Podľa mňa jediná rozumná vec je skrátenie L26 po AS, nebyť tých mnou uvádzaných absurdít. Všetko ostatné je hlboko nedomyslené v širších súvislostiach.
Obávam sa, že SAD ZV sa toho chytí jedna radosť ako už bolo avizované. Dúfam však, že karty môže zamiešať (predpokladám) nesúhlasné stanovisko DPM BB. Keď sa to bude schvaľovať, silne uvažujem že sa historicky poprvýkrát zúčastním rokovania mestského parlamentu. Toto sa nesmie uviesť do praxe, lebo bude stres, chaos, bordel, zmätok a zaručene nebude nikto spokojný. A moja otázka: Načo sú nám dopravní odborníci, ktorých výsledok je nespokojnosť tých, pre ktorých to bolo robené?
V každom prípade je ten návrh liniek dobrá haluz... ? ...pár krát som sa posmial...ale pár dobrých nápadov tam bolo...napríklad s tými expresmi...ale nechápem prečo by súbežne s tým expresom RN-Starohorská nemohla ísť žiadna iná linka....??...
nechápem zrušenie 23,24,25,27,34,80,90...sú to veľmi využívané linky...tak nechápem prečo by nemali jadiť??...taktiež zrušenie Tescových T-busov...
absolútne nechápem tie linky Internátna-Internátna???, a Mládežnícka-THK???...takmer identická trasa......alebo Rakytovce-Iliaš...fakt odnikiaľ nikam..a tipujem že nikdy...kravina...Skubín-tajovského?...načo?...
tiež nechápem tie otočky a zachádzky budúcej 26...???...tiež somarina..
pravdupovediac čakal som že to bude haluz keď to vydajú...ale že až takáto ? ? ? ...to ma prekvapili...(však pár perličiek v mhdbb od žilinčanov máme aj v terajšom vedení)
keď už mali tú vyťaženosť liniek...tak mohli popremýšľať kúsok.... ?
nhoooo sranda bohová... ? ...síce pár vecí je tam dobrých ale fakt iba pár...a asi 80% sú somariny...
v mojich skromných očakávaniach bolo: skrátenie L26 na AS...potom som očakával skrátenie L21 po ESC.... posilnenie L90, L25, L23, L34...návrat L33 na trasu za BBDS...a opätovné začlenenie liniek 51-56 do MHD
jajaj ? ? ...sme še aspoň pobavili...a dúfajme že sa toho zvolenčania nechytia všetkými desiatimi...
Pochopil som, že cieľom je maximálne zredukovať počet liniek a vytvoriť čo najviac prestupov, avšak s častým spojením. Tejto myšlienke sa nebránim, však v minulosti som osobne volal po takom niečom. ALE. Je tu zásadný problém. V tomto návrhu sa to prehnalo, robilo sa to štýlom veľkých mestských aglomerácií, ktorým sa mesto Banská Bystrica nemôže zrovnávať. Celý návrh je umelo vytvorený a som presvedčený, že v žiadnom prípade nenájde pochopenie v radoch cestujúcej verejnosti. Mojím želaním je, aby sa nič z toho neuskutočnilo a v lepšom prípade zostalo všetko tak ako je - a to napriek tomu, že ani súčasný stav nie je ideálny, ale je 100x lepší ako hovorí tento návrh.
Linka č. 1, 2 a 3 bez komentára.
Linka č. 4 a 5. Chcel by som vedieť, z akého dôvodu chceme zrušiť linky MHD k TESCU, čím by sa nielen značne zhoršila dopravná obslužnosť, ale by sa tiež nevyužívala trolejbusová trať.
Linka č. 7 +38. Nesúhlasím s touto zmenou. Pokladám za nerozumné zrušiť trolejbusovú linku a nahradiť ju autobusovou (mimochodom s nevhodnou trasou).
