A ako je na tom hlásenie zastávok? A hlási aj zastávky, ktoré neboli v systéme SAD ZV (napr. Švermova, ESC)?
Inak je zaujímavé sledovať jednu vec. Všetci sme chceli trolejbusy, keď 10.11.2007 prišli tak sa nikto netešil, pretože tu boli X. A radosť bola v háji. Potom sme všetci chceli, aby sa zrušili X. To sa 29.8.2008 napokon stalo, trolejbusy chodia konečne plné a nebudia tak u niektorých ľudí dojem zbytočnosti a napriek tomu je tu opäť smutná nálada, pretože... (zrušila sa kyvadlová doprava, DPM bol vnútený horší software, atď.). Už začínam mať pocit, kašlime na všetko, lebo všetko bude rovnako zlé...
si trápny - nepriznáš a nepriznáš...ani keby hádam vynechá celé jedno poradie na L1 ? . To bude tiež vina SAD ZV, že nenahrala dobrý softvér? Hovoríš, ako keby sa všetko robilo v garáži DPM a to rovno ráno 01.09. o 04:00.
napríklad tak, že pred východom prvej linky by to urobil hoc aj šofér. Kto chce, cestu si nájde, kto zabudol, zobudí sa o 3 dni. To myslíš vážne, že v pondelok o štvrtej ráno niekto nahrával softvér? Tomu teda neverím.
Ako mohol DPMBB, priložiť 3 rôzne karty a dať oznam s informáciou na web, keď program dodal a nahrával správca(t.j. SAD ZV) tesne pred východom liniek na trasy?
Áno, DPMBB rovnako zbabral prevenciu proti AIDS a nezabránil vojne v Gruzínsku... Je skutočne fakt papuľovať a hlavne v prípade, keď vychádzaš z predpokadu, že ASI sa niečo stalo. A keď si budeš stáť za bludom, tak si stoj, každý si z uvedeného vie vytvoriť názor.
Ja odporúčam pre DPMBB, aby pre draxtera a spol. vydal už dnes oznam o tom, že o tri dni DPMBB zistí, že SAD ZV im zbastardil systém tak, že nebude vydávať lístky vôbec a hneď aj to, že nejaký magor vodič pôjde zase so zdvihnutým ramenom na aute a strne 14.09.2008 o 14:57 vedenie na Kyjevskom námestí... (pozn. pre zaujímavosť, ty vieš, že oznam http://www.dpmbb.eu/index.php?strana=spravyzobraz&sprava=1220440530 je až v poradí druhý, ktorý nahrádzal iný zverejnený pred ním, ale keďže sa situácia menila, tak bol odstránený a nahradený neskôr týmto?)
Ty jednoducho nevieš pochopiť, že DPMBB niečo skrátka dostal nahraté do vozidla a ono to nešlo. Kedy sa to akože malo skúšať, či skôr, ako ti to niekto dal? A keď následne zistíš, že niečo nejde a jediné čo môžeš urobiť je, že môžeš na to upozorniť a čakať, kým to iný opraví a vysvetľovať klientom, že prečo v mene DPMBB niekto robí skazu.
to či niekto cestoval alebo necestoval s duplicitnou platbou ja netuším, pokiaľ som videl, kvorka sa na to pýtal...ale tvoja úchvatná odpoveď bola a lá Polóny.
Ak si si ráčil všimnúť, poukazoval som na to, že DPM tiež niečo zbabral. Čo sa týka tej škody-neškody, kvorka písal "A ako to bolo, keď z MAXI bolo mini? Ľudia si nebodaj museli platiť? Ak je to tak, tak čierny bod zvýrazňujem, a nie mažem." Tak pokiaľ si neplatil, asi ti ozaj nič nevzniklo, ale ak niekto zaplatil, lebo vodič ho bez toho nepustil, tak vznikla škoda. Príčinný nexus tam vidno, pokiaľ to tak bolo. Lenže ty si mu na otázku neodpovedal, a začal si brániť svätý DPM, ako keby ho kvorka zatracoval.
Ďalej píšeš, že "Skrátka sa zmierte s tým, že je to OK". Podľa mňa OK by to bolo, ak by ten oznam visel na webe a vo vozidlách 3 dni vopred a nie 3 dni po!!! A ta tým si STOJÍM.
