Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #38522:
Osobne na bystrickom systeme vidim jediny problem ze to je v rozpore s PP.

Moja idea (platna nie len pre BB, ale vseobecne pre MHD) je:
1. Nasadit stop tlacidlo ku kazdej dvojici/stvorici sedadiel.
2. Zaviest vsetky zastavky na znamenie.

Tak to maju napriklad v Kodani a funguje im to velmi dobre.
Reply on: Papyr #38509:
Ja netvrdim ze ju planuju zachovat, to predsa potvrdil samotny Saktor. Ale zasa tvrdit ze to zamerne neudrziavaju aby to skor skoncilo je kolosalna somarina.
V novom čísle Kam do mesta na november sú dve reklamy od SADZV. Jedna na nové Crossy a druhá na nové busy v MHDBB. Inak to je zaujímavý pohľad na busy z veže. Mohol som aj ja vybehnúť ? A tie akože slogany, sem radšej nenapíšem, bo sa niekto môže rozčertiť ?
Reply on: expresbb #38524:
Samozrejme, že sme postrehli 🙂 Myslím si, že všetci si dobre pamätajú, že do 09/2008 poctivo hlásilo v busoch DPM BB zastávky na znamenie, avšak po rôznych softvérových a tarifných zmenách v septembri minulého roku to akosi zaniklo (vieme prečo). Jediná možnosť už potom asi zostáva taká, že by do toho tlačilo samotné mesto, ale to pochybujem.

Ešte jedna pikoška zo železníc. Pred mnohými rokmi sa mi stalo, že nám rušňovodič zastal mimo pravidelnej zastávky. Nedávali sme žiadne znamenie (hoci sme mali potrebu cestovať), rušňovodič pribrzdil sám od seba a zakričal na nás, či chceme nastúpiť. Na to sme samozrejme súhlasili (keďže už sa naskytla takáto nečakaná príležitosť) a rýchlo sme naskákali do vlaku. Nikdy som o tom nehovoril nič bližšie, aby z toho neboli problémy. Ale teraz je už tomu viac ako 10 rokov a považujem to za minulosť. Išlo o regionálny Os vlak. Chcem len to povedať, že bola to doposiaľ jediná skúsenosť na železnici (v porovnaní s autobusovou dopravou), kedy spoj zastavil cestujúcim mimo pravidelnej zastávky, aby umožnil nástup do vozidla (vlaku).
Reply on: vladis888 #38505:
Elektromotor sa môže krátkodobo zaťažiť viac ako je jeho výkon. Na to sú tabuľky.
Re #38518 draxter: To s tou železnicou môžem len potvrdiť. A tam nie je len preskúšanie ale aj psychotesty. A hneď by si vodiči rozmysleli či nebudú zastavovať na zastávke alebo hej. Lebo preskúšanie + psychotesty + lekárska si platí železničiar sám z vlastného. A je to celkom dobrá pálka.
V niektorých trolejbusoch som si všimol, že majú napísané nezvoniť.
Re #38520 vladis888: Alebo je ešte možnosť, že majú také jazdné doby, že trolejbus ich predbehne cúvaním.
Re #38522 BB-Schuhu: Ad1) plný súhlas.
Ad2) SAD ZV aby mal pokoj, to spraví na všetkých zastávkach.
A ak niekto postrehol, do septembra minulého roka vo vozidle hlásilo: "Zastávka na znamenie"
Reply on: BB-Schuhu #38522:
Najrozumnejšie by bolo rozviazať zmluvu so SAD Zvolen a poslať tých kočovníkov kade ľahšie 🙂
K (ne)zastavovaniu na zastávkach ide o 2 problémy.

1. vodič má zastaviť na každej zastávke, pokiaľ nie je určená na znamenie.
2. je potrebné vybudovať systém zastávok na znamenie (u DPM BB je ich pár, u SAD ZV nič).

