pozri sa ako vyzerá MHD TT...podľa toho súdim, podľa celého ich prístupu k doprave ako takej (nielen MHD).
Re #38375 brefos: nejaká drahá suma 95,5 mil. Sk ktorá činí:
21 autobusov s novým agregátom na CNG (staré B732)
4 ks pôvodných autobusov s pohonom na CNG (staré B732)
4 ks záložných autobusov (staré B732)
nového kompresora na stláčanie zemného plynu CNG s hodinovou kapacitou 500 m3, pôvodného funkčného kompresora na stláčanie zemného plynu na CNG s hodinovou kapacitou 150 m3 a servisného náradia...
Na zaklade coho sudis? SAD TT je iba dopravca, jeho uloha bude zaradit do premavky autobus a vodica a jazdit s tym. O organizacii dopravy, atd. rozhoduje koordinator IDS (ako vo vsetkych slusnych prevadzkach MHD). Autobusy nemaju zle (navyse podmienka je ze tam daju NP vozy) a vodici su rovnaky ako v celej CR (s najvacsiou pravdepodobnostou tam budu jazdit ti isti co tu MHD jazdili predtym).
Zaujalo ma toto:
"SAD Trnava by podle podmínek výběrového řízení měla přijít s novými autobusy poháněnými elektřinou nebo plynem. Během pěti let by také všechna vozidla měla být nízkopodlažní."
to sú zase raz len obyčajné vyhrážky bez alejkoľvek opory v legislatíve. Žiadnych 90 mil. by nikto nikdy nemusel nikomu platiť. Rovnako ako v BB by nikto nemusel platiť 500 mil.
Keďže je téma nových NP vozidiel veľmi aktuálna, nezaškodí troška zaspomínať na vývoj nízkopodlažných vozidiel v BB.
Do roku 2001 jazdila iba Karosa so zdvíhacou plošinou (linka ZŤP). Situácia sa zmenila v závere roka 2001, kedy do Banskej Bystrice dorazili 2 kusy autobusov Citybus 12M (BB-867BA a BB-868BA). Ak nepokladáme minibusy Iveco z roku 2006 za NP, tak spomínané Citybusy boli až doteraz jedinými NP vozmi v BB.
Ale späť k histórii. Pamätám si, ako som v posledné decembrové dni roka 2001 chodil pozerať spoza plota do Vozovne Kremnička, kde boli 2 nové busy odstavené. Deň D nastal 14.1.2002, kedy boli nové Citybusy uvedené do premávky. Vozidlo BB-867BA bolo zaradené na novovzniknutú linku č. 80 a BB-868BA na linku č. 25. Tu kapacitne nepostačoval, a v ďalšom období bol preradený na L26 a steriedal aj iné linky.
Ako zaujímavosť možno uviesť, že krátko po sprevádzkovaní mala BB-868BA nehodu na križovatke Strieborné námestie x Tajovského pri parku na L25. Autobus mal nabúraný ľavý bočný spodný plech, ktorý vymenili za nový, ktorý bol biely a až po čase ho prefarbili načerveno (avšak ešte stále je viditeľný odlišný odtieň).
Premávku na L80 sa darilo takmer vždy zabezpečiť NP vozidlom, aj keď občas sa stalo, že sa tam vyskytol aj iný bus. Zmeny nastali v roku 2005. BB-868BA začala vtedy premávať na obnovenej L42 Iliaš-Senica, čo nebolo najšťastnejšie riešenie.
V 01/2006 boli po zmene dopravcu oba Citybusy odstavené, na L80 premávala ZV-169BH. Od 02/2006 sa Citybusy vrátili do premávky, aj napriek tomu na L80 ešte dlhšiu dobu premávala ZV-169BH, až neskôr bola vymenená za Citybus. BB-868BA sa vrátil na L42, po zmenách v 08/2006 bol zaradený na novovzniknutú L32 (Podlavice-Iliaš), neskôr preradený na L20. SAD Zvolen prevádzkovala Citybusy do 12/2007 (najčastejšie na L20 s 80).
Od 01/2008 sa na L80 vracia ZV-169BH. Citybusy zostávajú v januári odstavené a od 02/2008 do 08/2008 premávajú na linkách č. 11 a 12. Po ich zrušení sú oba Citybusy celý rok opäť odstavené, až kým sa v 08/2009 opäť nevrátili do premávky - tentoraz BB-868BA na L80 a BB-867BA na L23.
lenze Mesto Zvolen predlzilo zmluvu SADke ZV (lebo vraj aj tak siroko daleko nie je nikto alternativny - btw. SAD Trnava ide robit MHD v Prerove v CR), takze naco by zbytocne vyhadzovali peniaze, ked netreba, ze? ?
Re:BB-Schuhu
Takže z výpravy MHD aj PAL môžeš odpísať zatiaľ tieto a-busy:
ZV 568 BC,ZV 580BC,ZV 582 BC,ZV 583 BC,ZV 595 BC,ZV 596 BC,
ZV 597 BC,ZV 617 BC,ZV 625 BC,ZV 630 BC,ZV 634 BC,ZV 726 AZ,
ZV 828 AY,ZC 481 AJ.Ďaľšie pôjdu keď sa sprevádzkujú Citelisy.
Okrem toho od augusta boli v Brezne ZV 618 BC,ZV 633 BC. ?
nechcem teraz zavádzať, ale s ďalším čerpaním zdrojov by som si už nerobil veľké ilúzie - najmä vzhľadom k tomu, že pre potreby podpory čistej mestskej dopravy bolo vyčlenených pre toto obdobie (2007 - 2013) len predbežne predpokladaných 32,4 mil. EUR a už dve výzvy prebehli. A mám taký pocit, že tieto dve výzvy už pohltili celú finančnú pomoc a asi už aj dačo navyše. Jedine, ak by bol do roku 2013 ešte revidovaný plán čerpania nenávratnej finančnej pomoci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
brefos