Ad "Koľkokrát si ty v inkriminovanom čase cestoval s mesačným lístkom MAXI a aká škoda ti vznikla, keď presne vieš, ako všetko prebehlo a hlavne vieš aj hneď súdiť a hovoriť, ako sa to malo. Keby sa to robilo ako sa má, tak by to hlavne nerobila SAD ZV, ktorá je zárukou toho, že niečo naopak nejde tak ako má". OBJEKTÍVNE JE ZREJMÉ, ŽE DPM KARTY NEVYSKÚŠAL. AKO INAK SI VYSVETĽUJEŠ TO,ŽE O TOM NEINFORMOVAL VOPRED ALE EX POST? Na toto mi odpovedz. Ak sa chudák trpiteľ ani nevie postarať o preverenie toho, či mu karty pôjdu (nehovorím o zabezpečenie aby išli, to má isto na starosti SAD Zvolen -a to je rozdiel), tak asi niekde urobil chybu! Ja kartu DPM nemám, v mojom rajóne MHD nevykonávajú, tak načo by mi bola (konkurenciu nemám z princípu).
Súhlasím s tým, že "DPMBB sa reálne s nikým na ničom nedohodol, keďže všetko dostal nadiktované a možno sa mu maximálne niektoré do neba volajúce sprostosti podarilo zmierniť, ale to je asi tak všetko." Ale ozaj mohol aspoň vyskúšať, či to pôjde. Koniec koncov, sú to karty DPM, za ktorých funkčnosť zodpovedá a zodpovedať bude.
Záverom si priznaj, že vyskúšať sa to malo, či nie? A oznam mal byť. O tomto to je. Ale ty si akosi rýchlo zamieňaš pojmy s dojmami. Pre objektivitu všetkých mojich príspevkov si nedopustím opätovne povedať, že hoci SAD ZV kopí chybu na chybe, DPM mal čeknúť, či tie karty idú a svojich verných informovať vopred.
"Od 1. januára 2009 po dodaní predmetného diela a vysledovaní situácie v oblasti dopravy dôjde k zmenám cestovných poriadkov."
Hahaha, už ich chcem vidieť. Mne je vopred jasné, že nič sa meniť nebude. A nehovorilo sa ešte minulý týždeň, že k zmene dôjde najneskôr od začiatku októbra 2008. Jáj, ale tu majú veci platnosť niekoľko hodín...
navazas sa do DPM celkom pekne, ale nie si v kozi DPM... system mu bol vnuteny za 5 minut 12 (a to doslovne) a na vsetko, co nefunguje mu bolo prislubene, ze to sa vyresi...
nemysli si, ze ked bol stvordnovy vikend, tak uplne vsetci boli na chalupe na Krpacove... na tej chalupe boli iba ti, ktori mali problem opravit... ?
a ja sa pytam, preco by mal bryndziar prijat takuto ponuku, ked tu doteraz stale dookola tvrdosijne isiel za jedinym cielom - oni vsetko? Preco sa musel vymysliet tento zmaetocny hybrid, ked boli aj ine riesenia? Alebo aspon preco sa to nerealizovalo v opacnom garde, ked u DPM vsetko fungovalo OK a u nich nic?
My v Prahe najlepsie vieme, ako treba riesit problemy v BB:)
Preco nechces akceptovat realitu? Za prednostu Sumneho sa status nezmeni. Preco sa nepokusit o zlepsenie aspon v danom stave. Preco by mal bryndziar odmietnut takuto ponuku, ked by ho to nic nestalo?
"a fakt nevidím dôvod, prečo by DPMBB mal robiť robotu za SAD ZV"
Pretoze DP = mesto. Sam hovoris, ze mesto sa zbavuje zodpovednosti na MHD. Ked navrhujem, aby cast tejto zodpovednosti zobralo na seba, tak sa pytas, preco by to robili...
Na diskusnom fóre občania reagujú na zmeny v mestskej hromadnej doprave. Týmto spôsobom informujeme o zmenách, ktoré vstúpili do platnosti 01.09.2008 a o dôvodoch realizovania týchto zmien.
V mestskej hromadnej doprave dlhodobo pretrvával nepriaznivý stav v oblasti zabezpečovania verejnej dopravy osôb v územnom obvode mesta Banská Bystrica. Doprava je zabezpečovaná dvoma dopravcami, v rámci rôznych druhov trakcií, pričom dochádzalo k nehospodárnemu vynakladaniu finančných prostriedkov a k zabezpečovaniu konkurenčného výkonu u oboch dopravcov vzájomne.
Pre vyriešenie tohto nepriaznivého stavu Mesto Banská Bystrica viedlo intenzívne rokovania s obidvoma dopravcami, ktorí zabezpečujú výkon mestskej hromadnej dopravy najmä s prihliadnutím na efektivitu celého systému verejnej dopravy v meste.