Linka č. 20 - výraznú zmenu som nepostrehol. Zaujímavé je však trasovanie linky. Ďumbierska, MŠ - Ďumbierska - Rudohorská 1 - Rudohorská, stred - Karpatská a späť po rovnakej trase. Vysvetlí mi niekto, ako sa má ten autobus otočiť na Karpatskej? Jednoducho v takejto podobe musí byť linka ukončená formou priebežnej konečnej zastávky, inak to nejde.
Linka č. 21, 22, 23 zrušiť a linku č. 41 presmerovať na trasu Iliaš 2 - Rakytovce, celé to má nahradiť nová expresná linka č. 201. V prípade, že všetky spoje linky 201 budú vedené v celej dĺžke, oblasť Zvolenskej cesty a Kremničky bude mať rovnakú ponúkanú prepravnú kapacitu ako ťah Námestie slobody - Pieninská, čo bude znamenať ešte horšie rozpoloženie a nekorektnosť ponúkanej prepravnej kapacity vzhľadom na dopyt. Mimochodom, cestujúci zo zastávky Iliaš 2 sa povezú linkou č. 41 iba 1-2 zastávku na úsek pár sto metrov a presadnú na linku č. 201. Vnímam to ako zbytočne vynútený prestup a dá sa očakávať, že linka č. 41 do Iliaša 2 bude jazdiť minimálne obsadená.
V tejto súvislosti nechápem prečo je navrhnutá na zrušenie linka č. 90. Aj v tejto diskusii sa preukázal názor, že priame spojenie Sásová - Radvaň nie je zlé, ale rozumnejšie je riešiť ho prostredníctvom posielnenia L90 a nie 21+22. V tomto návrhu je to presne naopak - linku č. 90 zrušíme a ťah súčasnej 21+22 (po novom 201) výrazne posilníme, čím bude existovať ešte výraznejšia duplicita s trolejbusovou linkou Železničná stanica - Vozovňa Kremnička.
Linka č. 24. Táto linka patrí k najvyužívanejším, čo potvrdil aj samotný VÚD. Myslím si, že počet cestujúcich je v prípade tejto linky dostatočne veľký na to, aby sa mohlo zachovať poskytované priame spojenie. Mimochodom, táto linka už raz zrušená bola a vieme všetci čo to spôsobilo. Prečo to chceme opakovať? Po ďalšie, zrušením tejto linky sa bez náhrady stratí priame spojenie (v poslednom čase veľmi žiadané a už teraz nepostačujúce) EUROPA SC - Sásová.
Linka č. 25. Má sa nahradiť expresnou linkou č. 202. Uvedomil si niekto túto vec? Podľa návrhu to bude jediná linka premávajúca na úseku Strieborné námestie - Sásová, do teraz toto spojenie zabezpečovali linky č. 24, 25, 27, 80, 90, 98. ALE je tu problém. Expresná linka nemá zastavovať na každej zastávke, iná linka tadiaľto nemá jazdiť. Moja otázka znie: Ako budú obsluhované zastávky, na ktorých expresná linka č. 202 nebude stáť (napr. Sásovská cesta)?
Linka č. 26. V prípade tejto linky vidím jediné pozitívum z celého návrhu, ale opäť s vážnym problémom. Návrh skrátiť linku po AS nie je zlý, ale prečo je navrhovaná trasa nasledovne: AS - Námestie slobody - Partizánska cesta - Ul. 29. augusta - Železničná stanica (teda znova sa vrátime tpv. na začiatok trasy) - Partizánska cesta, Mýto - atď. Nebolo by logickejšie takéto niečo: Autobusová stanica - Železničná stanica - Námestie slobody - Partizánska cesta - Partizánska cesta, Mýto - atď? Asi áno. Druhá blbosť tejto linky, prečo je navrhnuté zdvojené prechádzanie Tatranskou, keď to už (po skrátení trasy) nebude nevyhnutné? Nebolo by lepšie spraviť priebežnú konečnú? Asi si VÚD neuvedomil, že obe veci (zachádzanie na ŽST a dvojité prechádzanie Tatranskou ul.) boli vykonané z nevyhnutnosti zapríčinenej predĺžením trasy až na Tulskú, kde je taktiež priebežná konečná.
