812 nie je lepší ako 811, možno krajší... 813+913 má múch viac než dosť, napr. poháňaná je jedinou nápravou, čo nie je terno...
810 sa vyrábali od sedemdesiatych rokov, plno vecí nájdeš u strýčka Googla... http://www.prototypy.cz/?rada=810
Na stredné Slovensko boli preradené z iných častí Slovenska, kde pre ne ubudlo využitie a tu nahradili rad 853. ?
811zssk: Ako vidím, zmenil si si nick. Však vozy 811 sa (aspoň mne) viac páčia ako staré 810. Ale ešte lepšie sú 812 a najväčším hitom pre mňa je súprava 813+913. Tento kĺbak nemá chybu.
expresbb: Keď už je reč o tomto, mňa by zaujímala história motorových vozňov radu 810. Kedy sa začali vyrábať? Viem, že koncom 90-tych rokov sa dosť hojne objavili na okolitých lokálnych tratiach a nahradili tie oblé (tuším 852, alebo 825 - teraz neviem). Avšak 810 tiež nie sú nové, odkiaľ boli teda preradené?
kazdemu sa neda vyhoviet. Niekto ma skuskove, niekto robi. Kazdopadne teraz je pripravene netradicne miesto konania.
Ja som tu do 6.1., takze ja mam cas ...
Inspirujem sa ?
Prosím pozor, hlásenie o meškaní vlaku. Motorový osobný vlak 810 zo smeru Bratislava hl.st., pravidelný príchod 28.12., 15.00, ktorý pokračuje smer Košice, bude meškať asi 1140 minút a teda sa nezúčastní stretka Upozorňujeme, že ohlásená doba meškania sa môže zmeniť. Na zmenu meškania Vás včas upozorníme.
Upozornenie pre cestujúcich. Z pracovných dôvodov (sobota vlaky 7316/7335/7322/7343/7370záv/7311) sa zajtra na stretku nezúčastním, som odrieknutý. Koniec upozornenia.
Dnes som bol pozrieť Rakytovskú baňu. Dostanete sa tam miestnou lesnou cestou od konečnej zastávky L21 (zast. Rakytovce, ihrisko), stále popri potoku. Nachádza sa to asi 1,2 km od zastávky (cca 15-20 min. chôdze). V súčasnosti sa zachovali 3 domy - jeden doposiaľ obývaný (na rekreačné účely), druhý je opustený a schátraný a z tretieho sú iba ruiny. Pôvodne sa tam nachádzalo 5 domov. Pôvodne to boli domy, ktoré slúžili baníkom, resp. pracovníkom ťažných zariadení a strojovne lanovej dráhy. Jednalo sa o hnedouhoľné bane. Bane boli hĺbené približne po vrstevniciach - plytko-podpovrchové bane. V súčasnosti možno vidieť plošiny - vzniknuté nasypávaním vyťaženej hlušiny. Vstupy do baní sú zasypané, ale zatiaľ ešte stále rozoznateľné. Bane fungovali za Rakúsko-Uhorska. Po vzniku ČSR v roku 1918 nastal útlm činnsoti a bane boli definitívne zatvorené v roku 1921. Zaujímavé je, že z bane videla aj nákladná lanová dráha do Peťovej (žst. Vlkanová), z ktorej by mala byť zachovaná prvá (resp. posledná) podpera neďaleko bane. Tú som však nenašiel. Samotný osud LD je celkom nejasný, keďže ešte v mape zo 40-tych rokov je zakreslená.
petrb90
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=4238861&sprid=11963