzanie svetelného signalizačného a informačného systému pre osoby so sluchovým postihnutím vo verejnej hromadnej doprave. ...
Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť
Do vyššie uvedených dvoch nízkopodlažných autobusov boli už výrobcom inštalované akustické a svetelné signalizačné a informačné systémy pre osoby so zrakovým a sluchovým postihnutím. V zmysle opatrenia riaditeľa spoločnosti budú novo obstarávané len také autobusy a trolejbusy mestskej hromadnej dopravy, v ktorých budú tieto systémy súčasťou ich vybavenia, a to už od roku 2002, ako aj v ďalších rokoch. Spoločnosť v spolupráci s firmou EM TEST pristúpi už v roku 2002 (a ďalších) k zavádzaniu označených systémov aj v roku 2002 do rekonštruovaných autobusov a trolejbusov mestskej hromadnej dopravy; takto budú obidva systémy t. r. zavedené do štyroch autobusov a piatich trolejbusov mestskej hromadnej dopravy. Akustické a svetelné systémy inštalované v autobusoch boli zahrnuté v ich cene a nevyžiadali si ďalšie náklady.
Národný program rozvoja životných podmienok občanov so zdravotným postihnutím vo všetkých oblastiach života - Vyhodnotenie opatrení za rok 2001 a prehľad plnenia opatrení za rok 2002 a následne
5.3.6. Vytvárať podmienky pre postupné zavádzanie nízkopodlažných vozidiel verejnej hromadnej dopravy, ktoré budú prístupné pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu.
Termín: 31. 12. 2002 a trvale
Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť
Spoločnosť v r. 2001 zakúpila prvé dva kusy nízkopodlažných autobusov zn. KAROSA - AGORA, ktoré zabezpečujú mestskú hromadnú dopravu na linkách spájajúcich centrum mesta Banská Bystrica s ústredným zdravotníckym zariadením mesta (Nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta). Spoločnosť do dlhodobého finančného plánu investícií zahrnula obstaranie ďalších nízkopodlažných autobusov pre potreby mestskej hromadnej dopravy, a to začínajúc rokom 2003 v počte minimálne jedného autobusa ročne.
5.3.7. Vytvárať podmienky pre rozširovanie a postupné celoplošné zavádzanie akustického signalizačného a informačného systému pre osoby so zrakovým postihnutím vo verejnej hromadnej doprave ...
+
5.3.8. Vytvárať podmienky pre rozširovanie a postupné celoplošné zavádzanie svetelného signalizačného a informačného systému pre osoby so sluchovým postihnutím vo verejnej hromadnej doprave. ...
Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť
Do vyššie uvedených dvoch nízkopodlažných autobusov boli už výrobcom inštalované akustické a svetelné signalizačné a informačné systémy pre osoby so zrakovým a sluchovým postihnutím. V zmysle opatrenia riaditeľa spoločnosti budú novo obstarávané len také autobusy a trolejbusy mestskej hromadnej dopravy, v ktorých budú tieto systémy súčasťou ich vybavenia, a to už od roku 2002, ako aj v ďalších rokoch. Spoločnosť v spolupráci s firmou EM TEST pristúpi už v roku 2002 (a ďalších) k zavádzaniu označených systémov aj v roku 2002 do rekonštruovaných autobusov a trolejbusov mestskej hromadnej dopravy; takto budú obidva systémy t. r. zavedené do štyroch autobusov a piatich trolejbusov mestskej hromadnej dopravy. Akustické a svetelné systémy inštalované v autobusoch boli zahrnuté v ich cene a nevyžiadali si ďalšie náklady.
PIT
Na základe niekoľkých konzultácií teda zaujímam nasledovné stanovisko:
1. chcem upozorniť, že pri porovnávaní údajov je nutné porovnávať len porovnateľné. Takže si nemyslím, že bolo vhodné dať do protiváh skutočný odchod z jednej zastávky s časom predaja CL zariadením EM 326 s názvom zastávky v poradí o 7 skôr od spomínanej a to hlavne za predpokladu, že vodič sám prepína tlačidlom poradie zastávok na zariadení EM 216 a vozidlo sa teda vôbec nemusí nachádzať práve na tej zastávke, ako je názov uvedený na CL;
2. vzhľadom na to, že podobné skutočnosti zďaleka nie sú zriedkavosťou, je potrebné tvrdo zakročiť voči vodičom s podobnou morálkou plnenia si pracovných povinností, nakoľko takéto ich správanie hlboko znevažuje meno Vašej spoločnosti a prehlbujú nedôveru cestujúcej verejnosti k nej, čo má priame negatívne ekonomické dôsledky;
3. bol by som rád, keby bolo možné sa k podobným dobre mysleným iniciatívam postaviť ústretovejšie, keďže môžu len napomôcť k vyselektovaniu "čiernych ovcí" a k z zlepšovaniu kvality poskytovaných služieb.