Linka č. 27 Linka zrušená, škoda.
Linka č. 32 Linka zrušená. Toto by som ešte vedel prežiť, nakoľko súčasná L32 mala trasu na veľkej časti identickú s trasou trolejbusových liniek č. 3 a 5.
Linka č. 33. Skubín - Senica. Jedinou zmenou je výmena konečnej THK, kam má jazdiť po novom linka č. 24. S tou linkou č. 24 na THK nesúhlasím a následne linka č. 33 tak môže kľudne zostať na pôvodnej trase.
Linka č. 34 Linka zrušená. V návrhu som sa nedočítal, ako je po novom riešená obsluha hlavnej zastávky Podlavíc - Gaštanová?
Linka č. 35. Linka presmerovaná zo Skubína (kvôli L33) na Mlynskú. Skrátenie trasy po Tajovského vnímam veľmi nešťastne. Nie je to zbytočný prestup? Myslím si, že linky z Podlavíc sú dosť vyťažené na to, aby sa tieto linky oplatilo trasovať až po Železničnú stanicu. Názorný príklad. Na zastávke Tajovského, UMB nastupuje veľa študentov. Po novom si majú vystúpiť na ďalšej zastávke Tajovského, SOU a znovu nastúpiť do linky č. 1, ktorá je už bez tak plná cestujúcimi zo zastávok Rooseveltova nemocnica a Tajovského, SOU. Čiže stráviť dvojnásobným nastupovaním? To teda nie. V praxi to môže znamenať, že zastávka Tajovského, UMB sa prestane využívať.
Linka č. 38. Nešťastne zvolená okružná trasa (podobne ako linka č. 24) okolo parku, Tajovského a dole okolo Plážového kúpaliska. Okrem tohto, ako si tvorcovia projektu predstavujú pre tieto linky zastavovanie na zastávke Tajovského, SOU. Toto by ma totiž veľmi zaujímalo. Pochybujem, že počítajú s vybudovaním novej niky. Svedčí to len o tom, že tvorcovia návrhu sú absolútne neznalí miestnych pomerov.
Linka č. 41. Už som sa vyjadril.
Linka č. 42 a 43. Bez kometára.
Linka č. 80. Podľa mňa táto linka je žiadaná. Okrem toho, že sa jedná o linku ZŤP, navyše ponúka v poslednom čase veľmi žiadané spojenie Tajovského ul. s Ďumierskou ul. pre študentov UMB. Jej zrušením bude nielen nutné prestupovať, ale zbytočne zachádzať až do hornej časti Sásovej (Rudohorská), čo môže cestovnú dobu predĺžiť 2x.
Linka č. 90. Je to dobrá linka, škoda že v pláne je zrušiť ju - podobne ako všetko ostatné, čo dobré je.
Nočné linky č. 97 a 98. V návrhu nenachádzam žiadnu zmienku o nočnej doprave, jej riešenie. Mám to pochopiť tak, že sa s ňou nepočíta a je navrhnutá na zrušenie? Áno, je jednoduchšie ju zrušiť ako urobiť kvalitnú nočnú dopravu. Otázka znie, prečo sa odborníci z VÚD prikláňajú k jednoduchším riešeniam?
Linka č. 101-105. Bez komentára. Podľa môjho názoru sú citybusové linky ponechané bezo zmeny z toho dôvodu, lebo sú komplikovanejšie, než by tí odborníci dokázali s tým niečo spraviť. Osobne som rád, lebo akákoľvek zmena ich trasovania by isto znemanala zhoršenie situácie.