Na základe uvedených skutočností bolo dohodnuté, že SAD Zvolen zruší od 01.09.2008 x-kové spoje, ktoré boli zapracované na linkách prímestskej autobusovej dopravy a posilní linky v ekonomicky odôvodnených prípadoch na sídlisku Rudlová – Sásová v termíne k 01.09.2008. Mestský úrad k uvedenému termínu schválil zmenu cestovného poriadku na linke 23, kde došlo k pridaniu spojov a taktiež dopravca zabezpečil posilnenie spojov na linke 25.
Mesto Banská Bystrica k uvedenému termínu zrušilo objednávku zmluvného výkonu nepravidelnej autobusovej dopravy (kyvadlová doprava), ktoré si objednalo u dodávateľa Dopravného podniku mesta Banská Bystrica.
Problémy s dopravnými kartami, ktoré mali negatívny vplyv na cestujúcich boli taktiež riešené Zmluvou o akceptácii dopravných kariet, ktorá bola uzatvorená medzi obidvomi dopravcami. Vzájomná akceptácia dopravných kariet začala taktiež platiť od 01.09.2008.
Sme si vedomí toho, že uvedené opatrenia v niektorých prípadoch vyvolali nespokojnosť cestujúcej verejnosti, ale v záujme Mesta bolo doriešiť vzťahy, stabilizovať prostredie pre vytvorenie systému fungovania aj viacerých dopravcov bez vzájomnej likvidácie a potláčania rentabilít podnikateľských činností.
V súčasnom období sa spracováva Plán dopravnej obslužnosti mesta Banská Bystrica. Jedným z cieľov riešenia je vypracovanie plánu organizácie dopravy v meste a vypracovanie optimálnej varianty vedenia trás a liniek verejnej dopravy. Od 1. januára 2009 po dodaní predmetného diela a vysledovaní situácie v oblasti dopravy dôjde k zmenám cestovných poriadkov.
Mária Jagerčíková
Referát dopravy a podnikateľských činností MsÚ
Tak ty si sem nenapísal už poriadne dlho, za to si ma s týmto príspevkom poriadne dojal. Vy ste tu už asi všetci akosi mimo realitu, nehovoriac o Petikovi, ktorý dáva vždy skvelé rady rovno z Prahy.
Skúste mi vysvetliť, prečo sa tu akože má niečo robiť na úkor zdravého rozumu, majú sa hľadať riešenia, ako čo obísť a pod., pričom stále musí byť jedna nezmyselná podmienka, že aby bola SAD ZV, ktorá zatiaľ všetko buď priamo zničaila alebo zásadne znížila možnosť urobiť niečo poriadne v plnom rozsahu. Ja som jednoznačne za to, aby pacintovi rakovinu vyoperovali, namiesto toho, aby mu dali 10 sluhov na obskakovanie a snažili sa o to, aby sa mal ako tak čo možno dobre - však čo už, že zomrie i keď by stačilo realizovať operáciu, ktorá mala dobré vyhliadky na úspech.
Pre tých, čo to nechápu, je zbytočné niečo ďalej vysvetľovať. Ja skrátka zločinca nepodporím, rovnako ako ani tých, ktorí mu k zločinom pomáhajú - musel by som sa hanbiť pred sebou samým a hlavne by som znevážil doposiaľ vynaložené úsilie všetkých zainteresovaných ľudí. A to vám garantujem, že to nie je o ješitnosti, ale o principiálnom prístupe.
Je to tak, ako píše aj Bystričan. - postoj SAD ZV sa akosi zrazu zmení alebo čo - však si uvedomte, že tu jednáte s niekým, čo iba klame a sľubuje, pritom ani nevie čo sľubuje a ako sa to má robiť. Túto včkávaciu taktiku, keď sa stále čakalo, ako sa Mesto BB s SAD ZV dohodne a pod. - však to už aj bývalý prednosta ZloÚ Lukaj sám zistil, že dostal množstvo sľubov a vždy nasledoval podraz. A pripomínam, že sa bavíme o firme, ktorá sa ešte nedávno pokúšala aj o bezdôvodné iracionálne vydieranie a o firmu, ktorá má predstavu, že keď nerobí žiadnu dopravu, tak jej vznikne prevádzková strata 100 mil. Sk. Zobuďte sa už konečne zo sna alebo trávte najprv viac času v BB a nie "múdre" reči z ďaleka. Ja fakt nevidím dôvod, prečo by DPMBB mal robiť robotu za SAD ZV a títo debilní ľudia, čo ani nevedia rozoznať trlejbus od autobusu budú akurát tak tlieskať, aká je SAD ZV skvelá, keďže jediné, čo si pamätajú je to, že im bolo masívnou kampaňou vsugerované, že SAD ZV ide zachrániť MHD v BB a teda každá pozitívna vec je jej výsledok, avšak opak je pravdou.
