SAD Banská Bystrica pripravuje osobitný cestovný poriadok MHD, ktorý zabezpečí presun obyvateľov do všetkých častí mesta. V úseku, kde trolejová doprava bude odstavená, doprava sa zabezpečí autobusmi. Zmenený cestovný poriadok bude platiť od 7.00 hod. do 18.00 hod. toho istého dňa a verejnosť s ním bude oboznámená tri dni vopred.
Zmeny v doprave počas Radvanského jarmoku:
V dňoch 9.9. - 12.9. bude uzatvorené Nám. H. Vajanského aj s priľahlými ulicami. 10.9. -11.9. budú uzatvorené ulice Bakossova a Kollárova. Na št. ceste I/66 v úseku Štadlerovo nábr.-križ. pri Dome kultúry bude obmedzená rýchlosť na max. 40km/h. Z toho by vyplývalo, že sa dajú očakávať aj výluky v MHD, ale o tom som nič v ozname nenašiel.
V BB žurnáli č.16/2004 boli až tri dopravne zaujímavé články:
Letecká linka Sliač-Praha po roku premávky:
Ročná strata Tatra air a.s. 5 miliónov Sk. Počet prepravených cestujúcich približne 6 tisíc. Súčasná vyťaženosť cca 50% kapacity, čo je v priemere 20 cestujúcich na jeden let. Cena letenky v sezóne max. 2400,- Sk. Od apríla 2005 sa pripravujú aj ranné a večerné lety do Prahy. Novým akcionárom sa stala spol. SIRS, ktorá pripravuje projekt letiska Hričov - cez obed sa bude lietať aj medzi Prahou a Žilinou.
Kto sa stane prenajímateľom priestorov zvolenskej autobusovej stanice?:
Mestské zatupiteľstvo v januári 2004 rozhodlo, že prenajímateľom priestorov bude Granus-trans Zvolen. K 1.10.2004 chce mesto uzavrieť novú nájomnú zmluvu s nájomcom, ktorý vyhrá výberové konanie. Medzi cestnou komunikáciou a budovou stanice DÔJDE k VÝSTAVBE nového obchodného domu s parkoviskom a čiastočne OBMEDZÍ funkčnosť stanice... Autobusy čakajúce na spoj budú nutené robiť desiatky prázdnych km do areálu SAD...
Časť výroku ing. Malachovského: „V diaľkovej doprave (DAL) je situácia dlhodobo komplikovaná. Za situácie, keď štát na jednej strane reguluje cestuvné v PAD a neplatí za objednané výkony vo verejnom záujme v plnom rozsahu, si každý pomáhal prevádzkovaním DAL. Do tejto oblasti však štát pustil ďalšiu konkurenciu, ktorá nám odobrala nemalú časť tržieb. Tieto sa predtým používali na vylepšenie hospodárenia, dnes sú však mnohé z nich na hranici rentability.“
PARNÝM VLAKOM TRAŤOU SNP:
Cestovný poriadok mimoriadnych parných vlakov 28. a 29.8.2004:
BB mesto 10.00 - BB 10.10 - Kostiviarska 10.20 - Uľanka 10.32 - Harmanec zastávka 10.45 - Dolný Harmanec 10.49
D.Harm. 12.58 - Harm zast. 13.03 - Uľanka 13.10 - Kostiviarska 13.20 - BB 13.27
BB mesto 14.00 - BB 14.10 - Kostiviarska 14.25 - Uľanka 14.37 - Harmanec zastávka 14.50 - Dolný Harmanec 14.53
D.Harm. 17.57 - Harm zast. 18.05 - Uľanka 18.15 - Kostiviarska 18.24 - BB 18.32
V Harmanci ukážka poľnej hist. nemocnice, výstava hist. motoriek a automobilov, občerstvenie, diskotéka.
Jazda parným vlakom zadarmo. Súprava by mala ísť 28.8. z Bratislavy a vraj tiež zadarmo.
Viac o oslavách SNP na www.snp.sk
A ešte dve krátke poznámky:
Na mieste parkoviska pred starou nemocnicou bude pravdepodobne stáť bytový dom... Obyvatelia okolitých rod. domov protestujú...
Povesť novej breznianskej vodičky autobusu sa už dostala aj do printových médií.
"Zarážajúce" správanie vodiča dňa 22.08.2004 na spoji L51/1355 na zastávke Národná. Vodič odmietol do nedeľňajšieho poloprázdneho autobusu nastúpiť mamičke s kočíkom s odôvodnením, že už jeden kočík vezie. Na jednej strane má na takéto konanie teoreticky právo, na druhej strane takéto riešenie je obzvlášť nevhodné na linke, ktorej predchádzajúci spoj išiel pred 2 hodinami a nasledujúci mal ísť o 70, resp. o 130 min, ak cestovala ďalej, ako po Stupy!
Ad EMtest: v piatok som išiel spojom L6/1442 (vodič 6080) a okrem toho, že po zahlásení aktuálnej zastávky sa hneď ohlasovala i nasledujúca sa zariadeniu po príchode na zastávku Tulská I. podarilo vyprodukovať takéto hlásenie: "Tulská I., konečná zastávka, prosím vystúpte.","Nasledujúca zastávka Kyjevské námestie" (Nevadí, že medzitým je šte 5 ďalších?). Vyvolalo to zrejmý nepokoj viacerých ľudí, ktorí sa zdesene začali navzájom obzerať po ostatných, či fakt majú vystupovať (keďže táto zastávka nikdy reálne konečnu nebola a ako konečná je označená v len "papierovo" pre skrátenie zoznamu zastávok v CP). Na nasledujúcej zastávke sa to už nevyskytlo.
Odkedy má voz 232BB takisto upravenú kabínku ako je v ukrajiňákoch napr. 521AI? Ja som si to všimol len včera v noci. Asi to bude tým, nočné spoje som ešte nikdy nepoužil...:-)
V tej chvíli mi zneli v ušiach vety o rušení nočných spojov v KE, kde tiež odporúčali ľuďom, aby na stanicu ich vozili rodinní príslušníci autom... Niektorí riadiaci pracovníci podaktorých DP už asi úplne stratili súdnosť v obave o svoje teplé miestečka... Kam to spejeme?
Dnes som išiel L53 zo zastávky Mládežnícka a dosť ma prekvapilo, keď som na zastávke našiel 3x (trikrát) CP - pôvodný, ten istý pod plexisklom a ešte jeden, ktorý tam nalepil spolu so svojou reklamou nejaký živnostník.
Celkom zaujímavá myšlienka i pre BBDS - platená reklama priamo pod CP (nielen na vlastné služby, ale zarobiť si na cudzej reklame).
Vzhladom k slovenskej realite by som vetu ukoncil "...pretoze tam je maslo."
ZSSK: "my tu nie sme kvoli cestujucim, my mame dolezitejsie ulohy" (autenticky citat zamestnanca ZSSK pri pokuse kupit si listok v jednej nemenovanej zst.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK
Re #3127 Dispecer: Šak vytrim:-).