Pokiaľ zabezpečíme iba plnenie bodu 1, odstránime síce nezákonný stav, ale kvalitu dopravy nijako nezlepšíme. Je úplne zbytočné, aby autobus zastavoval na každej zastávke, keď je evidentné že nikto nemá záujem ani nastúpiť ani vystúpiť. Preto netreba zabúdať ani na bod 2.
Reply on: toso0077 #38496:
10,5 metrovy Citelis sluzi na linke, kde je nizsi dopyt. Len tak mimochodom. Karosa B 732 ma dlzku 11 metrov. 😉
Ja to vôbec nechápem jazdia tu už 5 rokov a stále sa neunúvaju zastavoavať potom to aj tak vyzerá, že idu aj o 10 min skôr elbo nikde nestoja ved to keby žiadny cestujúci nenastupoval a nevystupoval tak napr 24 príde z mládežníckej do sásovej za 5 min ved to je choré. Trolejbusy majú iba dve zástavky na znamenie. Jedna je Krajský úrad j epivovar tam nestoja a všade inde hej.
Reply on: draxter #38518:
súhlasím do bodky!
Reply on: DADORIUS #38506:
to možno je z iného dôvodu, tu ale je to v prvom rade "debil vodič", ak nevie, že má zastaviť na KAŽDEJ ZASTÁVKE AUTOBUSU MHD V BB (zákon č. 168/1996 Z.z.), na železnici by prišiel o spôsobilosť a za takéto niečo (aj menšie) chodia na preskúšania.

Re #38514 vladis888: neznoviť. jednoducho okrem tuším dvoch zastávok trolejbusov, ktoré DPMBB nelenil zriadiť na znamenie, nie je NIKDE POVINNOŠT ZVONIŤ. Osobne som strhol jeden takýto rukou písaný nápis na A4 v jednom B961 vozidle, a bol som aj pri tom, ako tak urobil kontrolór. Jednoducho SAD ZVZ nevie z nejakého dôvodu naučiť sniektorých jednotlivcov, aby stáli na zastávke (ako keby nezastavením niečo ušetrili, alebo prišli domov skôr).
Reply on: vladis888 #38514:
Solo/Klb Kazdy den necestuje ten isty pocet cestujucich kazdy den neni na zastavke 30 ludi kazdy den je to inaksie
Reply on: draxter #38515:
Vsetci jazdia normalne len vam vadi kazde miknutie voza.
Reply on: DADORIUS #38499:
to si mal šťastie na tú lepšiu "polovičku". Asi nejazdíš dosť MHD BB.
DADORIUS: to sa stalo mne a zvonil som na začiatku karlova ale on to asi nezaregistroval a keď som zistil že dáko nespomaluje tak som začal držať ten zvonček a až potom ho to napadlo 2metre za zástavkou. A bola to stará vražda. A ešte sa pridám k tejtéme solo a kľb. Klbové autobusy by mali jazdiť vtedy ked ja najviac ľudí. Lebo ako sa pozerám vtedy ked treba tak ide krátky a tam kde môže ísť krátky ide dlhý. Príklad Utorok O 13:45 na tajovského plná zastávka študentov čo idu domov a oni vyšlu krátku 25. ?
Reply on: Kami #38492:
čiže aj Rakytovce majú svojho "záhradníka"? ?
Reply on: 810zssk #38458:
Naopak, PIT je jeden z velmi mala ludi, co maju prehlad pomerne objektivny a nejakymi huraakciami alebo zaplatami na davno derave vrece sa nenecha prilis nadchnut, pretoze vidi suvislosti a, co je na Slovensku dodnes velmi zriedkave, PAMATA SI. On si pamata jednotlive vyhlasenia jednotlivych zainteresovanych v jednotlivych rokoch. Potom sa necuduj, ze je to hyperpesimisticky skeptik. Zivot mu bohuzial dava za pravdu.
Reply on: Petik #38469:
Presov ma tiez klbove linky s intervalom 60 minut. Ono totiz lepsie klb po sestdesiatich, ako solo po styridsiatich, ak to nie je s cim prekladat.
Reply on: Bystrican. #38467:
Presne tak.
Reply on: 810zssk #38452:
Pozri si tabulku vekoveho priemeru trolejbusov v BB, plany nakupu trolejbusov pre BB na najblizsie roky, pozri sa na zivotnost trolejbusu typu 14/15 Tr a povedz mi, bez konspiracnych teorii, ci trolejbusova prevadzka MHD v BB vyzera na to, ze by sa nejako vyrazne pocitalo s jej zachovanim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.