Navrhovaná optimalizácia prevádzky MVOD je súčasťou plánu dopravnej obslužnosti, ktorého vypracovanie si mesto Banská Bystrica od žilinského Výskumného ústavu dopravného objednalo ešte v apríli minulého roka za 749 700 korún (24 885,48 eura).
no naozaj to stálo za to,ja by som im ešte priplati byť primátorom BB ?
a na toto sa dávajú peniaze namiesto toho aby modernizovali vozový park a zastávky a informačný systém
? no paráda,Gaštanovú a okolie sa asi chystajú asanovať ako aj Tesco lebo tam sa už nepočíta s nijakými linkami a podľa zistení sa bystrica zcvrkáva anič sa tu nestavia a nevznikajú žiadne nové mestské časti ba naopak všetko sa postupne bude asanovať.
konštatovanie podobného významu len inak odborne ing-iniersky popísané si môžete prečítať v jednej stati z tejto kopy hov........n čo vyprodukovali múdre hlavy dakde za doskou v VUD v ZA
Ten návrh obsahuje kopu nezmyslov ako gramatických tak aj prektických, stručný výťah: Linka č. 26: AS SAD - VUB - ŽSR - Partizánska - Tatranská - Rudohorská - Starohorská, Otočka (no neviem načo navrhli robiť slučku na ŽSR, keď AS SAD je od ŽSR peši 2min. cesty, ďalej to už mohli rovno urobiť priebežnú linku a nie zase dve 26tky cez Sásovú, jedna končiaca pod Bánošom a druhá začínajúca pri Bille). Linka 25 úplne chýba a akože 202jka nestojí na Karlove, na Severnej a na Sasovskej Ceste a ak bude interval 12/15/12/15 v X a 30/30 v A, tak bude este veselo, kedze 24 mina takmer uplne povodnu trasu. Linka č. 24: Mládežnícka - Úsvit - ESC - Striebro - THK (no neviem kde chce zastavovat na zastavke Tajovskeho SOUS, ked tam musi ist po kruhaci dole na Dixon a v intervale 12/15/12/15 bude vozit akurat sofera a vzduch, zato 202jka bude asi ten "dvojklbak" z fotoarchivu. Ďalšia perlička linka č. 38: Internátna - Dixon - Striebro - Úsvit - Internátna (no úžas). Vidno, že to robili od stola pretože ludia v BB sú naučeny, že z Internátnej radšej prejdú za pár minút priamo na spoj z Kyjevského, alebo Kališťa rovno na VUB - ŽSR ako by mali (aj keď zadarmo prestup) z Internátnej ist busom vystupit na Kalisti a odtial na T - BUS a samozrejme casy budu take, ze bus z Internátnej pride na Kaliste a pred 2 minutami odisiel T - BUS a dalsich 10 - 13 minut cakat na dalsi... to bol len priklad. Toto sa praktizuje pokial nosne linky maju intervaly 5/8/5/8 a tym padom to zapada do seba a nie takto! Kedze v navrhu je popisane, ze nosne BUS a T - BUS linky maju mat intervaly 12/15/12/15/20 v X a doplnkove BUS linky 20/30/20/30/60 v X a v A by to malo byt do 30% X. Dalsie perlicky: linky 35 a 41. Aj keby zosuladili casy aby na seba, tak nikde nie je napisane ze jeden autobus moze meskat par minut a dalsi pojde o 1 - 2 minuty skorej, co je bezne v MHD, len ludia sa stazuju ze ten a ten isiel o 3 minuty skor a ten zase neskor, to je v MHD v podobnych mestach uplne bezne, ze v spicke su skor meskania a mimo spicky skorsie odchody do 3minut, ale v ziadnom meste (podobne velkom ako BB) nemaju nosne linky intervaly 12, alebo 15 minut v spicke! Pripadne, ze z liniek 20 - 26 idu za sebou 3 naraz a potom nic a potom zase podobne! Tam kde je takto navrhnuty scenar (ako navrhuje VUD ZA), su nosne linky z intervalmi 5/8/5/8 a cestujuci si pri prestupe z okrajovej linky na nosnu ani "nevsimne" ze spoj meska, alebo ide skorej....