Pozn. Osobne by som nemal problém, keby si radšej nahrala SAD ZV do systému hlásenie zastávok od DPMBB, preotže počúvať tie ich hlásenia, to len čakám, kým vystúpim konečne, pričom opäť pripomínam, že hlásenie vôbec nezodpoevdá názvom zastávky dráhy, takže hlási hlúposti na úrovni spracovania dieťaťa z prvého stupňa ZŠ.
otazka vsak znie co na to polony na cele SASZV....pokial by aj jemu zalezalo na kvalite, co sa vsak doteraz nepotvrdilo tak by takuto ponuku prijal.....vsak ja nechapem ale pre taku spolocnost akou SADZV je nemoze byt nejak vynosne robit mhd myslim aj kebyze ju robia celkovo, tak preco to nerobit aspon kvalitne v sucinosti s DPMBB nasledne odpredat autobusy mestekumu podniku a odtialto odist a venovat sa primestekym a dialkovym linkam......ako Slovak Lines
Vy ste ako obohraté platne - stále rozprávate o nejakej fiktívnej škode, ktorá možno ani nevznikla - napr. ja som s vedomím, že mám zaplatené, normálne cestoval ďalej a teraz mi naviac ako ospravedlnenie nahradili možnosť cestovať o dni s problematickým využívaním produktu na MAXI dlhšie. Takže jediná "škoda", čo mi vznikla je, že som sa cítil nepríjemne, že keď priložím kartu k snímačke, tak mi tam červeným naskočí, že nemám dostatočný kredit a ja potom cestujem ďalej bez vytlačenia evidenčného lístka, ale so zaplateným cestovným. Na druhú stranu budem mať príjemný pocit, že mi to bude platiť dlhšie a teda budem jazdiť v tom čase zadarmo. Čiže som cestoval v čase problému NEPLATIL SOM ANI HALIER NAVIAC a budem mať zadarmo službu naviac. Tak o čo vám ide? A ak si niekto z nejakého dôvodu zakúpil teda radšej aj jednorazové cestovné - teda duplicitne zaplatil - tak v dňoch navyše si môže JAZDENÍM ZADARMO túto škodu vyrovnať. A to predpokladám, že ak sa niekto rozhodol si kúpiť duplicitný CL, tak v tie dni jazdil možno aj menej, ako keď jazdí s voľnosťou MAXI a v konečnnom dôsledku možno ešte aj zarobí.
Skrátka sa zmierte s tým, že je to OK a nebalamuťte stále len s tým, že niekto možno cestoval s duplicitnou platbou, ale v každom prípade je 100-% fakt, že bude môcť jazdiť ZADARMO bez ohľadu na to, či vôbec v inkriminovaom čase vykonal čo i len jednu jazdu. Mne z too vychádza, že nakoniec má navrch jednoznačne cestujúci, akurát až na tú nepríjemnosť, keď to nefungovalo, za čo však DPMBB nemôže.
Pozn. Koľkokrát si ty v inkriminovanom čase cestoval s mesačným lístkom MAXI a aká škoda ti vznikla, keď presne vieš, ako všetko prebehlo a hlavne vieš aj hneď súdiť a hovoriť, ako sa to malo. Keby sa to robilo ako sa má, tak by to hlavne nerobila SAD ZV, ktorá je zárukou toho, že niečo naopak nejde tak ako má.
Ešte k tomu skúšaniu kariet dopredu - neviem koľký raz vám mám napísať, že prevádzkovateľom toho systému je SAD ZV, nie DPMBB a len musí trpieť prítomnosť tohto systému u seba a vysvetľovať svojim cestujúcim, že prečo to nefunguje i keď dôvody poznajú len babráci z SAD ZV a EMtrestu. Takže ako ho SAD ZV pripravila (pričom zjavne nenaplnila požiadavky, ktoré jej DPMBB uložil), tak po nahratí do vozidiel od 01.09.2008 funguje (pozn. 31.08.2008 sa používal systém DPMBB, kde fungovalo úplne všetko).
Ja mám pocit, že aj tu kopec ľudí verím medializovaným správam o fantastickom kľude a o tom, ako sa všetci na všetkom dohodli. DPMBB sa reálne s nikým na ničom nedohodl, keďže všetko dostal nadiktované a možno sa mu maximálne niektoré do neba volajúce sprostosti podarilo zmierniť, ale to je asi tak všetko.
Agent007
nemysli si, ze ked bol stvordnovy vikend, tak uplne vsetci boli na chalupe na Krpacove... na tej chalupe boli iba ti, ktori mali problem opravit... ?