No pokial viem, tak sa to niekde archivuje. Par dni dozadu mi jedna osoba z jednej dopravnej spolocnosti zistovala aky mam na karte kredit, bez toho aby ju fyzicky mala pri sebe
keby si bol dopravca, tiež by si mal radšej systém, ktorý máš v správe sám a kde zodpovedná osoba môže prevádzať nastavenia podľa tvojich potrieb ako systém, kde nemôžeš dohromady nič a ku všetkému musíš volať dodávateľa, samozrejme to aj niečo stojí... taktiež oba spôsoby majú svoje pre a proti - pri prvom to funguje stále rovnako, lebo nie je možné previesť zmenu a zásah do systému, pri druhom sa veľmi často vyskytuje neoprávneným alebo špekulatívnym zásahom do systému množstvo chýb a omylov... tie potom padajú na hlavu dodávateľa systému, hoci zodpovednosť za to nesie samotný užívateľ - dopravca... top v tomto vedie SAD ZV.... ?
práve naopak... konverzný kurz je pevný, takže ten sa raz nastavil a hotovo... nakoľko však dopravcovia používajú rôzne meny (doprava do rôznych regiónov a štátov), pre každú menu si nastavuje systém zaokrúhľovania... týmto je systém flexibilnejší, nakoľko dopravca keď zavádza novú menu so systému si nastavuje systém podľa doporučených nastavení svojich predstáv.... nie je nutné žiadať dodávateľa systému o prevedenie zmeny.... ?
No nehnevaj sa, ale čo je to za blbosť, že dopravca si sám môže určovať systém zaokrúhľovania. Neviem kedy softvér vznikal, ale jediné čo by som dal dopravcovi na editovanie by bol konverzný kurz.
rozdielny poplatok medzi hotovosťou/čipovou kartou má svoje opodstatnenie:
- vodič musí manipulovať s hotovosťou a mať zmenné, čo zdržuje a zaťažuje tak vodiča ako podnik
- podnik musí manipulovať s množstvom hotovosti zväčša v drobných minciach, čo zvyšuje nároky na obsluhu a systém (prevozy peňazí, odvody tržieb a pod.)
- pri vložení peňazí na kartu má podnik dopredu peniaze, čo znamená, že cestujúci sa stal "verným" zákazníkom dopravcu a z toho plynú zákazníkovi výhody
- čipová karta ako nosič elektronicky zapísaných údajov má širšie možnosti, najmä v oblasti prenosu a kontroly predplatných časových lístkov, prestupov (kontrola prestupu, času, ceny...), manipulácia aj kontrola je jednoduchšia, pri dohode medzi viacerými dopravcami je možné vzájomné uznávanie podľa presne nastavených pravidiel bez nutnosti veľkej interakcie obsluhy
- čipová karta neanonymná má svoj "účet" a tak je možné vydať duplikát karty pri jej strate, čo pre cestujúceho znamená vyššiu dôveryhodnosť
karta ako taká moc rozdielna nebude akurát neviem, pre ktorú technológiu sa rozhodli, či MIFARE 4k alebo novšie verzie... z pohľadu cestujúceho je OPENCARD to isté, čo u nás poznáme v doprave, takisto sa musí prikladať k snímaču... štandardná čítacia vzdialenosť čítačiek bezkontaktných kariet (závisí od výrobcu a jeho nastavení) je od 4-10 cm, preto dokáže čítať aj cez hrubší materiál medzi čítacím zariadením a kartou (napr. ja mám kartu v peňaženke). Samozrejme, medzi nimi nesmie byť ďalšia karta na rovnakom princípe (aj keď iného emitenta s inými kľúčmi, štruktúrou a pod.), pretože systém zachytí dve karty s rovnakou technológiou a hoci druhú nevie prečítať (nedostane sa ďalej ako po identifikátor), nevie, ktorú kartu chce užívateľ použiť a tak často sa správa ako keby nenačítal žiadnu kartu alebo prečíta časti dát z oboch kariet, kde výsledkom sú hlášky ako NEPLATNÁ KARTA, BLOKOVANÁ KARTA, KARTA INÉHO ZÁVODU a pod. ?
zle prepočítavanie na EURo majú často na svedomí samotní dopravcovia, napr. SAD Trenčín zmenila zaokrúhľovanie na euro z jednej stotiny na jednu desatinu a potom sa čuduj... ? často sa stáva, že chyba je niekde medzi stoličkou a klávesnicou počítača príslušného zodpovedného zamestnanca... ?
údaje o držiteľovi karty, zakúpenom predplatnom časovom lístku (mesačníku) či o výške kreditu si nosí každý držiteľ so sebou na karte... systém tieto údaje iba číta príp. upravuje (kúpením lístka zníži, dobitím kreditu navýši a pod.) a samozrejme kontroluje, či nedošlo ku zneužitiu a nabúraniu systému niekoľkými krížovými kontrolami... ?
pre menšie mestá je strata spôsobovaná čiernymi pasažiermi natoľko veľká, aby si stále ponechávali systém nástupu prednými dverami... tento systém využívajú aj oveľa väčšie mestá - ja spomeniem napríklad kozmopolitný Londýn...
čo sa týka cestovania vo viacerých miestach - na slovensku sa pomaly rozmáha akceptácia čipových kariet medzi viacerými dopravcami, ako príklad je napr. vzájomné uznávanie kariet medzi SAD PO, KE, MI, HU, PP, ZA, PD, TN, BUS Karpaty SL, DPMP, DPMK, MDS PB. Ďalší dopravcovia sa dúfam umúdria a tak možno čoskoro budeme môcť používať karty zo svojho regiónu po celom slovensku... informácie o členoch systému EMBASE, ktorí si vzájomne uznávajú čipové karty nájdeš na www.emcard.sk ?
Dávam do pozornosti, že DPM BB dnes prevádzkuje okrem klasických liniek aj mimoriadne linky N1, A a B na polnočnú svätú omšu. Za tento ústretový krok dopravcovi vopred ďakujem a teším sa na využitie tejto služby.
Ski Donovaly: Ak som to správne pochopil, tak od 25.12.2008 sa na tejto linke mení dopravca, už to nebude robiť SAD BB ale DPM BB (ešte že nie SAD ZV ?).
Taktiež chcem všetkým diskutujúcim popriať príjemné prežitie vianočných sviatkov v kruhu najbližších. Veľa radosti, rodinnej pohody a veľa darčekov pod stromčekom.
Š Ť A S T N É A V E S E L É !!
Vazeni spoludiskutujuci,
dovolte mi touto cestou zazelat Vam prijemne prezitie nadchadzajucich vianocnych sviatkov, co najviac prijemnych prekvapeni pod stromcekom a co najvacsiu pohodu v kruhu tych, ktorych mate radi
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
VLK