Trosku vycerpavajuce....
Napr. linka Iliaš-Rakytovce je tak "spáckaná" že zaručene do Iliaša ju nikto nebude využívať, pretože sa im neoplatí obmedzovať na linku, ktorou sa povezú iba 1 zastávku.
Mimochodom, asi mi uniklo, ale s akou linkou sa počíta na Gaštanovú? Alebo žeby pre istotu žiadnou?
Ďalšia vec, spojenie Námestie slobody - Pieninská má byť zabezpečené iba jedným expresom? To potom bude musieť mať slušný interval - čo vytvára o to väčšiu duplicitu pre trolejbus mesto - Radvaň.
Ale inak ja sa normálne teším. Spraví sa to, bude vlna protestov, následne sa urobí séria 10 zmien a v konečnom dôsledku to bude horšie ako teraz. Môj prvý pohľad je taký, že tento návrh je umelý tzv. laboratórny typ (teda iba s ohľadom na akýsi výpočet), v žiadnom prípade nesleduje prirodzené prepravné prúdy.
Kľudne môže byť aj 1 linka, ráno vyštartuje v Kremničke a po 5 hodinách po "vymetení všetkých kútov" dorazí do Šalkovej a späť. Je to blbosť, ale tento návrh nie je ďaleko...
Od tohto momentu sa prestávam sťažovať na súčasný CP, lebo vidím, že môže byť aj horšie, a viditeľne horšie..
Pozrel som si to zatiaľ iba tak zbežne, žiaľ zatiaľ som našiel iba 2 pozitívne veci a asi 80 zhoršení. Sú 2 možnosti, buď to sem podrobne rozpíšem, alebo to vzdám skôr než začnem písať prvú vetu. Ale ak mám byť úprimný, nemám chuť sa vyjadrovať k tomuto dokumentu.
určite nezlepší ja som si to preštudoval 2 x celé a tie žvásty to máš pravdu to je len obkec ktorý má navodiť dôležitost a obsiahlosť vypracovania aby sa to nezdalo veľmi drahé nato že tam nie je nijaký rozumný návrh optimalizácie a hlavne že sa sad ZV už vyjadril k tomu že súhlasia s takým návrhom ☠ tu bude ešte vojna
Ja sa najmä teším na ten režim prestupovania a ak náhodou niečo pri tom skvelom pripravovanom systéme nestihnem (myslím tým školu) tak potom nech sa tešia na pekné maili... Aj keď pochybujem, že TU v BANSKEJ B. sa niekedy podarí zladiť dohromady tie dva podniky... To bude zázrak ak to tak bude... Som fakticky na toto všetko zvedavý! ?
Zatiaľ som si to len tak narýchlo preletel, ale obidva dokumenty od VÚD mi pripadajú ako strašná zbierka žvástov. Kam sa podela trolejbusová obsluha Internátnej? Prečo by expresná linka z nemocnice do Kremničky mala byť autobusová keď v tej relácií existuje trolejové vedenie? Trasu 24 a 35 absolútne nechápem. O tom, že autor zjavne nemá šajnu ako sa píše Rooseveltova nemocnica ani nehovorím ?
Podrobnejšie si to preštudujem zajtra poobede, ale pochybujem že sa môj prvý dojem zlepší...
ano bolo by sto dobré ale keď optimalizácia tak už by som to robil v širšom kontexte kde by som pojal aj pôvodné linky 51,52,53,54,
55,56 aj Selce,Tajov Kordíky Králiky Pršany Šp.dolinu, prestupnú tarifu II pásmovú a začlenil by som ich do tých obslužných liniek ktoré budu naväzovať na expresné a trolejbusy zníži sa tým počet vozov , hustota premávky v centre a zvýši sa prepravná kapacita
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zabudnuty